Днес докато се ровех из инсталацията на джипката ми,се сетих че едно от малкото неща които не знам по нея е принципа на работа на мигачите и по специално на релето.Разглобих старото ми реле което има повреда и не работи за да видя какво има вътре освен самото реле и по какъв начин мигачите мигат но както се очакваше не ми се изясни принципа на работа.Разтърсих се и в интернет но нищо конкретно не можах да открия.Може ли някои с думи прости да ми обясни от обща култура как работи това реле,как когато има повредена крушка или разкачен кабел интензитета на мигане се променя.Извинявам се ако питането е лайшко но не съм запознат.Пускам и няколко снимки на разглобеното реле.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Как Работи релето за мигачите?
Свий
X
-
От: Как Работи релето за мигачите?
Има резистор (шунт) чрез който се измерва токът през крушките. Когато е под някакъв зададен праг, управляващата електроника, в случая ИС (чипа на снимката) променя честотата на мигане. При конкретното реле, шунтът е "кривундела" заварен към релето, в горния ляв ъгъл на снимката.
-
От: Как Работи релето за мигачите?
В над 90% от релетата за мигачи се използва биметална пластина. Просто и ефикасно. Като се нагрее и веригата се прекъсва или затваря. За това честотата на светене се променя в зависимост от товара, респективно тока.
Коментар
-
От: Как Работи релето за мигачите?
Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнениеВ над 90% от релетата за мигачи се използва биметална пластина. Просто и ефикасно. Като се нагрее и веригата се прекъсва или затваря. За това честотата на светене се променя в зависимост от товара, респективно тока.Когато човек говори истината - не се налага да лъже!
Коментар
-
От: Как Работи релето за мигачите?
Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнениеВ над 90% от релетата за мигачи се използва биметална пластина. Просто и ефикасно. Като се нагрее и веригата се прекъсва или затваря. За това честотата на светене се променя в зависимост от товара, респективно тока.
Коментар
-
От: Как Работи релето за мигачите?
Биметалните релета са в историята - последните са от началото на 80-те в СССР, но две от страничните им характеристики са пренесени в новите електронни. Едното е цъкането - да не го забравяш, а другото е промяната на ритъма при изгаряне на крушка - за да те дразни и да я смениш. Забавното е, че вероятно и двете неща са били нежелани ефекти при проектирането.
Коментар
-
От: Как Работи релето за мигачите?
И за протокола - ето и схема на това от снимката.
Май всичките ползват един и същи специализиран чип - U643B, TY93005 или различни означения на едно и също нещоВраг усраине
Коментар
-
От: Как Работи релето за мигачите?
Първоначално публикуван от djidjo Преглед на мнениеМоже ли някой да каже,как да се направи товар на релето за да се монтират светодиодни крушки на мигачите?
Коментар
-
От: Как Работи релето за мигачите?
Аз тук съм споделил как модифицирах релето така, че да работи коректно със светодиодни мигачи.
За мен това е по-правилният подход.
Ако обаче не исках да правиш промени по самото реле, трябва да докараш токът до стойността, необходима на релето със съпротивления.
Трябват ти не по-малко от 25W разсейвана мощност на канал ( ляв/десен ) за да накараш релето да цъка с нормална честота.
Точната стойност зависи от типа на релето и колко от крушките са LED.Враг усраине
Коментар
-
От: Как Работи релето за мигачите?
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеКато искаш да си туних, ще си смениш и релето. Иначе, качествени мощни резистори струват доста повече от лампите. Трябват ти 6.3 ома, 30 вата за всяка махната крушка.
Коментар
-
От: Как Работи релето за мигачите?
Хората обикновено слагат такива неща на ремаркето, за да не им се изменя товара на релето. Щом при тебе е толкова интелигентно - или оригиналните лампи, или изкуствен товар.
Коментар
-
От: Как Работи релето за мигачите?
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеХората обикновено слагат такива неща на ремаркето, за да не им се изменя товара на релето. Щом при тебе е толкова интелигентно - или оригиналните лампи, или изкуствен товар.
Но така или иначе,щом няма проблем,ще си го оставя така.Направих го с такива крушки за да мога да оставям джипа с ремаркето на габарити,без да има сумата му и токопийци по веригата,не от гъзария.Може и да съм с два акумулатора,но само на габарити има светнати(със ремаркето)12 крушки.Ако трябва да пусна и аварийни броя нараства до 22.Тук вече не става въпрос до тунинг.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар