Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Местене на радиатора отзад. Какво и как?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Местене на радиатора отзад. Какво и как?

    Имам питане към знаещите,можещите и правили те го,кажете как и какво е добре да се спазва при изместване на радиатора на охладителната система в задната страна на джипа.По това което съм чел и знам основния проблем се явява по сложното обезвъздушаване и удължаването на пътя на охладителната течност.В общи линии по основния въпрос може ли да заработи охладителната система без допълнителна водна помпа съм получавал два отговора,първия е не може защото щатната помпа не би смогнала да върти водата в големия кръг и обезвъздушаването е трудно и втория отговор е може да работи и няма проблем ако радиатора се явява по високо от двигателя при което на принципа на парното отопление помпата върти водата и няма грижа с обезвъздушаването.Все си мисля че е добре тези които са правили подобна трансформация ако искат да споделят къде е истината.Въпросите ги задавам защото смятам да изместя моя радиатор и това е едно от нещата за които почти никъде не мога да намеря информация която да я ясна и конкретна.Другото неизвестно за мен положение е може ли да работи добре охладителната инсталация без да се прави въздухозаборник към радиатора или не по този въпрос също има раздвоение виждал съм и двете схеми,все пак си мисля че е по добре ако има максимално добро отвеждане на по студен въздух към радиатора.Ще съм благодарен на всеки които може да помогне.
    ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
    тел.088четири 9едно9 4нула4
    -------------------------------------------------------

  • #2
    От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

    Основното съпротивление на потока охладителна течност оказва радиаторът, а не тръбите. Ето защо, удължаването на водния път не пречи особено, стига да не се прави с по-тънки от оригиналните тръби.

    Коментар


    • #3
      От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

      Обезвъздушаването наистина е малко по-трудно, но останалите ти опасения ми се струват напразни - помисли за старите Шкоди и Фолксваген Транспортер Т3 - там маркучите са по 3-4 м дълги.......
      00359893488603

      ....нямам си вече LR...

      Коментар


      • #4
        От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

        Старите Шкода и Транспортер са известни с реките от антифриз, които поглъщат, а шкодите конкретно - с кошмарно обезвъздушаване.

        Коментар


        • #5
          От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

          Може ли по темата да пишат хора който са местили найстина радиатор на возило отзад.И това возило е работило адекватно.На мен също ще ми е много интересно.Но това засега са общи приказки от бакалията.Физиката и химията имат много общо но практиката в бойна среда е за предпочитане.Тук на екранчето много лесно се размятат маркучи и се лее антифриз но какво и как се прави в живия живот се пропуска между пикселите.Нека пише някой дето е правил такова нещо.После мога да напиша и аз как съм пробвал и правил такива системи.Щото едно е само да си чешеш по бутончетата пръстчетата а друго е на живо да си издереш по скобите ръцете.

          Коментар


          • #6
            От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

            Първоначално публикуван от PETER BLIZNAKA Преглед на мнение
            Може ли по темата да пишат хора ...
            Могат да пишат всички. Работа на читателите е да преценят на кого за какво да вярват. И да, очакваме твоето становище по въпроса.

            Коментар


            • #7
              От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

              Да де ама както показва живия живот някой индивиди прекалено сляпо вярват в писанията на хора който не знаят как става.И какво ще стане когато утре някой се ощави до кокал от прекипял антифриз.Може и разлят по магистралата или си блокира мотора на некой байр???

              Просто ще заключим темата ли??

              Това е все едно петокласници да си обесняват един на друг как се правят деца без да са помирисвали катерица.Ама единия бил виждал сутиени в Бурда.

              Ако мислите че по Шкода и Транспортер за решаването на този въпрос не са работили купчини инжинери с тестове и тн. значи просто не познавате проблемите в тази схема.
              Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 23-09-10, 15:14.

              Коментар


              • #8
                От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

                Близнак именно хора като теб биха обяснили на незнаещите най-добре как става работата щото знам че си си оставял кокалчетата на пръстите по скобите на маркучите и тнНе че толкова искам на готово да ми се обясни прави едно прави две,не искам никои да ме разбира погрешно ма напоследък виждам по форума теми не свързани с офроуда това кои ги чете и пише си е друга работа та реших така и така ще го правя поне нещо да стане да разискваме нещо интересно от техническа гледна точка.Ясно че грешки ще има не искам обаче те да са фатални щото моя бюджет е леко по малък от на доста други и правото ми на грешки е по ограничено ето за това искам да разискваме по често подобни теми.Вярвам че в този форум все още има технически грамотни хора дето знаят от коя страна се хваща гаечен ключ,знам какво се влага в разработването на всеки проект,потта,труда,очуканите пръсти за това нищо на готово не чакам,очаквам които има реален опит и желание да го сподели с нас един от тези хора си ти близнак знам го, ще съм ти благодарен ако помогнеш.
                ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                тел.088четири 9едно9 4нула4
                -------------------------------------------------------

                Коментар


                • #9
                  От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

                  Е, в Шкода (120) купищата инженери са се справили зле. Тя прегрява по наклон. Не знам какво са и тествали.

                  Аз написах какво зная(че дългите тръби сами по себе си не са проблем на помпата). Щом знаеш нещо повече - моля те, напиши го.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

                    Ами добре но кажи първо каква е целта на местенето.По голям радиатор или ти трябва място отпред? В тиня ли ще караш и тн.Тази схема както всичко друго има плюсове и минуси но ако ме питаш мен е по добре да е отзад.Дай и някоя снимка на камиончето пикап ли е? Или нормално купе разликата е огромна.С фабричната система грее ли? Какъв радиатор мислиш да слагаш??

                    Имам много добър снимков маТриял но нещо трудно се оправям с новите кочини по качването.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

                      Първоначално публикуван от PETER BLIZNAKA Преглед на мнение
                      Имам много добър снимков маТриял но нещо трудно се оправям с новите кочини по качването.
                      Пусни си стария начин за качване - има го някъде в профила като настройка.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

                        Веднага казвам персонално при мен колата е Самурай местенето е с цел по добра защитеност от клони кал и прочие,кара се не само в тиня карам на всякакъв терен вече един път си направих лека дупка от клон да не казвам че въпреки всякакви мрежи и тн. влизат кал,треви мъхове и какво ли не което запушва радиатора.Колата не грее,смятам да си ползвам оригиналния радиатор,които просто ще преместя от зад.Отделно въпреки че това не го целя така имам значително по добър достъп до ангренажен ремък и друго разположено сега зад радиатора,което значи че при подмяна и интервенции няма да има нужда да правя операцията по демонтаж на вискота перки и тн.Ще се радвам да помогнеш ако имаш затруднения с качването на снимки кажи да помагам.
                        Ето така горе долу сега изглежда дребния боец:

                        ето така е от зад уточнявма резервнта гума ще иде по назад тя не пречи лопатата и джака ще си намерят други места
                        Последно редактирано от Дявол Коледа; 23-09-10, 18:06.
                        ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                        тел.088четири 9едно9 4нула4
                        -------------------------------------------------------

                        Коментар


                        • #13
                          От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

                          Дяволе накратко най важните неща.

                          Значи при много проби и тестове разбрахме че охлаждащата течност при отдалечаването на радиатора се движи по бързо по твърди тръби.Това не значи че няма и успешни схеми чрез гумен маркуч.При нащо Чероки тя е направена от медни тръби и колена като само на малко места има къси гумени втулки.Те помагат на стресови места за денфериране при сътресения и вибрации.Както и за по бързо разглобяване.Добре е да се спазва същия диаметър като на отворите на оригиналния радиатор.Колкото по малко не се променя по линиите сечението толкова по добре. Тези тръби се продават на няколко места в София както и в Практикер. Хубавото при тези тръби е че има и допълнително отдаване на топлина по линията.Естествено е че колкото по малко чупки и колена има толкова по добре върви течността.Само може да не ти хареса цената. Снаждането е елементарно и приятно.След две години ползване няма натрупване на кочина по тръбите.Предпочитам твърди тръби щото опитите показват че заигравките със гумени маркучи са по рискови и не ефективни.Вярно това е по лесния начин но маркуча трябва да е много качествен той също не е без пари.Другото е че завоите на линиите понякога се пречупват и пак трябват колена и тн.

                          При твоя джип би трябвало радиатора да е разположен на ширина на купето.Висока пита ще затрудни видимоста назад.Това при траялно каране пречи много.Другото е че не е добре прекалено високото качване на радиатора.Той обаче винаги трябва да бъде по висок от най високата точка на системата на двигателя.Тогава няма проблем при обезвъздушаването.
                          И сега за помпата нейното засилване става чрез малка помпа на изходите на парното. Само там ...навсякъде другаде в различните режими може да се получат неочаквани аномалии.Тази помпа засилва циркулацията на антифриза от тимбарицата и помага на механичната помпа без да и пречи.Много добре става ако има начин да сложиш по голям вътрешен радиатор на парното. Най добре заедно с целия охлюв и перката.Понякога в студено време караме само на малкия радиатор.

                          Има различни системи за монтаж на радиатора като наклон и тн.Но при твоя случаи ще трябва да е прав.Ако е под наклон напред при снеговалеж ще го натрупа и може да станат много неприятни неща.Захващането задължително трябва да е на преходни гумени тампони и адекватно здраво.Предимство е ако намериш радиатор с едностранно изведени отвори.Не че другия не става но е много грозно и по сложно за прекарване.Трябва задължително преди монтажа да решиш дали тръбите ще минават през купето или по шасито.Лично аз предпочитам през кабината.Много по защитена е линията и под око.По добрата схема се оказа пускане на датчик на едната перка но възможност за ръчно спиране и на двете.Задължително някъде на предните връзки към двигателя трябва да имаш възможност за лесно отваряне на системата.Това помага за по бързо наливане и хвърляне на въздух при пълнене след напълно изпразване.

                          И тук сега идва най трудното задното обдухване на питата и въздушни вихри.Това вече много зависи от конструкцията на кабинката и монтажа на радиатора.Вида на перките и самия радиатор.Понякога един милиметър е разликата е от прегряването до добрата работа.Стига се до ситуации че до 90км.ч.няма проблем а над тази скорост спира охлаждането.Както и обратното.Тук вече не мога да ти помогна от компа. Всичко е проба и грешка спрямо кабината и въздушното обтичане.Понякога става от раз друг път и от Модена не могат да се справят.Много е важно също така да направиш на предния капак желюзи за горещия въздух от мотора.Когато липсва перка при ниска скорост на возилото фаерлола задържа зверска жега и това съсипва ел инсталация гумени елементи и др.Желюзите имат само едно място най отзад и възможно най отгоре на капака.

                          Когато се направи добре работеща система е страшен кеф със заден радиатор.Не се пречка по мутрата и подръжката е елементарна.Накратко това са най важните правила може и нещо да съм пропуснал но ще го допълня.Не е кой знае каква философия но качествената направа е много важна.

                          Ако имаш път мини да ти подаря една допълнителна помпа.

                          Две най важни правила НИКОГА НЕ СЛАГАЙТЕ ПО СИСТЕМАТА КИТАЙСКИ И ДРУГИ МЕНТЕ СКОБИ.
                          Винаги караите с 100% антифриз.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Местне на радиатора от зад.Какво и как?

                            Да благодаря и аз за информацията че и на мен скоро ми предстои същото.
                            Поздрави!
                            Със себе си съм имал повече проблеми,
                            отколкото с всеки друг човек. Нямам по голям враг от самия себе си!!!!!!
                            Да изградим Параклис: www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=113508

                            Коментар


                            • #15
                              От: Местене на радиатора отзад. Какво и как?

                              Мите, инфото на Близнака е много хубаво и подробно, но ще ти кажа , какво направих при мен и за сега нямам проблеми с охладителната с-ма.
                              Тръбите , който са от мотора до радиатора са от парно, белите, пласмасови с алум. вложка, издържат до 135 градуса, 32 или 36 мм, не съм сигурен, лесно се огъват и се работи с тях. Нямам допълнителна помпа и парно, а само затворих с-мата , за да работи под налягане, защото, като е отворена - помпата няма дебит да завърти водата. Карал съм я доста в големите жеги и няма проблеми, не знам как ще бъде в студа, но ще пробваме.
                              Радиатора с перките (който смучат) е от бус Фиат Дукато 2.5 дизел, датчика за температурата си е на мотора и е руски, но не знам от каква кола.
                              http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=73844
                              Прикачени файлове

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X