След като тази година имах щастието да изгледам няколко ралита забелязах нещо интересно част от машините нямаха гърнета на ауспухната система а само тръби най-ясно това се вижда при по обстоино преглеждане на филма с обръщането на Камен Топалов на Ком-Емине,но не само неговата машина е така има и още няколко които са само с тръби.Въпроса ми е това подобрява ли работата на ДВГ.поразпитах няколко приятели те ми казаха че подобрявало пълненето от там и работата но на мен преди две години ми падна гърнето на Опела който карам и това дълеч не подобри работата напротив вървеше по лошо за това ми е интересно да ми обясните защо са само с тръби каква е целта убеден съм че не е само да ревът по зловещо.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Въпрос за изпускателната (ауспуховата) система
Свий
X
-
Re: въпрос за ауспухната система
Сега до колкото знам колкото по бързо се отведат изгорелите газове и се заместят с прясна гориво-въздушна смес толкова по добре работи двигателя.Като се махнат гарнетата няма какво да забавя изгорелите газове.Те излизат бързо от двигателя.По ралитата кадето си гледал на по големите машини в клас над 1600 кубика сичките са с гарнета но са специални.А тия под 1600 кадето са и ладите само на някой.На ладите всички сме виждали как ги изкарват под вратите.Моето мнение е точно за това.По бързо искарване на изгорелите газове.От това им се подобрява работата до някаде.https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM
-
Изпускателната система въпреки привидната си простота е сложна за проектиране система. Най общо има два вида настроени и не настроени, което означава, че при вторите се търси възникване на резонанс на определени честоти довеждащ до повишаване на изходната мощност. Така че колкото и да изглежда куриозно при правилно проектирана и инсталирана изпускателна система двигателя работи по-добре и има по-голяма изходна мощност. Подобрението в мощността понякога стига до 10% за определен диапазон от обороти. Ако сте забелязали при много от спортните автомобили изпускателния колектор е много сложна плетеница от тръби. Това е нужно, за да се осигури съответния път за всеки цилиндър, който да е точно определен и еднакъв за всички цилиндри... Най-доброто е да поддържате оригиналната изпускателна система в добро състояние или да ползвате съответните разработки от сериозни тунингови фирми. Може да се правят и самостоятелни промени, но това е сложно и успешен резултат ще постигнат малцина...
Коментар
-
Изобщо казано, колкото повече обезшумява ауспухът, толкова повече души мотора. Ефекта е толкова силен, че доведен до където трябва е кръстен ретардер, и се явява основната спирачка на тежките камиони. А колесните остават само за дребните маневри
Обаче изпускателните клапани и два да са, и четири, се отварят за много кратко, и някой трябва да се погрижи за изсмуче отработилия газ. Ауспуха е все едно кумин. Обаче по дължината му газът изстива много бързо и се забавя. За да се намали аеродинамичното съпротивление се слага правоточно гърне - просто тръбата свършва в друга по-дебела. Така работят повечето заглушители на разните пушки и пищови. А за да помага изхвърленото от един цилиндър облаче за изсмукването на следващия цилиндър, тръгва страшната бъркотия с дължините на тръбите и диаметрите и завоите от всеки цилиндър до общата тръба.
Коментар
-
Re: diavol koleda
Първоначално публикуван от diavol koledaкъм DJDAVEL:
нямах предвид тези скорорстни ралита а offroad ралитатаhttps://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM
Коментар
-
Тъй де, всеки иска мотора му да е по-добър...
А искаш ти да ги правиш ли? Правотока се прави едно към гьотора, и някак работи. Просто трябва пожароустойчива стомана. А настроената герерация се смята, смята, пък най накрая пак се докарва експериментално. Имах нещо бегло по методиката, ама дълга и скъпа работа ... Тая лъжица май не е за мойта уста...(((
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар