Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спортен филтър има ли смисъл?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Спортен филтър има ли смисъл?

    От както купих джипа и му сложих K&N, но в оригиналната кутия. Само заради факта, че оригиналния го няма във всеки магазин. Пера го доста често, винаги когато видя, че е замърсен. Обикновено зимата не, но през топлия сезон 3-4 пъти. На елемента нищо не му се износва, а на АТВ-тата ги пера по някой път през лятото всяка вечер, т.е. на 1/2 резервоар бензин. Омаслявам здраво и първо ми свършва маслото от комплекта.
    Но за автомобил и особено джипка няма смисъл да слагаш спортен филтър без кутия, т.к. двг. започва да гълта горещ въздух и мощността пада и то здраво по ясни на всички природни закони. А и не съм усетил разлика в мощността на автомобила от спортния филтър. Но съм пробвал и прах не пропуска. Вода -като лейка. За тях има и специални пре филтъри да пазят от вода, но това е друга тема.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #17
      До: Спортен филтър има ли смисъл?

      При мен система AEM V2 изчислена за тогавашният ми автомобил (Хонда Прелюд 2.3-16 - 1993) оказа невероятен ефект. Преди това съм си играл и с други, на сивика, и ефектите бяха отрицателни, но това чудо на прелюда просто направи колата съвсем различна.

      Що се отнася до разхода - повиши се, само и единствено понеже звукът на двигателя стана толкова божествен че нон стоп го режех (при по-рязко отваряне на дросела почваше една симфония не е истина).

      Но системата си беше мислена за прелюда, изкарваща филтъра напред за да не смуче топъл въздух, с топлинни щитове и какво ли не още. Тръбата беше с двойни стени и не знам какви изчислени конуси вътре, и въобще си беше висш пилотаж.

      За засмукването на вода - пак AEM продават байпас клапа, която отваря тръбата ако филтъра се потопи изцяло във вода. Или поне преди години продаваха.
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #18
        До: Спортен филтър има ли смисъл?

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ЪЪЪ, какво го бърка MAF-а? Той си мери какво минава, и толкоз. На доста джипки е след филтъра и е тръба с мрежичка, завита към филтъра с 4 болта, по средата на която е боцнат MAF-а.

        Дай подробности. Да не би да е някъде на оригиналната кутия, която махаш или?







        Това ми е на шестаците.

        Оригиналните филтри пропускат около 20 микрона
        MANN+HUMMEL with its separation efficiency of more than 99.98% (ISO 5011, SAE-C)
        К&Н пропуска около 100 микрона

        Ползвах го без проблем около 2 години.Знаех,че от самото масло с което се прьска филтьра се скапва и МАФа,но бях решил да пробвам - и без това МАФа на Мерцедес кляка често.Е клекна и моя и го смених с нов с все филтьра.
        Масло попада на самия сензор на МАФа и понеже колите които карам са с гореща жичка ако мога така да го обясня сложена на една пластина и точно на тая гореща жичка попада масло от филтьра.Просто не идва чист или малко мрьсен вьздух и няма само прах по МАФа ми и масло.С полепването на маслото на тоя горещ реотан се полепват и доста повече прахоляци,жичката набьбва и се цепи и МАФа е за боклука.
        Това с просто око няма как да се види,но има снимки правени с микроскоп и там ясно си личи за какво иде реч.







        Да не говорим,че филтриращата повьрхност на оригинала е около 4-5 пьти повече от тая на К&Н.

        Не ме разбирайте погрешно,К&Н си е филтьр ако се ползва в гората да речем,ако е много прашно,ако нямаш капризен МАФ,ако колата е с турбо примерно или е някой драгстер на писта.


        Ако си караш нов МАФ по магистралата и си мислиш,че си прецакал заводския филтьр ммммммммммм голяма заблуда.Едната кола продьлжава да се движи с К&Н но и та сьм с оригиналния МАФ,клекне ли си заминава с все филтьра,слагам кутия от дизел Мерцедес с все филтьра и си пея.


        Филтьра нов от Ибей го напипах за 30 кинта,после само масло за него си взех.Проблеми нямах 2 години на кола която се кара всеки ден.Е вади звук ма то на Мерцедес 140 само звук му липсва.Звука идва от / не се смей бе / трьбата на вьздушния филтьр и някьде около филтьра,а не от вдигане на коне или нещо подобно.И това го имаше научно обяснено,но отворете тема за звуци и почваме да си брьмчим там.

        Е тоя препарат го има и в БГ,става за почистване на МАФове ако са напрашени.Ако са изгорели ............става сьс сутришно кафе и в магазина.Ако е осмак...............освен кафето и 500$ ше ви трябват.

        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #19
          До: Спортен филтър има ли смисъл?

          Имай на впред вид че също така спортният филтър може да ти вдигне и разхода на гориво.
          Аз съм българче.Обичам наще планини зелени.

          Коментар


          • #20
            До: Спортен филтър има ли смисъл?

            Първоначално публикуван от krik4e Преглед на мнение
            Имай на впред вид че също така спортният филтър може да ти вдигне и разхода на гориво.
            Не е важно колко гори а колко върви .

            Коментар


            • #21
              До: Спортен филтър има ли смисъл?

              Първоначално публикуван от mir777 Преглед на мнение
              Не е важно колко гори а колко върви .
              Е колко върви? Някой мерил ли е разликата, да речем на дино стенд? Ама не някой, дето ги произвежда, а някой, дето ги ползва?
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #22
                До: Спортен филтър има ли смисъл?

                Първоначално публикуван от mir777 Преглед на мнение
                Не е важно колко гори а колко върви .
                В случая двете понятия са взаимно свързани....
                Аз карам RENEGADE с К&N (честно да си кажа някаква чувствителна (осезаема) разлика от преди и сега не намирам)
                0887 246718

                Коментар


                • #23
                  До: Спортен филтър има ли смисъл?

                  ами във една фирма тук в София мериха на дино стенд (няма да споменавам имена). най-мощно със конусен спортен филтър, следвано от без всякакъв филтър,след това идва спортен за вграждане в оригинална кутия и последен е оригиналния филтър. та смисъл за мощността колкото и малко да е има.
                  според мен разликата от панелния спортен за оригиналната кутия и конусния е, че втория се слага почти директно (премахват се въздухозаборните тръби) и по най-късия път. изненада ме , че без филтър дава по-малко мощност отколкото със конусен. аз бях много скептичен ама факта си е факт.... за прането ако се пере внимателно (в никакъв случай не на течаща вода.във леген внимателно си изкарват адски много време. може да се пръскат и със WD40 и подобни.проверено. а вече за защита от кал,вода и т.н.... е проблем си е. не вярвам да пропуска толкова частици иначе за да повреди чак двигател.няма такъв случай. и да по-евтино е като цяло от оригинални да се сменят постоянно.а една от причините всъщност за оригиналните филтри е че с тях се покриват изискванията за децибели шумност.много спортни филтри вдигат шума осезаемо. проблемите със топлия въздух се решават по доста начини иначе, ама влизаме в някаква "рацерска" тема тук вече (хаха). аз като цяло за кола и лек офф съм "за" спортен филтър. дори комбинация циклонен филтър+спортен е все пак по-добре от оригиналния.ама на кой пък му трябва циклонен у нас... но основното предимство си остава цената. избива се след няколко несменяния (около 3 ) на оригинален филтър. пък има и по-евтини филтри от КиН (не говора съвсем за ментета де, въпреки че съм виждал много коли с такъв. аз на костенурката баха си карам от 6 години със менте такъв и няма проблеми а е напълно открит отзад (нямам капак на мотора) и се кара навсякъде
                  та просто споделям. никакви претенции за "научна" стойност на наблюденията ми
                  висете отпуснато

                  Коментар


                  • #24
                    До: Спортен филтър има ли смисъл?

                    Първоначално публикуван от Tony33 Преглед на мнение
                    ами във една фирма тук в София мериха на дино стенд (няма да споменавам имена). най-мощно със конусен спортен филтър, следвано от без всякакъв филтър,след това идва спортен за вграждане в оригинална кутия и последен е оригиналния филтър. та смисъл за мощността колкото и малко да е има.
                    според мен разликата от панелния спортен за оригиналната кутия и конусния е, че втория се слага почти директно (премахват се въздухозаборните тръби) и по най-късия път. изненада ме , че без филтър дава по-малко мощност отколкото със конусен. аз бях много скептичен ама факта си е факт.... за прането ако се пере внимателно (в никакъв случай не на течаща вода.във леген внимателно си изкарват адски много време. може да се пръскат и със WD40 и подобни.проверено. а вече за защита от кал,вода и т.н.... е проблем си е. не вярвам да пропуска толкова частици иначе за да повреди чак двигател.няма такъв случай. и да по-евтино е като цяло от оригинални да се сменят постоянно.а една от причините всъщност за оригиналните филтри е че с тях се покриват изискванията за децибели шумност.много спортни филтри вдигат шума осезаемо. проблемите със топлия въздух се решават по доста начини иначе, ама влизаме в някаква "рацерска" тема тук вече (хаха). аз като цяло за кола и лек офф съм "за" спортен филтър. дори комбинация циклонен филтър+спортен е все пак по-добре от оригиналния.ама на кой пък му трябва циклонен у нас... но основното предимство си остава цената. избива се след няколко несменяния (около 3 ) на оригинален филтър. пък има и по-евтини филтри от КиН (не говора съвсем за ментета де, въпреки че съм виждал много коли с такъв. аз на костенурката баха си карам от 6 години със менте такъв и няма проблеми а е напълно открит отзад (нямам капак на мотора) и се кара навсякъде
                    та просто споделям. никакви претенции за "научна" стойност на наблюденията ми
                    Браво много изчерпателен отговор по темата.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X