Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как работят спирални и ресорни пружини в комбинация с въздушни възглавници

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как работят спирални и ресорни пружини в комбинация с въздушни възглавници

    Една съседна тема за твърда возия на пикап ме подсети, че ми се въртят едни въпроси около работата в комбинация на пружините и ресорите със спомагателни въздушни възглавници.
    Началните условия са следните - Тойота 79 пикап, цял мост отпред и отзад, пружини, прогресивни, отпред и ресори, супер тежки, 7+4 листа отзад. Това е заводското окачване, което:
    + Е супер добро за товар и напълно отговаря на изискванията ми - при 0 кг в легена, отзад е 3 см по-високо спрямо отпред, при 5-600 кг е идеално равно, при 900+ кг отзад е около 2 см по-ниско. Изобщо това че на 900 кг потъването е под 5 см. говори достатъчно...
    + Колата е изключително стабилна (предвид, че е доста висока и тясна) при каране в завой.
    + Понася тежките пропадания в дупки и др. твърдо, но много, много стабилно.
    Това са предимствата, а недостатъците, които искам да подобря:
    - Возията, при тегло под 300 кг в легена е твърда, до степен да е болезнено, а офроуда да е като езда на кон - ако не си изправен на педалите, верно боли...
    - Височината е приемлива, но на границата - с гуми 33" (255/85/16) идеалния лифт ще бъде около 1", това ще отвори пространството около гумите, горе долу, както си е било със стоковите гуми.
    - При сериозен товар - 6-7-800 кг. ресорите стават съвсем добре работещи, но амортисьорите определено омекват и не успяват да укротят от първото движение амплитудите.

    Решенията: Има лифтови окачвания колкото щеш за тази кола, вкл. с параболични ресори, за които всички ползватели се кълнат, но всичките са с 5 см. лифт. Има и конкретно за модела възглавници и за пружините и за ресорите. По всички австралийски мнения вярната комбилация е лифтови пружини и ресори + хубави амортисьоти + възглавници (обикновено само отзад).

    Моята чуденка е, какъв би бил резултата, ако сложа възглавници и отпред и отзад на стоковото окачване, които да повдигат 2-3 см НАД стандартното ниво в комбинация с добри амортисьори.
    Доводите ми за подобен минимален лифт, освен, че е точно колкото искам, е че той ще разпъне малко, съвсем в границите на работния ход пружините и ресорите, като реално ще увеличи хода им в "меката" част на диапазона (предните са прогресивни, ресорите също по дефолт са такива)., Т.е. очаквам работния ход за поемане на ударои да се увеличи с 2-3 см, и те да са от меката страна на пружините, а при големи удари заводските параметри да се запазят. Всичко това гарнирано със сериозни амортисьори ( KONI Raid или регулируеми remote res.). Не на последно място, ако нещо се скапе (по въздуха) заводското окачване си остава напълно функционално.

    Правилни ли са ми разсъжденията или съм се объркАл някъде?

    П.с. Имам някакъв опит с държанието лифтови окачвания и прогресивни пружини, но никакъв с въздух.
    Последно редактирано от icerunner; 19-06-22, 15:04.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

  • #2
    Аз съм този с твърдата возия имам възгланици на задния мост като ги напомпам се вдига с повече от 5см. Когато са напомпани възглавниците ресорите не работят цялата тежест поемат възглавниците. Товарил съм го с 1200кг. няма проблеми. Когато е празен с напомпани възглавници пак вози твърдо.

    Коментар


    • #3
      Имам курдисани въздушни възглавници отзад в пружините на товарно бусче,без ресьори.Голяма грешка.Когато не е натоварен,вози много твърдо,не дават на амортисьорите да си вършат работата.Тъп китайски конструкторИначе,в завой вече не се накланя толкова,а е висок 194 см.Теоретично си мисля,че би трябвало тези възглавници при ненатоварена кола да не действат,а чак когато се натовари с 400 кг и нагоре да помагат.Така е измислено за Ивеко бус,с ресьори отзад-монтирани са отгоре,до ресьорите.И когато те се поогънат,започват да оказват съпротивление

      Коментар


      • #4
        Когато си с пружини в повечето случай няма място за монтаж на възглавници. Помпат се само когато се натовари иначе вози твърдо

        Коментар


        • #5
          Горните постове са съвсем логични. Ако пружината (ресора) са твърди сами по себе си, като им добавиш възглавница, тя реално "олекотява" масата над ресора и той ще стане още по-твърд... От друга страна, обаче, като се повдигне малко и част от тежестта се поеме от въздуха, реално твърдостта трябва да зависи в голяма степен от налягането на въздуха... и тъй като възглавницата позволява по високо повдигане (+5 см) то на 2-3 налягането трябва да е относително ноиско и респ. да е мека възглавницата...
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение

            Моята чуденка е, какъв би бил резултата, ако сложа възглавници и отпред и отзад на стоковото окачване, които да повдигат 2-3 см НАД стандартното ниво в комбинация с добри амортисьори.
            Доводите ми за подобен минимален лифт, освен, че е точно колкото искам, е че той ще разпъне малко, съвсем в границите на работния ход пружините и ресорите, като реално ще увеличи хода им в "меката" част на диапазона (предните са прогресивни, ресорите също по дефолт са такива)., Т.е. очаквам работния ход за поемане на ударои да се увеличи с 2-3 см, и те да са от меката страна на пружините, а при големи удари заводските параметри да се запазят. Всичко това гарнирано със сериозни амортисьори ( KONI Raid или регулируеми remote res.). Не на последно място, ако нещо се скапе (по въздуха) заводското окачване си остава напълно функционално.

            Правилни ли са ми разсъжденията или съм се объркАл някъде?

            П.с. Имам някакъв опит с държанието лифтови окачвания и прогресивни пружини, но никакъв с въздух.
            Това е правилното решение, но трябва да намалиш листите на задните ресьори.


            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

            Коментар


            • icerunner
              icerunner коментира
              Редактиране на коментар
              Свалямето на листи от ресора, без да е повдигнат, не ме кефи. Държа, ако изобщо ще слагам въздух, окачването да остане работоспособно и без него...

          • #7
            Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
            Горните постове са съвсем логични. Ако пружината (ресора) са твърди сами по себе си, като им добавиш възглавница, тя реално "олекотява" масата над ресора и той ще стане още по-твърд... От друга страна, обаче, като се повдигне малко и част от тежестта се поеме от въздуха, реално твърдостта трябва да зависи в голяма степен от налягането на въздуха... и тъй като възглавницата позволява по високо повдигане (+5 см) то на 2-3 налягането трябва да е относително ноиско и респ. да е мека възглавницата...
            Възглавниците за пружини се монтират В пружините.Имам дистанционно,и нискокачествен компресор.Мога да надувам и спадам възглавниците.Дори и като спадна налягането в тях до 0,8 атмосвери,пак вози като каруца.Когато натоваря,помпам до 2-2,3.Има повдигане,но все едно няма амортисьори и пружини,не могат да работят добре.Най-добре да не си харчи парите човек за китайски боклуци

            Коментар


            • icerunner
              icerunner коментира
              Редактиране на коментар
              Изобщи не съм мисил за китайски боклуци, каквото и да се обобщава с този израз....

            • krassitch
              krassitch коментира
              Редактиране на коментар
              С това наричам тези,които се продават у нас-възможно най-ниско качество...Ако ще се купуват от САЩ или от друго място,не знам.Нямам нищо против китайците,само ако може да не произвеждат първите 5 най-нискокачествени нива

          • #8
            Снимай единия пакет отзад да видя как изглежда, но задачата изначално е невъзможна ако не махнеш поне един лист от тези 7, които са постоянно под товар.
            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

            Коментар


            • icerunner
              icerunner коментира
              Редактиране на коментар
              Вероятно си прав. Мислех, дали въздуха няма да работи в голяма степен самостоятелно в диапазона над сегашното ниво, т.е. да има 2-3 см ход на вуздушно окачване, преди да сработят ресорите... Ама май се опитвам да измисля нова физика, което едва ли ще стане , по скоро ще го втвърдя още повече.

              Иначе да, вариантите са ми няколко -
              1. 2-3 см подложки отпред и дълги обеци отзад и сменям амортисьорите или с регулируеми или с такива които са меки на сгъване и твърди на разгъване - такива са кони рейд - с това ще постигна точния лифт, който търся, ще запазя добрата стабилност и малко ще подобря возията, но ще си остане твърдо. Все пак колата като минимум ще има едни 150-200 кг. константни (багажник, палатка, резервоар) отзад, без хората и без багажа, така че няма да е нетърпимо. Освен това ще "спестя" от железа и ще мога да си позволя скъпи амортисьори - в този случай каквото подобрение има ще зависи само от тях.
              2. повддигане с по-лек, но лифтов пакет - примерно 5+2 листа OME се дава като 300 кг, 45 мм лифт и добавяне на възглавници за по тежък товар - сигурно ще се получи добре, но отиваме на нови железа + въздух + амове... много трябва да си струва подобрението.....
              3. повдигане с "правиленно" според предвидената употреба окачване - 6+2 листа пакет е предвиден за 500 кг. постоянен товар (500-700) и 45 мм лифт, без въздух
              4. същото като 3, но с параболични ресори terain tamer 3+1 листа, 700 кг товароносиност, 50 мм лифт - всички отзиви са в тяхна полза (комфорт, артикулация), но има и доста препоръки да се използват в комбинация с възглавници за тежки товари... И струват майка си и баща си в европа....
              Последно редактирано от icerunner; 21-06-22, 11:49.

            • spirco
              spirco коментира
              Редактиране на коментар
              За целта, която искаш да постигнеш ти трябва нещо, което да се свива по - лесно отколкото се свива ресора. Една възглавница (и нищо друго) не е подходяща за да се изпълни условието. И аз като Targa мисля, че няма как да стане това ако запазиш окачването в сегашният му вид. Даже ми се струва, че един лист е малко. Имам е39 комби, което е на въздух отзад. Там всяка възглавница е свързана с отделен съд (около 4 - 5 литра) чрез относително дебела тръба. Идеята тук е, че по - голям обем въздух се свива повече - по мека возия. Идеята ти е добра и осъществима, но не мисля, че е практична. Може да се направи, но за да е това което искаш трябва да имаш много голям (колкото повече по - добре) съд свързан за всяка възглавница. Връзката между двете също трябва да е с голям дебит.

          • #9
            "амортисьорите определено омекват и не успяват да укротят от първото движение амплитудите." . Определено трябва да наблегнеш на това . Възглавници , обеци....нямат общо с това изречение . Играчката ти заслужава регулируеми амове . И то такива , та тва регулиране да става лесно.
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • icerunner
              icerunner коментира
              Редактиране на коментар
              Да кажем, че сега това е доста по-несъществено като ефект, от твърдостта. И се усеща изобщо при товар от 900 кг, изцяло в легена отзад... Все пак заводските са съвсем нови още и работят... колкото си могат Колкото до регулируемите амове... тавана е ОМЕ ВР-51, и съвсем не съм сигурен, че ще се изхвърля с една торба пари за тях... За рекулируеми Fox или KING, които са още една такава торба - за сега не. Koni 90 - heavy track raid, са на половината цена на ВР-51, регулира се rebound-a и вероятно биха надживели няколко пъти всеки remote res. амортисьор... поради което са и доста по-логичен избор за мен. Наясно съм, че хай-тек амортисьорите се обслужват и рециклират, но и това не ме привлича особено.

          • #10
            Сичко е тъй с амовете . Конитата , дето ползвам в лека 70 , са железни . Кофти е реглажа им-трябва да се свалят . В един бенц е-клас ,се връткаха ,мн лесно -показваха се над калника ми и хоп,когато ми е кеф , както си е редно . Тия с външните резервоарчета , са гадно скъпи , обаче лесно ще се регулират в задницата на 70ката ти . Конитата надали ще ти се разправя , както и на мен . Сега е пълна колата ти, клякаш и врът , после е по-празна , пак врът -тъй трябва да е .
            Русев слага масово некви , питай го за цени ,дано е сговорчив.
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X