Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Деруга в цилиндър - зле ли е?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Деруга в цилиндър - зле ли е?

    Здравейте, търся си друг блок понеже моят е поизносен. Двигателят е 220цди. Замервах няколко , но не намирам подходящ или са много износени или износването е почти като на моя. Попаднах на един, който е с много добри стойности ,но има задрало бутало в 1ви цилиндър. Самото бутало е с пукнатина по челото и дупка в горивната камера с формата на слънчогледова семка. Една дълга драскотина, която се усеща с нокът и няколко по-къси ,които са просто грапави. Дългата стига чак до челото на блока и присъства в този периферен частък, в който сегмените не работят. Какво ще ме посъветвате?
    Прикачени файлове

  • #2
    Не е чак трагично, поне по отношение на дългата дерюга, но тоя цилиндър така или иначе има нужда от финишен хонинг или поне четка, а вероятно и останалите. Чак тогава може да се види със сигурност.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Послушай спарки, но все пак имай едно на ум. Ако го събираш, че да ти служи вярно, аз не бих подходил към този блок

      Коментар


      • #4
        Останалите са чудесни. Досега не намерих блок с тези размери затова се чудя дали да рискувам с него.

        Коментар


        • #5
          За мен е притеснителна снимката с многото надиране , тази дългата черта , не е проблемна , там си личи хонинга .
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • #6
            От моята "камбанария",този блок е рисков. Освен вертикалното повличане,долу в дясно мисля ,че има и "язви".
            От опита с десетки направени хонингования мисля ,че няма да излезе читаво (само ще се маскира леко).
            Или се търси окомплектован двигател и се тества преди покупка или се прави ремонт на някой двигател . Второто "упражнение" ,ако се направи качественно се доближава до нов,но и цената набъбва застрашително.
            Пс. Преди две седмици, познат продаде окомплектован двигател (143кс.) за 2000 лв.

            Коментар


            • #7
              Ако блока е на разумна цена, съобразена с деругата, не е ли вариант, да се купи, да мине през хонинг и евентуално да се пусне нова риза само за надрания цилиндър. Карам кола с правена риза и изкара 200 хиляди и няма проблеми за сега.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от vasilogn Преглед на мнение
                Ако блока е на разумна цена, съобразена с деругата, не е ли вариант, да се купи, да мине през хонинг и евентуално да се пусне нова риза само за надрания цилиндър. Карам кола с правена риза и изкара 200 хиляди и няма проблеми за сега.
                Само ако познаваш от малък този, който е правил ремонта на караната от теб в момента кола и си сигурен, че не си е променил мнението както за теб, така и за качеството на предлаганите от него услуги.

                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • #9
                  А според мен, нищо не става от това. Дълбоко е и трябва доста да се отнеме. Същият размер трябва да се докара и на останалите цилиндри, а дали се намират бутала с нужния ремонтен размер е въпрос.
                  Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

                  Коментар


                  • #10
                    Писал съм го тук някъде. Задра ми 4-ти цилиндър на новозакупен автомобил 2.2 CDI. Имаше резки които се виждаха и усещаха с нокът, буталото беше заминало. Ръбове от износване на всички цилиндри нямаше така че купих едно бутало втора употреба, (което се оказа по запазено от моите) сложих нови сегменти и минах вече 40 000км като карам маслата (синтетика) по 10 до 13 000 (последният път) без да доливам. Нивото спада с 3мм при което мотора има и турбина. Да се знае че не препоръчвам нищо, споделям собствен опит. Тези неща ги правих на собствена кола с разбиране за всичките рискове. А, и карам колата нормално без претоварвания с високи скорости.
                    Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                    Коментар


                    • #11
                      Сърдечно благодаря за разясненията ви. Като отворихме мотора имаше вода/антифриз в някои от цилиндрите затова са и язвите, но на снимката изглеждат по-лошо от действителността. Разбирам, че е риск да използвам този блок, затова ще търся друг. Междувременно се чудя моят дали наистина изисква смяна. По книга цилиндрите са 88мм като има три допустими размера и най-големият е 88.02. Моите са на 88.04 в най-износената си част. Тоест с 4 стотни над 88 и 2 над най-големия заводски размер. Пак по книга пише, че 2 стотни износване налагат разстъргване и преминаване към ремонтен комплект бутала. Хонинг има по цилиндрите ,но самата повърхност не стои така матова а някак излъскана вече. Забравих да спомена, че в долната част където буталото не работи цилиндърът е с размер 88.02.

                      Коментар


                      • #12
                        Няма място за притеснения.
                        Възстановява се хонинга (може и на място ,не е философия за който е правил) ,нови сегменти ,гарнитури,болтове... и ще кара още дълго.

                        Коментар


                        • #13
                          Аз за хонинга не се притеснявам, а за това дали наистина е толкова износен, че да му е нужен основен ремонт. Нямам тези познания и преценка, но пък искам сам да го сглобя.

                          Коментар


                          • petkov_bb
                            petkov_bb коментира
                            Редактиране на коментар
                            Това е малко, като "стрелба в тъмното",и може да се насадите на "пачи яйца" ,заради дефицит от знания ,умения и инструменти. Има и положителна страна в този ентусиазъм- няма да има кого да упреквате и по трудния път ще откриете някой правила .
                            Успех!

                          • sparkybg
                            sparkybg коментира
                            Редактиране на коментар
                            Сдобий се със сервизно ръководство и го спази с точките и запетайките. Ако има поне остатъци от хонинг навсякъде, един финишен такъв, нови сегменти и сглобяеай. Ако 7ма места без никакъв хононинг, но огледални, а не надрани, също има шанс да се получи. Всичко над това вече отива към ремонтен размер бутала. Сега, има нюанси, но без опит няма какда ги хванеш. То и аз нямам велик опит, но четох изключително много, освен че имах все пак базови познания преди да се захвана.

                            Ако финишния хонинг скрие дефектите и ръбчето горе съвсем или почти съвсем, в общия случайще се получи.

                        • #14
                          Купи нови стандартни сегменти, не са толкова скъпи, сложи ги в зоната на 1-ви и виж какъв ключ правят.
                          Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                          Коментар


                          • #15
                            Колега , нещо си се объркал в писаниците си. Казваш цилиндъра бил 88 после че имал 3 размера и накрая макса му бил 88.02. По скоро цилиндъра ти е 88.02 с бутала 87.98. А твоя блок може да се разпили на първи ремонт с 88,05 и бутала 88,02. Вземи прочети някоя литература и кажи какво пише за двигателя ти.

                            Коментар


                            • bocho64
                              bocho64 коментира
                              Редактиране на коментар
                              Искам да видя машината дето ще разстърже ТРИ стотни а и после да остане за хонинг. Размер на вал до ремонтен са 0,25 а на блок 0,50 това хич не е като 88.02 до 88.05!

                            • sparkybg
                              sparkybg коментира
                              Редактиране на коментар
                              Няма да видиш, щото не се разстургва.

                              По-скоро 2 стотни груб хонинг + 1 стотна финишен + евентуално четка. Само финишния е под стотна (3-5 хилядни), но в случая ще обере връхчетата от другия и си става стотна. И при разстъргване (ако помня добре) оставят за хонинга около 3 стотни, поне сопред американските писаници. Не съм велик капацитет по въпроса. Или по-точно съм по-скоро хартиен такъв.

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X