Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос по окачването

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос по окачването

    Имам един може би за някой хора глупав въпрос но се интересувам и смятам че тук във форума ще получа най-пълна информация.

    Въпроса ми е следния:

    на тази снимка:

    е показано част от окачването на Мерцедеса на Янчо Терзиев.
    Там се вижда един сапан или плосък колан, незнам как е по правилно да се каже в случая. Какво е неговото предназначение и за какво се ползва защото освен на тази машина съм го виждал и на много други
    ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
    тел.088четири 9едно9 4нула4
    -------------------------------------------------------

  • #2
    Предназначението на тази лента е да ограничи движението на моста надолу, за да предпази амортисьорите от скъсване. Давам пример: когато автомобила се кара бързо и рязко се отлепи от повърхността единствения ограничител ще бъде амортисьора (пружината не е достатъчна) и е възможно от усилието което той ще понесе да се счупи. В такива ситуации се слагат тези ленти и те малко преди крайната работна точка на амортисьора поемат цялото усилие...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      diavol koleda

      Допълвам още въпроса тази ограничителна лента така да я наречем се ползва само при машини с пружинно окачване или се слага и при такива с ресори?
      ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
      тел.088четири 9едно9 4нула4
      -------------------------------------------------------

      Коментар


      • #4
        Не съм чувал да слагат на ресорните. Това всъщност ограничава хода на пружината, а ресьора все едно не може да увисне кой знае колко. И той държи, и моста държи ...

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Стефан
          Не съм чувал да слагат на ресорните. Това всъщност ограничава хода на пружината, а ресьора все едно не може да увисне кой знае колко. И той държи, и моста държи ...
          А така.Всеки знае че пружината извършва работа само в една посока.Тя не може да задържа купето към мостовете.И за това се слагат такива ленти.Не се слагат само при OFF-ROAD машините.Има ги и на някой RALLY бегачки.На един FORD ESCORT WRC ги бяха сложили.Изобщо има много неща слагани за укрепване на дедено окачване.А и аз да се сетя въпрос.
          Защо някой слагат амортсиор вместо стабилизираща щанга?Виждал съм много джипове така направени!
          https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

          Коментар


          • #6
            Това е ограничител на хода на окачването т.е. може да се сложи и на пружинно и на ресорно окачване. Позволява промяна на дължината с цел адаптиране към текущите характеристики на окачването (напр. ако сте с амортисьори със степени). Основната цел е да предпазва амортисьора от сериозни ударни натоварвания и се регулира да е в максимално разгънато положение съвсем малко преди края на хода на амортисьора.
            С ресори също може да се реализира значителен ход на окачването. Пример в това отношение е и стандартния УАЗ който има наистина впечатляващи характеристики в това отношение. При тунинговане на ресорното (и пружинно ) окачване и съпътстващата замяна на амортисьори е желателно да сложите и ограничител на хода. Така ще осигурите безпроблемна работа на окачването при значителните натоварвания които ще възникват.

            По повод въпроса на DJDAVEL - предполагам, че имаш предвид демпфера на волана. Той не заменя стабилизационната щанга, а осигурява гасене на сериозните и резки усилия въздействащи въху кормилната система. Единия му край е свързан твърдо към някоя от кормилните щанги. Това е амортисьор със симетрична характеристика и с възможност да работи в хоризонтално положение. Много от автомобилите които се експлоатират за сериозен оффроуд са с демонтирани стабилизационни щанги тъй като тя има смисъл основно на хубав път при по-висока скорост. Отрицателния й ефект се изразява в значителното ограничаване на хода на окачването.
            Предполагам заради това си мислиш, че липсващата стабилизационна щанга е заменена с амортисьор.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X