Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Чип на двигатела

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Чип на двигатела

    Искам да Ви питам има ли смисъл от чип на двигателя? Чувал съм доста противоречиви мнения! Едни казват че за дизелите даже било хубаво ( харчело по-малко, двигателя работел по-добре и имал по-дълъг живот )! За бензиновите мотори съм чувал по-малко! Има ли нещо вярно в всички тези работи?
    RB Patrol Team

  • #2
    Ммм ...
    Виж, цялата работа с чип-тунинга по принцип има отношение само към двигателите с компютърно управление. Главното което прави е да мести ъгъла на изпреварването на запалването, според някакви си критерии. В крайна сметка така управлява горивният процес в цилиндъра. Може да намали разхода, и да увеличи ресурса. А може да го направи спортен, и разбира се да го убие веднага, зависи какво искаш. И каква е колата ти. За старите руски мотори като правило подобрението с какво да е такова "електронно запалване" от ново поколение е голямо. За съвременните скъпи двигатели от разните японии и европи едва ли ще намериш по-добро, от това което си имат и без това от завода. Но сигурно за някои има чипове със записана в тях друга програма, и предполагам че всичките - спортни

    Коментар


    • #3
      Ами кво да ти кажа...

      В последния брой на Ауто Билд (българското издание) имаше статия на стр. 109 за PBox - за дизели. Монтирано на Golf III Variant 1.9 TDI е дало положителен ефект върху динамиката на автомобила. Възникват въпроса дали е поръчкова статия?! От друга страна списанието е с голям авторитет и традиции и там оценките не са възоснова на субективни мнения а на базата на красноречиви факти, тестове и сравнения. Най-добре си вземи списанието от някоя сергия и прочети статията. Тя обаче е най безинтересната от него Според мен това е най-доброто издание у нас на автомобилна тема. Другите списания са доста назад в сравнение с него След него чета с удоволствие "Автокласика и дизайн" и разбира се "Off-road BG"

      Коментар


      • #4
        Принципно ... много хубаво, амаа ... Ако двигателя ти е на 5000 км. (чисто нов) може и да се замисли човек, но при положение че никой не знае на колко километра е въпросния дарак !???
        Ти му бутнеш запалването малко напред, малко повече гориво ... ДУМ ...
        и всичко долу стане на салата - лагери, биели, а може и колянов вал ..
        Следващия момент, клапани а ??
        И какво става ... Много хубаво НАЛИ ??
        Тава е собствен опит. Разбира се НЕ на моята кола

        А като се премахне и горната граница на оборотите при ограничение от 6400 например, двигателя развърти до 9000 ... знаете ли какво става, като зад кормилното устройство решило да види дали ще загрява при тези обороти ??? ТРИ биели решиха да видят кой е този идиот !!
        Занимавам се с авто електроника ... ама не бих препоръчал тунинг.
        А на дизелите ефекта е поразителен, но това може да се постигне и по друг начин - имам предвид икономия на гориво и мощност.
        Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

        Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

        Коментар


        • #5
          Че къв е тоя компютър бе, той по-тъп и от мене) Що не следи нещо там, поне температурата някъде, детонацията ... Направо го дай на биелите, те сигурно ще имат желание да го упътят в живота))
          А за дизела по-подробно? Или само компютри? Моят изобщо няма ток, само свещите и клапана за нафтата... Добре де, и два термометъра. Давай ако има достъпна идея, щото горкия е наистина немощен(((

          Коментар


          • #6
            почти всички мнения,не става дума за реклами и статий по списанията,а мнения на хора които са си слойили такива чипове,...всичките реват...все им се скапало нещо...
            както каза някой предивреме,не е ли сложено от производителя,значи не е много добро(меко казано)...
            БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
            (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

            Коментар


            • #7
              Бе зависи, ... кой го е правил За УАЗовите мотори например направиха едно чудо "Силыч", и може на частно, обаче никаква самодейност. Истински инженери, изтърбушиха целия горивен процес, по диаграмите на всичко, направиха голям компютър и го вързаха на мотор, написаха куп програми за всякакви режими, скапаха колкото трябва мотора, написаха варианти по модификациите, избраха датчици които работят а не само стоят, и като го пуснаха за продаване, дали имаше и две рекламации ... Дотам добре стана, че даже и в най-придирчивата сигурно в целия интернет конференция, уазовската на ауто.ру, това вече не се обсъжда изобщо. Всичко друго може да се счупи, запалването - не. И мотора работи ... като друг мотор
              А тия дни от Нивите избяга един инжекторист, видимо човека знае за какво става дума, значи скоро и инжекторният ще стане като хората. Щото той иначе не е лош, обаче управлението му постоянно се дъни. И не винаги се оправя от датчици Бош, щото и те много се скапват, ментетата явно са навсякъде(((

              Коментар


              • #8
                не говоря че бай Иван си сложил чип на Ладата...става дума за некакви швейцарски чипове,не помня как се казваха, и поставени в сервиз в Испания...и не е един или два случая...дори бяха писали до списането потърпежшите,а тия от списанието викат че не одговарят за достоверноста на рекламата побликувана в списанието им...
                та такива ми ти работи,и не е само за тоя чип...междо другото след няколко броя в списанито излезе статия в която не поставиха под съмнения,доста меко и малко заобиколно,ефвктивноста и надежноста на подобни чипове...
                БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
                (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

                Коментар


                • #9
                  Хи-хи. Както казваше на времето някой си Проданов, лека му пръст, треди да се опитвате да използвате някоя теорема, вижте дали изобщо влиза в границите на приложимост на задачата.
                  Чипа си е чип, той не е виновен. А че Иванчо, или някъв Педро преписал решението на задачата за басейните, и се озверил да го докара до отговора за ябълките ... По ония земи идиотите изобщо не са по-малко от тукашните. Някой намалява ли по английските магистрали като завали сняг? А като се заледи в щатите, и кво - ограничението на табелата е 40, и те си карат с 40... По стъклото. После властите били виновни за катастрофите)
                  Тя простотията не ходи по гората, виж по шарените списания ...)) Само по чуждоезичните!!!

                  Коментар


                  • #10
                    Спред мен чипа скъсява живота на двигателя, пуска повече гориво в момент на ярост, не пази природата, измества запалването(на 6 цилиндровото ми бмв май изместваше само 2 цилиндъра напред) и върти ванос-а (ако има такъв).

                    Няма такова нещо като по-голяма мощност за по-малко гориво...

                    Коментар


                    • #11
                      Позволете ми да не се съглася с Вас
                      Специално за дизелите
                      От 2 години продавам и монтирам така наречения чип-тунинг на две фирми : НОРА и KUBERL , едната Германска , а другата Австрииска .
                      И двете покриват ЕВРО 3 и 4 . До сега имам само една рекламация !
                      Даже днес ще монтирам една НОРА на AUDI ...

                      Темата е доста дълга , а сега нямам време . Скоро ще напиша нещо по-подробно по въпроса .

                      А за по-любопитните :
                      http://www.hopa-tec.de/hopa_incl_plugin.php
                      http://www.kueberl.com/eng/flash.html

                      Коментар


                      • #12
                        Повече мощност с по-малко гориво има, ама само в рамките на оптимизацията на процеса. Значи ако щатно в цилиндъра просто се налива гориво, и се пали кога да е, все нещо ще става, буталото ще ходи насам-натам. И в старите двигатели положението е общо взето такова, така че за тях ползата е голяма. За новите не съм сигурен, те вече докарват до теоретическия оптимум и геометрията на камерите, и фронта на експлозията, и сигурно за промяна на нещо остава някой и друг процент... Американската школа в моторостроенето просто тъпо увеличава обема, и идва още мощност, и това си има предимства. А европейските и японските и без това са термично претоварени, нямам наблюдения, ама за мене това си е ходене по ръба ...

                        Коментар


                        • #13
                          Един мой учител /лека му пръст/ някога ни каза : за да работи един двигател му трябва много малко /запалване "някъде" , гориво "няколко" / , но за да работи оптимално му трябва адски много
                          Та принципно всички ДВГ са предвидени за доработка в рамките на заводския ресурс .
                          Пример : VW 1.9 TDI 90HP и 110HP .
                          Въпроса е : Къде е разликата

                          Оговор : в софтуера

                          Е , точно това използват тунинг фирмите ...

                          Коментар


                          • #14
                            Ясно, значи все пак няма кво ме огрее((( Моя няма електроника.

                            Коментар


                            • #15
                              Стефане, ако можеш да контролираш количеството въздух, който вкарваш в цилиндъра - налягянето на турбината (west gate - клапана), количеството гориво - обикновено на помпата има мембрана, която с повишаване на налягането на турбината натиска един конус .... абе пуска повече гориво, та това чудо винаги може да се регулира. С обикновена печка друго не може да се направи.
                              А щях да забравя изолираш EGR-а, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - това важи за ВСИЧКИ дизели - обикновени, EDC, Common Rail, UIS ... и т. н.

                              Фулда написа:
                              Пример : VW 1.9 TDI 90HP и 110HP .
                              Това 1.9 TDI - НИЩО НЕ ЗНАЧИ, тоест с тези букви се означава всичко, което има турбо и гори нафта ...... но не става ясно каква е системата, ако е EDC (най- вероятно) има ли въздухомер или не, дюзите какви са нормални или двустепенни (ДВЕ ВПРЪСКВАНИЯ),
                              има ли датчик за налягането на турбината и съответно компа регулира ли нейната работа .....
                              Ако системата може да осигури няколко впръсквания - пред, основно и последващо, нали се сещате ... смесо-образуване.

                              А идеята е същата, повече вятър и нафта .... в еденица обем
                              Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                              Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X