Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разлика между 12 и 24 волтова ел.система (плюсове и минуси)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Лебедките за 12В и 24В обичайно не се различават като параметри: мощност, скорост и т.н. Основната разлика е че при еднакво натоварване 24В - варианти обикновено могат да работят по-дълго без да прегреят. (това правило не е еднакво за всички модели и производители)
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от VPetrov
      Лебедките за 12В и 24В обичайно не се различават като параметри: мощност, скорост и т.н. Основната разлика е че при еднакво натоварване 24В - варианти обикновено могат да работят по-дълго без да прегреят. (това правило не е еднакво за всички модели и производители)
      Така значи на 24В е по удачния начин според мен.Защото като не се загрява лебетката така както на 12В значи ти спокойно можеш да се теглиш!А не да се страхуваш да не я прегориш!
      https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

      Коментар


      • #18
        можели да дадете ел. схема как точно става лебедката да ползва 24 волта а другите ел.уреди да ползват 12 волта дане е нещо подобно като на ИФАта кадето стартера е на 24волта а кабината е 12волта предварително благодаря.

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от стефан тюлев
          можели да дадете ел. схема как точно става лебедката да ползва 24 волта а другите ел.уреди да ползват 12 волта дане е нещо подобно като на ИФАта кадето стартера е на 24волта а кабината е 12волта предварително благодаря.
          Малко по-горе съм описал схемата, ето повторение:

          2. Втория вариант включва преработка само на алтернатора за 24 волта, което не е особен проблем, в общия случай следва да се добави само една навивка в повече, което всеки сервиз за алтернатори може да направи. Естествено в този вариант двата акумулатори са свързани последователно и от средната им точка се извежда извод, на който се закачат всички 12 волтови консуматори като запалването, стартера и т.н.
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #20
            То майче 2-рия вариант е най-добар.Защото не трябва да се правят толкова големи преобразования.
            https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

            Коментар


            • #21
              Обаче пък тръгва купон с акумулаторите((( Щото и само от производствените толеранси няма как да са еднакви, и се почва... Пък и вече дефинитивно стареят различно.
              Като минимум, трябва постоянно да ги следиш, и никога не знаеш дали някой няма да гръмне. Тва електрохимията си е загадка за прости хора като мене, и голяма гадост. Щото нали всеки невежа го е страх от квото не знае)

              Коментар


              • #22
                Първоначално публикуван от Стефан
                Обаче пък тръгва купон с акумулаторите((( Щото и само от производствените толеранси няма как да са еднакви, и се почва... Пък и вече дефинитивно стареят различно.
                Като минимум, трябва постоянно да ги следиш, и никога не знаеш дали някой няма да гръмне. Тва електрохимията си е загадка за прости хора като мене, и голяма гадост. Щото нали всеки невежа го е страх от квото не знае)
                Стефане аз мисля че пак си прав.Особенно за електрохимията.Аз лично само като чуя и се плаша.Пък представи си да трябва да си следя акумолаторите.За това такива по мързеливи като мен биха направили само 1.Оставят си на 12Волта и това е.Не пипат по електро системата на автомобила.
                https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                Коментар


                • #23
                  Избщо нищо не следиш. Ако усетиш, че има проблем просто почваш да им сменяш местата през определен период от време.

                  Коментар


                  • #24
                    Като минимум, трябва постоянно да ги следиш, и никога не знаеш дали някой няма да гръмне.
                    Не съм съгласен със Стефан, няма никаква по-голяма опасност, отколкото при най-стандартната електро система с един акумулатор на 12В! Не е нужен и специален контрол, във всеки случай не и по-различен, отколкото обичайно.

                    Категорично няма никаква опасност (поне не по-голяма, отколкото при стандартна инсталация). Разликите между акумулаторите, когато са свързани последователно не пречат под никаква форма. В тази конфигурация, ако има проблем с единия от двата акумулатора резултата ще е общо намален капацитет - нищо страшно.

                    Точно по тази схема си работят болшинството камионджийски електро системи и то по много години...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #25
                      Първоначално публикуван от Стефан
                      Обаче пък тръгва купон с акумулаторите((( Щото и само от производствените толеранси няма как да са еднакви, и се почва... Пък и вече дефинитивно стареят различно.
                      Като минимум, трябва постоянно да ги следиш, и никога не знаеш дали някой няма да гръмне. Тва електрохимията си е загадка за прости хора като мене, и голяма гадост. Щото нали всеки невежа го е страх от квото не знае)
                      адаш това какво означава че сегашниа акумулатор го махам и вземам два нови и пак има риск

                      Коментар


                      • #26
                        Свята истина!)) Примерно това имах пред вид под следене. Номера е в това, че камиона е средство за производство, и за него си има специални грижи, а за еждневната кола това е древност...

                        Коментар


                        • #27
                          Първоначално публикуван от Стефан
                          Свята истина!)) Примерно това имах пред вид под следене. Номера е в това, че камиона е средство за производство, и за него си има специални грижи, а за еждневната кола това е древност...
                          какво следиш на НЕОБСЛУЖВАЕМ(и) акумулатор(и) ???

                          караш и тва е!
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • #28
                            Господин Петров имам 2 въпроса за 24 волта ел. инсталация. Какъв ампераж е хубаво да са акумулаторите (вие писахте че няма значение но моят акумулатор си го сложих на колата и сега трябват 2 нови по този начин се съобразявам със съвета на Стефан ) и какъв алтернатор да използувам (от каква кола защото на нивата първо седи долу а аз искам да го вдигна горе и казват че западен е по добре)

                            Коментар


                            • #29
                              Ампеража на двата акумулатора заедно следва да е минимум толкова колкото оригиналния в най-лошия случай. А тъй като, за да преработвате електросистемата имате сериозна причина, колкото повече, толкова по-добре. Тук основна спирачка е теглото, преценете къде и как ще разположите двата акумулатора и какво ще е общото им тегло...(и размери разбира се)

                              Можете да използвате и оригиналния алетрнатор разбира се като бъде преправен за 24 волтова инсталация. ( Понякога не е необходимо и преправяне, защото е възможно алтернатора да дава необходимото напрежение - зависи от модела)

                              Естествено, ако можете да си намерите по-подходящ алтернатор, който да не е много по-тежък, а същевременно да може да осигури по-голяма мощност ще е добре. От друга страна преместването на алтернатора по-горе цели неговото запазване от вода. По този въпрос ще открия отделна тема.
                              VPetrov.photography

                              Коментар


                              • #30
                                Стефан написа:
                                Свята истина!)) Примерно това имах пред вид под следене. Номера е в това, че камиона е средство за производство, и за него си има специални грижи, а за еждневната кола това е древност...


                                какво следиш на НЕОБСЛУЖВАЕМ(и) акумулатор(и) ???

                                караш и тва е!

                                Е Може от дъжд на вятър да замерваш пада на напрежение при задействане на стартера за да имаш представа дали на другата сутрин или некой близък ден няма да е нужно да буташ.
                                Ain't no party like an OFFROAD party, cause an OFFROAD party don't stop...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X