Една съседна тема за твърда возия на пикап ме подсети, че ми се въртят едни въпроси около работата в комбинация на пружините и ресорите със спомагателни въздушни възглавници.
Началните условия са следните - Тойота 79 пикап, цял мост отпред и отзад, пружини, прогресивни, отпред и ресори, супер тежки, 7+4 листа отзад. Това е заводското окачване, което:
+ Е супер добро за товар и напълно отговаря на изискванията ми - при 0 кг в легена, отзад е 3 см по-високо спрямо отпред, при 5-600 кг е идеално равно, при 900+ кг отзад е около 2 см по-ниско. Изобщо това че на 900 кг потъването е под 5 см. говори достатъчно...
+ Колата е изключително стабилна (предвид, че е доста висока и тясна) при каране в завой.
+ Понася тежките пропадания в дупки и др. твърдо, но много, много стабилно.
Това са предимствата, а недостатъците, които искам да подобря:
- Возията, при тегло под 300 кг в легена е твърда, до степен да е болезнено, а офроуда да е като езда на кон - ако не си изправен на педалите, верно боли...
- Височината е приемлива, но на границата - с гуми 33" (255/85/16) идеалния лифт ще бъде около 1", това ще отвори пространството около гумите, горе долу, както си е било със стоковите гуми.
- При сериозен товар - 6-7-800 кг. ресорите стават съвсем добре работещи, но амортисьорите определено омекват и не успяват да укротят от първото движение амплитудите.
Решенията: Има лифтови окачвания колкото щеш за тази кола, вкл. с параболични ресори, за които всички ползватели се кълнат, но всичките са с 5 см. лифт. Има и конкретно за модела възглавници и за пружините и за ресорите. По всички австралийски мнения вярната комбилация е лифтови пружини и ресори + хубави амортисьоти + възглавници (обикновено само отзад).
Моята чуденка е, какъв би бил резултата, ако сложа възглавници и отпред и отзад на стоковото окачване, които да повдигат 2-3 см НАД стандартното ниво в комбинация с добри амортисьори.
Доводите ми за подобен минимален лифт, освен, че е точно колкото искам, е че той ще разпъне малко, съвсем в границите на работния ход пружините и ресорите, като реално ще увеличи хода им в "меката" част на диапазона (предните са прогресивни, ресорите също по дефолт са такива)., Т.е. очаквам работния ход за поемане на ударои да се увеличи с 2-3 см, и те да са от меката страна на пружините, а при големи удари заводските параметри да се запазят. Всичко това гарнирано със сериозни амортисьори ( KONI Raid или регулируеми remote res.). Не на последно място, ако нещо се скапе (по въздуха) заводското окачване си остава напълно функционално.
Правилни ли са ми разсъжденията или съм се объркАл някъде?
П.с. Имам някакъв опит с държанието лифтови окачвания и прогресивни пружини, но никакъв с въздух.
Началните условия са следните - Тойота 79 пикап, цял мост отпред и отзад, пружини, прогресивни, отпред и ресори, супер тежки, 7+4 листа отзад. Това е заводското окачване, което:
+ Е супер добро за товар и напълно отговаря на изискванията ми - при 0 кг в легена, отзад е 3 см по-високо спрямо отпред, при 5-600 кг е идеално равно, при 900+ кг отзад е около 2 см по-ниско. Изобщо това че на 900 кг потъването е под 5 см. говори достатъчно...
+ Колата е изключително стабилна (предвид, че е доста висока и тясна) при каране в завой.
+ Понася тежките пропадания в дупки и др. твърдо, но много, много стабилно.
Това са предимствата, а недостатъците, които искам да подобря:
- Возията, при тегло под 300 кг в легена е твърда, до степен да е болезнено, а офроуда да е като езда на кон - ако не си изправен на педалите, верно боли...
- Височината е приемлива, но на границата - с гуми 33" (255/85/16) идеалния лифт ще бъде около 1", това ще отвори пространството около гумите, горе долу, както си е било със стоковите гуми.
- При сериозен товар - 6-7-800 кг. ресорите стават съвсем добре работещи, но амортисьорите определено омекват и не успяват да укротят от първото движение амплитудите.
Решенията: Има лифтови окачвания колкото щеш за тази кола, вкл. с параболични ресори, за които всички ползватели се кълнат, но всичките са с 5 см. лифт. Има и конкретно за модела възглавници и за пружините и за ресорите. По всички австралийски мнения вярната комбилация е лифтови пружини и ресори + хубави амортисьоти + възглавници (обикновено само отзад).
Моята чуденка е, какъв би бил резултата, ако сложа възглавници и отпред и отзад на стоковото окачване, които да повдигат 2-3 см НАД стандартното ниво в комбинация с добри амортисьори.
Доводите ми за подобен минимален лифт, освен, че е точно колкото искам, е че той ще разпъне малко, съвсем в границите на работния ход пружините и ресорите, като реално ще увеличи хода им в "меката" част на диапазона (предните са прогресивни, ресорите също по дефолт са такива)., Т.е. очаквам работния ход за поемане на ударои да се увеличи с 2-3 см, и те да са от меката страна на пружините, а при големи удари заводските параметри да се запазят. Всичко това гарнирано със сериозни амортисьори ( KONI Raid или регулируеми remote res.). Не на последно място, ако нещо се скапе (по въздуха) заводското окачване си остава напълно функционално.
Правилни ли са ми разсъжденията или съм се объркАл някъде?
П.с. Имам някакъв опит с държанието лифтови окачвания и прогресивни пружини, но никакъв с въздух.
Коментар