Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предпазител за голям ампераж?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Предпазител за голям ампераж?

    Та значи тия дни ще слагам новия алтернатор. Въпроса е следния:

    По ел.схемата на джипката по пътя на стария има "fusible link" а.к.а бушон. Имам предположения къде е, но като разглобя ще видя. Най-вероятно в самата клема на акумулатора (има блокче там, с няколко предпазителя).

    Това добре, но стария алтернатор е 50А, а новия 130А. Жица нова ще се пуска, или по-точно ще се смени старата с по-прясна и по-дебела. Масата тръгва съшо от алтернатора, нея също ще сменя.

    Ама нямам идея откъде да намеря 130А предпазител. А можеби 150А ще е по-подходящ. Може по принцип май да се набута нормален автоматичен като за 220V инсталация, обаче се притеснявам че при тия условия на експлоатация няма да изкара дълго, а и ще има голям пад на напрежение върху себе си.

    Другото: Не знам дали е удачно да запаралелвам няколко автоматични бушона (или няколко нормални де). При тия тоци дали няма да стане малко манджа с праз?! В смисъл съмнявам се че сборния им ампераж (примерно 5 бушона по 30А) ще отговаря на реалния, или ще е някъде си, имайки в предвид че абсолютно точно разпределение на тока по равно в бушоните е трудно.

    Та... Давайте идеи. Най ще ми е лесно да го сложа без, обаче ако например регулатора се скапе в грешната посока, рискувам кипнал акумулатор или пожар. А и кипнал акумулатор май лесно гърми.

    Става въпрос за бушон между алтернатора и акумулатора.

    Цялото упражнение е заради по-голям акумулатор и монтаж на лебедка.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

  • #2
    До: Предпазител за голям ампераж?

    Използването на променливотокови автоматични предпазители в постояннотокови вериги не е удачно заради разликите в електро-дъговите процеси възникващи при комутацията на постоянен и променлив ток. На практика, автоматичен предпазител за променлив ток, не може да комутира токът който е означен върху него, ако е постоянен, тъй като е много вероятно да му се стопят контактите. Разходи се по магазините за авточасти или кар аудио, със сигурност ще намериш стопяеми предпазители за необходимия ток.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #3
      До: Предпазител за голям ампераж?

      Като правило там обикновено няма предпазител, но със сигурност не би навредило да сложиш. Единя вариант е да си направиш като закачиш в паралел 2Х50А и един 30А. (ако не намериш готов) Мисля, че има.
      Другия вариант е да си направиш от алуминиева пластина. Измерваш ширината и дебелината на някой обозначен предпазител и изрязваш лента с 3 или 4 пъти по-голяма ширина и същата дебелина. Естествено няма да е прецизно, но в случая не се изисква чак такава точност. Автоматичните предпазители не мисля, че са добри за конкретния случай, особено ако са за променлив ток. При старите руски коли (и при УАЗ) има автоматични токови защити, но те са бавнодействащи.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #4
        До: Предпазител за голям ампераж?

        В магазините за авточати няма. Или по тези, в които съм питал.

        В кар-аудио не съм се сетил да питам честно казано. Ще опитам. Мерси за идеята.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Предпазител за голям ампераж?

          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
          Като правило там обикновено няма предпазител, но със сигурност не би навредило да сложиш.
          И в момента има. И аз мислех че няма, ама има. Друго японско возило, освен това, не съм имал и не знам при другите как е. Обаче тук са сложили.

          Иначе в началото не мислех да слагам. Обаче разглеждайки схемата на електроинсталацията за да видя как да връзвам новия регулатор (клемата е различна и да видя кое-къде), забелязах че има звено "fusible link" между алтернатора и акумулатора. Та това ми вкара тия шантави мисли в главата.

          Ей го:
          Последно редактирано от sparkybg; 24-03-08, 12:11.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            До: Предпазител за голям ампераж?

            Според мен няма нужда от този предпазител но ако слагаш сложи ВП (обикновен а не автоматичен).Мисля че има такива предпазители на някой немски автомобили за подгряващите свещи.Може да са с малко по малък ампераж.
            Gaz69.Suzuki SAMURAI 0887006977

            Коментар


            • #7
              До: Предпазител за голям ампераж?

              На Патриота фабрично има 90А не знам как се нарича стандарта но на външен вид е като нормалните за съвременните автомобили но много по-голям по размери. От същия тип имах и на ситроена 80А. Купувал съм от магазини за авто аксесоари, трудно но се намират виждал съм и 120А за по-големи незнам. "Гнездо" за този тип бушони сам виждал по моргите предимно на разни японски автомобили.

              Коментар


              • #8
                До: Предпазител за голям ампераж?

                Щом си на ти с електрониката защо не сложиш един шунт и по спада на напрежение върху него следиш тока, а ако искаш и посоката му. Задаваш максимален ток и надвиши ли го - прекъсва възбуждането на алтернатора? Това не е нещо ново, имаше го някога на правотоковите динама, само че изпълнено с механични релета. И тогава акумулаторите живееха много по-дълго! Сега след пускане на лебедка акума издъхва и след това целият ток на алтернатора отива в него, а със 130 А ще пръснеш всеки акумулатор.
                Само идейка

                Коментар


                • #9
                  До: Предпазител за голям ампераж?

                  Много тлъсти бушони, от новите, плочка с дупки, има на Симеон. От Христо Ботев, по левия тротуар, мисля на първия ъгъл. Червен магазин, главно за Лада. От вратата в ляво, насреща, под стъклото.
                  Обаче идеята на Пажеровода е по-правилна.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Предпазител за голям ампераж?

                    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                    Много тлъсти бушони, от новите, плочка с дупки, има на Симеон. От Христо Ботев, по левия тротуар, мисля на първия ъгъл. Червен магазин, главно за Лада. От вратата в ляво, насреща, под стъклото.
                    Обаче идеята на Пажеровода е по-правилна.
                    Точно това ми трябваше. Да разбирам че тръвам по Симеон от Христо Ботер към Опълченска по левия тротоар?

                    А за идеята: Да правилна е. Всъщност ще трябват 2 шунта - за общата консумация и това, което отива от алтернатора към акумулатора. Разликата между двете е зарядния ток. 100Ah по принцип се зарежда с 10А до колкото знам. Обаче за 1 денонощие, и със защита по напрежение. Защитата по напрежение така или иначе си я има от регулатора, който е вграден, и за да управялвам тока, трябва да управлявам напрежението на съответния вход на регулатора за следене на напрежението. За да мога да го огранича обаче, значи да мога да подавам по-високо напрежение на този вход, от реално наличното, демек ще трябва и повишаващо захранване на цялата джаджа, което не е голям кусур, но е допълнителна електроника.

                    Друг вариант е да наслагам мощни Шотки диоди от алтернатора към консуматорите, и от акумулатора към консуматорите, а да регулирам тока, който отива от алтернатора към акумулатора, и съответно да го ограничавам, да речем до към 30А. А за тоци като за лебедка тия диоди май ще са торба пари.

                    ...и стана манджа с праз.

                    ...правенето на шунтове май също е проблемно за такива тоци.

                    Мотае ми се в главата нещо такова: Шунтът всъщност е от ламарина (медна примерно) с определена дебелина. Давам да я изрежат на лазер и смятам съпротивлението и. По пада на напрежение (за тоци от порядъка на 500А, 10-ина mV пад е допустим, предвид че ще се отдава мощност от порядъка на 5W. Макар че при тоя импеданс на шунта може да си позволя почти каквото искам (в смисъл и по-малко). Свалям нивото (понеже шунта е на плюса), пльосвам операционник да го усилва, като ограничавам АЧХто му на 100-ина херца примерно (за стабилност). Същото с другия шунт, ама оптимизиран за по-малки тоци. После сравнявам двата сигнала, и правя каквото трябва със "sense" входа на регулатора. Допълнително трябва да иззема фунциите на регулатора и да следя напрежението да не е над колкото волта трябва. 14.5V примерно.

                    ...и с риск Стефан да ме утрепе, пльосвам един процесор да върши всичко това.

                    Това някое возило (джип) има ли го изобщо?
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Предпазител за голям ампераж?

                      Това с двата шунта е добро развитие на идеята.

                      Не знам дали си се сетил, но имаш още един предпазител за новия алтернатор, който може би ще сработи и по-рано. Това е клиновидният ремък, който вече ще е принуден да прехвърля над 2 конски сили при силно повишаваща предавка. Със сигурност ще забуксува по-рано. На такива генератори май се слага двоен или пистов ремък?

                      Коментар


                      • #12
                        До: Предпазител за голям ампераж?

                        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                        Това с двата шунта е добро развитие на идеята.

                        Не знам дали си се сетил, но имаш още един предпазител за новия алтернатор, който може би ще сработи и по-рано. Това е клиновидният ремък, който вече ще е принуден да прехвърля над 2 конски сили при силно повишаваща предавка. Със сигурност ще забуксува по-рано. На такива генератори май се слага двоен или пистов ремък?
                        Всъщност това си е много ценна защита.

                        Имам 3 ролки към новия. За трапецовиден и 2 ширини пистов. Обаче идва проблема с ролката на коляновия вал и водната помпа.
                        Има някаква модификация на Feroza-та, която е с пистов ремък на алтернатора и водната помпа. Обаче шайби от такава де да знам от къде да изровя. А тук не съм сигурен някой дали може да направи. Читавите стругари са рядкост вече.

                        Решил съм да пробвам какво ще стане с обикновения, евентуално ще търся някакъв по-здрав. Къй като слагам и електрическа перка, разтоварвам оста на водната помпа, и мога да си позволя да я натоваря малко повече с ремъка.

                        Като за начало ще го направя с прост бушон и обикновения ремък. Ако прави мизерии ще го мисля после. И ремъка, и електрониката.

                        Някакъв вариант е да се сложи малко по-голяма ролка на алтернатора (така или иначе тая към новия мисля че е малко по-голяма от оригиналната). Предвид високооборотния бензинов двигател на ферозата (новия алтернатор е от TOYOTA 4Runner V6 3.0 или някаква друга 2.7D или TD) мисля че няма да има проблем.

                        Но ще видим... Ще докладвам. Само да намеря време да свърша всичко.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Предпазител за голям ампераж?

                          Бушони намерих! В магазин за.... накладки .

                          Прости ламаринки с дупки в двата края. Имаше най-различни амперажи. Между другото има GOLF-ове точно със 130А бушони.

                          Взех си 50, 80 и 100А по няколко бройки. 130 нямаше. Ще комбинирам.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X