Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Торсиони Навара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Торсиони Навара

    Има ли смисъл тосионите да се презацепят на 45 градуса ,изхождам от логиката че торсиона работи на горе и на долу ,та ако се птезацепи на 45 градуса няма ли да е по добре ?И след това да са натегне ,малко ,не много !
    И другия въпрос е ако уморен може ли предицата да не е клекнала а при каране да се "потапя " повече ,или амовете са здали?
    "Не мога да разбера как живеят спокойно хората които изобщо нямат никакъв джип..."
    Кольо.

  • #2
    Амовете са сдали.

    Дефинирай по-подробно "да се зацепят на 45 градуса".

    И не, не работи и нагоре и надолу. Работи си баш като пружина.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Да го освободя като за смяна и да го завърта с четвърт или 3/4 ти оборот ,не с половин или цял .Но като се замисля носача дефакто не го натиска нагоре и надолу а го усуква и от там идва пружинирането.Така ли е или бъркам?
      В такъв случай само леко натягане и нови амове .
      "Не мога да разбера как живеят спокойно хората които изобщо нямат никакъв джип..."
      Кольо.

      Коментар


      • #4
        Презацепва се се един-два зъба на шлиците, ако се е изчерпила резбата на болтовете за регулиране. 2 оборота на тоя болт при Терано са между 5 и 7mm повдигане.

        И да искаш не можеш да го завъртиш с половин оборот, че и с четвърт даже. При Терано се зацепва така, че да можеш да го монтираш без да махаш болтовете за реглаж и без да напъваш нищо.

        Имаш някакви генерални заблуди по това как работят торсионите, тъй че се въоръжи с търпение и прави нещата с мисъл и/или с четене на сервизното ръководство.

        И да, работят на усукване. Те и навитите пружини работят предимно на усукване.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          Хайде сега ,чак пък генерални заблуди...Инак мисля че не са натягани до сега защото бая стърчат болтовете поне по 5-6 см .На д22 торсионите и амортесьорите са еднакви с тези на Тераното,и по сервизните ръководства го гледах и по лифт китовете са еднакви .Не искам да вдигам много ,една от причините да сменя джипа с този пикап е че тавана а и като цяло е по нисък отдругите Нисани.Целта са ми 32 релни (80-81см )гуми .Затова съм по склонен да режа отколкото да вдигам ,рално ми трябва клиренс .
          И точно защото искам добре да го измисля не бързам ,затова те питах онзи ден за твойте носачи .
          "Не мога да разбера как живеят спокойно хората които изобщо нямат никакъв джип..."
          Кольо.

          Коментар


          • #6
            При съвсем нормален натяг на торсионите по дебелите книги дават болтовете да стърчат 77мм.
            А и торсионите имат набито на челото по едно L и R ,това дето работели в двете посоки смени им местата и ще разбереш как работят на другата посока!

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
              А и торсионите имат набито на челото по едно L и R ,това дето работели в двете посоки смени им местата и ще разбереш как работят на другата посока!
              Това вярно ли е?Смятах даже да обърна задната част на торсиона напред а предната назад защото в предната са по уморени.
              "Не мога да разбера как живеят спокойно хората които изобщо нямат никакъв джип..."
              Кольо.

              Коментар


              • #8
                Ще помоля модераторите да заключат темата ,въпросиите ми в нея са неясно формулирани ,сужалявам за невежеството от моя страна !Добре че има капацитети да просъществува и този форум типично по български!
                "Не мога да разбера как живеят спокойно хората които изобщо нямат никакъв джип..."
                Кольо.

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от hunter vl Преглед на мнение
                  Това вярно ли е?Смятах даже да обърна задната част на торсиона напред а предната назад защото в предната са по уморени.
                  Как и да си въртиш гъза, все ти е отзад. Разбирай, все ще се сучат еднакво по цялата си дължина, както и да ги обърнеш. Важното е левия да е отляво и десния отдясно.

                  Горе ти казах - имаш генерални заблуди за това как работят торсионите. Просто мисли и чети. Съвсем доброжелателно го пиша, и без никакъв подтекст.

                  Отделно, ако толкова прилича на Терано, разумния лимит е 31-ци, не само заради рязането.

                  Navara-та D21 ли е? Снимай да видим. Ако да, предницата е като на Терано 1 / Патфайндър WD21, тоест, с несъществени разлики спрямо Терано 2.


                  ПП: На D22 предното окачване няма нищо общо с терановото, доколкото виждам по снимки и каталози. Долните носачи нямат шишове, шарнирите не са на болтове, и е с рейка.
                  Последно редактирано от sparkybg; 10-03-20, 22:34.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #10
                    Добре де, защо трябва да се презацепват торсионите?
                    Нали за това си има болтове-натягаш, и предницата се вдига. Не знам как е при наварата, но не би трябвало де нещо различно.
                    Презацепване се налага когато торсиона е уморен, и болтовете са навити докрай, а предницата все още е ниско. Но в този случай май е по-добре да се сменят. Щом веднъж са се усукали до това положение-по-нататък ще им е по-лесно. Особено за навара-тя си е предвидена да се товари.

                    И да-торсионите работят на усукване, тя самата дума си означава това. Не знам как е мислил хънтъра, че работят, но са си на усукване. Танково окачване
                    Интересно ми е защо никъде не се ползват торсиони и за задното окачване. Няма товароносимост ли, или какво?..
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #11
                      [QUOTE=Кольо;
                      Интересно ми е защо никъде не се ползват торсиони и за задното окачване. Няма товароносимост ли, или какво?..[/QUOTE]

                      Всичкото баничарки, че и доста леки автомобили са с торсиони отзад. Пак работят на усукване.
                      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                      Коментар


                      • bullet_pk
                        bullet_pk коментира
                        Редактиране на коментар
                        Страдат задниците на Пежо-Ситроен. На Рено мно-о-ого рядко да започне да скърца лагера, но не разчеква нищо.

                      • Кольо
                        Кольо коментира
                        Редактиране на коментар
                        Е да де, просто това ми дойде първо като пример, щото брата имаше 306 и поне два пъти му се разчеква.

                      • Kirilpm
                        Kirilpm коментира
                        Редактиране на коментар
                        Торсионния прът си е съвсем ОК за всякакво окачване.Задниците на Пежо и Ситроен страдат от великата френска инженерна мисъл, що пък да не сложат иглен лагер в моста, що пък да не влиза вода и мизерии от пътя при него, що пък да оставят някакъв вариант за гресиране, то заводското си е достатъчно.Към 2000 и някоя година се отказват от това окачване, сега баш най-новите не съм сигурен как са, дано не са се сетили пак.

                    • #12
                      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                      Добре де, защо трябва да се презацепват торсионите?
                      Щото нови са 600-700 кинта. И защото в общия случай работи.

                      Но, поведение на вирната педница с натегнати (даже и неизморени) оригинални торсиони и поведение на същата предница с тунингови такива, няма нищо общо. Едното като спреш рязко потъва, другото си стои надървено. Със страничното клатене - пак така - при завой едното се накланя повече от другото. Дори и най-твърдите амортисьори да се сложат.

                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #13
                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                        Как и да си въртиш гъза, все ти е отзад. Разбирай, все ще се сучат еднакво по цялата си дължина, както и да ги обърнеш. Важното е левия да е отляво и десния отдясно.
                        .
                        Избазиках се за обръщането задната част на пред и тн.
                        Ядосахте ме ей ,закачихте ме като поредния форумен трол!След три Патрола и малък опит с Маверик въобще не бях се замислял за торсиона.Е малко ми трябваше ,разбрах как работи ,даже че в разрез не е само прът желязо .
                        "Не мога да разбера как живеят спокойно хората които изобщо нямат никакъв джип..."
                        Кольо.

                        Коментар


                        • #14
                          Първоначално публикуван от hunter vl Преглед на мнение
                          Избазиках се за обръщането задната част на пред и тн.
                          Ядосахте ме ей ,закачихте ме като поредния форумен трол!След три Патрола и малък опит с Маверик въобще не бях се замислял за торсиона.Е малко ми трябваше ,разбрах как работи ,даже че в разрез не е само прът желязо .
                          От колко шини е направен конкретния модел?

                          Коментар


                          • hunter vl
                            hunter vl коментира
                            Редактиране на коментар
                            Тук ме хвана ,за торсиона ли става въпрос

                        • #15
                          Е, то СИ Е прът желязо, но с определени качества. Доста добро решение е според мен, не знам защо продължава да се ползват пружини в голяма част от автомобилостроенето.
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • hunter vl
                            hunter vl коментира
                            Редактиране на коментар
                            Чакай пак да не се изложа ,но май не е плътно желязо е е от няколко елемнта подобно на стоманено въже или жило

                          • Кольо
                            Кольо коментира
                            Редактиране на коментар
                            Тц, не е. Плътно желязо си е.

                            Освен, ако напоследък не са вкарали някаква нова технология, ама се съмнявам.

                            Просто стомана която е много еластична. Усукваш пръта-той поема силата и се деформира. но в границите на еластичната деформация.Мине ли в пластичната-до късането е малка крачка. И като премахнеш усукващата сила-пръта се връща в първоначалното положение.

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X