Направо не знам къде да пусна темата, та я пускам тук!
По принцип въпросът е към колегите ел. техници.
На един приятел му дадоха да оправи една лебедка mile marker, потърси моята помощ защото се занимавам с такива неща. Накарахме я да тръгне, в едната посока върти както трябва, в обратната върти с много ниска скорост и голям ток!
Лебедката е при собственика, пускам темата защото не можах да намеря отговор на проблема!
Нещата които направих:
пробвахме я директно без соленоидите (контакторите), директно подаване на напрежение и ръчно обръщане на полюсите. Получи се същата работа ( в едната посока всичко е ок, в другата голям ток и бавно въртене).
Статора към корпус има няколко мега-ома. Ротора, приятеля го е носи на електричар-всичко е ОК. (най вероятно го е пробвал на дросел), но ако е от него ще го прави в двете посоки. Предполагам, че схемата за реверс е ясна на всички. Статорната намотка е шина намотана на четири полюса, няма връзка към корпуса, всичко изглежда нормално. След доста игра не можах да открия нищо? Имам една идея за проблема, в единият вариант се подава "+" на единият край на статора, а в другият "-", ако има замасяване в един от краищата на статорната намотка мисля, че ще се получи това, но защо не ми излиза на уреда? (вярно, че има много големи динамични натоварвания на намотките, но поне щеше да се "завари" ако имаше проблем)
По принцип въпросът е към колегите ел. техници.
На един приятел му дадоха да оправи една лебедка mile marker, потърси моята помощ защото се занимавам с такива неща. Накарахме я да тръгне, в едната посока върти както трябва, в обратната върти с много ниска скорост и голям ток!
Лебедката е при собственика, пускам темата защото не можах да намеря отговор на проблема!
Нещата които направих:
пробвахме я директно без соленоидите (контакторите), директно подаване на напрежение и ръчно обръщане на полюсите. Получи се същата работа ( в едната посока всичко е ок, в другата голям ток и бавно въртене).
Статора към корпус има няколко мега-ома. Ротора, приятеля го е носи на електричар-всичко е ОК. (най вероятно го е пробвал на дросел), но ако е от него ще го прави в двете посоки. Предполагам, че схемата за реверс е ясна на всички. Статорната намотка е шина намотана на четири полюса, няма връзка към корпуса, всичко изглежда нормално. След доста игра не можах да открия нищо? Имам една идея за проблема, в единият вариант се подава "+" на единият край на статора, а в другият "-", ако има замасяване в един от краищата на статорната намотка мисля, че ще се получи това, но защо не ми излиза на уреда? (вярно, че има много големи динамични натоварвания на намотките, но поне щеше да се "завари" ако имаше проблем)
Коментар