Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лифт на 4Runner с леки модификации - въпрос

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лифт на 4Runner с леки модификации - въпрос

    Колеги,

    След дълго чудене най-сетне поръчахме изцяло ново окачване за ветерана 4Runner от '88 г. - и тъкмо навреме, че единият ресьор вече се обърна на кобилица, а цялата жипка се клати като рибарско корито в открито море. (Става дума за втория модел рънъри - с торсиони отпред и ресьори отзад.) Целият комплект включва амортисьори ProComp ES9000, австралийски торсиони и ресьори Desert Fox, всичко с 2,5 инча лифт, + останалите дреболии: демпфер, скоби, втулки, тампони... Всичко това от roughtrax4x4.com - за 4Runner имат почти всичко нужно на много прилични цени.

    Другата седмица предстои монтаж, и имам следните питания към по-знаещите (и патилите):

    - задните ресьори са идентични за монтаж като оригиналните, но са за пикаповата версия - т.е. оразмерени са за по-голям товар. Доколкото знам от литературата, 4Runner-ът излиза от завода с един лист по-малко от пикапа за по-мека возия - оттам и провисването след време. Да се занимавам ли да вадя един лист - и кой? - от самото начало, или да си се се друсам по баирите като пикап, евентуално с една-две торби цимент в багажника?

    - понеже нищо не става лесно, торсионите ще бъдат налични в Англия чак след няколко седмици - т.е. ще стигнат до Тойотата след месец-два. Рискувам ли нещо, ако за момента натегна старите торсиони с 5 см, за да не мачкам новите удължени амове? Сегашните торсиони поне на външен вид изглеждат по-нови от останалото окачване, но идея си нямам каква им е реалната възраст.
    Последно редактирано от badeff; 04-05-09, 21:49.
    Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

    TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

  • #2
    До: Лифт на 4Runner с леки модификации - въпрос

    badeff, като гледам никой нищо не казва, та да кажа аз какво знам. Сложи си ресьорите така както са. Ще ти седи навирена задницата ама какво от това. За да не удря на амовете може да ги вържеш. Те ресьорите не са много по-вдигнати, по твърди са. Ако не става съвсем винаги можеш да изхвърлиш един лист, но при мен долните два листа са прави и работят само при натоварване. Предницата е друго. На такова окачване се слагат подложка на горния шарнир. Тогава се сменят и амовете с по дълги. Ако не слагаш подложка или удължение, хода е ограничен от тампона като за нормален амортисьор. Та за предницата пиши какво си купил и дали ще режеш тампоните. Старите торсиони можеш да натегнеш, па дано не се счупят.!?!? ама щом до сега са изкарали.....
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

    Коментар


    • #3
      За съжаление, железата още пътуват, така че не мога да пратя снимка на ресьорите. Иначе окачването е това: отпред - http://www.roughtrax4x4.com/?doc=16&cid=139&vid=929 , отзад - http://www.roughtrax4x4.com/?doc=16&cid=87&vid=1353 .

      Защо да връзвам ресьорите, след като и те, и амовете (http://www.roughtrax4x4.com/?doc=16&cid=87&vid=1205) са с 2.5 инча лифт?

      Целта на упражнението е джипката да се нивелира и да застане 2-3 инча по-високо. Ако и возията не стане съвсем като на празен камион - ще настане пълно щастие.

      Не мога да схвана каква е разликата между оригиналните торсиони и тези за лифт, които поръчвам - по-еластични са, по-здрави, ...? Доколкото схващам, лифтованите се монтират вместо старите и се натягат до нужното ниво - не се предполагат никакви игри с тампони и с подложки, май. Чуденката е дали да натягам старите до новото ниво и дали ще изкарат месец-два, докато дойдат новите.
      Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

      TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

      Коментар


      • #4
        До: Лифт на 4Runner с леки модификации - въпрос

        Снимай колата. Предното окачване. Не познавам Тойотата но Паджерото и Наварата които знам са с два носача и торсиони. Хода е ограничен от тампони и надолу и нагоре. За да се постигне по голям ход и да се повдигне колата се слагат подложки на горните шарнири, режат се тампоните, сменят се селеновите втулки и новите торсиони се очаква да са по-еластични за да понесът по-големия ход. Да се натягат оригиналните сигурно е пробвано и сигурно повдига но при малкия ход и не е ясно колко време издържа. Погледни най-добре в Паджеро раздела. Там всичко е на торсиони.
        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
        Вальо. О888 557Ч7Ч
        Silverado 1.3 i

        Коментар


        • #5
          До: Лифт на 4Runner с леки модификации - въпрос

          Снимки няма проблем да направя, но схемата от service manual-а ми се вижда по-ясна - прикачам я долу. Постепенно схващам какво имаш пред вид - ето и другарите от yotatech какво казват по техните дискусии:

          v6hilux
          Senior Member
          You guys with the IFS, can wind up your torsion bars, but you will lose down travel in the front suspension as well as needing to do a wheel alignment. There is also the option of installing upper Ball Joint Spacers, will give you the down travel back. These spacers may not be legal, but are hard to pick.


          Мдааа...
          Прикачени файлове
          Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

          TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

          Коментар


          • #6
            До: Лифт на 4Runner с леки модификации - въпрос

            Те точно това. Повдигаш и губиш хода надолу. Пак казвам: Виж при Паджерото. Там мисля торсиона е от долу но системата е същата. Има няколко вида дистанциращи подложки и цели носачи май и... бе продадох го Панчеревото отдавна но помня, че се режеха и тампони или се сменят, па по-твърди ли бяха? Аз мойто не го бях пипал но се гласех да го вдигам и всичко си пишеше.
            Поздрави.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #7
              До: Лифт на 4Runner с леки модификации - въпрос

              като дойдат частите мериш един нов амортисьор колко е в згънато положение и един стар разликата може де не е 5см а по малко.
              натягаш минимално торсионите у правиш подложки за тампоните дъмпстопите така няма да шчупиш новите амове.иначе както казва колегата обърни внимание какво е нужно за да не губиш ход.
              много сложна система що не ги резнеш тези железа отпред за винаги
              и си сложи това което имат всички истински джипки
              http://www.trail-gear.com/sas.html
              поздрави

              Коментар


              • #8
                До: Лифт на 4Runner с леки модификации - въпрос

                Главно за протокола, понеже незатворени теми е тъпо да се оставят: целият комплект окачване е вече на 4Runner-a. Митко Фулдата и Димата го качиха безпроблемно (със скромно количество майки и удари с чук), и камиончето се чувства доста по-добре. Дупките и бабуните се усещат в бъбреците доста по-осезателно от преди (с провиснали ресьори и белоруски амове отзад), но поведението е много по-еластично и стабилно: на планински път камиончето взима завоите като лека кола, в коритото на Елешница подскачаше бодро и безпроблемно по камъните. До подложки на носачите засега не се стигна, първо ще го поизпробвам в този вид. Отзад една-две торби цимент няма да навредят, но и така се кара приятно.

                Както се казваше в един виц - "много сме доволни, много сме доволни".
                Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                Коментар


                • #9
                  От: Лифт на 4Runner с леки модификации - въпрос

                  Малко опресняване на темата: след като цялото това желязо беше прехвърлено на новия стар Рънър (историята за съживяването в раздел "Тойота"), все пак си дадох сметка, че окачването е прекалено твърдо и за он-, и за оф-роуд каране. След известно умуване реших да пробвам и с подложки на предните носачи, както съветваше drukman. Kолегата jordansto достави едни подложки 20 мм старозагорско производство по този модел: http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/...ntSpacer.shtml, a братя Флекс ги монтираха безпроблемно. Резултат: ходовете на носачите надолу се върнаха в нормалните си граници, торсионите се отпуснаха леко от регулиращите болтове, и сега возията е осезаемо по-мека, а поведението в завой и по неравности - доста по-стабилно.

                  Остава да разберем дали ще изникнат драми с каретата и полуоските след време. Според американския производител на тия подложки до 2.5 см повдигане на носача няма проблем - но за всеки случай ще си държа резервните карета под ръка...
                  Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                  TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                  Коментар


                  • #10
                    От: Лифт на 4Runner с леки модификации - въпрос

                    Здрасти колега,малко извън темата но и на някои от колегите ще им интересно как се доставят частите от сайта които си пуснал в трето си мнение??
                    Защото ми отговориха,че нямат доставки до БГ!!
                    OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                    Коментар


                    • #11
                      От: Лифт на 4Runner с леки модификации - въпрос

                      През "Еконт" - имат такава услуга за доставка на онлайн поръчки. Магазинът им изпрати стоката до Лондон, а те я докараха до София.

                      Една забележка - въпросните торсиони и ресьори Desert Fox в тоя магазин се водят австралийски, но бяха произведени в Малайзия, в същите заводи, където се правят по-евтините серии на ОМЕ. След 10-15 хиляди км. без особени извращения един лист на левия ресьор се отпусна доста и сега стърчи от пакета, като се вдигне джипката на подемник - но за тия пари, толкова.
                      Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                      TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                      Коментар


                      • #12
                        От: Лифт на 4Runner с леки модификации - въпрос

                        Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
                        През "Еконт" - имат такава услуга за доставка на онлайн поръчки. Магазинът им изпрати стоката до Лондон, а те я докараха до София.
                        Ок мерси за отговора!!
                        OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X