Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джипка проект

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Джипка проект

    Здравейте Колеги,

    Имаме си една Кия Спортидж 2.0 дизел 83 коня ползва се за разходки сред природата , ама уви е мъртво родена , мудна и като цяло не съм доволен от възможностите на мотора , също така обичат да пукат глави демек не може и да се тунингова особено.

    Та на въпроса мисля да набутам 1.9тди AFN да го направя с механична помпа и wastegate turbo надявам се да стане поне 150кс . Че повече нз дали ще издържи предавателната система на Кията , тъй като ще се впускам в непознати води и това ще ми е нещо като заигравка за уикендите, бих желал малко помощ по няколко въпроса

    1. Кой/Къде може да ми се изработи фланец от блок АФН към скорости на кия спортидж
    2. Къде мога да намеря механична помпа за land rover 300tdi четох по чуждите сайтове че тя се ползва за целта тъй като АФН е с електрическа
    3. Ако ползвам помпата на АФН и ECU то има ли как да подкарам таблото на кията
    4. Напречен или Надлъжен двигател да търся
    5. Кой / къде може да ми изработят тампони за двигателя

    За начало това са основните въпроси

    Бюджета За цялото хоби занимание е около 2000лв , според вас ще стигне ли ?

  • #2
    Питай тука: https://bg-bg.facebook.com/offroad.4x4.garage

    Коментар


    • Xaress
      Xaress коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря чухме се със Соти обясни ми доста работи как трябва да станат

  • #3
    Първо предното окачване на кията е кашкавалено , второ с тоя бюджет нищо смислено няма да стане.
    Фиат Купе
    Опел Фронтера В
    Мицубиши Паджеро Пинин

    Коментар


    • #4
      [QUOTE=novatech;n6773627]Първо предното окачване на кията е кашкавалено , в/QUOTE]

      Баш това кой ти го нашепна?? Колко са ти минали през ръцете?
      Иначе, наистина с такъв бюджет е по-добре да си зареди хладилника човек, вместо да го дава за химери......

      Коментар


      • novatech
        novatech коментира
        Редактиране на коментар
        Ми де да знам, ама повече отколкото през теб. Даже и тази на дъщеря ти е на съседната улица.
        Едната я карат по нивите , колко пъти съм правил окачване вече не помня , както и недоклатените вакуумни хъбове.

      • Xaress
        Xaress коментира
        Редактиране на коментар
        Нз аз съм доволен от кията , не става за тежък офроуд но за моята цел е ок , хъбовете като се сменят с ръчни и забравяш за проблема

    • #5
      Добре аз мисля лека полека са 2000 са за начало само за мотора по натам ще има и др неща но едно по едно , за труд пари няма да давам имам необходимите условия

      Коментар


      • #6
        Пич, явно не си на "ти" с материята, та ако си се меракландисал, почети малко за ДВГ-тата, но не по чуждоземските БГ-мами.

        Давам ти малко готово инфо, което ти препоръчвам да осмислиш:

        Здрав и бюджетен мотор е XUD7T и XUD9T, с който е пълно, и му трябва ток само за клапана на ГНП-то за да работи.
        Стандартно се вгражда и по Витари и Самураи, но в твоят случай ще се наложи да му преправиш картера.
        Двигателят е достатъчно силен за Киака, но няма да му изпотроши трансмисията дори при неправилна употреба.

        ... ама който е настоятелен, почти винаги успява де.
        ​​​​​
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
          Пич, явно не си на "ти" с материята, та ако си се меракландисал, почети малко за ДВГ-тата, но не по чуждоземските БГ-мами.

          Давам ти малко готово инфо, което ти препоръчвам да осмислиш:

          Здрав и бюджетен мотор е XUD7T и XUD9T, с който е пълно, и му трябва ток само за клапана на ГНП-то за да работи.
          Стандартно се вгражда и по Витари и Самураи, но в твоят случай ще се наложи да му преправиш картера.
          Двигателят е достатъчно силен за Киака, но няма да му изпотроши трансмисията дори при неправилна употреба.

          ... ама който е настоятелен, почти винаги успява де.
          ​​​​​
          Така е не съм напълно наясно , но скоростите на кията носят на 3.0 тд от hilux така че спокойно могат да понесат до 150кс и около 300нм, също така съм виждал такава КИЯ с 1.9тди , насочил съм се към тези мотори защото са евтини 300лв цял мотор , ще си го разглобя и ремонтирам.

          Предложените от теб мотори са доста слаби реално и сегашния мотор става 110 кс, само че е тромав и чуплив

          Може би аз не обясних за какво ще се ползва кията няма да има тежък офроуд по скоро овърлендинг , в момента проблема е че кютука на магистрала повече от 110 не вдига, което ми разваля кефа докато стигна до мястото на което трябва да карам офроуд ми се е отщяло.

          Та на въпроса чета , че по чуждите форуми АФН го модифицират за транспортър т4 синкро , което е доста по тежко и ги правят до 250кс. За това реших да попитам за съвети и оценявам всички мнения , но нека се придържаме към посочените параметри .

          Също така държа да отбележа че съм негативно настроен към френската техникатехнека го наречем лош опит 😉

          Коментар


          • Джоу (x3mrjoe)
            Джоу (x3mrjoe) коментира
            Редактиране на коментар
            Явно лошият ти опит опира до контакти с майстори, за които тия дето правят спагети и минети коли не могат, а и обикновено според тях "немското си е немско".

          • Xaress
            Xaress коментира
            Редактиране на коментар
            Имах преди време ситроен 1.6 бенз 2002ра този автомобил течност в себе си не държеше , много майстори се мъчиха ама не успяха да се преборят и това им го броят за един от най здравите мотори .... та така

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Да кажеш "трошлив" за двигателите XUD е малко несериозно. Това са вероятно най-здравите и дълговечни дизели произвеждани някога. Бензиновите на Пежо/Ситроен, наистина не стават, с изключение на шестаците. Имах такава Кия допреди година. Наистина е тромавичка, но смятам, че един 2.0 ХДи 109 коня и би бил напълно достатъчен. Освен това се чипосва до 140 магарета.

        • #8
          Стига с тия чужди форуми !

          Да, логично е на Т4 да сложат АФН, щото влиза директно, но в твоят случай ще е филм, за който ще плащаш.

          Трансмисията не е само скоростна кутия, а всичко до гумите, което включва и дифа, и полуоските.

          Не знам къде прочете за XUD7/9, че били слаби, но аз пък ти казвам от личен опит, че ВХ с XUD7T върви с 200 по Тракия по правото към Пазарджик и Пловдив, като в останалата част към София се кара с постоянна скорост 160÷170 и като го пипнеш тръгва.
          Това при всяко ходене до Пловдив и без да е пипано налягането на турбото.
          Е, разхода не е 5, ама ако искаш такъв - държиш 100÷110.

          Дал съм ти евтин и работещ вариант, а иначе, можеш да сложиш всичко което искаш на нещо със шаси, само пари да имаш.
          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

          Коментар


          • #9
            АФН търси от пасат или А4 б5 , защото е надлъжен. Механична помпа може да вземеш и от голф 2/3. 150 кс няма да изкараш лесно с това турбо и тези разпръсквачи.Разпръсквачите на афн са 0.205uM и могат да се сменят с такива от AEL 2,5 tdi от ауди А6(143кс) те са 0,216uM. С такива съм вадил 180 кс на мотор , но бях с хибридна турбина. Турбото няма нужда да е с гейт а може вакумният актуатор да се смени с такъв на налягане(имаше от алфа мисля). Ако намериш студена част за турбо от 2,5 тди(в6 дето са и им викат душегуб) може да си направиш хибрид дето да избута 150-160 коня и да не прекалява с въртящия момент.
            2000 лв за заигравката може и да стигнат ако изкараш късмет с частите и си сръчен в ръцете.
            Имаше тема за бус т3 във форума, който беше с мтди и се движеше много прилично.
            Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
            Ford Fiesta 1.4 Tdci

            Коментар


            • #10
              Ахала-бахала дрън та пляс, нищо няма да направи автора, не се хабете да отговаряте.

              Коментар


              • #11
                Първоначално публикуван от tabu_bg Преглед на мнение
                Ахала-бахала дрън та пляс, нищо няма да направи автора, не се хабете да отговаряте.
                Ааабе много е вероятно да си прав, но ше видим.

                С моето предложение се вмества в 1000лв, като повечето ще са за адаптирането и наместването на мотора.
                Това ако си плаща всичко, като при този вариант, с едни 30", няма да има нужда да преправя нищо, освен и малко повдигане, разбира се.

                ​​​​​​Със 150, 250 или 500 коня тия два бона няма да му стигнат само за мотора, преработването му и адаптацията, като въобще не коментирам трансмисията, която ше стане на салата още докато се кефи на конете при пробите.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
                  АФН търси от пасат или А4 б5 , защото е надлъжен. Механична помпа може да вземеш и от голф 2/3. 150 кс няма да изкараш лесно с това турбо и тези разпръсквачи.Разпръсквачите на афн са 0.205uM и могат да се сменят с такива от AEL 2,5 tdi от ауди А6(143кс) те са 0,216uM. С такива съм вадил 180 кс на мотор , но бях с хибридна турбина. Турбото няма нужда да е с гейт а може вакумният актуатор да се смени с такъв на налягане(имаше от алфа мисля). Ако намериш студена част за турбо от 2,5 тди(в6 дето са и им викат душегуб) може да си направиш хибрид дето да избута 150-160 коня и да не прекалява с въртящия момент.
                  2000 лв за заигравката може и да стигнат ако изкараш късмет с частите и си сръчен в ръцете.
                  Имаше тема за бус т3 във форума, който беше с мтди и се движеше много прилично.
                  Благодаря за изчерпателния отговор , имам още няколко въпроса,

                  1. Картера на АФН надлъжен отзад, отпред или равен е защото трябва да се намести предния мост някъде , и по скоро къде е маслената помпа ако е отзад може да се реши проблема
                  ​​​​​
                  2. Колко е максимума обороти на които може да държи продължително време , някъде споменават ,че спокойно се въртели до 5000 рпм това вярно ли е ? Тъй като ако лимита е 3000 ще се обезмисли проекта заради предавателното число на кутията

                  3. Турбината ми се иска да има по широк диапазон , дори да не надува чак толкова , споменаха ми да търся по малка

                  Колкото до изработката на металните части имам достъп до фреза лазер и имам помагачи така че мисля че парите ще са основно за части и ако има нещо по специално което да се изработи

                  До останалите колеги мненията ви са ценни , аз съм от хората които 1во събират цялата информация и тогава се захващат да разстурат , за това питам което е основната идея на форума , и не е проблем и 5 и 10хил да дам някой да ми свърши работа , но не е това идеята а по скоро си търся занимание , имам идея питам дали има как да се случи. Мисля че това е идеята на форума да споделяме опит.

                  Предварително благодаря.

                  Коментар


                  • #13
                    Първоначално публикуван от Xaress Преглед на мнение

                    Благодаря за изчерпателния отговор , имам още няколко въпроса,

                    1. Картера на АФН надлъжен отзад, отпред или равен е защото трябва да се намести предния мост някъде , и по скоро къде е маслената помпа ако е отзад може да се реши проблема
                    ​​​​​
                    2. Колко е максимума обороти на които може да държи продължително време , някъде споменават ,че спокойно се въртели до 5000 рпм това вярно ли е ? Тъй като ако лимита е 3000 ще се обезмисли проекта заради предавателното число на кутията

                    3. Турбината ми се иска да има по широк диапазон , дори да не надува чак толкова , споменаха ми да търся по малка

                    Колкото до изработката на металните части имам достъп до фреза лазер и имам помагачи така че мисля че парите ще са основно за части и ако има нещо по специално което да се изработи

                    До останалите колеги мненията ви са ценни , аз съм от хората които 1во събират цялата информация и тогава се захващат да разстурат , за това питам което е основната идея на форума , и не е проблем и 5 и 10хил да дам някой да ми свърши работа , но не е това идеята а по скоро си търся занимание , имам идея питам дали има как да се случи. Мисля че това е идеята на форума да споделяме опит.

                    Предварително благодаря.
                    Малката турбина надува бързо, но няма дебит и грее доста въздуха ,защото дори да достигне исканите 0.9 бара заводско си прекалява с оборотите.Освен това като пуснеш повече гориво се повишава повече въртящият момент а така възлите след мотора ще страдат излишно на това малко купе.Хибрида има смисъл ,защото тръгва здраво от 1500 об и бута до 5000. МОже да не вдигаш налягането и пак няма да има пушеци, защото ще има достатъчен дебит. Има още нещо, което помага разпределителен вал от Сди Е38 (от 1,9 сди 68 кс) . С този вал колата стана много приятна за каране, пушеците намаляха и колата беше по-добре във всички диапазони.
                    Оборотите,които едно тди поддържа с лекота дълго време са 3000, ако искаш нещо повече купуваш скъпо масло и маслен охладител. Аз щях да правя такъв, взех си преходна плочка и маслен радиатор от астра ц20хе, но се отказах, защото моята беше светофарна драгаджийка и нямаше много смисъл. Насочих си вниманието към интеркулера и генерацията , което имаше повече смисъл.
                    ПП картера на надлъжния афн е отпред. На ASV е с равен картер и ако го вземеш от сеат ибиза турбото не е с отлят колектор към топлата част а е отделно и стои по-високо. Другият вариант е 1Z 90 кс от голф 3 той е предшественика на афн и разликата е в дюзите, и турбото. На 1З турбото е с гейт .
                    Последно редактирано от Juiced; 27-09-21, 08:55.
                    Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                    Ford Fiesta 1.4 Tdci

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X