Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За и против 2 лебедки. Варианти?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За и против 2 лебедки. Варианти?

    Чудя се, а и ме питат, та затова пускам тема. Варянтите според мен са:

    1. Лебедка монтирана така, че да се сваля и мести.
    2. Само 1 лебедка отпред, мнотирана адекватно и стабилно.
    3. Варянт 2 + 1 по непретенциозна/малка/ отзад, никога не се знае .
    4. Варянт 3 но с 2 еднакви лебедки.

    + и - на варянтите според вас?

    Ето според мен как стоят нещата...

    #1 Лично за мен е наприложим и нежелателен. Не бих се спрял на него като изключим може би нивата/бившата/ на Алекс Марков. За лек 4х4 автомобил, и лек офроуд.
    #2 Най-разпространен, има начини да се дръпнеш назад дори и така. Примерно с полиспаст, или дори ако има ухо на задната броня, въжето минава през него и ако се внимава с мостовете и другите карантии/няма как въжето минава отдолу/ си става.
    #3 Знам, че лебедката трябва да може да дръпне поне двойно на теглото на джипа, на който е монтирана, но от това зависи до голяма степен на кой ред се дърпа => с по късо въже или просто на 2-ри ред може да се постигне задоволителна теглителна сила. Тук се замислям за лебедките които се продават тук от Вромос. Така да се каже, търся им приложение, щот на китайска лебедка не бих се доверил изцяло. Но и не само ниската цена може да е причина, задната лебедка да е по малка, а и монтирането и на по малка площ.
    # 4 Нещата тук са същите като при #3, но без компромис от към цена/качество. Тук въпросът с рамерите остава. Рабира се, виждал съм монтирани по 2 на състезателна Г-класа, но там е ясно, като се има предвид общата инвестиция и липсата на ограничение от към място за монтаж.

    Има ли смисъл реално от по слаба задна лебедка според вас?
    Сигурно доста неща съм пропуснал, но допълнете ако искате.
    Има ли смисъл изобщо да са 2 ако не се състезаваш?
    Ако си сам в гората?
    За експедиционна машина?

  • #2
    Да не са две лебедките може да те спрат само парите
    Ако не става дума за състезание, по-удобна и полезна е задна лебедка.
    Едната се слага по-слаба, само защото тя ти е първата, а вече си събрал пари за нова, по-силна
    Като са две, има смисъл едната да е механична/хидравлична, понеже тя може да работи безкрайно дълго. За аварийна нека има и електрическа.

    Коментар


    • #3
      "Колкото повече - толкова повече" е казал Мечо Пух (а той е капацитет в тези неща) Естествено че с две лебедки е по добре от колкото с една (да не говоря за без...) защото с предна да се дръпнеш назад си е ... подвиг? За сам в гората това е най-доброто две големи от пред и от зад
      НО има едно но (всъщност повече от едно)
      1. Двоина цена и при това НЕ МАЛКА
      2. двоино тегло
      3. Задната на повечето машини е сложна за монтиране - много често пречи на задната врата...

      Така че е въпрос на избор - аз избрах една мощна добре закрепена отпред и много шубе да не ми потрябва задна, лесно се компенсира с добра компания от подготвени (разбирай с лебедки) коли.
      Успех

      Коментар


      • #4
        Много пъти съм се нахаквал на такива места, дето едвам след като затъна съм си давал сметка колко голям бунак съм и къде отивам!
        Точно в този момент съм си мислел, че вместо да звъня на Янчо Терзиев да ме мъкне, що не съм си сложил задна лебедка, тъй като дори наличие на предна не може да ме спаси, защото ще ме вкара още повече в батака!
        Мисля, както казва Стефан, че при разходка, придружена от много авантюризъм и малко мозък задната лебедка дори е по-наложителна
        Е, разбира се, че наличието на две е по-добре ...
        Ендурото и сексът не са шега работа !
        -------------
        Животът се измерва с броят на издишванията !

        http://sixdayscrazyjob.com
        http://crazy-job.com

        Коментар


        • #5
          А не мислите ли че като има две лебетки ще се закъсва още по лошо!Защото лебетката ти дава увереност!Аз съм твърдо за 2 лебетки.Не мисля че е работа в дълбока кал примерно да местиш лебетка!Найстина човек ако има финансовата възможност за 2 лебетки да ги сложи.
          https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

          Коментар


          • #6
            В стила на Мечо Пух "Зависи от Зависи" аз съм се спрял на варианта една лебедка която возя под задната седалка и монтирам според необходимостите, отзад или отпред на Хънтъра (досега се е налагало 50 на 50%). Монтажа ми отнема между 5 и 10 минути в зависимост от това с колко багаж съм пълен. Тъй като нямам спортни цели съм подбрал достатъчно лека и достатъчно мощна лебедка способна да извади моят джип (например с Нисана на Яро беше проблем). Засега този вариант ме устройва. Една от основните предпоставки е ,че колата НЕ се ползва основно за близки разходки. Докато излеза от пътя карам доста по него, а основен недостатък на лебедката за мен е нейното тегло. Никой не може да ме убеди че изнесено пред моста тегло като това на лебедката не скъсява при това осезателно ресурса на окачването. Втора причина е ,че като се замисли човек може да си направи изводи кога най.често е ползвал лебедката си. Според мен това са основно състезания и разходки където трасето целево преминава през участъци изискващи лебедка. Десетки и стотици хора от различни професии и по различни причини карат извън пътя ежедневно, колко от техните служебни коли са оборудвани с една да оставим с 2 лебедки? Просто обикновенно трасето може да се прецени и определени участъци да се избегнат. НО моя опит ми показва че два или три пъти в годината нещата опират до лебедка друг вариант няма е за тези случаи карам мойта под седалката и тогава я използвам. Така че "Зависи от Зависи" който смята нарочно да се бута в тежки участъци да слага 2 лебедки и да не се мае, а този който иска да се спаси при необходимост може да се замисли за вариантите. Някъде из форума имаше една тема кой колко пъти е използвал лебедката си за собствено извличане и колко пъти за това на други коли.

            Коментар


            • #7
              Прав е Иван, зависи от предназначението на автомобила и от нервите на водача, мен изваждането на лебедката и монтажа - после демонтажа - говоря за Нивата където бях с една в багажника ме изнервяше, така че на вкус и цвет товарищ нет - всеки да си избира и най-важното като е избрал да се кефи на избора си, а не да му търси кусури, че такива със сигурност има

              Коментар


              • #8
                Задната лебедка е хубаво нещо, проблемите са с монтажа и това да и намериш подходяащо мяасто без да пречи на нищо и да е добре закрепена.

                според мен си сложи първо предна, покарай и прецени дали за твоите авантюри ти тряабва и задна.

                все пак са си доста пари и яадове и едни 30 - 40 кг на бройка, което неминуемо ще усетиш.

                за ходравличната забрави, просто няама подходяаща за друго освен за американски коли.


                P.S. sorry za maimunicata no sam v chijdozemiqa
                drive alive

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X