Та значи тия дни ще слагам новия алтернатор. Въпроса е следния:
По ел.схемата на джипката по пътя на стария има "fusible link" а.к.а бушон. Имам предположения къде е, но като разглобя ще видя. Най-вероятно в самата клема на акумулатора (има блокче там, с няколко предпазителя).
Това добре, но стария алтернатор е 50А, а новия 130А. Жица нова ще се пуска, или по-точно ще се смени старата с по-прясна и по-дебела. Масата тръгва съшо от алтернатора, нея също ще сменя.
Ама нямам идея откъде да намеря 130А предпазител. А можеби 150А ще е по-подходящ. Може по принцип май да се набута нормален автоматичен като за 220V инсталация, обаче се притеснявам че при тия условия на експлоатация няма да изкара дълго, а и ще има голям пад на напрежение върху себе си.
Другото: Не знам дали е удачно да запаралелвам няколко автоматични бушона (или няколко нормални де). При тия тоци дали няма да стане малко манджа с праз?! В смисъл съмнявам се че сборния им ампераж (примерно 5 бушона по 30А) ще отговаря на реалния, или ще е някъде си, имайки в предвид че абсолютно точно разпределение на тока по равно в бушоните е трудно.
Та... Давайте идеи. Най ще ми е лесно да го сложа без, обаче ако например регулатора се скапе в грешната посока, рискувам кипнал акумулатор или пожар. А и кипнал акумулатор май лесно гърми.
Става въпрос за бушон между алтернатора и акумулатора.
Цялото упражнение е заради по-голям акумулатор и монтаж на лебедка.
По ел.схемата на джипката по пътя на стария има "fusible link" а.к.а бушон. Имам предположения къде е, но като разглобя ще видя. Най-вероятно в самата клема на акумулатора (има блокче там, с няколко предпазителя).
Това добре, но стария алтернатор е 50А, а новия 130А. Жица нова ще се пуска, или по-точно ще се смени старата с по-прясна и по-дебела. Масата тръгва съшо от алтернатора, нея също ще сменя.
Ама нямам идея откъде да намеря 130А предпазител. А можеби 150А ще е по-подходящ. Може по принцип май да се набута нормален автоматичен като за 220V инсталация, обаче се притеснявам че при тия условия на експлоатация няма да изкара дълго, а и ще има голям пад на напрежение върху себе си.
Другото: Не знам дали е удачно да запаралелвам няколко автоматични бушона (или няколко нормални де). При тия тоци дали няма да стане малко манджа с праз?! В смисъл съмнявам се че сборния им ампераж (примерно 5 бушона по 30А) ще отговаря на реалния, или ще е някъде си, имайки в предвид че абсолютно точно разпределение на тока по равно в бушоните е трудно.
Та... Давайте идеи. Най ще ми е лесно да го сложа без, обаче ако например регулатора се скапе в грешната посока, рискувам кипнал акумулатор или пожар. А и кипнал акумулатор май лесно гърми.
Става въпрос за бушон между алтернатора и акумулатора.
Цялото упражнение е заради по-голям акумулатор и монтаж на лебедка.
Коментар