Обява

Свий
Няма добавени обяви.

поставяне на интерколер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • поставяне на интерколер

    машинта е с мотор от рено клио 1.5 дизел 65кс от модерните сас системата комон раил.
    идеята а да бъде над мотора и за целта търся един подходящ по тънак и с не голям размер.
    естествено ше бъде монтиран без да променям или репрограмирам модула или централита на двигателя.
    от доста време карам с чип тунинг а и от скоро е с изключен клапан за преработване на изгорелите газове.
    няма да е лесно нито евтино затова ако знаете какъв ше е ефекта ще е добре да го знам
    имайки предвид че този мотор го има и по напънат 85кс и 105кс .
    поздрави

  • #2
    До: поставяне на интерколер

    Ето малко теория по въпроса:
    Охлаждане на въздуха при свръхпълнене
    При сгъстяване в компресора въздухът се нагрява до температура Тк =
    325...470 К (52...197°С). Температурата на въздуха след компресора зависи от на нягането на пълнене, от температурата на входящия въздух, от типа на компре-
    сора. Може да бъде определена от уравнението:
    (13.3)

    където: То и ро са температурата и налягането на околната среда, К и kPa; m –
    показател на политропата на сгъстяване в компресора: за центробежен компресор
    m = 1,70...1,80, за бутален m = 1,45...1,60; за ротационен m = 1,65...1,80.
    Охлаждане на въздуха в системата за пълнене се прилага за повишаване на
    мощността и намаляване на топлинното натоварване на двигателя. Охлаждането
    на въздуха води до увеличаване на неговата плътност и следователно масата на
    въздушния заряд в цилиндъра. Увеличаването на масата на въздуха в цилиндъра
    позволява да се изгори повече гориво за един цикъл и да се изпълни основната
    задача на свръхпълненето - повишаване на мощността на ДВГ.
    Охлаждането на въздуха подобрява и условията на работа на детайлите на
    цилиндро-буталната група, като намалява топлинното им натоварване (намалява
    температурата на буталото, цилиндровата глава, цилиндровата втулка, дюзата,
    органите за газообмен). При съвременните двигатели високата степен на пълнене
    с междинно охлаждане на въздуха позволява форсиране на двигателите по ре =
    1,4...2,5 МРа., (което е 2...3 пъти по-голямо от ре без свръхпълнене), без превиша-
    ване на допустимите стойности на показателите за топлинна и механична напрег-
    натост на ДВГ. Опитни данни показват, че с междинно охлаждане на въздуха,
    мощността на двигателя може да се повиши с 2,5...3,0 % на всеки 10°С понижава-
    не на температурата на въздуха. Оптималната температура на входящия сгъстен
    въздух в двигателя е около 34...47°С.
    Охлаждането на въздуха понижава температурата на заряда в цилиндъра,
    което трябва да доведе до нарастване на периода на задържане на възпламеняване
    τi.. Обаче в съвременните двигатели със свръхпълнене налягането и температурата
    в края на сгъстяването обикновено са по-високи от двигателите без пълнене. Пора-
    ди това, условията за възпламеняване и горене в двигателите със свръхпълнене се
    оказват по-добри, а периодът на задържане на възпламеняване достатъчно кратък.
    Тези обстоятелства позволяват да се намали степента на сгъстяване при двига-
    телите с пълнене без влошаване на процеса и за ограничаване на максималното
    налягане в цилиндъра (при дизеловите двигатели обикновено рz = 8,5...9,5 МРа,
    максимум до 12,5 МРа).
    Охлаждането на въздуха се осъществява в охладители - въздушно-въздушни
    при по-малки транспортни и стационарни двигатели и водо-въздушни при тежките
    двигатели.
    В двигателите с двустъпално сгъстяване на въздуха обикновено се прилага
    двъстъпално охлаждане на въздуха - охладителите на въздух се поставят след
    компресора на всяко стъпало
    Прикачени файлове
    Танки грязи не боятся!

    Коментар


    • #3
      До: поставяне на интерколер

      Първоначално публикуван от zenit Преглед на мнение
      няма да е лесно нито евтино затова ако знаете какъв ше е ефекта ще е добре да го знам
      имайки предвид че този мотор го има и по напънат 85кс и 105кс .
      поздрави
      Във всички случаи само с поставяне на кулер мощността се вдига с малко, като се има предвид цената на самия кулер. В смисъл не е оправдано ценово. Ако обаче се накара чипът да пуска и повече гориво, според по-големия обем въздух - тогава ще е чувствително. Но пък става опасно за това малко двигателче да не се претоварва термично...

      Коментар


      • #4
        До: поставяне на интерколер

        благодаря за отговорите
        теорията казва че ефект има но защо на този мотор дори и на клио не слагат интреколер.
        естествено предполагам за да имат два три модела и да има разнобразие в мошноста.
        чип тунинга не съм го отварял но знам че има някой които се реголират така че мога да погледна ако има възможност.
        чел съм че този тип мотор няма дебитометър за ваздуха като на моторите на фолцфаген дизел ами по проста система
        отдавна ми е в акъла и радиатора ще ми стрйва около 100€ но за сега не съм намерил подходящ.
        имайки предвид че ше баде над мотора ше баде по топличлко ефекта ше баде по малак ако е в предната брониа но пък далгите маркучи също не са добро решение.ако го монтирам горе няма да има никакво удалжение на по дълги маркучи.
        калта по разходките не е за пренебрегване един интерколер доло ниско като се намацка с кал само ше си мисля че го имам.
        относно загряването манометръа а направен така че няма градуси и мегдана докато дойде на червено е според мен прекалено голям немога да се доверя на такъв уред но според мой разбирания когато карам с включена раздатка мотора загрява доста повече отколкото нормално.
        поздрави

        Коментар


        • #5
          До: поставяне на интерколер

          Кулер може и горе с дупка на капака, ако е грамотно монтиран ще се охлажда осезаемо. Можеш и пред основния радятор да го боцнеш, но ще има маркучоци, което може и да не е голям проблем. Все пак може би има и друг начин да станеш по-мощен...

          Коментар


          • #6
            До: поставяне на интерколер

            основната причина за монтажа на колера е да се подобри колкото меже а и се надявам и разхода да падне.
            не целя да изкарам кой знае каква мошност но ако е прекалено малко по добре да инвестирам в друго.
            на капака си има оставен отвор който фабрично е затапен вече е разпробит отвора за да има възможност да влиза въздуха
            а и шумо изолацията на капака е махната така остава едно малко пространство за вмъкване на интреколера.
            отпред пред радиатора е другия радиатор за климатика и няма място защото и там е стойкта за подвижната лебедка а и пустото джимни тясно няма място муха да бръмне.
            поздрави

            Коментар


            • #7
              До: поставяне на интерколер

              При мен,в гаража има едно Пежо 306,на него интеркулера е монтиран по този начин.Ако не забравя утре ще видя какви са му размерите,и ще пиша.
              Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

              Коментар


              • #8
                До: поставяне на интерколер

                zenit, VW Пасат и Корадо G60 имат интеркулер вграден под акумулатора в предната броня. Ако се разтърсиш из моргите, можеш да намериш нещо евтино/доста под 100 евра/. А тъй като гледам и кубатурата е сходна /1,8/ , тъй че си заслужава да разгледаш и този вариант.

                Коментар


                • #9
                  До: поставяне на интерколер

                  Първоначално публикуван от zenit Преглед на мнение
                  на капака си има оставен отвор който фабрично е затапен вече е разпробит отвора за да има възможност да влиза въздуха
                  А аз се чудех за какво ти е да слагаш още един кулер!... Гадове. Значи там си е най-добре отвсякъде погледнато - и по-къси маркучи, и далеч от калта!

                  Коментар


                  • #10
                    До: поставяне на интерколер

                    +1

                    Коментар


                    • #11
                      До: поставяне на интерколер

                      Ето две снимки на интеркулера на Пежо 306,19-дизел.Приблизителните размери са 57-27-6 см.
                      Прикачени файлове
                      Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                      Коментар


                      • #12
                        До: поставяне на интерколер

                        Първоначално публикуван от Тихомир Преглед на мнение
                        zenit, VW Пасат и Корадо G60 имат интеркулер вграден под акумулатора в предната броня. Ако се разтърсиш из моргите, можеш да намериш нещо евтино/доста под 100 евра/. А тъй като гледам и кубатурата е сходна /1,8/ , тъй че си заслужава да разгледаш и този вариант.

                        по моргите по новите машини им свалят колерите и ги държът на съхранение така ше го намериш здрав не разбит щото е голяма касапница тук всеки си сваля и май повече се троши.
                        за сега от един смарт съм набелязал доста тънак е с двата изхода от единия край ше видим кой ше ми пасне най добре.
                        естествено по тъпите морги тъпите испаници сложили някой олигофрен дето и понятие си няма от що е то автомобил
                        и като го помолиш да влезнеш и разгледаш ти отказва директно а зад него има камара интерколери за продажба.
                        извинявам се за грубия език но са тъпи и тъпи ше си останат като го кажа ми олеква на душата.
                        поздрави

                        Коментар


                        • #13
                          До: поставяне на интерколер

                          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                          А аз се чудех за какво ти е да слагаш още един кулер!... Гадове. Значи там си е най-добре отвсякъде погледнато - и по-къси маркучи, и далеч от калта!
                          абсолютни гадове значи този отвор е само за да се събер мотора ама мегдан има щом го казвам
                          и мисля че може да ми се има доверие на това което пея.
                          новите джимнита които са 86кс имат колер и къде мислите е от пред в предната броня тип порше каен само в първия по сериозен гол и е дотам оше повече самта броня е 10см по ниска от мойта ужас паркет
                          поздрави

                          Коментар


                          • #14
                            До: поставяне на интерколер

                            Поплачи си,майна, ще ти олекне!
                            Ама тях не можеш да ги промениш.

                            Коментар


                            • #15
                              До: поставяне на интерколер

                              Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                              Ето две снимки на интеркулера на Пежо 306,19-дизел.Приблизителните размери са 57-27-6 см.
                              като размери е предостатъчен и най вече дебелинта е каквато на мен ми трябва но смао изходите не ми идват
                              ше иска дълги маркучи.благодаря за снимките.
                              поздрави

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X