Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Торсиони за Тойота Хайлукс

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Торсиони за Тойота Хайлукс

    Здравейте, колеги!

    Пускам темата по следния повод:
    В сервиза на Тойота ми отказаха натягане на торсионите, респективно - леко повдигане на предницата на колата под предлог, че ще се скъсат торсионите (стандартни за колата). В момента двата долни носача са хоризонтални, като това според мен ограничава просвета до този на предния мост. Та накратко: да рискувам ли с натягане на щатните торсиони или да търся усилени такива, като бих се радвал да намеря инфо за доставка и цена. Колата е в подписа - Хайлукс 2005 модел.
    Благодаря предварително.
    Hyundai Santa Fe, 2.0 CRDi, 4WD, 2005
    Toyota HJ 60, 4.0 Diesel, 1983
    0886500886
    LZ2TDK

  • #2
    От: Торсиони за Тойота Хайлукс

    Натягай ги смело.
    Тия "майстори" от сервиза им кажи да се гръмнат !
    Торсиона изпитва същото усилие, независимо колко е "натегнат" и работи по същия начин.
    Това което се променя е работата на окачването и по-точно ограничават се ходовете надолу на носачите, затова трябва повдигането да е рамките на "разумното".
    За да се възстанови, донякъде добрата артикулация се махат или поорязват малко тампоните, които ограничават хода надолу на носачите, тогава пък трябва да се види да не си замине амортисьора, ако той се превърне в ограничител на хода! Това за окачването.
    Другото, което се променя след такова повдигане е ъгълът, под който ще работят каретата на полуоските, възможно е там да възникнат проблеми. Но както казах, ако всичко е в рамките на разумното, няма място за притеснения! Особено пък за торсионите !
    Ако нещо е неясно - питай!
    Последно редактирано от radikyokushin; 14-02-12, 13:58.

    Коментар


    • #3
      От: Торсиони за Тойота Хайлукс

      Благодаря за отговора, колега! Всъщност, натягането ще е толкова. колкото да компенсира тежестта на лебедката и носача й, промяната в ъгъла на долния носач смятам ще е в рамките на 5 до 10 градуса, което едва ли ще даде повече от 2-3 см. повдигане на външния край на носача.
      Hyundai Santa Fe, 2.0 CRDi, 4WD, 2005
      Toyota HJ 60, 4.0 Diesel, 1983
      0886500886
      LZ2TDK

      Коментар


      • #4
        От: Торсиони за Тойота Хайлукс

        То голямо натягане ще да е, че да се скъсат. Колегата по горе точно го е обяснил. И от мен съвета е да не прекаляваш с повдигането. А не искат да ти я вдигнат, защото вероятно не знаят как да стане, не е за първи път, няма и да е за последен. Много вероятно е сервиза да няма и литературата за тоя автомобил, защото старите ги няма онлайн, а са на книги, които струват едни пари и от дилърите само Пазарджик ги купува. Като не четат тука така е....
        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

        Коментар


        • #5
          От: Торсиони за Тойота Хайлукс

          Благодаря, колега! Ако в такъв случай някой може да направи това повдигане в София, ще бъда благодарен да получа координатите му.
          Hyundai Santa Fe, 2.0 CRDi, 4WD, 2005
          Toyota HJ 60, 4.0 Diesel, 1983
          0886500886
          LZ2TDK

          Коментар


          • #6
            От: Торсиони за Тойота Хайлукс

            Първоначално публикуван от krasen_tr Преглед на мнение
            Благодаря, колега! Ако в такъв случай някой може да направи това повдигане в София, ще бъда благодарен да получа координатите му.
            Не мисля, че е нещо, което не можеш да направиш и сам, ама де да знам...
            Ако смяташ, че ще ти е трудно нека някой колега от Сф да каже къде да отидеш!
            По-важното е след повдигането, ако е повечко да направиш една регулировка на предницата!
            Успех!
            Последно редактирано от radikyokushin; 14-02-12, 22:17.

            Коментар


            • #7
              От: Торсиони за Тойота Хайлукс

              Първоначално публикуван от krasen_tr Преглед на мнение
              Благодаря, колега! Ако в такъв случай някой може да направи това повдигане в София, ще бъда благодарен да получа координатите му.
              0878 944 999-Боби

              Коментар


              • #8
                От: Торсиони за Тойота Хайлукс

                Ако само искаш да възстановиш оригиналната височина на предницата, с натягането на торсионите би трябвало да решиш проблема. Няма да има и промяна в ъгъла на полуоските спрямо заводския (особено ако сте измерили височината на предницата преди монтажа на лебедката, за да да докарате същата височина с новия товар ). Най-много да вози малко по-меко отпреди - дали те устройва като пътно поведение ще прецениш сам.

                Ако искаш да я повдигнеш над заводските параметри - наистина ще ти трябва и смяна на амортисьорите с по-дълги. За възстановяване на хода на А-рамената (носачите) надолу се добавят ето такива подложки на горните шарнирни болтове: http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/...ntSpacer.shtml - поне на по-старите модели е така. Ъгълът на полуоските вече се променя, но засега при мен не съм усетил щети по каретата.

                Като цяло - лифтовете до 2-2.5 инча са сравнително безболезнени (за джоба и за поведението на колата на пътя), но се усещат.
                Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                Коментар


                • #9
                  От: Торсиони за Тойота Хайлукс

                  Благодаря за съветите, колеги! Лебедката не съм я слагал аз, така взех колата, беше лизингова с изтекъл период на гаранция, на един от мобилните оператори. Беше на 100 000 като я взех, скоро ще станат 200 000. Още тогава смених щатните амортисьори с усилени, но не по-дълги. Преди два дни колата излезе от сервиз за смяна на почти всички кормилни щанги и хебели, задно каре на задния кардан и висящ лагер. Цената не споменавам, защото още боли! Карал съм я по този начин през цялото това време, просто когато се ползва по предназначение (аз също работя в сферата на телекомуникационните монтажи), предния мост ми идва малко нисък и се влача по корем там, където ако имам едни 4-5 сантиметра в плюс, просто ще е по-леко за колата. Не търся яростно наджипване, не ми се и наливат излишни пари, просто някакво действие до границите на нормалното за колата.
                  Hyundai Santa Fe, 2.0 CRDi, 4WD, 2005
                  Toyota HJ 60, 4.0 Diesel, 1983
                  0886500886
                  LZ2TDK

                  Коментар


                  • #10
                    От: Торсиони за Тойота Хайлукс

                    Честно казано, не съм убеден, че от една лебедка (без силова броня) чак толкова му е клекнала предницата на пикапа, че да намали проходимостта драстично. Тези 4-5 сантиметра в плюс са си за лифт по-скоро. Най-икономичната версия би била:
                    - удължени обици на ресьорите
                    - натягане на торсионите + подложки (евентуално)
                    - 4 удължени амортисьора
                    - евентуално удължени маркучи на спирачките
                    - гуми 31 или 32 инча (най много - с по-големите размери започват едни по-големи драми)

                    Говоря малко наизуст, понеже не съм се заравял в този модел по-надълбоко. В София има поне 4-5 души от форума, които могат да ти направят нещата като хората. Подробности - на лично, ако искаш. Ако ти бяха направили и последното обслужване, може би в парите, които си дал във фирмения сервиз, можеше да вместиш и голяма част от гореописаното. Ама това след дъжд качулка...
                    Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                    TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                    Коментар


                    • #11
                      От: Торсиони за Тойота Хайлукс

                      То затова пуснах темата, защото от фирмения сервиз отказаха повдигането единствено с основание, че ще се скъсат.
                      Hyundai Santa Fe, 2.0 CRDi, 4WD, 2005
                      Toyota HJ 60, 4.0 Diesel, 1983
                      0886500886
                      LZ2TDK

                      Коментар


                      • #12
                        От: Торсиони за Тойота Хайлукс

                        Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
                        Честно казано, не съм убеден, че от една лебедка (без силова броня) чак толкова му е клекнала предницата на пикапа, че да намали проходимостта драстично....
                        Кляка яко!Аз сложих 25мм подложки на пружините.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Торсиони за Тойота Хайлукс

                          Първоначално публикуван от goshko-loshko Преглед на мнение
                          Кляка яко!Аз сложих 25мм подложки на пружините.
                          Е, колегата поне може само да й притегне бурмите на своята
                          Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                          TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                          Коментар


                          • #14
                            От: Торсиони за Тойота Хайлукс

                            Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
                            Е, колегата поне може само да й притегне бурмите на своята
                            Абе пробвах разни работи.Дори си смених предните амове и пружини с такива от 120-ка.Заспа!Малко се втвърди и не люлее толкова.Амовете са същите размери,но пружините са с милиметър по-дебели и витка повече.Сега съм и с подложките.Няма почти никаква промяна в ъгъла на полуоските.Тоест доволно безопасна промяна.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Торсиони за Тойота Хайлукс

                              Първоначално публикуван от goshko-loshko Преглед на мнение
                              Абе пробвах разни работи.Дори си смених предните амове и пружини с такива от 120-ка.Заспа!Малко се втвърди и не люлее толкова.Амовете са същите размери,но пружините са с милиметър по-дебели и витка повече.Сега съм и с подложките.Няма почти никаква промяна в ъгъла на полуоските.Тоест доволно безопасна промяна.
                              С пружините е по сложно. Наистина пътя е такъв по твърди пружини плюс подложки.
                              Торсионите се натягат за един час време максимум. Но там натоварването в + е по-ограничено. Лебедка ще издържи, но лебедка и броня не.
                              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X