Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електронна запалителна система с повишена енергия на разряда

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Електронна запалителна система с повишена енергия на разряда

    Знам какъв е ефекта. Въпросът е колко е по-голям този ефект от елементарния комутатор за 10лв, дето може и на датчик на Хол да се сложи, и на чукче.

    Коментар


    • #62
      От: Електронна запалителна система с повишена енергия на разряда

      По-горе казах - 10%.
      Не знам какви коментари очаква Getca. Мисля, коментарите се състояха. Както винаги едни са доволни, други гледат реализтично. Ако авторът очаква...
      Хвала, браво, брависимо, осанна, хип, хип, ура!!! Как го направи? Ще ми направиш ли и на мен? Колко ще ми струва.....
      Само си кажи. Няма да те разочароваме!
      Последно редактирано от bojitch; 02-12-11, 22:36.
      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

      Коментар


      • #63
        От: Електронна запалителна система с повишена енергия на разряда

        Първоначално публикуван от Getca Преглед на мнение
        ...Бъдете живи и здрави и безавариино палене в студовете...
        Ъмчи к'ъв е проблемът. Даже не я чакам да подгрее. Давам и ключа и се чува добре познатото трака-трака-трака... Пък ти си метай огньове на по 20 сантима като змей горянин!
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #64
          От: Електронна запалителна система с повишена енергия на разряда

          Бе то за студовете - палил съм Москвето на -32 със собствената му система (толкова по въпроса за луфтовете и колко е калпаво оригиналното "делко"), но с малко електроника на задника си работеше чувствително по-добре. Факт.
          Сърденето не помага на никого, необоснованата критичност - също.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #65
            От: Електронна запалителна система с повишена енергия на разряда

            Вижте какво намерих вчера, докато разчиствах "дълбините" на гаража:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Spc1033.jpg
Прегледи:1
Размер:50.9 КБ
ID:5324663
            Транзистора не можах да го отгатна какъв е точно, надписите са изтрити. Което в комплект със странната кутия и веселия монтаж по платката ме навява на мисълта, че това е първия тестов образец, дори не помня кога точно е правен

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Spc1034.jpg
Прегледи:1
Размер:55.1 КБ
ID:5324664

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Spc1036.jpg
Прегледи:1
Размер:49.0 КБ
ID:5324665

            Ако ми остане време тия дни, ще му смъкна схемата. Знам, че работеше, даже исках да го пробвам дали пък все още не си работи, проблема е, че не можах да намеря здрава бобина за тест. По едно време имах доста, но после и доста раздавах... пък бобинките на Колта, като ги гледам какви са дребосъци, малко ми свидят
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #66
              От: Електронна запалителна система с повишена енергия на разряда

              Повечето тестове са проведени преди много години. Автомобилният парк е бил друг, горивата също.
              Та, това че запалването имало голям ефект на двигател предвиден да работи с бензин с октаново число между 76 и 86, със степен на сгъстяване "като на помпа за гуми на велосипед", свещи сделани в СССР или в "Болагарии" и куп други подобни технологични висини, не значи че и в съвременен двигател би имало същия ефект.

              Да не говорим, че тая техническа новост, търкаляща се в руската преса от поне 20 - 35 лета едва ли е технологично предизвикателство дори и за индийските производители на автомобили...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #67
                От: Електронна запалителна система с повишена енергия на разряда

                Всъщност има две схеми на запалване -
                1. класическа с бобина, прекъсвач и натрупване на енергията на искрата в индуктивността на бобината (прекъсвачът може да е електронен, разбира се). Разпространена поголовно по всички леки и по-тежки автомобили. Лесна, когато имаш акумулатор.
                2. бобина, кондензатор и тиристор - енергията на искрата се натрупва в капацитет. Още се нарича CDI и е разпространена в мотоциклетите. По-лесна, когато нямаш акумулатор.

                И едната, и другата схема може да предложи произволно мощна искра с произволно бързо нарастване на напрежението (т.е. точност на момента на искрообразуване). И при двете не е лесно да се контролира продължителността на горене на искрата, но и при двете продължителността е лесно да се направи или толкова дълга, че във високите режими почти да компрометира такта на всмукване, или толкова кратка, че да може в ниските режими да се направят по няколко искри на горивен такт. И едното, и другото е смислено само когато енергията на искрата е толкова малка, че не успява да запали сместа всеки път.

                Предложената схема всъщност предлага една мощна CDI искра, последвана от горяща при ниско напрежение променливотокова волтова дъга. Каква е ползата от тази добавка все още ми предстои да разбера. От същата епоха има схеми за CDI без такава екстра, притежаващи безкрайно полезното качество да са много по-прости. Но и те, и тази тук са резултат от опита да се изкара по-мощна искра с наличните тогава бобини (с високо съпротивление, предназначени за работа в "резистивен" режим - т.е. токът през тях да се ограничава главно от това съпротивление). Една такава бобина в CDI режим е много по-малко натоварена топлинно и това позволява широки злоупотреби по мощност.

                С появата на първите електронни запалвания с контролиран ток и контролирано време за зареждане на бобината, заедно със съответните им нискоомни бобини, подобни схеми престанаха да бъдат смислени.

                Коментар


                • #68
                  От: Електронна запалителна система с повишена енергия на разряда

                  Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                  Повечето тестове са проведени преди много години. Автомобилният парк е бил друг, горивата също.
                  Та, това че запалването имало голям ефект на двигател предвиден да работи с бензин с октаново число между 76 и 86, със степен на сгъстяване "като на помпа за гуми на велосипед", свещи сделани в СССР или в "Болагарии" и куп други подобни технологични висини, не значи че и в съвременен двигател би имало същия ефект.

                  Да не говорим, че тая техническа новост, търкаляща се в руската преса от поне 20 - 35 лета едва ли е технологично предизвикателство дори и за индийските производители на автомобили...
                  Ицо, не си ме разбрал. Просто се зарадвах, че открих образец на ранното ми творчество. Даже се изкефих колко старателно е направена кутията

                  Само за сведение, Москвето (412) е правен за 92 и повече октана, на 86 се сърди яко, на 72 ... по-вероятно е да не си пробвал, ама аз съм ... не ми се говори. На изправен двигател, компресията си е точно толкова, колкото и на доста от съвременните. Свещи - предимно е каран с NGK, ако ти се струва майтап, провери в каталога на фирмата, има си ги.
                  Виж с кабелите често имах ядове и докато не ги смених с някакви други (сори, не помня вече какви) - не се оправиха нещата.

                  Сега за съвременните уредби - да, ок, по-читави са. Но не чак толкова. По-малко подвижни части и малко по-прецизен контрол. И до там. Дали ще си препипваш центровката на всеки 4-5 хиляди километра и на 20 ще сменяш калпавото руско чукче или горе-долу пак на толкова ще се пооръсваш я за някой датчик (който струва 3 стотинки, но ти го продават за 200 лева), я за диагностика, щото компа го ухапало нещо кучето и ти прави дискотека- честно да ти кажа, все тая
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #69
                    От: Електронна запалителна система с повишена енергия на разряда

                    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                    Ицо, не си ме разбрал. Просто се зарадвах, че открих образец на ранното ми творчество. Даже се изкефих колко старателно е направена кутията

                    Само за сведение, Москвето (412) е правен за 92 и повече октана, на 86 се сърди яко, на 72 ... по-вероятно е да не си пробвал, ама аз съм ... не ми се говори. На изправен двигател, компресията си е точно толкова, колкото и на доста от съвременните. Свещи - предимно е каран с NGK, ако ти се струва майтап, провери в каталога на фирмата, има си ги.
                    Виж с кабелите често имах ядове и докато не ги смених с някакви други (сори, не помня вече какви) - не се оправиха нещата.

                    Сега за съвременните уредби - да, ок, по-читави са. Но не чак толкова. По-малко подвижни части и малко по-прецизен контрол. И до там. Дали ще си препипваш центровката на всеки 4-5 хиляди километра и на 20 ще сменяш калпавото руско чукче или горе-долу пак на толкова ще се пооръсваш я за някой датчик (който струва 3 стотинки, но ти го продават за 200 лева), я за диагностика, щото компа го ухапало нещо кучето и ти прави дискотека- честно да ти кажа, все тая
                    То е така и не е. Москвето имаше дефорсирана версия която с 86 пееше. Това за хубавите свещи с които си карал, го приемам по-скоро като изключение, а не като правило. Масовите свещи не бяха такива.

                    Друга ми беше мисълта - възможно е големият ефект от тая система да е бил заради несъвършенството на тогавашната техника, други горива и т.н.
                    В съвременните моторетки все по-често слагат бобина на всеки цилиндър. Реално можеш да правиш каквото си искаш като контрол. То и се прави де. Та, подозирам, че в подобна моторетка ефектът би бил минимален или никакъв.
                    При турбинираните двигатели така или иначе е обърнато повече внимание на запалването, та там ефектът също не е ясно какъв би бил...
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #70
                      От: Електронна запалителна система с повишена енергия на разряда

                      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      То е така и не е. Москвето имаше дефорсирана версия която с 86 пееше. Това за хубавите свещи с които си карал, го приемам по-скоро като изключение, а не като правило. Масовите свещи не бяха такива.

                      Друга ми беше мисълта - възможно е големият ефект от тая система да е бил заради несъвършенството на тогавашната техника, други горива и т.н.
                      В съвременните моторетки все по-често слагат бобина на всеки цилиндър. Реално можеш да правиш каквото си искаш като контрол. То и се прави де. Та, подозирам, че в подобна моторетка ефектът би бил минимален или никакъв.
                      При турбинираните двигатели така или иначе е обърнато повече внимание на запалването, та там ефектът също не е ясно какъв би бил...
                      Никога не съм настоявал, че при една по-модерна запалителна система ефекта ще е толкова добър. Най-малкото защото не съм го пробвал. Ако някой ден ме ухапе кучето, може и да взема да пробвам, тогава ще имам конкретно мнение и ще споделя. Предвид острата липса на свободно време обаче, едва ли ще е скоро ...

                      Чисто теоретично, ефект би трябвало да има - от компа излиза единичен управляващ импулс, които се отработва от една-две искри, тоест, същото като от чукчето. Единствената разлика май е в по-точния контрол. Ще видим, иде зима, нямам джипка, може пък и да ми доскучее по някое време
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #71
                        От: Електронна запалителна система с повишена енергия на разряда

                        На времето през 1985 година имах щастието да притежавам лада 1500S Тя беше с електронно някакво оригинално японско в много качествено изработена оранжева кутия. Тази джаджа работи безотказно 7 или 8 години не помня точно. Чукчето все пак трябваше да се регулира. Тъй като се износваше палчето, което се плъзга по гърбиците и се получаваше по- голямо предварение. А контактните пъпки въобще не правеха нагар. Едно друго предимство искам да споделя; Когато колата е на контакт и не е запалена, през бобината не тече ток. Но въпреки това в един слънчев ден бобината прекъсна(изгоря) Вече се бяха появили лада самара и те бяха с комотатори и малко по различни бобини. Аз вече знаех каква е разликата и сложих такава. Колата наистина се промени. Палеше почти без смукач, по-устойчиви тихи обороти, повече мощ ... Силата на искрата дойде от бобината! Електрониката даваше точният момент и усилваше сигнала от чукчето. Колата ми наистина нямяше равна. Така и я продадох. После се здобих със ситроен ВХ Той беше с комотатор и маслена бобина. Аз естествено като млад ентусязист трябваше да го преработя и него. Сега на това май му викат Тунинг На него пък му присадих прекъсвач распределител и суха бобина (трансформатор) от опел вектра. Разликата беше почти незабележима. Но все пак искрата беше по-силна. Центровките ги правех винаги със стробоскоп който все още ползвам. Правил съм и други експерименти, но тези дадоха по- добрия и надежден резултат. И в този ред на мисли подкрепям колегата за фабричните електроники. Те са разработени и тествани от някой, който наистина знае какво прави.
                        Последно редактирано от raico; 04-12-11, 21:32.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X