Да пусна и аз една темичка за направа на броня и монтаж на лебетка на тойота. Направих я 2011г. доста хора ме помолиха да дам размерите, които ще кача по късно в темата. Все не оставаше време да пусна темата!
Лебедката е 12 000лб, на която и дават близо 5 500кг опън, за това си искаше сериозна подготовка за захващането и. Идеята ми беше всичко да може да се монтира и демонтира лесно, както и да може да се използва и оригиналната броня (естествено след доста мислене няма да е тя!).
Свалих всички неща които ми пречиха, за да добия представа за захващането и нейното разположение:
Реших да направя рама от профили които ще влизат в шасито плътно, като на места я подсилих
Използвах правоъгълен профил с дебелина 4мм
Който захванах към рамата с 2 болта 12мм (подсилени)
Ламарината от която е направена самата стойка е с дебелина 8мм
Самата стойка ще се използва и за повдигане с хай-джек
Понеже имам доста високи критерии, а заради тях си патя с много труд и време но за мое щастие краят му се вижда!
Понеже ми се видя захващането на две точки на стойката за лебедката, доста слабо реши да направя още две точки за захващане и то в средната част. За целта премахнах оригиналната греда която беше от доста тънко желязо
и я замених с правоъгълен профил с дебелина 4мм
трябваше да се завари профила към шасито, а бях толкова "добър" заварчик потърсих помоща на приятел за заварката защото там си трябваше професионалист!
Направих и средните планки които ще се заварят на стойката, а ще се хванат към гредата с помоща на усилени болтове
Взех да задобрявам във заварките, макар, че от електрожена ми нищо не става
Ето как изглеждат със стойката
Трябваше да направя отворите за целта белязах на основната греда с тиксо за да стане с точност и да няма разминаване
Пробиване и нарязване на резбата, направих я М10х1,25
Шприцоване и боядисване
Бронята я почнах от централната част, понеже не знаех точно какво ще се по
лучи реших да импровизирам! Взех парче ламарина с дебелина 3мм огъната под прав ъгъл
я наложих върху стойката на лебедката.
Реших управлението на лебедката да го преместя при двигателя , а буксата за управлението да е на достъпно място, тоест на бронята
Изрязах горната част за да имам достъп до въжето при евентуално оплитане на намотките
Взех и средната част която е от лист ламарина, реших да ги сгъна на 45 градуса долният ръб, а горният си остава на 90.
Двете парчета
За да стане перфектната броня, реших да и дам и лек ъгъл към купето за целта направих рамка (която в последствие ще махна), за да направя симетрично от двете страни
Направих и централната част която разпробих за по добро охлаждане на двигателя, същевременно чрез нея усилих централната част спрямо страниците
Заварих трите части една към друга
Ето как изглежда на джипа
Понеже на крайните части на бронята, се получи леко разминаване (заради ъглите), се наложи да импровизирам с ъглошлайфа и електрожена
Доста псувни отнесе и електрожена и управниците ни ( ей така за спорта), понеже никой нямаше да ми помогне а сам да хванеш точните ъгли и същевременно да заваряш не става!
Но с много мъки се справих
Заварих и ъглите
Направих отвори и за мигачите, които са на Голф 2-йка
За тези отвори събрах целият арсенал от инструменти които имах
Докато ги правех взе да ми капе масло, вдигнах капака и какво да видя!! Една скоба която държи тръбичката на климатика се е счупила и срязала тръбичката!
Стоях и гледах как ми изтича фреона и маслото за смазване на компресора
Понеже реших да стане много здрава броня, избрах да я направя цялата от 3мм ламарина и захващане в центъра, средата и двата края. За краищата използвах оригиналните отвори на старата броня като от тях пуснах два правоъгълни профила 20/40 с дебелина 2мм
Ето и как изглежда със стойката
Средната част ми изглеждаше доста "посна", реши да монтирам и халогенни което беше и следващото ми предизвикателство.....
Лебедката е 12 000лб, на която и дават близо 5 500кг опън, за това си искаше сериозна подготовка за захващането и. Идеята ми беше всичко да може да се монтира и демонтира лесно, както и да може да се използва и оригиналната броня (естествено след доста мислене няма да е тя!).
Свалих всички неща които ми пречиха, за да добия представа за захващането и нейното разположение:
Реших да направя рама от профили които ще влизат в шасито плътно, като на места я подсилих
Използвах правоъгълен профил с дебелина 4мм
Който захванах към рамата с 2 болта 12мм (подсилени)
Ламарината от която е направена самата стойка е с дебелина 8мм
Самата стойка ще се използва и за повдигане с хай-джек
Понеже имам доста високи критерии, а заради тях си патя с много труд и време но за мое щастие краят му се вижда!
Понеже ми се видя захващането на две точки на стойката за лебедката, доста слабо реши да направя още две точки за захващане и то в средната част. За целта премахнах оригиналната греда която беше от доста тънко желязо
и я замених с правоъгълен профил с дебелина 4мм
трябваше да се завари профила към шасито, а бях толкова "добър" заварчик потърсих помоща на приятел за заварката защото там си трябваше професионалист!
Направих и средните планки които ще се заварят на стойката, а ще се хванат към гредата с помоща на усилени болтове
Взех да задобрявам във заварките, макар, че от електрожена ми нищо не става
Ето как изглеждат със стойката
Трябваше да направя отворите за целта белязах на основната греда с тиксо за да стане с точност и да няма разминаване
Пробиване и нарязване на резбата, направих я М10х1,25
Шприцоване и боядисване
Бронята я почнах от централната част, понеже не знаех точно какво ще се по
лучи реших да импровизирам! Взех парче ламарина с дебелина 3мм огъната под прав ъгъл
я наложих върху стойката на лебедката.
Реших управлението на лебедката да го преместя при двигателя , а буксата за управлението да е на достъпно място, тоест на бронята
Изрязах горната част за да имам достъп до въжето при евентуално оплитане на намотките
Взех и средната част която е от лист ламарина, реших да ги сгъна на 45 градуса долният ръб, а горният си остава на 90.
Двете парчета
За да стане перфектната броня, реших да и дам и лек ъгъл към купето за целта направих рамка (която в последствие ще махна), за да направя симетрично от двете страни
Направих и централната част която разпробих за по добро охлаждане на двигателя, същевременно чрез нея усилих централната част спрямо страниците
Заварих трите части една към друга
Ето как изглежда на джипа
Понеже на крайните части на бронята, се получи леко разминаване (заради ъглите), се наложи да импровизирам с ъглошлайфа и електрожена
Доста псувни отнесе и електрожена и управниците ни ( ей така за спорта), понеже никой нямаше да ми помогне а сам да хванеш точните ъгли и същевременно да заваряш не става!
Но с много мъки се справих
Заварих и ъглите
Направих отвори и за мигачите, които са на Голф 2-йка
За тези отвори събрах целият арсенал от инструменти които имах
Докато ги правех взе да ми капе масло, вдигнах капака и какво да видя!! Една скоба която държи тръбичката на климатика се е счупила и срязала тръбичката!
Стоях и гледах как ми изтича фреона и маслото за смазване на компресора
Понеже реших да стане много здрава броня, избрах да я направя цялата от 3мм ламарина и захващане в центъра, средата и двата края. За краищата използвах оригиналните отвори на старата броня като от тях пуснах два правоъгълни профила 20/40 с дебелина 2мм
Ето и как изглежда със стойката
Средната част ми изглеждаше доста "посна", реши да монтирам и халогенни което беше и следващото ми предизвикателство.....
Коментар