Преди 2-3 години си бях купил комплект Луксима за да го монтирам на чисто новите ми тогава фарове с леща. Тогава нещо се бях вманиачил на тема светлина и си купих два хубави фара Хела. Комплекта беше 4300К, с крушки с цокъл Н1, 35 вата, с обикновени (големи) баласти. Монтирах го и както очаквах осветеността беше впечатляваща (то и с обикновена крушка тези фарове светеха доста добре). Рязка граница светло-тъмно, равномерно осветяване без петна. Нямаше съобщение за изгоряла крушка, защото при мен системата следи за прекъсната верига, а не за консумация. Дотук с хубавото… Появи се известен шум в радиото. Това си го очаквах, така че го преглътнах. Неприятната изненада беше че при пускане (не всеки път, може би 50 на 50) светваше АБС-а. Много се нервирах! Записваше някаква грешка на контролния модул, доколкото помня. Не винаги… Както и да е. Подарих комплекта на един колега и той си монтира на колата (Алфа 164) и до ден днешен няма проблем.
Сега пак ми влезе тази муха в главата, да слагам ксенон, но първо трябва да установя, защо не се спогоди с АБС-а. Замислих се, дали причината е, че нямам релета за късите светлини. Те се комутират директно от ключа. Или нещо с чек-контрола.
Попрочетох в интеренет за проблема, рядко, но се среща - при Ауди (светва тракшъна или АБС-а), но срещнах и други с подобен проблем, Опел, БМВ…
Не ми се иска да правя побългарявания с висящи релета, бушони и кабели, за да захранвам отделно ксенона. Гледам, предлагат някакви премиум китове, при които стартера е монтиран директно на крушката и се избягвали смущения по околната електроника. Въпреки, че те и на комплекта, който си бях купил бяха писали, че е с намалени смущения, но явно това се си се пише така, наизуст.
Някой срещал ли е подобен проблем? Някакви мнения за тези т.нар. премиум ксенони?
Сега пак ми влезе тази муха в главата, да слагам ксенон, но първо трябва да установя, защо не се спогоди с АБС-а. Замислих се, дали причината е, че нямам релета за късите светлини. Те се комутират директно от ключа. Или нещо с чек-контрола.
Попрочетох в интеренет за проблема, рядко, но се среща - при Ауди (светва тракшъна или АБС-а), но срещнах и други с подобен проблем, Опел, БМВ…
Не ми се иска да правя побългарявания с висящи релета, бушони и кабели, за да захранвам отделно ксенона. Гледам, предлагат някакви премиум китове, при които стартера е монтиран директно на крушката и се избягвали смущения по околната електроника. Въпреки, че те и на комплекта, който си бях купил бяха писали, че е с намалени смущения, но явно това се си се пише така, наизуст.
Някой срещал ли е подобен проблем? Някакви мнения за тези т.нар. премиум ксенони?
Коментар