Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ролбарите (безопасност и щети)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ролбарите (безопасност и щети)

    Днес пак гледах отвратителните "ролбари" на едно ново Чероки, тип ръждива туристическа скара и реших да питам две неща:

    1. Как се казват тези тръби, щото ролбърът пази при търкаляне, а не при разбутване?

    2. Не са ли забранени такива "подобрения" по колите, движещи се по обществената мрежа? Както е известно и на катаджиите, съвременните каросерии са изчислени с различна якост и предницата е направена да погълне голяма част от енергията при удар. Затова е мека и чуплива. Не им стига тегловото предимство, ами като хващат разни тръби за шасито, джиповете стават савсем опасни за леките коли при удар. Да не говоря какво ще стане ако блъснат пешеходец, дори и с ниска скорост. Ясно, че парвенютата трябва да се направят на мъжкарите от рекламите на Camel, но нищо не намирам в закона по този въпрос. В белите страни тези неща се махат като се върнеш на асфалта, а тук пак се правят на разсеяни.

  • #2
    В Технотест ми казаха да правя квото искам. С броните също. Ние не сме подписали Правило 28 на ООН. Никой не го е подписал. Никъде другаде няма изисквания към тия неща.
    Обаче някои от твоите съображения ме спират да направя всичко това дървено. Ще се получи съвършено недеформируема конструкция, и ... Мда. Не ми се мисли нататък.
    Конструкцията на колата ти не е работа на катаджиите. Нито дори на министирството им. Да си седят където са, и да пазят знака че ей сега тука се мотаеха едни цигани с каруца. Работата на КАТ не е да мисли, за тая работа има цяло Министерство на транспорта.

    Коментар


    • #3
      Добре, де - все тая коя институция е нагърбена с този непосилен товар. А като е позволено да се прави каквото си искаме, най-добре да си сложа шипове на моята и въртящи се ножове на главините. А, да и L-профил вместо броня.

      Това го мисля, щото съм моторист и без това ни газят както си искат разните келеши. Отгоре на всичко си правят и подобрения, че да не им се повредят колите, нещо...

      Тук в квартала, онази вечер пак бяхо отбили движението по "Ботевграско", щото на асфалта лежеше изпаднала обувка, а шапкарите мереха нещо с рулетките. Кола нямаше - явно за пореден път е избягал. От тогава в храстите стои патрулка и дебне на това кръстовище.

      Не, че ще си ги махнат, просто питам как стоят нещата.

      Коментар


      • #4
        Точното им име е булбари. Много са полезни. Няма такова нещо като свалянето им след излизане на пътя, аз поне не знам държава, в която това да е задължително най-малкото, защото е бесмислено. Който си е слагал булбар (истински не камуфлажен) знае, че укрепването му изисква доста сериозни механични преустройства и самото му слагане и сваляне би било по един ден работа, ако въобще е възможно. Съгласно правилата на Европейската общост от 01.2006 за всички ново произведени, внесени или технически преустроени автомобили се забраняват металните брони и булбари без изключения. Нещо което аз категорично не одобрявам!. Единствената добра новина е, че няма как да се промени завареното положение т.е., който си има метална броня с булбар си остава с нея...

        Това, че всички измислени "джипове" по Витошка са с булбари съвсем не значи, че трябва автоматично да сме против. Да наличието на булбари на разни лъскави машини ходещи основно по Витошка е най-малкото смешно, но кича няма законово ограничение... Аз също ходя пеша, но никога не съм се чувствал притеснен от по тежките машини или такива с булбари. Един Среден камион без никакъв булбар е много по-опасен, отколкото какъвто и да е супер "джип”. Внимавам къде пресичам, оглеждам се и никога не забравям, че според законите на физиката по-тежкия винаги има право...

        Според мен въвеждането на все повече и повече норми и изисквания за безопасност накрая ще доведат до инфантилност. Защото отдавна е установено, че със система, която е абсолютно дуракоустойчива могат да работят само глупаци. Безопасността на движението следва да зависи от участниците в него!
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          Е това е, демек не стоят никак. Чувам че по европите били забранили железните ролбари, тъкмо заради пешеходците. Гледах някъв, гледах друг - мижи да те лажем. Пак някоя фирмА е пробутала нещо в някъв закон. Същата железария, само отгоре напръскана с полиуретанова пяна та да е по-скъпо и по-внушително.
          Педали.

          Коментар


          • #6
            Това го мисля, щото съм моторист и без това ни газят както си искат разните келеши. Отгоре на всичко си правят и подобрения, че да не им се повредят колите, нещо...

            Не бива да се обвиняват хората с булбари по принцип само защото те са евентуално опасни. Опасни са хората за волана а не машините им. Освен това не е редно всеки да иска пълна безопасност без значение какъв метод на придвижване си е избрал. Аз например никога не бих карал мотор или колело в град като София или който и да е друг подобен по света. Без значение колко ще са внимателни всички това е свръх опасно и според статистиката шанса за лош изход при мотористите е много голям не само в България, но навсякъде по света. Т.е. всеки, който е решил да кара мотор в този град следва предварително да е наясно, че шанса му да се пребие, да го блъснат и т.н. чисто статистически е много голям. Затова и застраховките на такива хора в Германия например са на порядъци в повече, отколкото на хората с лек автомобил. Познавам много хора каращи мотори и повечето от тях са съвършено наясно с този факт, не виждам защо трябва да се търсят ограничения за другите? Това, че някой е избрал да кара мотор може само да ни кара да го уважаваме, внимаваме и пазим, но не е причина да иска всички да караме с възглавници отпред на машините...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              Охо, тук се заформя спор... Добре, допускам, че тук всички са изключение и са ултра съвестни. Казвам го без ирония. Само че, аз говоря от практична гледна точка. Когато някой се качи в нещо голямо и тежко, почва много-много да не зачита по-малките защото вече не са му равностойни. Онзи ден един Пасат най-безочливо засече Барбарона, все едно че го няма. Айде, той се овладя, обаче мен така ме е събарял Голф. По-лек съм от него и изобщо не ми обърна внимание. Скоро един камион не погледна какво има на бътя и ми сдъвка предницата на колата - не ме бил видял. Лично мен ме е бутал МЛ на пешеходна пътека... Такива доводи мога да изтъкна още. Нима никой от вас не забелязва агресивното отношение спрямо пешеходците?! Вчера на Стамболийски някъв отново е отнесъл майка с количка на пешеходна пътека.

              Тъй като шофьорите ни очевидно са крайно недисциплинирани, смятам, че може поне да им се ограничат "приспособленията", които нямат предназначение в града, но за сметка на това са крайно опасни. Ясно е, че се стараят да не блъскат хора, но когато това се случи, белким да е по защитено. Особено тези отвратетелни скари по повечето Черокита, които ще смелят пешеходец и с 20 км.

              В случая не съм обективен, а изхождам от моите и на приятелите ми преживявания. Ограничил съм се с мотора, но вече не е преувеличено да кажа, че по улиците е настъпиа анархия и само допълнителната броня и барове ни липсва. Като е така с БРДМ ли да тръгнем и ние?

              Или всеки да прави квото си иска, пък ще му мисли на следствието ли? Ми, то ако е така, никъв булбар не пази от .357 маг...

              Коментар


              • #8
                Проблема за мен един!Култура!Не виждате ли че по улиците никой не зачита другия!Всеки сам за себеси!Аз лично понеже се движа през по-голямата част от деня с малко камионче VW Транспортер и забелязвам че на никой не му пука с какво си!Както се бутат с малките коли така ми се бутат и на мен!И бул-бари не ти помагат!Тогава ще имаш по-малко повреди!
                https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                Коментар


                • #9
                  Наистина ли в този форум има хора, които си мислят че мекия булбар ще те отърве?!?
                  Ако бяхме западняци, ясно, но ние сме нормални хора-реалисти..
                  Булбара само започва контакта с двукрака жертва, следващите 50 см. движение на джипа бутат тялото НАДОЛУ и то влиза под предния мост..
                  Ако някой се бърка с лекия автомобил, при който тялото пада върху капака, трябва да знае, че дори и тогава пешеходеца чупи с глава прозореца..
                  С една дума, караш ли джип, мисли за това че само след 2 секунди живота ти може да се съсипе, а ти да станеш убиец!

                  Коментар


                  • #10
                    Това е и моята теза. Като няма култура, поне да няма и средства, които в града само могат да причинят повече поражения. Ясно ми е, че единственото по-опасно от прогнил Голф 2 е голфист, апгрейднал се до Чероки.

                    Дето някой каза, че да караш мотор в София е тъпотия. Съгласен съм и затова преминавам на ендуро. Обаче и в страната е същото. Особено професионалните шофьори - бусове, рейсове и камиони направо ще ти минат отгоре, без изобщо да им мигне окото. Не те зачитат, защото долу в ниското не си фактор. Не мислят, че ако с теб стане с нещо, това ще е краят и за тях. Просто цепят простора и не им пука, защото не си непостредствена опасност.

                    Волк, ситуации има всякакви. Виждал съм и джип и Икарус да блъскат пешехоец с около 20-30 км (по моя преценка) и пищящи спирачки. Резултатът е, че го изхвърляха няколко метра напред като играчка. И в двата случая хората бяха сериозно контузени, но не фатално. Все пак контактът е бил на голяма площ, а не концентриран в две тръби, които да ги помелят съвсем.

                    Западняците може и да са големи тъпанари, но аз живея тук и виждам какво става в София от година на година. Виждал съм не една катастрофа с пешеходци и с мотористи и говоря не от "западняшки" наивизъм, ами от реални ситуации.

                    Коментар


                    • #11
                      Хора за бул-бара че е оръжие срещу пешеходеца САМОУБИЕЦ така е!Но съм виждал много коли запазили ДОНЯКАДЕ тенекийте си заради този бул-бар!

                      За мен да караш мотор или колело в софия или в който и да е голям град в бг е пълна лудост!Никой не те зачита за нещо!Всеки те притиска!По едно време и аз бях решил ама се отказах!
                      https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                      Коментар


                      • #12
                        Както мъдро заключи В.Петров, освен законите на обществото има и физични закони, аз лично съм впечатлен от тази идея, защото при физичните закони имаш гарантирано изпълнение, докато при другите - "напишете си обяснението и го дайте на дежурния"...

                        Коментар


                        • #13
                          Ахаха
                          Това с дежурния е много вярно!Преди време с един мой приятел на един сфетофар ни одари митсубиши Л200 с бул бар!Но най-интересното е че зари въпросната защита митсубишито имаше по голями щети от нас!Забравих да оточня ние бяхме с Нисан Патрол!Но въпросното чудо ни одари отзад в задния десен калник!
                          https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                          Коментар


                          • #14
                            Тъй като шофьорите ни очевидно са крайно недисциплинирани, смятам, че може поне да им се ограничат "приспособленията", които нямат предназначение в града, но за сметка на това са крайно опасни.
                            Не смятам, че това е разумен изход, да не би, ако те засече едно тико да се отървеш по-леко? Въпроса опира до хората, а не до машините. Защото по тази логика ще трябва да се спрат и всички камиони, рейсове и т.н. Забраните в този дух са неотменимо вредни. Много е важно всеки да се опитва да разбере позицията на другия и да направи максималното за неговото (на другия) удобство и комфорт. Например моята позиция е, че мотора следва да бъде категорично забранен за придвижване в градски условия и по пътища с общо предназначение. Човек с мотор е точно толкова незащитен колкото и човек, който е пеша. Затова за пешеходците се правят подлези, надлези и пешеходни пътеки – защото са неравностойни участници в движението. А мотористът е също толкова незащитен, само че има претенцията да се движи наравно с останалите участници в движението, от които най-лекият е минимум тон противно на здравия разум и физичните ограничения. Моторът е категорично опасен и не подлежи на никакво обезопасяване. Няма разумен метод, който да гарантира безопасно придвижване с мотор в града. Всеки, който управлява мотор в такива условия е поел риск много над допустимото. И никой не го е карал да го поема. За мен единствено ендурото е приемливо като съотношение на риска. И въпреки тези мои схващания аз не пледирам за забрана на моторите, защото смятам, че хората, които са решили да ги управляват в такива условия са наясно със себе си и с това, което правят, по същия начин, по който алпинистите, които се катерят към Еверест. Уважавам тяхното решение и доколкото мога ще им помагам. Но това не означава, че аз и останалите, които имаме булбари следва да бъдем наказвани заради решението на мотористите да карат в града. Аз уважавам вашата страна моля уважавайте моята, за мен булбара е една необходимост и не съм съгласен да се разделям с него. Правя всички, което ми е по силите си да пазя другите и да осигурявам, доколкото мога техния комфорт, естествено е да очаквам подобно отношение и от тях...
                            VPetrov.photography

                            Коментар


                            • #15
                              основната опаснос идва от скоростта, а не от масата... дори обратно, колкото е едно МПС е по-тежко, толкова е по-бавно и безопасно... Колко тежки катастрофи с автобуси от градския транспорт стават годишно? Малко, нали?
                              А колко от мотористите ще отрекат, че влизат в рискови ситуации всеки ден, като се "мушат" между колите и карат по осевата линия ? Просто когато ускоряваш до 100 за 6 секунди /или за 3/, колите са за теб досадни препятствия, които се чудиш откъде да заобиколиш
                              Започва се: "тоя тъпак не ме видя", "оня идиот ме засече"

                              Знам за случай на пешеходци, ударени от мотор... Вярвайте ми въобще не са "облагодетелствани"...

                              А за "булбарите" и т.н., разгледайте обявите в мобиле.де... всеки втори джип е с "железа" отпред...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X