Значи Wj-ят го купих с ясната мисъл , че ще си остане моя кола завинаги , под която ще лежа и ще човъркам нещо (засега успешно се справя) . След като попремахнах някой дребни проблеми по него през последната година е време да го направя малко по "гъвкав" . Виждането ми винаги е било за джип с ходове , никога не съм искал висок джип с големи и широки гуми или така наречените кафеджийски . Максимума гуми които ги виждам като размер в крайната картинка е 265/65/R17 или 265/70/R17 . За да ви стане ясно каква е представата ми ето на този клип https://www.youtube.com/watch?v=XYLZMvVkQIU&t=109s на 0:20 , 0:50 и 1:10 секунди ясно се вижда какво аз за себе си харесвам и искам да постигна , макар и може би не чак така . Въпросите ми са откъде да започна ? Кое всъщност прави ходовете големи в един джип . Пружини и амове или носачите са приоритет ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Въпроси за докарване на ходове при WJ
Свий
X
-
Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнение... е време да го направя малко по "гъвкав" . Виждането ми винаги е било за джип с ходове , никога не съм искал висок джип с големи и широки гуми или така наречените кафеджийски .
...Въпросите ми са откъде да започна ? Кое всъщност прави ходовете големи в един джип . Пружини и амове или носачите са приоритет ?"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
-
Повдигане добре , ама с меки амове и пружини ли , ако е с твърди мисля , че няма да следват терена . Гумите си мисля , че колкото по-голями , толкова по се обезмисля това с ходовете . Носачи с унибали или джони джойнтове , какво става с А рамото и т.н и т.н. Хиляди въпроси имам . На един от Роувърите в клипа забелязвам , че амортисьора му прави супер голям ход , а пружината се отлепя от дифа , това ме кара да мисля , че май по добре амове с голям ход и сток пружини . Вижда се , че са и с лонг арм-ове , аз мисля за сега да пробвам с фабрична дължина и унибали или джони-та ама и от двете ли страни на носача , само от едната ли . Е такива въпроси ме тормозят .
Коментар
-
Ако мислиш сам да го правиш - недей Ще четем после теми за "шими", за прецакан преден кардан и 1001 други проблеми. Какво ти липсва при сегашната комплектация ? Откъде искаш, пък не можеш да минеш ? Разчекни го малко по бабуни и пусни през това време някой да те снима - ще видиш, че ходовете са си достатъчно "ефектни" и в този вид. Не като на тия от клипчето, но ще приличат Точно за повдигане на WJ има множество теми в този форум - стари са, но си струва да ги потърсиш.
-
-
Така....моите две стотинки по темата.
Във фабричния си вид WJ стои меко казано като малко по високо комби,което е и самата истина де.Първо е нисък и с това голямо купе,и по тесни мостове,погледнато отзад,прилича на теснолинейка.Не знам как я мислиш да сложиш по дълги амове и да си останеш със сток пружини.....Скоро,правих едно такова,4.7 мотор.Четири пружини с четири амортисьора +5 инча,1600 лева бяха по спомени.На ''А''рамото се слага една подложка,вече се продават на много места,към 60 лева беше,аз изрязах една на лазер след сваляне на шаблон и се запази ъгъла на носача.Предния кардан се лекува като се сваля раздатката надолу, и ъгъла на карето идва както трябва.Моя съвет е че няма смисъл да слагаш унибали на фабричните,къси носачи.Ако са разбити тампоните,купи полиоретан смени ги и давай газ.Ако малко от малко ти се отдава,може да си правиш всичко.Не слушай глупости че ще има шими и т.н. за да има значи има причина,и това се лекува.....та така.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
- 1 like
Коментар
-
Малко спам - като чуя , че WJ е комби хем се дразня , хем виждам , че е така, обаче никой няма да сложи цели мостове на комби , или да му сложи 3 блокажа . Системата му е уникална и от към закъсване честно не виждам при какви условия това може да стане при рамни други показатели като гуми и ходове с други джипки . Иначе по темата - Какви амове и пружини взе , правилно ли разбрах , че крайния пезултат е 5 инча отгоре ? Това ме устраива идеално с едни 31ци . Може би по напред като ми писне бих му отрязал фабричните стойки и да му присадя едни лонг-ове , за сега все още ми е жал , а иначе за унибалите и джонитата , искам да си направя е така за мерака едни къстъм шорт армове .
Коментар
-
Комплекта бе закупен от офроудтунинг,има ги в нета,иначе са в Стара Загора.Профайдър бяха амовете и пружините.Въпреки че казах на собственика да вземе гуми 265/7516,той пристигна с нови гуми 285/75/16,които не исках да слагам,ама щом човека иска-запалих флекса,изрязох прагове,вежди,брони,малко бой с големия чук и стана работата.С тези унибали ще усещаш всяко камъче по пътя,не вярвам да си състезател,та полиоретана е добре.
Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнение... крайния пезултат е 5 инча отгоре ? Това ме устраива идеално с едни 31ци . ... .
Моя WJ беше с гуми 265/70 R16, което е 30.6" Кажи го 31. Пружините бяха ОМЕ с около 1" лифт. Е, гумите триеха тук-там при пълно навиване на волана, но това не ми е било проблем.
Лифт се прави за да се вкарат по-големи гуми. Иначе е пълна безсмислица, която може да изглежда вчепетляващо за пред някое кафе.
А дали ти ще подскачаш или не, това не променя факта, че този модел не е мислен за офроудър. Вярно е, че има достатъчно мощни двигатели и в комбинация с quadra drive може да се представя достойно в много случаи, но, ако бъде подложен на по-хард изпълнения, няма да живее дълго ...
Ние не сме неутрални!
- 1 like
Коментар
-
Не споря, подскачам си просто иначе лифт не е ли добра комбинация с 31ци за да си "влизат" в калника т.е. да си има големи ходове . То това е и целта ми . Не искам да слагам големи гуми и да го режа , не че ми пука за резането на калниците ама ми се вижда безсмислено . Както ми се вижда и безсмислено да му удължавам бъмп стоповете , все едно нищо не е направено , ще си има същите ходове като сток , но ще е по-висок и с по-големи гуми , а аз изобщо не търся това като краен резултат . Даже бих го вдигнал с пружини и амортисьори и бих разкачил биалетките , почти съм сигурен , че това за сега ще ми начеша крастата . Въпроса е не ми ли трябват меки или равни като показатели със заводските амове и пружини ? И от там идва проблема . Не мога да намеря никакво инфо с ТТ данни . Иначе горе доле това ми е хода в момента , може още малко .
google upload manager
Достоверно ли ще е измерването на моите амове ако разкача биалетките и увися мостовете на подемник за да ги премеря колко се "разпъват" и след това "сгъна" моста от едната страна за да видя колко се свиват на макс ? Вече на по тези показатели за знам какво искам и какви нови да търся ? Съответно и пружини ? Гледам , че като резервна част се продават пружини предни с дължина 413мм ама за Овърленд ли са , не са ли нали бил фабрично повдигнат с 1 инч . За амове пък намирам 333мм на 514мм , което е 18см ход .Последно редактирано от bmwww; 01-12-21, 07:54.
Коментар
-
Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнениеНе споря, подскачам си просто иначе лифт не е ли добра комбинация с 31ци за да си "влизат" в калника т.е. да си има големи ходове . То това е и целта ми . Не искам да слагам големи гуми ...
Преди да се притеснявам дали ще ми стигнат ходовете, аз бих се притеснявал за това, което виси отдолу
Примерно гредата, която се вижда на горната снимка. Това беше едно от най-блъсканите места на двата джипа, които съм навирал в гората. А и на двата не висеше чак толкова надолу ...
На Хюндая я бях смлял и изкривил до степен да започне да опира в минаващия над нея кардан, та се наложи да се смени. На Патрул-а не стигна чак до там, но беше винаги излъскана до блясък и подбита от удари в камъни.
Или примерно дифовете. Щото на Гранда те са едни здрави ...
Тези неща се вдигат нагоре само с по-големи гуми ...Ние не сме неутрални!
Коментар
-
Мда , и на моята греда е леко закривен единият ръб ама това е заради дългата база , иначе за дифовете не се притеснявам , моят офроуд е горски по черни "провиснали" пътища които се борят с ходове , не катеря камъни и скали , не влизам в кал и реки . По скоро да стигам до някое хубаво местенце на върха на планината и да си релаксирам там . Джипа и сега не ме предава , ама както казах - сърбят ме ръцете и ми се харчат пари по него и то най-вече от свободия , общо взето за лично удовлетворение . Технически е здрав и проходим като за мен дори и сега . Дифове не съм опирал никъде за сега . Общо взето почвам да се ориентирам в сметките , само не знам кои амортисьори и пружини ще са меки като стоковите . Бъмп стоповете няма да ги пипам и биалетките ги махам в гората . Абе искам го разчекнат и това си е . Иначе моят офроуд е нещо от рода на 20км/ч .
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар