Да споделя и аз моя опит. Предварително се извинявам, че не мога да кача снимки от ремонта понеже се прецака картата на фотоапарата и всичко замина. Първа стъпка Събиране на необходимите материали за целта а именно: задни пружини, задни амортисьори, подложки за отпред и решение за предните амортисьори. За задни пружини ползвам задни такива от BMW E39 Седан. Същия размер са като на Витарата и дебелина. Като твърдост не мога да преценя но са с около 10 см. по високи. Намотките са на приблизителни същото разстояние една от друга. За задни амортисьори взех двойно действащи маслени мисля, че са от Рено Меган 2000 година. Амовете вземах след, като измерих разстоянието след монтажа на пружините и взех амове като измереното от мен разстояние да отговаря на амортисьорите когато те са в средно положение. Остана да направя фланец за А рамото или люлка както там се казва но за сега сглобих така. По този начин получих 8 см. повдигане отзад като меря от земята до веждата на задния калник точно в центъра на главината. Отпред монтирах 4 см. подложки изработени от много здрава пластмаса предполагам е тефлон но не съм сигурен и още една гумена подложка за пружината. Оригиналната подложка оставих най- отгоре после пластмасовата втулка и след това допълнителната гумена подложка. Слагането на предните пружини е доста трудоемко. За целта се наложи да откача амортисьори, стабилизираща щанга, маркучи на спирачки, полуоски абе всичко което е свързано с носача. Трудничко но след като разкачих всичко успях без проблем да навра пружините и сглобих всичко обратно. За удължаване на Амортисьорите не използвах общо известната подложка с трите дупки която се монтира над тампона отгоре а направих на стругар удължение за стъблото на амортисьора. То беше направено от един познат и представлява точно копие на горната част на стъблото обаче е с дупка вътре в него и се навива на стеблото на амортисьора. Намазах резбата с локтайт и завих. Удължението ми е 5 см. надявам се да е достатъчно. След сглобяване и измерване получих около 9 см. лифт отпред, като отново меря веждата на калника при центъра на главината. На вид Витарата вече прилича на високо проходима техника.
Тестове: Отидох на един доста стръмен склон и качих Витарата с предна лява гума на горе. Учуден от това, че джипа не спира въпреки, че наклона е ужасно сериозен и съм кантарил десетки пъти Паджерото т
Тестове: Отидох на един доста стръмен склон и качих Витарата с предна лява гума на горе. Учуден от това, че джипа не спира въпреки, че наклона е ужасно сериозен и съм кантарил десетки пъти Паджерото т
Коментар