Първоначално публикуван от v0id
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Лебедка 1.5 тона и живота на акумулатора
Свий
X
-
Re: РЕ:
Първоначално публикуван от GOLDY-Владиан ХристовПървоначално публикуван от v0idПървоначално публикуван от GOLDY-Владиан ХристовТака като чета следващото е лебедката или добър приятел с голям.... клиренс.Иначе си прав, ролбари и лебедка е следващия тунинг който планирам
Най-добрия реглаж на преден и заден мост
-
1.5 тона май е добра само за някое по-тежичко АТV. Джипката ти тежи около тон. И като се зарие в кал до праговете, ще трябва цялата тази "котва" да я дръпнеш...нали се сещаш че 1.5 тона са крайно недостатъчни.Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
Като стана дума за лебедката ако не е някое менте, най важно е колко е дълго въжето. Ако има 30 м проблема, че има 1.5 тона сила се решава с една макара и като сметнеш триенето силата ще стане към 2.8 тона, с което и по голяма джипка ще се измъкне. Пък с две макари....., ама става малко сложно вече, но двойния полиспаст си е елементарен. Мисля че дори да иамте хубава и мощна лебедка, ако използвате макара всеки път когато има възможност ще увеличите много и нейния живот и този на акумулатора.
П.С. Съжалявам че "спасмиме" темата за продажба на гумите, ама така ще излезе най отпред, та се надявам да не се разсърди продавачаTechnical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
-
=> нова тема))
за живота на акомулаторът обаче не е ли спорно, щот пък с макарите става по-бавна цялата схема => за по-дълго време ще нарастне консумацията на ток, щот колкото и да падне от намаляването на силата на съпротивление, все пак времето за извършване на операцията ще надскоци в процент тази компенсация.?!
Коментар
-
Първоначално публикуван от icerunnerКато стана дума за лебедката ако не е някое менте, най важно е колко е дълго въжето. Ако има 30 м проблема, че има 1.5 тона сила се решава с една макара и като сметнеш триенето силата ще стане към 2.8 тона, с което и по голяма джипка ще се измъкне. Пък с две макари....., ама става малко сложно вече, но двойния полиспаст си е елементарен. Мисля че дори да иамте хубава и мощна лебедка, ако използвате макара всеки път когато има възможност ще увеличите много и нейния живот и този на акумулатора.
Ако пък лебетката е от порядъка на 4,5 т и се използва полиспаст нещата стават що годе сериозни.
А за тока не знам. Днес приключихме с монтажа на лебетката ми 10000 lbs(още не е тествана), а акумулатора ми е 87 amp и се чудя дали ще е достатъчен.sigpic УАЗ-452
Коментар
-
за такваз лебедка 1-2 оптими няма да ти са зле...
само някой спец да каже жълта или червена, аз се забравям а ме мързи сега да ровя иза форумът, инак то си пише, коя к'фо... има и маса неща за акомулатори изписани. и за лебедки и акомулатори... спомням си ясно обаче, Сава/гогого/, който след като съспиа 1 акомулатор, съвсем не слаб и лош /а може и да е бош!?/ си взе оптима и сега май няма проблеми.
Коментар
-
По принцип е така (това с коефициентите) средно казват около 1.5 пълното тегло на автомобила. Това обаче (поне до колкото аз знам ) се препоръчва именно за да те измъкне лебедката с калта с единично въже. И естествено сигурно е добре ако си купуваме лебедка от магазина да се съобразим с тази препоръка. Ако ни "изпадне" обаче от някъде друга, вече може да се помисли за алтернативни решения. Като например да си вземем подходяща макара и да я използваме винаги. А относно тока и акумулатора: От съвсем общи съобръжения може да приемем че енергията необходима за да се измъкнем е горе долу една и съща независимо от схемата която използваме. т.е. ако направим двоен полиспаст за два пъти повече време ще имаме нужда от два пъти по малка мощност (респ. два пъти по малък ток). За всеки вид источник на напрежение в различна степен важи това, че колкото по голям ток черпим толкова по малък става "реалния" капацитет на батерията. Затова в рекламните брошури пише само какъв е капацитета на батерията измерен обикновено при нереално малък ток, а само в техническата документация евентуално има дадени графики как този капацитет се променя при консумация на различен по големина ток. При електродвигателите е горе долу подобна картинка. При стартиране (максимално усилие и малко движение) протича огромен по големина ток, който може да доведе до изгаряне. това както казах от съвсем общи съображения, но до колкото съм гледал разни таблици с теглителната сила и тока на разни модели лебедки, нещата са доста подобни.Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
-
До: Лебедка 1.5 тона и живота на акумулатора
Изчетох много от форума за оразмеряването на лебедките съобразно теглото на автомобила, но скоро ми попадна оргинална книжка за моя джип Исузо Тропер. Там японците за внос в Европа бяха предвидили на джипа оргинална лебедка от 2205 либри подробно е описано и нарисувано ползване и характеристика.Според мен е малка , но не знам защо производителя предвижда такава. Въпроса ми е защо има такава разлика от производителя и мойте сметки примерно за 6500-8000 либри.
Коментар
-
До: Лебедка 1.5 тона и живота на акумулатора
Защото производителите (както обикновено) са сметнали кой агрегат ще бъде оптимален и ще върши работа. Тяхната максима е: enaugh is eaugh. А ние обикновено сме максималисти, безрезервно вярващи в максимата на мечо пух - колкото повече, толкова повече.
P.S. Данеби все пак да е 2205 кг?Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
-
До: Лебедка 1.5 тона и живота на акумулатора
Не 1 тон е лебедката указано е как се тегли и да не се използва за директно вдигане на товари с маса 1тон . Има графика скорост- тегло като време за навиване , въжето е 6,35мм на 30метра дължина . Мисля , че конкретната лебедка е сметната за стандартно изпълнение на джипа т.е. акумолатор , рама , натоварване на преден мост / торсиони / за лебедка с такава мощност и тегло .
Коментар
-
До: Лебедка 1.5 тона и живота на акумулатора
Първоначално публикуван от v.kostov Преглед на мнение... Мисля , че конкретната лебедка е сметната за стандартно изпълнение на джипа т.е. акумолатор , рама , натоварване на преден мост / торсиони / за лебедка с такава мощност и тегло .
Все пак 1 тон е като 20 човека да бутат едновременно и в едно и също направление. Това не е шега работа!Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
-
До: Лебедка 1.5 тона и живота на акумулатора
20 ама за да трябва трупъра ще е закопан или окантарени без полиспасти 20тимата няма да стигат
Грижа към другия, лична отговорост, свобода; 0886 534013 elffists.deviantart.com
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар