Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Амортисьори - дискусия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Амортисьори - дискусия

    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
    Значи, дай да не месим шампионата, обаче били направо задължителни амортисьори за бързо каране ...
    В същност, една голяма част от амортисьорите с допълнителен резервоар не могат просто така да се сложат на всяка джипка, защото се произвеждат само във вариант "ухо-ухо" с унибали и за да ги сложиш на щатните места в най-добрия случай ти трябват някакви адаптери, а в най-лошия може да е необходимо много сериозно разпипване на местата за захващане на амортисьорите. Като добавим и това, че цената им обикновено е силно неприятна, става напълно разбираемо защо дори в шампионата се кара с по 2 обикновени амортисьора, вместо с безспорно по-подходящия вариант.

    Разпространените амортисьори на Dobinson, OME, TJM, Trailmaster и т.п. са си съвсем адекватни и за "софт", и за "хард" разходки в нашенски формат. Започват да "издишат", когато започнеш да се упражняваш в бързо друсане по неравен терен, ама нали се каза, че това не е хард офроуд, ако изобщо е офроуд ...




    Защо да е неприложим?!? Какво ти пречи да караш по GPS или просто да те води някой, който познава района?
    Друг е въпросът, че едно перфектно като за състезание трасе (примерно това на Шумен 500) никога не бих го карал на разходка, защото ще умра от скука. Интересното идва със скоростта, но не бих препоръчал на никого да се прави на рали пилот без съответно обезопасяване на колата, защото при бързото каране белите стават бързо ...
    Така е Чавдаре, ама вторите амортисьори без адаптери ли ги монтираш? Козата си сака пръч. Има и друго - поне за момента е трудно да се съберат наколко подготвени за бързо друсане по неравен терен джипки освен на състезание и става така, че няма с кого да караш. Кажи ако обичаш от свой собствен опит - окачването ти кога започва да работи - от началото на разходката или първо трябва да го подкараш малко по неравности за да се стоплят амортисьорите?
    "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

  • #2
    До: Джип за хард офроуд

    Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
    Така е Чавдаре, ама вторите амортисьори без адаптери ли ги монтираш? Козата си сака пръч. Има и друго - поне за момента е трудно да се съберат наколко подготвени за бързо друсане по неравен терен джипки освен на състезание и става така, че няма с кого да караш. Кажи ако обичаш от свой собствен опит - окачването ти кога започва да работи - от началото на разходката или първо трябва да го подкараш малко по неравности за да се стоплят амортисьорите?
    Прав си, че и допълнителни амортисьори без ТНТМ не стават, ама ТНТМ + евтин амортисьор пак не е като ТНТМ + скъп амортисьор. Отделно, дето ТНТМ-то за някои от амортисьорите, за които говориш, става толкова сериозно, че просто е неприложимо за джипки, които не са предназначени само и единствено за състезания или хард изпълнения.

    Окачване, направено за бързо каране, не е особено (да не кажа хич) подходящо за разходкаджийски джип, който се ползва и за други цели.
    Първото каране с двойни амове по неравен каменист терен беше мнооого неприятно изживяване. Коментарът на навигаторката (вече с хиляди километри стаж) беше "Ти да не искаш да ме откажеш от офроуда" ...

    Твърдото окачване започва да работи добре на по-висока скорост (примерно от 50-на нататък). Бавното каране, като на разходка, си е малко нещо за мазохисти ...
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #3
      До: Джип за хард офроуд

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Прав си, че и допълнителни амортисьори без ТНТМ не стават, ама ТНТМ + евтин амортисьор пак не е като ТНТМ + скъп амортисьор. Отделно, дето ТНТМ-то за някои от амортисьорите, за които говориш, става толкова сериозно, че просто е неприложимо за джипки, които не са предназначени само и единствено за състезания или хард изпълнения.

      Окачване, направено за бързо каране, не е особено (да не кажа хич) подходящо за разходкаджийски джип, който се ползва и за други цели.
      Първото каране с двойни амове по неравен каменист терен беше мнооого неприятно изживяване. Коментарът на навигаторката (вече с хиляди километри стаж) беше "Ти да не искаш да ме откажеш от офроуда" ...

      Твърдото окачване започва да работи добре на по-висока скорост (примерно от 50-на нататък). Бавното каране, като на разходка, си е малко нещо за мазохисти ...
      Точно това имах в предвид.
      Сега ако дадеш мнение и за това: http://www.eshocks.com/bil_ORsb.asp?...=All&SubChar=Q ще си направо безценен! Естествено ще се ползват адаптори и ще се преправят кулите за предните амортисьори и конзолите за задните - става дума за Дифендър?
      И още един въпрос - какво ще се получи, ако се сложат по два различни по марка и характеристики амортисьори на колело?
      "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

      Коментар


      • #4
        До: Джип за хард офроуд

        Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
        ... Сега ако дадеш мнение и за това:
        ...
        И още един въпрос - какво ще се получи, ако се сложат по два различни по марка и характеристики амортисьори на колело?
        Съжалявам, обаче не мисля, че в случая съм достатъчно компетентен да давам мнение. Нито съм ги пипал тези амортисьори, нито знам някой да е карал с тях.
        Единствено мога да кажа, че си имам 1-2 наум за амове с такава конструкция (piggyback) защото монтажът им може да бъде затруднен поради липса на достатъчно място.

        Не мисля, че комбинирането на амортисьори от различни марки е проблем, стига дължините, ходовете и мястото за монтаж на допълнителния да са добре подбрани. Точно там обаче идва трудното. Изключително малко са хората в България, които могат да направят тази работа като хората. И дори и при по-просветените (сред които аз определено не съм ) доста често нещата се правят по метода "проба - грешка".
        Както се казваше в един популярен филм "Восток дело тонкое", та и с промените по окачването така. Затова, ако смяташ да правиш по-сериозно разпипване и нямаш доказано работещ образец за копиране, се приготви да настъпваш мотики ...
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #5
          До: Джип за хард офроуд

          Bilstein 5150 с твърдост 255/70 е мек амортисьор. По един на колело загряват.

          Коментар


          • #6
            До: Джип за хард офроуд

            я един аджамийски въпрос - мислил ли е някой за охлаждане на амортисьорите?

            Коментар


            • #7
              До: Джип за хард офроуд

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              мислил ли е някой за охлаждане на амортисьорите?
              Да, производителите.

              Коментар


              • #8
                До: Джип за хард офроуд

                Те - ясно. Въпросът ми беше по-скоро за homebrew изпълнения, които все пак работят.

                Коментар


                • #9
                  До: Джип за хард офроуд

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Те - ясно. Въпросът ми беше по-скоро за homebrew изпълнения, които все пак работят.
                  Нямам спомен да съм виждал такива.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Джип за хард офроуд

                    Първоначално публикуван от Ясен
                    пиши, ще отделим после
                    Какво да пиша като трябва да почвам от начало.
                    1 коя дължина е най важна?
                    2 каква сила за колко килограма кола?
                    3 газови или маслени?
                    4 с допълнителни резервоари или без?
                    5 едно или двупосочни и с какво отношение?
                    то аз нищо сериозно не знам.
                    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                    Вальо. О888 557Ч7Ч
                    Silverado 1.3 i

                    Коментар


                    • #11
                      До: Джип за хард офроуд

                      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                      Bilstein 5150 с твърдост 255/70 е мек амортисьор. По един на колело загряват.
                      Какво значи 255/70?
                      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                      Вальо. О888 557Ч7Ч
                      Silverado 1.3 i

                      Коментар


                      • #12
                        До: Амортисьори - дискусия

                        Значи твърдост. Какви са критериите обаче не знам. Знам че се мери при скорост от 50см в секунда.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Джип за хард офроуд

                          Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                          Какво да пиша като трябва да почвам от начало.
                          .
                          1 коя дължина е най важна?
                          и двете дължини са важни. Даже са свързани.

                          2 каква сила за колко килограма кола?

                          това най-добре знае човека проектирал окачването.
                          в случай че окачването е заводско, значи производителя на автомобила
                          в случай че окачването е променено - значи човека който е поправял автора.

                          3 газови или маслени?
                          газови

                          4 с допълнителни резервоари или без?
                          ако има възможност, с допълнителен,
                          ако няма без.

                          5 едно или двупосочни и с какво отношение?
                          всички амортисьори са двойнодействащи

                          Коментар


                          • #14
                            До: Джип за хард офроуд

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            1 коя дължина е най важна?
                            и двете дължини са важни. Даже са свързани.

                            2 каква сила за колко килограма кола?

                            това най-добре знае човека проектирал окачването.
                            в случай че окачването е заводско, значи производителя на автомобила
                            в случай че окачването е променено - значи човека който е поправял автора.

                            3 газови или маслени?
                            газови

                            4 с допълнителни резервоари или без?
                            ако има възможност, с допълнителен,
                            ако няма без.

                            5 едно или двупосочни и с какво отношение?
                            всички амортисьори са двойнодействащи
                            Е тЕ за товА те обичам !!!

                            Сааамо едно уточнение, газови амортисьори НЯМА! Има маслени с газ под налягане, Ти го знаеш, но да не заблуждаваме другите...

                            Коментар


                            • #15
                              До: Джип за хард офроуд

                              Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
                              Точно това имах в предвид.
                              Сега ако дадеш мнение и за това: http://www.eshocks.com/bil_ORsb.asp?...=All&SubChar=Q ще си направо безценен! Естествено ще се ползват адаптори и ще се преправят кулите за предните амортисьори и конзолите за задните - става дума за Дифендър?
                              И още един въпрос - какво ще се получи, ако се сложат по два различни по марка и характеристики амортисьори на колело?

                              Piggyback отпред не можеш да сложиш на Дифендър. Нама място за компенсатора ако е част от корпуса на амортисьора, защото "ама" е вътре в пружината. Билщейн предлага същите и с маркуче, което ти позволява да монтираш компенсатора на удобно място. На задния мост не би трябвала да имаш проблеми.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X