Лебедките за 12В и 24В обичайно не се различават като параметри: мощност, скорост и т.н. Основната разлика е че при еднакво натоварване 24В - варианти обикновено могат да работят по-дълго без да прегреят. (това правило не е еднакво за всички модели и производители)
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Разлика между 12 и 24 волтова ел.система (плюсове и минуси)
Свий
X
-
Първоначално публикуван от VPetrovЛебедките за 12В и 24В обичайно не се различават като параметри: мощност, скорост и т.н. Основната разлика е че при еднакво натоварване 24В - варианти обикновено могат да работят по-дълго без да прегреят. (това правило не е еднакво за всички модели и производители)https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM
Коментар
-
Първоначално публикуван от стефан тюлевможели да дадете ел. схема как точно става лебедката да ползва 24 волта а другите ел.уреди да ползват 12 волта дане е нещо подобно като на ИФАта кадето стартера е на 24волта а кабината е 12волта предварително благодаря.
2. Втория вариант включва преработка само на алтернатора за 24 волта, което не е особен проблем, в общия случай следва да се добави само една навивка в повече, което всеки сервиз за алтернатори може да направи. Естествено в този вариант двата акумулатори са свързани последователно и от средната им точка се извежда извод, на който се закачат всички 12 волтови консуматори като запалването, стартера и т.н.
Коментар
-
То майче 2-рия вариант е най-добар.Защото не трябва да се правят толкова големи преобразования.https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM
Коментар
-
Обаче пък тръгва купон с акумулаторите((( Щото и само от производствените толеранси няма как да са еднакви, и се почва... Пък и вече дефинитивно стареят различно.
Като минимум, трябва постоянно да ги следиш, и никога не знаеш дали някой няма да гръмне. Тва електрохимията си е загадка за прости хора като мене, и голяма гадост. Щото нали всеки невежа го е страх от квото не знае)
Коментар
-
Първоначално публикуван от СтефанОбаче пък тръгва купон с акумулаторите((( Щото и само от производствените толеранси няма как да са еднакви, и се почва... Пък и вече дефинитивно стареят различно.
Като минимум, трябва постоянно да ги следиш, и никога не знаеш дали някой няма да гръмне. Тва електрохимията си е загадка за прости хора като мене, и голяма гадост. Щото нали всеки невежа го е страх от квото не знае)https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM
Коментар
-
Като минимум, трябва постоянно да ги следиш, и никога не знаеш дали някой няма да гръмне.
Категорично няма никаква опасност (поне не по-голяма, отколкото при стандартна инсталация). Разликите между акумулаторите, когато са свързани последователно не пречат под никаква форма. В тази конфигурация, ако има проблем с единия от двата акумулатора резултата ще е общо намален капацитет - нищо страшно.
Точно по тази схема си работят болшинството камионджийски електро системи и то по много години...
Коментар
-
Първоначално публикуван от СтефанОбаче пък тръгва купон с акумулаторите((( Щото и само от производствените толеранси няма как да са еднакви, и се почва... Пък и вече дефинитивно стареят различно.
Като минимум, трябва постоянно да ги следиш, и никога не знаеш дали някой няма да гръмне. Тва електрохимията си е загадка за прости хора като мене, и голяма гадост. Щото нали всеки невежа го е страх от квото не знае)
Коментар
-
Първоначално публикуван от СтефанСвята истина!)) Примерно това имах пред вид под следене. Номера е в това, че камиона е средство за производство, и за него си има специални грижи, а за еждневната кола това е древност...
караш и тва е!помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Господин Петров имам 2 въпроса за 24 волта ел. инсталация. Какъв ампераж е хубаво да са акумулаторите (вие писахте че няма значение но моят акумулатор си го сложих на колата и сега трябват 2 нови по този начин се съобразявам със съвета на Стефан ) и какъв алтернатор да използувам (от каква кола защото на нивата първо седи долу а аз искам да го вдигна горе и казват че западен е по добре)
Коментар
-
Ампеража на двата акумулатора заедно следва да е минимум толкова колкото оригиналния в най-лошия случай. А тъй като, за да преработвате електросистемата имате сериозна причина, колкото повече, толкова по-добре. Тук основна спирачка е теглото, преценете къде и как ще разположите двата акумулатора и какво ще е общото им тегло...(и размери разбира се)
Можете да използвате и оригиналния алетрнатор разбира се като бъде преправен за 24 волтова инсталация. ( Понякога не е необходимо и преправяне, защото е възможно алтернатора да дава необходимото напрежение - зависи от модела)
Естествено, ако можете да си намерите по-подходящ алтернатор, който да не е много по-тежък, а същевременно да може да осигури по-голяма мощност ще е добре. От друга страна преместването на алтернатора по-горе цели неговото запазване от вода. По този въпрос ще открия отделна тема.
Коментар
-
Стефан написа:
Свята истина!)) Примерно това имах пред вид под следене. Номера е в това, че камиона е средство за производство, и за него си има специални грижи, а за еждневната кола това е древност...
какво следиш на НЕОБСЛУЖВАЕМ(и) акумулатор(и) ???
караш и тва е!
Е Може от дъжд на вятър да замерваш пада на напрежение при задействане на стартера за да имаш представа дали на другата сутрин или некой близък ден няма да е нужно да буташ.Ain't no party like an OFFROAD party, cause an OFFROAD party don't stop...
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар