Обява

Свий
Няма добавени обяви.

различни опции за лифт на сузуки sx4 ... чуденка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • различни опции за лифт на сузуки sx4 ... чуденка

    гледам тука една стара тема ... ама явно не много популярна
    Инак народа много се зарибява да ги модва тия сузита. То е ясно, че не става истински джип, но става нещо интересно. У нас нещо обаче не е хванала модата
    Тааа, както и да е. Търкалям си аз едно такова и чат пат маам малко по къра с него покрай основното ми хоби - планинското колоездене или за някой пикник. Заглеждам сега едни оферти за лифт ... леко, 2-3см. макс. (другото вече иска сериозен майстор, а това е що годе доказано като опит от карали, че няма някакви лоши последствия). Без амбиции да става нещо брутално, просто да се кара по спокойно по черни пътища без бруталности, че сега чат пат закачам. Сложих отдолу едни метални защити, ама те пък от своя страна висят леко и всъщност хем пазят, хем ми изядоха малко клирънс.
    Но на въпроса .... опциите са две и меко казано нямат нищо общо.
    Едната е тампони на амортисьорите. А другата е по дълги (и по яки) пружини.
    Аз някак си от общи съображения клонях по скоро към първата, обаче отзивите по форумите са по скоро в полза на 2рата. Първата опция викат била по опасна, по твърда била возията, а втората била по стабилна и по щадяща.
    Има ли логика в тия отзиви?

  • #2
    С по-яки пружини ще я вдигнеш,но проходимостта рязко ще намалее. Като я нащръклиш с корави пружини,тая сапунерка ще стане като каручка. Като пропадне едно колело,вместо меката пружина да се разпъне и да обере неравността,просто колата ще се наклони. Срещуположното колело губи сцепление и почваш да си бръмчиш на място.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • #3
      Аз бих заложил твърдо на първата опция. Така си оставаш с оригиналното окачване. Не губиш нищо и не е вярно, че ще стане по-твърда возията. Колкото до стабилност, ти за рали автомобил ли го готвиш, че да влизаш с 120 в завоите? В кои форуми четеш? В повечето автомобилни форуми си спускат колите, втвърдяват окачването и слагат 20-30 цола джанти с гуми с борд 2 см. И после се возят на каруци и си престъргват колите на всеки легнал полицай.
      Не виждам как 2-3 см бодилифт ще се отрази фрапиращо на устойчивостта. Справка, моята тема за АХ-а.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #4
        Понеже след много ровене попаднах на един фейсбукпост го пействам тука (не знам дали е достъпен за всички, па и колко ще седи), че ако някой му е интересно да чете ... бая инфо е събрано:
        https://www.facebook.com/groups/the....7629651176962/

        генерално май тая група във фейсбук се оказа по ценна от масата форуми:
        https://www.facebook.com/groups/7137...rch/?q=liftkit

        So, you want to lift and or put larger tires on your 2007-2013 Suzuki SX4 and you have questions...


        Largest tires on stock suspension: with little to no rubbing
        215/65r16 - no rubbing with et50 offset (stock offset)
        205/75r15 - expect slight rubbing with et25** - et50 offset
        225/70r15 - expect slight rubbing with et40** - et50 offset
        **rear rubbing increases with offset and extra weight (passengers)**


        Lift kits:

        Rocky Road Outfitters - 2-1/8" lift kit otherwise referred to as "RRO lift". This is a spacer lift, and the front struts will need broken down for install. This kit has been known to sheer the threaded portion off the strut and leads to strut failure. It allows for full suspension droop so grinding of the lower control arm buckets on the subframe will be needed for axle clearance. I am not linking this kit because of the failures; therefore, I do not endorse it.

        Tema4x4 - 30mm completely bolt on lift kit otherwise referred to as the "Russian lift". This kit has been known to sheer the threaded portion off the strut and leads to strut failure. No subframe clearancing needed. I am not linking this kit because of the failures; therefore, I do not endorse it.


        Tema4x4 - 20mm front lift spacer, strut will need broken down as spacer sits on top of coil spring. No subframe clearancing needed. (30mm or 20mm rear spacer must be purchased separately, they don't sell the two together in a kit)

        North American availability
        https://smile.amazon.com/.../dp/B07CKWV1QJ/ref=pd_ybh_a_2...
        International availability
        https://www.ebay.co.uk/itm/Front-coil-spacers-20mm-for-Suzuki-SPLASH-SWIFT-SX4-Lift-Kit/192537114914?epid=25025129500&hash=item2cd41b3922:g:adcAAOSwxjxa9VtZ

        Tema4x4 -20mm and 30mm rear lift spacers. Spacer sits on top of rear coil springs.
        North American availability
        20mm rear
        https://smile.amazon.com/spacers-2008-2015-2004-2016-2006-present-2015-present/dp/B07CKWTX8G
        30mm rear
        https://smile.amazon.com/spacers-2008-2015-2004-2016-2006-present-2015-present/dp/B07CLKK321
        International availability
        20mm rear
        https://www.ebay.co.uk/itm/Rear-coil-spacers-20mm-for-Suzuki-SWIFT-SX4-VITARA-Lift-Kit/192537110540?epid=24025109925&hash=item2cd41b280c:g:kfkAAOSwtVperXGf
        30mm rear
        https://www.ebay.co.uk/itm/Rear-coil-spacers-30mm-for-Suzuki-SWIFT-SX4-VITARA-Lift-Kit/192537110794?hash=item2cd41b290a:g:dCwAAOSworxerXHc


        Kanook DIY lift (welding required) - I believe this method gives roughly 2 inches of lift (please correct me if I am wrong). It allows for full suspension droop so grinding of the lower control arm buckets on the subframe will be needed for axle clearance. No reported failures for this lift.

        http://clubsx4.com/forum/showthread.php?t=7452

        Euro lift (for NA market owners) - Roughly 1" lift, the euro lift is using European Domestic Market 4x4 springs. Paired with stock North American market struts you will lose 1" of suspension up travel. No one has really reported this being an issue. No subframe clearancing needed.


        **Some members have combined the Tema4x4 30mm spacers with the Euro springs for roughly 2 inches of lift**

        Euro spec petrol springs

        Front springs - Blue Print ADK888335

        https://smile.amazon.co.uk/Blue-Print-ADK888335-coil-spring/dp/B00B8WYAVY

        Rear springs - Blue Print ADK888337

        https://smile.amazon.co.uk/Blue-Print-ADK888337-Coil-Spring/dp/B00B8ZAYTI

        Euro spec diesel springs

        Front springs - KYB RA4128

        https://smile.amazon.co.uk/KYB-Front-Coil-Spring-RA4128/dp/B081LT1L4G

        Rear springs - KYB RA6150

        https://smile.amazon.co.uk/KAYABA-UK-RA6150-Ressort-Suspension/dp/B015FSDPYO

        These are links to just aftermarket stock replacement springs. Different manufacturers sell them so do your own cross referencing.

        MAD tooling coil springs (part # HV-391061 - diesel spec) - 2" lift (for NA market owners) and firmer ride. They are designed to be used with the Euro market struts (provide roughly 3cm lift for Euro market owners). Using them with NA market struts will lose roughly 2 inches of up travel. Euro market struts will lose 1.18" of up travel. No subframe clearancing needed.

        https://mad-suspension.co.uk/product/hv-391061/

        MAD tooling coil springs (part # HV-391051 - petrol spec) - 1" lift (for NA market owners) and firmer ride. Using them with NA market struts will lose 1.18" of up travel. No subframe clearancing needed.

        https://mad-suspension.co.uk/product/hv-391051/

        Euro Market diesel struts (for NA market owners)- these struts are designed to be paired with the Euro market springs. They add about 10mm of travel over the NA market struts. These are highly suggested to be paired with the Mad Tooling springs.

        1.9 Ddis 4x4 w/17" wheels (as per product description)

        Japanparts MM-80019


        https://smile.amazon.co.uk/JAPANPAR-MM-80019-Shock-Absorbers/dp/B016C26BH0


        Japanparts MM-80020

        https://smile.amazon.co.uk/Japanparts-MM-80020-mm-80020-Damper/dp/B016C26CUQ

        2.0 Ddis 4x4 w/o 17" wheels (as per product description)
        Jakoparts J4308005


        https://smile.amazon.co.uk/Jakoparts.../dp/B08FM84JNZ

        Jakoparts J4318005

        https://smile.amazon.co.uk/Jakoparts.../dp/B08FMD9SRQ

        The struts linked above are showing out of stock, but again these are just aftermarket stock replacement struts. Different manufacturers sell them so do your own cross referencing.

        Rocky Road Outfitters / shock relocation kit - this kit is designed to help regain the lost rear shock travel.

        https://www.rocky-road.com/sx4shock.html



        Tema4x4 - 30mm rear shock extenders - this kit is designed to help regain the lost rear shock travel.


        North American availability

        https://smile.amazon.com/extenders-Suzuki-2008-2015-2004-2016-2006-present/dp/B07CKWTYHZ

        International availability

        https://www.ebay.co.uk/itm/Rear-shock-extenders-30mm-for-Suzuki-SPLASH-SWIFT-SX4-Lift-Kit/192537109284?hash=item2cd41b2324:g:u3kAAOSwnhZerXFU

        Rear shocks - longer travel, better valved rear shock options.

        The factory rear shock specs

        26” extended

        16” compressed

        10” travel

        - 2004 Toyota Echo specific rear shocks

        http://clubsx4.com/forum/showthread.php?t=40

        - Rubicon Express RXT3211B


        http://clubsx4.com/forum/showthread.php?t=8774



        What size tires will fit with my new lift kit?

        All the tire sizes mentioned above work well with any of the suggested lift kits mentioned. However, with a 2" lift, you can now add215/75r15and215/70r16 to the tire size options with a et32 - et50 (stock) offset with little to no rubbing. Also, the maximum size tire that will fit without having to push the offset outward is 28.5" overall diameter. Anything larger will touch the lower spring perch on the front struts. Trimming might also be needed for tires much larger than the 215/70r16.

        Tire size calculator

        https://www.1010tires.com/Tools/Tire-Size-Calculator


        What wheel offset does the SX4 like with its new lifted suspension?

        It would seem et25 - et35 is a popular offset with a 28" overall diameter tire or smaller. Any more offset and you will need to trim, cut, pound, etc. The factory oem Suzuki wheels are et50.


        Will I need to adjust my front camber after lifting?

        Some say they were able to get their alignment into spec without needing camber bolts. Others feel they are needed. The camber bolts that fit the SX4 are Specialty Products Company 81260 Alignment Kit.

        https://smile.amazon.com/Spec.../dp/B000CB2GOU/ref=sr_1_2...


        Worried about using the small donut spare tire with your new larger tires and have nowhere to store a 5th full size spare?

        This post on clubsx4 touches base on this...

        http://clubsx4.com/forum/showthread.php?t=8371&page=5...

        If you don't want the hassle of getting the tire mounted on your spare, a cheap solution is using a 2008-2020 Nissan Rogue or 2014-2020 Nissan X-trail 16" donut. They use the same size tire (T155/90D16 27.4" OD) as mentioned in the post. They also use the same bolt pattern as the SX4 but use a slightly larger hub bore of 66.1mm (Suzuki is 60.1mm).
        Последно редактирано от outfaced; 14-11-23, 18:44.

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
          Аз бих заложил твърдо на първата опция. Така си оставаш с оригиналното окачване. Не губиш нищо и не е вярно, че ще стане по-твърда возията. Колкото до стабилност, ти за рали автомобил ли го готвиш, че да влизаш с 120 в завоите? В кои форуми четеш? В повечето автомобилни форуми си спускат колите, втвърдяват окачването и слагат 20-30 цола джанти с гуми с борд 2 см. И после се возят на каруци и си престъргват колите на всеки легнал полицай.
          Не виждам как 2-3 см бодилифт ще се отрази фрапиращо на устойчивостта. Справка, моята тема за АХ-а.
          Оказа се че първата опция, както е реализирана на повече места (само тампон и удължител на шиша на амортисьора) води до чупене на шиша. Само тоя Kanook DIY lift решава проблема адекватно, но иска повече майсторене. Той дава и повече височина.

          Така като гледам май за 2см смисъла леко се губи да се прави каквото и да било.

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Виж в моята тема как е решен проблемът. И аз мислех за удължаване на шишове и подобни в началото.
            Снимките на пича не ги виждам, щото са ъплоуднати в някъв сайт.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X