Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

    В последно време из темите за любителските състезания се повдигна въпроса за защитни клетки или ролкейдж както е по известна тази защита.Аз подкрепям тезата че за да протичат тези състезания наистина безопасно за екипажа това е едно от задължителните неща в колата.Разгледах из форума не намерих тема където да се обсъжда правенето,видовете и начините за захващане на клетката и реших да пусна темата.Понеже на самия мен ми предстои изграждане на ролкейдж за Самурая ми много ми се иска запознатите с това хора акоимат желание да споделят с нас незнаещите някои тънкости.Виждал съм какви ли не изработки на псевдо клетки които освен да тежат май реална функция друга нямат искам да избегна подобно нещо в колата си.
    Откривам темата с няколко питания.Като начало пред мен все още стой въпроса вътрешна или външна да е клетката.Предимствата на вътрешната клетка са по нисък център на тежестта,малко полека ми се вижда.Няма стърчащи неща по колата които да закачат клони,колкото и смешно да звучи не се нарушава и без това никаквата аеродинамика и автомобила не изглежда като самоходно скеле,недостатъка е може би малко по трудното изграждане което пък при конструкцията на моя автомобил не е проблем при него всичко е панели и се сваля така че спокоино може да се работи и заварява.Външната клетка изглежда най-лесна за направа,не заема от обема на и без това тясното купе на Самурая и пази както тебе така и ламарините на колата.За сметка на това по горе съм писал какво не ми харесва в нея.Чуденката ми все още е дали да е външна или вътрешна до тук клоня повече към вътрешната.
    Следващия въпрос е след като избера кои тип да е клетката кое е по правилното захващане,за купето или за рамата.Захващането за рамата ми изглежда доста по солидно и здраво от това което се прави на купето,но незнам кое е по добре.
    След като успея да си изясня предните два въпроса следва момента как да закрепя клетката за рамата или за купето и тук съм виждал и двата начина но кое е по добре и правилно идея си нямам.
    Самата структура на клетка горе долу ми и езвестна но ми се ще да си изясня функциите на повече сегменти от клетката защото съм виждал клетки с хиксове на тавана други са само с един диагонал трети нямат диагонали а по три тръби напречно.Ясно е че колко по спънати са слабите места като ъглите на клетката толкова по здрава ще е е тя но ако не е нужно излишно преосигуряване няма смисъл да се блъска колата с излишна тежест.На края на всичко това искам да кажа защо ми клетката то е ясно за сигурност,доста често дори и при леки разходки съм бил в ситуации в които аха аха да се обърна не ми се ще спестявайки си някои друго кило от горе в колата някои ден да се окажа през таван и с контузий,отделно ми се ще другата година да участвам в поне едно от любителските състезания но там няма да ида като участник без да имам клетка и колани,може да звучи като изказване на страхливец но за себе си съм приел това правило и не смятам да поемем рискове без да съм готов за тях.Ще съм благодарен всички които помогнат темата да се развие за да може всеки желаещ да обезопаси автомобила си да се възползва от нея.
    ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
    тел.088четири 9едно9 4нула4
    -------------------------------------------------------

  • #2
    До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

    Браво за интересната тема.Лично на мен също ми е доста интересно как е по-добре да се направи, макар за сега да нямам МПС на което да му е нужна клетка.

    Ето тук има малко информация относно предпазните клетки (то сигурно си я изчел вече) : http://www.bfas-bg.org/technical_requirements.html
    Това е поне от към изисквания на FIA.
    Иван Маринов
    Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
    ЕНДУРО ВАРНА

    Коментар


    • #3
      До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

      Виж тук , тук , тук, като последната тема си е баш за самурайко. Има още много. Аз лично бих вързал клетката за рамата и бих я направил външна. Предимствата и недостатъците са ясни (и двата варианта имат по много и от двете) - въпрос на личен избор е според мен.
      Ако не свършва добре, значи не е свършило!
      0888 315 794
      LZ1UPI
      A1 (Rh+)

      Коментар


      • #4
        До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

        Така ето една полезна тема от Джип форума http://www.jeepforum.com/forum/f37/s...l-cage-631178/ има описани доста неща.
        ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
        тел.088четири 9едно9 4нула4
        -------------------------------------------------------

        Коментар


        • #5
          До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

          Аз давам един глас за външната клетка в твоя случай. Попринцип бих предпочел вътрешна, но при теб мястот е кът, особено в концепцията бордови Самурай. Aко не смяташ да преправяш купето разбира се. Има и още един важен фактор - няма да си блъскаш главата в тръбите, пък било то и с каска.

          За купето или за рамата. Ами за купето, обаче по правилния начин. По-лесно е и не се знае дали е по малко надежно. При теб удобни места има на пантите на предните врати за болтови съединения и изглежда много добре. А относно конструкцията, просто мисля че трябва да се заложи на доказали се вариaнти и максимално олекотена, имайки предвид килограмите и високия център на тежеста при теб.
          Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
          Drag Grand Canyon Daily
          Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
          LZ1JYM

          Коментар


          • #6
            До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

            Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
            Аз давам един глас за външната клетка в твоя случай. Попринцип бих предпочел вътрешна, но при теб мястот е кът, особено в концепцията бордови Самурай. Aко не смяташ да преправяш купето разбира се. Има и още един важен фактор - няма да си блъскаш главата в тръбите, пък било то и с каска.

            За купето или за рамата. Ами за купето, обаче по правилния начин. По-лесно е и не се знае дали е по малко надежно. При теб удобни места има на пантите на предните врати за болтови съединения и изглежда много добре. А относно конструкцията, просто мисля че трябва да се заложи на доказали се вариaнти и максимално олекотена, имайки предвид килограмите и високия център на тежеста при теб.
            Явно като си говорихме по тази тема не съм ти споменал че ако правя вътрешна клетка то тогава ще разглобя всичко рифели,скари,седалки,табло,таван,предно стъкло,задните колонки,както знаеш при Самурай всичко това се сваля не е особенно сложно и има пространство за работа.След като се изгради клетка и се сложат основните неща като врати,челно стъкло,задни колонки и таван рифелите ще се преработят в съответствие с клетката така че да има максмалано добър обем за водача и спътника му,там където главите на возещите се могат да се срещнат с някоя тръба ще се вземат мерки за омекотяване на ситуацията.Конфигурацията бордови самурай ще бъде запазена като някои ненужни неща от нея ще бъдат махнати това ми е за сега идеята на мен.Гледах на Геле клетката захвата за пантите макар и изпълнен с якостни болтове не ми допада много при преобръщане тези болтове ще са натоварени на срязване а не на скъсване мисля че така е по гадно и вероятноста така клетката да причини повече вреди от колкото да помогне е много голяма.Другото ми съображение за вътрешна клетка е че лятото си понякога карам без таван и врати а свалянето на тава ни при външна клетката която да е максимално прибрана е под въпрос.
            ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
            тел.088четири 9едно9 4нула4
            -------------------------------------------------------

            Коментар


            • #7
              До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

              Ето варианти за структура на предпазна клетка.Това са общи варианти не се отнасят към дадена марка или модел просто ги споделям.
              Прикачени файлове
              ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
              тел.088четири 9едно9 4нула4
              -------------------------------------------------------

              Коментар


              • #8
                До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

                Мое мнение. Клетката ВЪТРЕ по схема 4, но с " Хикс " отгоре!

                Коментар


                • #9
                  До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

                  Първоначално публикуван от Митко/fulda/ Преглед на мнение
                  Мое мнение. Клетката ВЪТРЕ по схема 4, но с " Хикс " отгоре!
                  извинете ако разбирате от клетки да дойдем да ми обясните как да го навирими колко цола требе да е
                  К мирной жизни не пригоден.
                  Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                  ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                  Коментар


                  • #10
                    До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

                    За тебе - винаги! Пък и трябва да си вземеш нищо от мене ... Румбата го остави... некакви 10 милиметрови... (не патрони де )...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

                      Първоначално публикуван от Митко/fulda/ Преглед на мнение
                      Мое мнение. Клетката ВЪТРЕ по схема 4, но с " Хикс " отгоре!
                      Адаш да си призная на там върви и моята ориентация сега остава да уточним диаметъра на тръбите дебелината им и начина на захващане на кеиджа,към купето или към рамата.
                      ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                      тел.088четири 9едно9 4нула4
                      -------------------------------------------------------

                      Коментар


                      • #12
                        До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

                        Инч и половина и към купето с планки от 4 мм. стомана. И никакви колена! Само цяла огъвана тръба?

                        Коментар


                        • #13
                          До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

                          Аз бих прибавил и една тръба под предното стъкло. А захващането по този начин:
                          99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
                          It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

                            Първоначално публикуван от Николай Малинов Преглед на мнение
                            Аз бих прибавил и една тръба под предното стъкло. А захващането по този начин:
                            Това с каква цел?
                            ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                            тел.088четири 9едно9 4нула4
                            -------------------------------------------------------

                            Коментар


                            • #15
                              До: Защита при преобръщане.Клетка(ролкейдж).Какво и как?

                              С цел да бъде захваната за рамата (мисля че така е правилно), но в същото време да бъде "подвижна" с купето.
                              99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
                              It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X