В последно време из темите за любителските състезания се повдигна въпроса за защитни клетки или ролкейдж както е по известна тази защита.Аз подкрепям тезата че за да протичат тези състезания наистина безопасно за екипажа това е едно от задължителните неща в колата.Разгледах из форума не намерих тема където да се обсъжда правенето,видовете и начините за захващане на клетката и реших да пусна темата.Понеже на самия мен ми предстои изграждане на ролкейдж за Самурая ми много ми се иска запознатите с това хора акоимат желание да споделят с нас незнаещите някои тънкости.Виждал съм какви ли не изработки на псевдо клетки които освен да тежат май реална функция друга нямат искам да избегна подобно нещо в колата си.
Откривам темата с няколко питания.Като начало пред мен все още стой въпроса вътрешна или външна да е клетката.Предимствата на вътрешната клетка са по нисък център на тежестта,малко полека ми се вижда.Няма стърчащи неща по колата които да закачат клони,колкото и смешно да звучи не се нарушава и без това никаквата аеродинамика и автомобила не изглежда като самоходно скеле,недостатъка е може би малко по трудното изграждане което пък при конструкцията на моя автомобил не е проблем при него всичко е панели и се сваля така че спокоино може да се работи и заварява.Външната клетка изглежда най-лесна за направа,не заема от обема на и без това тясното купе на Самурая и пази както тебе така и ламарините на колата.За сметка на това по горе съм писал какво не ми харесва в нея.Чуденката ми все още е дали да е външна или вътрешна до тук клоня повече към вътрешната.
Следващия въпрос е след като избера кои тип да е клетката кое е по правилното захващане,за купето или за рамата.Захващането за рамата ми изглежда доста по солидно и здраво от това което се прави на купето,но незнам кое е по добре.
След като успея да си изясня предните два въпроса следва момента как да закрепя клетката за рамата или за купето и тук съм виждал и двата начина но кое е по добре и правилно идея си нямам.
Самата структура на клетка горе долу ми и езвестна но ми се ще да си изясня функциите на повече сегменти от клетката защото съм виждал клетки с хиксове на тавана други са само с един диагонал трети нямат диагонали а по три тръби напречно.Ясно е че колко по спънати са слабите места като ъглите на клетката толкова по здрава ще е е тя но ако не е нужно излишно преосигуряване няма смисъл да се блъска колата с излишна тежест.На края на всичко това искам да кажа защо ми клетката то е ясно за сигурност,доста често дори и при леки разходки съм бил в ситуации в които аха аха да се обърна не ми се ще спестявайки си някои друго кило от горе в колата някои ден да се окажа през таван и с контузий,отделно ми се ще другата година да участвам в поне едно от любителските състезания но там няма да ида като участник без да имам клетка и колани,може да звучи като изказване на страхливец но за себе си съм приел това правило и не смятам да поемем рискове без да съм готов за тях.Ще съм благодарен всички които помогнат темата да се развие за да може всеки желаещ да обезопаси автомобила си да се възползва от нея.
Откривам темата с няколко питания.Като начало пред мен все още стой въпроса вътрешна или външна да е клетката.Предимствата на вътрешната клетка са по нисък център на тежестта,малко полека ми се вижда.Няма стърчащи неща по колата които да закачат клони,колкото и смешно да звучи не се нарушава и без това никаквата аеродинамика и автомобила не изглежда като самоходно скеле,недостатъка е може би малко по трудното изграждане което пък при конструкцията на моя автомобил не е проблем при него всичко е панели и се сваля така че спокоино може да се работи и заварява.Външната клетка изглежда най-лесна за направа,не заема от обема на и без това тясното купе на Самурая и пази както тебе така и ламарините на колата.За сметка на това по горе съм писал какво не ми харесва в нея.Чуденката ми все още е дали да е външна или вътрешна до тук клоня повече към вътрешната.
Следващия въпрос е след като избера кои тип да е клетката кое е по правилното захващане,за купето или за рамата.Захващането за рамата ми изглежда доста по солидно и здраво от това което се прави на купето,но незнам кое е по добре.
След като успея да си изясня предните два въпроса следва момента как да закрепя клетката за рамата или за купето и тук съм виждал и двата начина но кое е по добре и правилно идея си нямам.
Самата структура на клетка горе долу ми и езвестна но ми се ще да си изясня функциите на повече сегменти от клетката защото съм виждал клетки с хиксове на тавана други са само с един диагонал трети нямат диагонали а по три тръби напречно.Ясно е че колко по спънати са слабите места като ъглите на клетката толкова по здрава ще е е тя но ако не е нужно излишно преосигуряване няма смисъл да се блъска колата с излишна тежест.На края на всичко това искам да кажа защо ми клетката то е ясно за сигурност,доста често дори и при леки разходки съм бил в ситуации в които аха аха да се обърна не ми се ще спестявайки си някои друго кило от горе в колата някои ден да се окажа през таван и с контузий,отделно ми се ще другата година да участвам в поне едно от любителските състезания но там няма да ида като участник без да имам клетка и колани,може да звучи като изказване на страхливец но за себе си съм приел това правило и не смятам да поемем рискове без да съм готов за тях.Ще съм благодарен всички които помогнат темата да се развие за да може всеки желаещ да обезопаси автомобила си да се възползва от нея.
Коментар