Привет на всички колеги.
Собственик съм на Даихатсу Фероза от над 10 години.За времето ,което притежавам джипката съм получил много емоции и много радост и не ме е оставила никъде.
Един ден както си карах до работа беше ранна сутрин около 7-8 градуса и с равна газ на спокоен ход се случи лека авария като изпуши и мотора започна да тресе.Излезнах и видях ,че колата пуши бял дим.
Прибрах се и огледах всичко и се останови ,че блока е спукан
Започнах да се ровя и след дълго ровене открих двигател , Там имам тема за един мошенник който ми продаде двигател с ударени клапани. Както и да е от двата двигателя направих един и я покарах още едно известно количество време.
Уви изминалото лято се случи отново нещасие. Както си карах на един хълм колата започна да загрява пуснах парното за да охлади хълмчето беше около 200-300метра.Оказа се ,че има скъсано съединение от блока към радиатора и водата е отишла на пътя съответно за тези 200-300 метра духна и гарнитура, Прибрах колата и разбира се за няколко часа главата беше на масата и видях ,че гарнитурата е духната. Купих нова същия ден , почистих всичко сложих я и затегнах главата по схемата от гарнитурата. Всичко с мерак поприбрах инструментите и преди да сложа капака на клапаните реших да повторя последното прищтракване на динамо метричния ключ. И .... пуф главата на единия от болтовете остана в камака...Естествено се разочаровах , баща ми беше до мен , той ми помага през цялото време. Решихме ,че не ни се рискува да разпробваме втори блок понеже на първия имахме доста трудности с едни шпилки и гайки и прочие.. Взе се решение ,че ще се монтира друг двигател.
След 5 минути вече имахме оговорен такъв.
Един авер имаше познатото бмв E36 318is с двигател М42Б18 който е около 140кс.
След обяд новото сърце беше в къщи.
Понеже бях изчел и двете теми "Една Фероза с Ново Сърце" и темата "Фероза с БМВ Двигател" и имах номерата и на Ванката и на Димчо които и двамата ми помогнаха много със съвети за , което съм благодарен.
Реших да направя фланец от СКК на фероза към Двигателя на БМВ и там се притече на помощ Антоний от Лозен. Запознахме се по телефона оговорихме си среща и след време му занесох Двигателя и Скоростната кутия.
След не много време се оказа ,че имам пропуск.. Маховика от БМВ-то не влизаше в кожуха на ферозата , а не искахме да слагаме този от ферозата на бмв двигателя.
Антоний погледна , помисли и каза няма проблем! Донеси ми кожух от БМВ кутия и ще разрежа твоята и от двете ще направим една.
Прибрах се , и с флекса точно за 10 минути кутията на БМВ-то стана на две.
Изпратих му кожуха с куриер и се разбрахме за идната седмица да бъде готово.Както и се разбрахме след няколко дни Антоний ми изпрати снимка , която много ме зарадва.
Имахме си М42Б18 със скоростно кутия от Феорза.
След като взех двигателя ,и кутията Антоний също така преправи феродовия диск от бмв-то , така ,че да стане на шлиците на ферозата като използвахме старият феродов диск от ферозата се прибрах.
Понеже и все съм зает с какво ли не , всичко се движеше доста бавно , но пък с прогрес.
Пуснах Двигателя и скоростната кутия в купето като болта на кутията си дойде на тампона. и ОП... Греда Двигателя е доста по-висок от оригиналния и виси с 20см от зад ,а стърчи 20 от пред..
Като няма как да се вдигне кутията на горе защото лоста опира в тунела , мотора пречи на капака да се затвори от пред
Чух се с Димчо , Чух се и с Ванката. Димчо каза ,че той е дал мотора на зад и е правил нови кардани, А Ванката пък ми обясни ,че просто е пуснал мотора и готово всичко дошло.
След няколко минути разговор установихме ,че неговата фероза има боди лифт.Взех решение да вдигна и моята понеже нито ходя на състезания нито карам бързо , Джипа се ползва за лов и за работа в града.За теглене на ремаркета и разходки.
Чудих се ,кое би било най-евтино понеже парите са кът и не се вадят лесно . И намерих текстолит за около 70лв цял прът.
Веднага стругар ми врътна 10 втулки по 5см.
След като имахме вече боди лифт. се освободи място за кутията на горе а двигателя на долу. като оставих около 2.5см място между картера и предния диф на ферозата.
Пуснах Двигателя с Крокодила и видях ,че оригиналните лапи от БМВ двигателя могат да се използват ако се съкратят , понеже са доста дълги и опират в подкалника и секторната кутия.
С Флекса проблема беше отстранен , и трябваше да измисля лапи. С баща ми и още един приятел Георги , взехме решение ,че можем да ползваме тампони от Лада за по 8 лева бройката.
Затворен профил и шина , малко с цео апарата грубо направихме лапи как примерно би било изглеждало като в същото време кутията си беше хваната на оригиналния тампон така , че карданите да дойдат.
речено сторено. Всичко си дойде на място .Тук ще вмъкна ,че след като одрязахме оригиналните лапи на бмв-то разпробихме дупка от горе на долу така ,че ладеният тампон да влезе там.
Въпреки това мотора стоеше доста зле и много наклонен на зад.Решихме да повдигнем кутията за да се изпъне двигателя.
След кратък размисъл и пак с цео апарата
имах оригинален даихатсу тампон ,който е с 6см по висок .Така се повдигна кутията на оригиналното и място , а двигателя се изпъна добре.
След няколко дни отново имах свободно време и за няколко часа навързахме динамото,хидравличната помпа , направихме маркучи и измислихме място за казанчето за масло.
Взех да слагам карданите и ОП... пак греда. Оказа се ,че след лифта на кутията карданите влизат на няма и 50% като се притесних ,че могат да излезнат при скок или хлежцка отидох до стругаря и врътнахме два фланеца.
Така карданите си влезнаха префектно, На задния кардан фланеца беше 3см а на предния 2см,
Свалихме Двигателя и подсилихме лапите.
След това навързах бензина и се оказа ,че пак греда. Колекторите по никакав начин не искаха да влезнат на мотора..
Там се притече на помощ Стоян (Съчмата от Свиленград) и каза няма проблем , ще ги направим за 3дни,
След 3 дни имах оригинални колектори за М42Б18 и Фероза.
Сложихме мека връзка , фланец за да може да се свалят при нужда и на зад продължихме с резонаторно гърне и оригиналното от ферозата .
Цялата генерация пуснахме на Фи50 за да не затапим мотора с оригиналните тръби на ферозата които ми се видяха тънки от рода на фи40.
Дойде ред на радиатора. Реших ,че ще ползвам оригиналния радиатор от БМВ като го посватих обаче.. Пак греда стоеше много на криво и много не естественно..
Останови се ,че радиатора иска леко на горе заради секторната кутия (място под капака вече има защото има и боди лифт)
оказа се че маската има извивка ,която може да се разреше с флекса и да се изправи.Речено сторено след 2 часа имахме нова маска.
От самата маска направихме 2 Ге образни шини на които направихме легла да легнат тампоните от БМВ радиатора , а от горе на бързо вързах с две опашки защото измръзнах и нямах време да правя Ес образни шини, евентуално през уикенда ще ги завърша.
Маркучлета връзки скоби и вече си имах радиатор,а датчика за вода поставих от ферозата на един от маркучите защото не исках да дупча термостатното тяло.
Филтъра с флекса на две , понеже беше доста висок и една алуминиева тръба ми се мотаеше из гаража , понеже исках да го чуя как работи.По късно ще направя херметична кутията и ще извадя шнорхел през калника.
Там дойде ред на Ел инсталацията.
От двете бързо направих една , изолирах всичко излишно защото на този етап нямам намерение да режя нищо .
Запали от раз, и ме обляха много положителни емоций и радост. Естествено направих и кръгче , обездуших хидравликата и ех.. минах 200 метра и прибрах колата беше тъмно.Огледах с фенерчето за евентуални течове и прочие. Всичко беше сухо.
И разбира се трябваше да видим сега това ново сърце може ли да пее или неможе.
има ли музика?
И така , в идната седмица продължавам , трябва да измисля перка понеже мястото е доста малко.
Собственик съм на Даихатсу Фероза от над 10 години.За времето ,което притежавам джипката съм получил много емоции и много радост и не ме е оставила никъде.
Един ден както си карах до работа беше ранна сутрин около 7-8 градуса и с равна газ на спокоен ход се случи лека авария като изпуши и мотора започна да тресе.Излезнах и видях ,че колата пуши бял дим.
Прибрах се и огледах всичко и се останови ,че блока е спукан
Започнах да се ровя и след дълго ровене открих двигател , Там имам тема за един мошенник който ми продаде двигател с ударени клапани. Както и да е от двата двигателя направих един и я покарах още едно известно количество време.
Уви изминалото лято се случи отново нещасие. Както си карах на един хълм колата започна да загрява пуснах парното за да охлади хълмчето беше около 200-300метра.Оказа се ,че има скъсано съединение от блока към радиатора и водата е отишла на пътя съответно за тези 200-300 метра духна и гарнитура, Прибрах колата и разбира се за няколко часа главата беше на масата и видях ,че гарнитурата е духната. Купих нова същия ден , почистих всичко сложих я и затегнах главата по схемата от гарнитурата. Всичко с мерак поприбрах инструментите и преди да сложа капака на клапаните реших да повторя последното прищтракване на динамо метричния ключ. И .... пуф главата на единия от болтовете остана в камака...Естествено се разочаровах , баща ми беше до мен , той ми помага през цялото време. Решихме ,че не ни се рискува да разпробваме втори блок понеже на първия имахме доста трудности с едни шпилки и гайки и прочие.. Взе се решение ,че ще се монтира друг двигател.
След 5 минути вече имахме оговорен такъв.
Един авер имаше познатото бмв E36 318is с двигател М42Б18 който е около 140кс.
След обяд новото сърце беше в къщи.
Понеже бях изчел и двете теми "Една Фероза с Ново Сърце" и темата "Фероза с БМВ Двигател" и имах номерата и на Ванката и на Димчо които и двамата ми помогнаха много със съвети за , което съм благодарен.
Реших да направя фланец от СКК на фероза към Двигателя на БМВ и там се притече на помощ Антоний от Лозен. Запознахме се по телефона оговорихме си среща и след време му занесох Двигателя и Скоростната кутия.
След не много време се оказа ,че имам пропуск.. Маховика от БМВ-то не влизаше в кожуха на ферозата , а не искахме да слагаме този от ферозата на бмв двигателя.
Антоний погледна , помисли и каза няма проблем! Донеси ми кожух от БМВ кутия и ще разрежа твоята и от двете ще направим една.
Прибрах се , и с флекса точно за 10 минути кутията на БМВ-то стана на две.
Изпратих му кожуха с куриер и се разбрахме за идната седмица да бъде готово.Както и се разбрахме след няколко дни Антоний ми изпрати снимка , която много ме зарадва.
Имахме си М42Б18 със скоростно кутия от Феорза.
След като взех двигателя ,и кутията Антоний също така преправи феродовия диск от бмв-то , така ,че да стане на шлиците на ферозата като използвахме старият феродов диск от ферозата се прибрах.
Понеже и все съм зает с какво ли не , всичко се движеше доста бавно , но пък с прогрес.
Пуснах Двигателя и скоростната кутия в купето като болта на кутията си дойде на тампона. и ОП... Греда Двигателя е доста по-висок от оригиналния и виси с 20см от зад ,а стърчи 20 от пред..
Като няма как да се вдигне кутията на горе защото лоста опира в тунела , мотора пречи на капака да се затвори от пред
Чух се с Димчо , Чух се и с Ванката. Димчо каза ,че той е дал мотора на зад и е правил нови кардани, А Ванката пък ми обясни ,че просто е пуснал мотора и готово всичко дошло.
След няколко минути разговор установихме ,че неговата фероза има боди лифт.Взех решение да вдигна и моята понеже нито ходя на състезания нито карам бързо , Джипа се ползва за лов и за работа в града.За теглене на ремаркета и разходки.
Чудих се ,кое би било най-евтино понеже парите са кът и не се вадят лесно . И намерих текстолит за около 70лв цял прът.
Веднага стругар ми врътна 10 втулки по 5см.
След като имахме вече боди лифт. се освободи място за кутията на горе а двигателя на долу. като оставих около 2.5см място между картера и предния диф на ферозата.
Пуснах Двигателя с Крокодила и видях ,че оригиналните лапи от БМВ двигателя могат да се използват ако се съкратят , понеже са доста дълги и опират в подкалника и секторната кутия.
С Флекса проблема беше отстранен , и трябваше да измисля лапи. С баща ми и още един приятел Георги , взехме решение ,че можем да ползваме тампони от Лада за по 8 лева бройката.
Затворен профил и шина , малко с цео апарата грубо направихме лапи как примерно би било изглеждало като в същото време кутията си беше хваната на оригиналния тампон така , че карданите да дойдат.
речено сторено. Всичко си дойде на място .Тук ще вмъкна ,че след като одрязахме оригиналните лапи на бмв-то разпробихме дупка от горе на долу така ,че ладеният тампон да влезе там.
Въпреки това мотора стоеше доста зле и много наклонен на зад.Решихме да повдигнем кутията за да се изпъне двигателя.
След кратък размисъл и пак с цео апарата
имах оригинален даихатсу тампон ,който е с 6см по висок .Така се повдигна кутията на оригиналното и място , а двигателя се изпъна добре.
След няколко дни отново имах свободно време и за няколко часа навързахме динамото,хидравличната помпа , направихме маркучи и измислихме място за казанчето за масло.
Взех да слагам карданите и ОП... пак греда. Оказа се ,че след лифта на кутията карданите влизат на няма и 50% като се притесних ,че могат да излезнат при скок или хлежцка отидох до стругаря и врътнахме два фланеца.
Така карданите си влезнаха префектно, На задния кардан фланеца беше 3см а на предния 2см,
Свалихме Двигателя и подсилихме лапите.
След това навързах бензина и се оказа ,че пак греда. Колекторите по никакав начин не искаха да влезнат на мотора..
Там се притече на помощ Стоян (Съчмата от Свиленград) и каза няма проблем , ще ги направим за 3дни,
След 3 дни имах оригинални колектори за М42Б18 и Фероза.
Сложихме мека връзка , фланец за да може да се свалят при нужда и на зад продължихме с резонаторно гърне и оригиналното от ферозата .
Цялата генерация пуснахме на Фи50 за да не затапим мотора с оригиналните тръби на ферозата които ми се видяха тънки от рода на фи40.
Дойде ред на радиатора. Реших ,че ще ползвам оригиналния радиатор от БМВ като го посватих обаче.. Пак греда стоеше много на криво и много не естественно..
Останови се ,че радиатора иска леко на горе заради секторната кутия (място под капака вече има защото има и боди лифт)
оказа се че маската има извивка ,която може да се разреше с флекса и да се изправи.Речено сторено след 2 часа имахме нова маска.
От самата маска направихме 2 Ге образни шини на които направихме легла да легнат тампоните от БМВ радиатора , а от горе на бързо вързах с две опашки защото измръзнах и нямах време да правя Ес образни шини, евентуално през уикенда ще ги завърша.
Маркучлета връзки скоби и вече си имах радиатор,а датчика за вода поставих от ферозата на един от маркучите защото не исках да дупча термостатното тяло.
Филтъра с флекса на две , понеже беше доста висок и една алуминиева тръба ми се мотаеше из гаража , понеже исках да го чуя как работи.По късно ще направя херметична кутията и ще извадя шнорхел през калника.
Там дойде ред на Ел инсталацията.
От двете бързо направих една , изолирах всичко излишно защото на този етап нямам намерение да режя нищо .
Запали от раз, и ме обляха много положителни емоций и радост. Естествено направих и кръгче , обездуших хидравликата и ех.. минах 200 метра и прибрах колата беше тъмно.Огледах с фенерчето за евентуални течове и прочие. Всичко беше сухо.
И разбира се трябваше да видим сега това ново сърце може ли да пее или неможе.
има ли музика?
И така , в идната седмица продължавам , трябва да измисля перка понеже мястото е доста малко.
Коментар