Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Комбинация на торсиони с меки пружини?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Комбинация на торсиони с меки пружини?

    Мисля си дали е възможно да се добавят някакви пружини, възможно по дълги и доста меки, към независимо предно оказчване на торсиони.

    Нещо от сорта на койловър на амортисьора, но не фабричен койловер (с твърдите пружини) ами нещо гаражно. Мисля си нещо от сорта на някаква дълга (и с малък диаметър) пружина за/от мотор. Като за целта да се изфабрикуват някакви стойки и да си влезе върху амортисьора, на неговата си стойка към шасито. На носача вече е малко по сложно - там или да с завари стойка, или да се ползват готови койловъри за лека кола с готовото им захващане.
    Втория вариант обаче означава че ще са много твърди и отпада.

    Целата на упражнението е да втвърди малко окачването отпред, да помогне за разтоварване на торсионите (съответно и да позвли малко безопасно допълнително натягане за компенсация) и да позволи да се сложи нещо тежко отпред като лебетка примерно. И това всичкото под 100-200 лева или нещо такова - труда от мен, само пружините да се купят.

    Това всичкото на Форд Маверик (терано2), дизел = доста тежичко отпред.

    Да си формулирам въпроса пак - това като идея добре ли е:
    -вредно ли е за носачите,
    -ще издържи ли стойката на амортисьорите допълнителното натоварване?

    -и освен това как стой въпроса с пружините "по поръчка" в България че си нямам представа...
    Последните ми наблюдения бяха че иднустрията е на отрицателни равнища, но знам ли...

  • #2
    До: Комбинация на торсиони с меки пружини?

    Имам разни умни книжки, но те уверявам че не мога да ти ги сметна. Веднага мога да ти предложа поне три сценария на смъртоносен резонанс, и нито един на устойчиво поведение. За серия изпитания и не говорим, това са изобщо други пари.
    Защо просто не купиш нови торсиони?

    Коментар


    • #3
      До: Комбинация на торсиони с меки пружини?

      Ами случайте в който може да се получи резонанс няма ли да се компенсират от амортисьора.

      Идеята ми е просто (меките) пружини да вдигнат малко пружинанта константа на торсионите. Примерно две моторни пружини предвидени за по ~150кг се добавят към два торсиона предвидени за по 800кг. Нещо такова. Не би трябвало да си пречат взаимно а вибрациите пак ще се обират от амортисьора.

      А за нови торсиони.. ами струват към 1000лева, а аз съм студент. Колата минава най много 5-6-7000км на година, и е повече от второсптепенна.

      Коментар


      • #4
        До: Комбинация на торсиони с меки пружини?

        Хубаво е че си студент, значи си способен да усвояваш информация бързо. Ако искаш - ще ти дам да почетеш.
        Не знам каква и колко математика и механика учиш, но забрави за такива статични сметки. Всички тунингатори от мазето го правят, към това дълбокомислено добавят кинематични мисли, понякога, а всъщност единствените съображения са естетическите. "Бе ей го бе, глей как стои, става!!!". Пернишки тюних.
        Приличните производители на амортизатори пишат в каталозите си скоростите на свиване и отбой. За разните пружини не съм срещал. Ако не са съгласувани, или трошат, или отлита от пътя. Въпрос на релеф и скорост. Ако правиш тясно специализирана кола за някакъв тип състезания, това не е чак толкова трудно. Обаче това очевидно е единствената която имаш, и да правиш такива неща е неправилна идея.

        Коментар


        • #5
          До: Комбинация на торсиони с меки пружини?

          е за външния вид щеше да е само червения цвят на пружините..

          Иначе механика само първата година, но математика и все още продължавам да уча отвреме на време.

          Съгласен съм че евентуалната пружина трябва да е добре съгласувана с амортисьора. Реално с добавянето на пружината ще се намали скоростта на свиване и ще се увличи скоростта на отбой и може би ще се увличи натоварването в крайната точка на разтягане. Примерно като отскочиш от бабуна, предните гуми много бързо ще се забият в най долната точка на разтягане на окачването, което може да натовари долния шарнир да кажем.
          Или при завой и силно накланяне на колата, всъщност вътрешната предна гума да те натиска малко допълнително към обръщане - това ще е най серьозното последствие може би, не само при завой. Но пък нали са две и ще се компенсират взаймно. А и колата не се кара с повече от 100-110 и без това.

          На мен просто идеята ми е че наистина може да има много възможни усложнения обаче целта е никога да не се стигне до тях. Ако пружината е сравнително мека и дълга, то тя ще стой винаги в плътен котнакт с горната и долната точка на захващане. Ефекта и в сравнение с ефекта на торсиона ще е почити пренебрежителен. Освен това въпреки че не пише скорости на свиване и разтягане, масата на колата се знае (частта която се пада на предната ос), знае се минималната скорост, както и горе долу максималната която ще достига (освен това тази скорост е горе долу пенпердикулярна на посоката на свиване и ефекта и е много по слаб отколкото потенциалната енергия на колата + малките локални ускорения), тоест силата може да се сметне и да се направи някакво комбинирано за пружината и торсиона изчисление, горе долу при каква скорост и наклон на пътя, колко бързо ще се свиват и разтягат, и след това да се сравни с данните на амортисьора.


          В крайна сметка ефекта не би ли бил същия като от примерно да сложиш едни торсиони TJM без да си сменил амортисьорите.. то всъщност дали някой го прави така

          Добре де, то има време, но ще го обмисля и ще направя някой приблизителни сметки за да съм наистина сигурен че бъркам. Благодаря ти за насоките, все пак и затова пуснах темата

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X