Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Още една Фероза с ново сърце от БМВ - Феислифт

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Още една Фероза с ново сърце от БМВ - Феислифт

    Привет на всички колеги.
    Собственик съм на Даихатсу Фероза от над 10 години.За времето ,което притежавам джипката съм получил много емоции и много радост и не ме е оставила никъде.
    Един ден както си карах до работа беше ранна сутрин около 7-8 градуса и с равна газ на спокоен ход се случи лека авария като изпуши и мотора започна да тресе.Излезнах и видях ,че колата пуши бял дим.
    Прибрах се и огледах всичко и се останови ,че блока е спукан
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_917657.jpg Прегледи:0 Размер:206.3 КБ ID:6808554Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_917656.jpg Прегледи:0 Размер:129.7 КБ ID:6808555
    Започнах да се ровя и след дълго ровене открих двигател , Там имам тема за един мошенник който ми продаде двигател с ударени клапани. Както и да е от двата двигателя направих един и я покарах още едно известно количество време.
    Уви изминалото лято се случи отново нещасие. Както си карах на един хълм колата започна да загрява пуснах парното за да охлади хълмчето беше около 200-300метра.Оказа се ,че има скъсано съединение от блока към радиатора и водата е отишла на пътя съответно за тези 200-300 метра духна и гарнитура, Прибрах колата и разбира се за няколко часа главата беше на масата и видях ,че гарнитурата е духната. Купих нова същия ден , почистих всичко сложих я и затегнах главата по схемата от гарнитурата. Всичко с мерак поприбрах инструментите и преди да сложа капака на клапаните реших да повторя последното прищтракване на динамо метричния ключ. И .... пуф главата на единия от болтовете остана в камака...Естествено се разочаровах , баща ми беше до мен , той ми помага през цялото време. Решихме ,че не ни се рискува да разпробваме втори блок понеже на първия имахме доста трудности с едни шпилки и гайки и прочие.. Взе се решение ,че ще се монтира друг двигател.
    След 5 минути вече имахме оговорен такъв.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:271657593_331437492202690_4992446207870216934_n.jpg Прегледи:0 Размер:309.8 КБ ID:6808556
    Един авер имаше познатото бмв E36 318is с двигател М42Б18 който е около 140кс.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:269614926_450092610155859_2724896810571930975_n.jpg Прегледи:0 Размер:141.0 КБ ID:6808561
    След обяд новото сърце беше в къщи.
    Понеже бях изчел и двете теми "Една Фероза с Ново Сърце" и темата "Фероза с БМВ Двигател" и имах номерата и на Ванката и на Димчо които и двамата ми помогнаха много със съвети за , което съм благодарен.
    Реших да направя фланец от СКК на фероза към Двигателя на БМВ и там се притече на помощ Антоний от Лозен. Запознахме се по телефона оговорихме си среща и след време му занесох Двигателя и Скоростната кутия.
    След не много време се оказа ,че имам пропуск.. Маховика от БМВ-то не влизаше в кожуха на ферозата , а не искахме да слагаме този от ферозата на бмв двигателя.
    Антоний погледна , помисли и каза няма проблем! Донеси ми кожух от БМВ кутия и ще разрежа твоята и от двете ще направим една.
    Прибрах се , и с флекса точно за 10 минути кутията на БМВ-то стана на две.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:271650583_1064916644293353_8187131540264777054_n.jpg Прегледи:0 Размер:398.8 КБ ID:6808557
    Изпратих му кожуха с куриер и се разбрахме за идната седмица да бъде готово.Както и се разбрахме след няколко дни Антоний ми изпрати снимка , която много ме зарадва.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:262281555_1521908061494265_8287675861065285070_n.jpg Прегледи:0 Размер:54.0 КБ ID:6808558
    Имахме си М42Б18 със скоростно кутия от Феорза.
    След като взех двигателя ,и кутията Антоний също така преправи феродовия диск от бмв-то , така ,че да стане на шлиците на ферозата като използвахме старият феродов диск от ферозата се прибрах.
    Понеже и все съм зает с какво ли не , всичко се движеше доста бавно , но пък с прогрес.
    Пуснах Двигателя и скоростната кутия в купето като болта на кутията си дойде на тампона. и ОП... Греда Двигателя е доста по-висок от оригиналния и виси с 20см от зад ,а стърчи 20 от пред..
    Като няма как да се вдигне кутията на горе защото лоста опира в тунела , мотора пречи на капака да се затвори от пред
    Чух се с Димчо , Чух се и с Ванката. Димчо каза ,че той е дал мотора на зад и е правил нови кардани, А Ванката пък ми обясни ,че просто е пуснал мотора и готово всичко дошло.
    След няколко минути разговор установихме ,че неговата фероза има боди лифт.Взех решение да вдигна и моята понеже нито ходя на състезания нито карам бързо , Джипа се ползва за лов и за работа в града.За теглене на ремаркета и разходки.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:262378218_638103107217400_7000779141047071993_n.jpg Прегледи:0 Размер:193.2 КБ ID:6808559
    Чудих се ,кое би било най-евтино понеже парите са кът и не се вадят лесно . И намерих текстолит за около 70лв цял прът.
    Веднага стругар ми врътна 10 втулки по 5см.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:263686625_937041003865706_184994737827636433_n.jpg Прегледи:0 Размер:214.7 КБ ID:6808560
    След като имахме вече боди лифт. се освободи място за кутията на горе а двигателя на долу. като оставих около 2.5см място между картера и предния диф на ферозата.
    Пуснах Двигателя с Крокодила и видях ,че оригиналните лапи от БМВ двигателя могат да се използват ако се съкратят , понеже са доста дълги и опират в подкалника и секторната кутия.
    С Флекса проблема беше отстранен , и трябваше да измисля лапи. С баща ми и още един приятел Георги , взехме решение ,че можем да ползваме тампони от Лада за по 8 лева бройката.
    Затворен профил и шина , малко с цео апарата грубо направихме лапи как примерно би било изглеждало като в същото време кутията си беше хваната на оригиналния тампон така , че карданите да дойдат.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:258795099_246019807623734_7671076044410206706_n.jpg Прегледи:0 Размер:376.3 КБ ID:6808562
    речено сторено. Всичко си дойде на място .Тук ще вмъкна ,че след като одрязахме оригиналните лапи на бмв-то разпробихме дупка от горе на долу така ,че ладеният тампон да влезе там.
    Въпреки това мотора стоеше доста зле и много наклонен на зад.Решихме да повдигнем кутията за да се изпъне двигателя.
    След кратък размисъл и пак с цео апарата
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:263003887_1051060385657927_4434360835835525301_n.jpg Прегледи:0 Размер:261.8 КБ ID:6808563
    имах оригинален даихатсу тампон ,който е с 6см по висок .Така се повдигна кутията на оригиналното и място , а двигателя се изпъна добре.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:263768419_445287706969631_3207436365604665652_n.jpg Прегледи:0 Размер:382.3 КБ ID:6808564
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:264478454_579324286462235_4759036714580400097_n.jpg Прегледи:0 Размер:318.6 КБ ID:6808565
    След няколко дни отново имах свободно време и за няколко часа навързахме динамото,хидравличната помпа , направихме маркучи и измислихме място за казанчето за масло.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:268645124_287785983319117_4829492394014505117_n.jpg Прегледи:0 Размер:172.0 КБ ID:6808566
    Взех да слагам карданите и ОП... пак греда. Оказа се ,че след лифта на кутията карданите влизат на няма и 50% като се притесних ,че могат да излезнат при скок или хлежцка отидох до стругаря и врътнахме два фланеца.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:264976333_246608300908772_7599972893410865204_n.jpg Прегледи:0 Размер:368.9 КБ ID:6808567
    Така карданите си влезнаха префектно, На задния кардан фланеца беше 3см а на предния 2см,
    Свалихме Двигателя и подсилихме лапите.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:263445282_427776388978990_4973881628641373735_n.jpg Прегледи:0 Размер:285.8 КБ ID:6808568
    След това навързах бензина и се оказа ,че пак греда. Колекторите по никакав начин не искаха да влезнат на мотора..
    Там се притече на помощ Стоян (Съчмата от Свиленград) и каза няма проблем , ще ги направим за 3дни,
    След 3 дни имах оригинални колектори за М42Б18 и Фероза.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:267212102_812205702829870_5961031618188551915_n.jpg Прегледи:0 Размер:267.0 КБ ID:6808569Натиснете снимката за да я уголемите  Име:267025984_305971351408331_7746772309463328028_n.jpg Прегледи:0 Размер:242.5 КБ ID:6808570Натиснете снимката за да я уголемите  Име:265449011_459111772270237_2491755067942293198_n.jpg Прегледи:0 Размер:329.5 КБ ID:6808571
    Сложихме мека връзка , фланец за да може да се свалят при нужда и на зад продължихме с резонаторно гърне и оригиналното от ферозата .
    Цялата генерация пуснахме на Фи50 за да не затапим мотора с оригиналните тръби на ферозата които ми се видяха тънки от рода на фи40.
    Дойде ред на радиатора. Реших ,че ще ползвам оригиналния радиатор от БМВ като го посватих обаче.. Пак греда стоеше много на криво и много не естественно..

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:270260254_464621795119545_334741578446458750_n.jpg Прегледи:0 Размер:316.5 КБ ID:6808573Натиснете снимката за да я уголемите  Име:271533560_606484790422133_64448075039724904_n.jpg Прегледи:0 Размер:285.7 КБ ID:6808574
    Останови се ,че радиатора иска леко на горе заради секторната кутия (място под капака вече има защото има и боди лифт)
    оказа се че маската има извивка ,която може да се разреше с флекса и да се изправи.Речено сторено след 2 часа имахме нова маска.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:271533560_606484790422133_64448075039724904_n.jpg Прегледи:0 Размер:285.7 КБ ID:6808575
    От самата маска направихме 2 Ге образни шини на които направихме легла да легнат тампоните от БМВ радиатора , а от горе на бързо вързах с две опашки защото измръзнах и нямах време да правя Ес образни шини, евентуално през уикенда ще ги завърша.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:271603554_602132367750497_653848973471377120_n.jpg Прегледи:0 Размер:75.8 КБ ID:6808576
    Маркучлета връзки скоби и вече си имах радиатор,а датчика за вода поставих от ферозата на един от маркучите защото не исках да дупча термостатното тяло.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:271588520_477377777084258_3067906866430443129_n.jpg Прегледи:0 Размер:319.0 КБ ID:6808577Натиснете снимката за да я уголемите  Име:271334508_413593747191597_1096267133922862659_n.jpg Прегледи:0 Размер:307.4 КБ ID:6808578Натиснете снимката за да я уголемите  Име:271390985_447381720377746_1277573008241619631_n.jpg Прегледи:0 Размер:278.7 КБ ID:6808579

    Филтъра с флекса на две , понеже беше доста висок и една алуминиева тръба ми се мотаеше из гаража , понеже исках да го чуя как работи.По късно ще направя херметична кутията и ще извадя шнорхел през калника.
    Там дойде ред на Ел инсталацията.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:271720735_477590927216511_1794188678169818706_n.jpg Прегледи:0 Размер:251.6 КБ ID:6808580Натиснете снимката за да я уголемите  Име:269917329_394124199178265_3894988401071868065_n.jpg Прегледи:0 Размер:281.1 КБ ID:6808581
    От двете бързо направих една , изолирах всичко излишно защото на този етап нямам намерение да режя нищо .
    Запали от раз, и ме обляха много положителни емоций и радост. Естествено направих и кръгче , обездуших хидравликата и ех.. минах 200 метра и прибрах колата беше тъмно.Огледах с фенерчето за евентуални течове и прочие. Всичко беше сухо.




    И разбира се трябваше да видим сега това ново сърце може ли да пее или неможе.
    има ли музика?



    И така , в идната седмица продължавам , трябва да измисля перка понеже мястото е доста малко.
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Warlikeinside; 17-01-22, 11:22.

  • #2
    Браво, колега. Със здраве да си я караш🔩
    O877886339

    Коментар


    • #3
      Поздравления за мерака и положения труд !
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #4
        Тая Фероза е случила на собственик

        Стискам палци за безпроблемен тормоз
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #5
          Поздравления за мераклийската работа! Аз не бих се захванал. И аз сменях мотор, но пак от дайхатцу-Аплауз.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #6
            Не знам какво намирате в тези коли, но не познавам Фероза, която не грее или не чупи мотор. Занимавал съм се пряко само с една и прави впечатление, че няма никакъв запас от здравина. Освен това не съм карал нещо с по-отвратително пътно поведение. Дано с истински мотор да няма повече ядове. Не зная, обаче как ще се отрази силният мотор на трансмисия и диференциали.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
              Не знам какво намирате в тези коли, но не познавам Фероза, която не грее или не чупи мотор. Занимавал съм се пряко само с една и прави впечатление, че няма никакъв запас от здравина. Освен това не съм карал нещо с по-отвратително пътно поведение. Дано с истински мотор да няма повече ядове. Не зная, обаче как ще се отрази силният мотор на трансмисия и диференциали.
              Привет , да оригиналните мотори греят , духат гарнитури , за здравината за времето в ,което притежавам джипа съм го кърпил веднъж предполагам е нормално за годините на тези машини.Сменял съм шенкел и 2 пъти лагери от пред заради тежките офроуд гуми ,че и с фланци за да има стойка. Разбира се не сложих от фероза.. 90лв за лагер е много , но пък от лада стававт перфектно ако стругар ти направи 3мм втулка да подложиш под лагера , понеже ладеният е 3мм по тънък ,но пък струва 12лв.
              Относно силният мотор зависи главно от мен и колко газ ще раздавам и с какви гуми.Нямам намерение да слагам 31ци ,но пък имам каймани[195х80х15] които са доста агресивни , ще внимавам когато съм на предно и газта да не издумка някой диф. И все пак кеф цена няма де

              ПС: За комфорта да вметна само ,че когато я купих предния собственик беше преправял пакета от ресори като бяха премахнати 2 листа.
              Така си я карам и до ден днешен , не лашка и не друса както с оригиналният пълен пакет.Разбира се Витарата и Нивата я бият по комфорт , но е в пъти по-добре от оригиналната идея с двата листа по-малко от зад.
              Последно редактирано от Warlikeinside; 18-01-22, 09:47.

              Коментар


              • IvanIvanovi
                IvanIvanovi коментира
                Редактиране на коментар
                не му се връзвай на скрапа, той така си оплюва всичко различно от баба Тойота.
                Поздравления за това, че споделяш какво си направил, защото това отдавна е рядкост в този "офроуд" форум / кавичките не са случайни!"

            • #8
              Моля за малко помощ. Ако някой има идея за бензиновата помпа как мога да я подкарам с оригиналните и релета , че аз не успях да я подкарам с тях и се наложи да и правя директна инсталация чрез бушон и реле,но в момента върви постоянно докато е на контакт. Оригинално спира след няколко секунди когато си на контакт.

              Коментар


              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Би следвало да спира като направи необходимото налягане. Датчикът, наред ли е?

            • #9
              Ферозата има два недостатъка-двигателя и гниенето. Иначе е изключително здраво желязо. Трудно е да счупиш нещо, ако не настояваш сериозно.Чупил съм само преден диф, при скок.И някое и друго каре.
              Друго предимство, което има заради високооборотната кафемелачка, са вероятно най-бавните серийни дифове
              А. И друг сериозен недостатък е, че заради късата база и ресорите, вероятно е една от най-друсащите джипки. Освен, ако не броим някой Скокльо (Самурай).
              Преди имах Кия Спортидж 1. Почти ме е яд, че я разкарах. Возеше прекрасно и беше комфортна като лека кола. Е, чупеше се повече по окачването. Само това.

              ПП: Корозията я оставих по сантиментални причини, Беше любимата кола на татко. Бог да го прости! С Кията така и не се залюбиха.
              ПП2: Ако можех да си го позволя финансово, бих я заменил с Бертоне. Много по-добра джипка с нормален двигател серийно на БМВ, по-широка и без проблеми с гниенето.
              Последно редактирано от TigerHunter; 18-01-22, 11:42.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #10
                До сега се човърках из инсталацията . Има 4 кафеви кабела на една обувка ,това е маса на няколко неща.Намерих и кабела от релето на самата помпа . Давам контакт върти помпата 5-10 секунди и спира и точка. повече не върти.Ако махна кафявата маса нищо не върти.
                Аз иначе пуснах друга букса долу до помпата за да се предвижвам ,там минава през бушон 10А и реле за да не изгори някой кабел,но така върти постоянно докато е на контакт и е дразнещо.

                Коментар


                • #11
                  На контакт върти колкото върти за да вдигне налягане в системата.
                  после тръгва помпата след запалване.
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • #12
                    Днес ми остана малко свободно време,а така хубаво си валеше и реших да го пробвам на това хълмче. Останах изненадан как на бързите се изтреля като тапа от шампанско 😂
                     
                    Последно редактирано от Warlikeinside; 21-01-22, 20:31.

                    Коментар


                    • #13
                      Днес ми остана малко свободно време,а така хубаво си валеше и реших да го пробвам на това хълмче. Останах изненадан как на бързите се изтреля като тапа от шампанско 😂
                       

                      Коментар


                      • #14
                        Привет колеги днес ми остана малко време за ел перка от ауди 80 да я монтирам,стойка за стъпковото моторче и му одължих кабела до калника.Утре ще ще изчистя кабелите и ще направя стойки за бубините

                        Коментар


                        • #15
                          От ъгълчета извих две шини за радиатора,застна доста добре.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X