Първоначално публикуван от Георги Василев
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Pull Pal - Направих си го сам
Свий
X
-
Пази боже! Не, то има как да се пробие, ама стига само да се заварява. Уши за куката и болта в краищата и едно удебеление за ограничител на ухото на въжето където трябва. После - на изпитателната машина, щото максималното натоварване ще се ограничи от заварките и въжето, и това е.
Коментар
-
Аз имам един въпрос!
На оригиналната котва ножа не е напълно успореден с рамото.
Та въпроса ми е до колко тона ще издържи по този начин направена?
Защото размерите на тази както гледам не са толкова големи!https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM
Коментар
-
За котвите това са два различни въпроса. Единият е по якост, и обикновенно не се поставя заради другият - удържащата способност. Обичайната ситуация е здравината и между другото да е много по-голяма от усилието което отнася. А то зависи от много работи, и за съжаление няма обща методика за смятане.
Плуговите котви са един от типовете мъртви котви. Те уж работят без приплъзване и влачене по грунта, така че наистина работят на разкъсване, и в нашия случай е хубаво да се изпита. В конструкцията от картинката якостта ще се ограничи от якостта на опън на шината и от якостта на срязване на болтовете.
Коментар
-
Първоначално публикуван от ДиДжейДавелАз имам един въпрос!
На оригиналната котва ножа не е напълно успореден с рамото.
Та въпроса ми е до колко тона ще издържи по този начин направена?
Защото размерите на тази както гледам не са толкова големи!
Коментар
-
Едно е сигурно за котвата: няма почва която да е по здрава от нея
Може да излезна малко нахален но целта на тази котва не е ли да се забие за да дърпа!А не да бъде дърпана.Защото примерно един джип който тежи 2 тона като влезне в дупка и е легнал на земята целия в кал около него мисля че така няма да му е лесно да излезне и с 2 котви.Ще се поровя да видя филмче от минало-годишното състезание на бистрица кадето се използва пул-пал и се заби много малко и теглеше много яко.До колкото помня котвата беше на Вера Лагадова.С нея излизаха всички.
[/quote]https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM
Коментар
-
Мда. Наблюдава се известният проблем - малка удържаща способност на котвата. Мойта е тип хвърчило, тя и морска котка, тази е плугова, а проблемът е общ
Дяволе, тая работа освен от котвата силно зависи и от грунда. Където е държал пулпалът ще държи и тая. Сигурно тая даже ще се забива по-лесно.
Чисто водните котви са на калибри по теглото. Те държат освен с лапите и теглото си обаче, и с теглото на веригата и съпротивлението и във водата. Бреговите котви държат основно с лапите, и значи зависят по-силно от типа грунд. Те всичките са мъртви, от разните мъртви може да се мисли обаче само за плуговите и хвърчилата. Нито тирбушоните, нито разните вакуумни и взривни са реално използваеми от такова дребно нещо като джипа.
Коментар
-
Първоначално публикуван от СтефанМда. Наблюдава се известният проблем - малка удържаща способност на котвата. Мойта е тип хвърчило, тя и морска котка, тази е плугова, а проблемът е общ
Дяволе, тая работа освен от котвата силно зависи и от грунда. Където е държал пулпалът ще държи и тая. Сигурно тая даже ще се забива по-лесно.
Чисто водните котви са на калибри по теглото. Те държат освен с лапите и теглото си обаче, и с теглото на веригата и съпротивлението и във водата. Бреговите котви държат основно с лапите, и значи зависят по-силно от типа грунд. Те всичките са мъртви, от разните мъртви може да се мисли обаче само за плуговите и хвърчилата. Нито тирбушоните, нито разните вакуумни и взривни са реално използваеми от такова дребно нещо като джипа.
От филмчето не мога да кажа каква е била почвата но найстина степента на забиване на котвата зависи от почвата.Но при мека кална почва да се забие толкова малко за да мога ДОРИ АЗ да я извадя без да копая да дърпа сумати джипове!
Жалко че хората който имат опит с тези инструменти са на Ком-Емине.И не могат да кажат точно.https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM
Коментар
-
Хората които имат опит с това не са нито на Ком нито на Емине. Те са си по корабите и в работните рубки, понеже работят палубни моряци и боцмани в техническите флотове по цял свят. От много векове. А корабните джаджи са едно от малкото неща в нашия свят които не се развиват, защото са надминали даже теоретическото съвършенство. Това са повече от 100 000 години опит Няма кво да се лъжем, моряците са много по-далече от всички джипери които тепърва ще се раждат)
Пулпалът има по-голяма лопата, значи ще държи малко повече. Но пък ще се забива по-трудно и е по-тежък. Въпрос на избор. Ако попаднат на камък или нещо друго тогава все едно и двата ще държат мъртво.
А за вадене на котвата си има нарочно въже и нарочен брашпил. Лебедка такава. В нашия прост случай стига кво да е въженце в задния и край. Като я отминаваш може да я закачиш на джипа и да я дръпнеш право в багажника. Мойто се закача с един малък шегел.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар