Здравейте колеги!
От известно време ме вълнува въпроса за повдигането на джипа и неговата динамична устойчивост, особено при преодоляване на по-голями странични наклони. Когато се повдига джипа определено се влошава неговата динамична устойчивост, понеже се повдига неговия център на тежестта. Това означава, че колкото е по-висок един джип при по-малък страничен наклон ще се обърне - при еднакви други условия разбира се. От друга страна, какъвто и лифт да се направи, най-ниските и уязвими точки на машината - диференциалите, зависят само от размера на гумите. Вярно е , че лифта позволява и по-високи гуми, но въпроса е как да се постигне оптимално съотношение лифт - устойчивост, а не само лифт на всяка цена?
От известно време ме вълнува въпроса за повдигането на джипа и неговата динамична устойчивост, особено при преодоляване на по-голями странични наклони. Когато се повдига джипа определено се влошава неговата динамична устойчивост, понеже се повдига неговия център на тежестта. Това означава, че колкото е по-висок един джип при по-малък страничен наклон ще се обърне - при еднакви други условия разбира се. От друга страна, какъвто и лифт да се направи, най-ниските и уязвими точки на машината - диференциалите, зависят само от размера на гумите. Вярно е , че лифта позволява и по-високи гуми, но въпроса е как да се постигне оптимално съотношение лифт - устойчивост, а не само лифт на всяка цена?
Коментар