Обява

Свий
Няма добавени обяви.

гуми за всякакъв терен на бус с предно задвижване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • гуми за всякакъв терен на бус с предно задвижване

    Здравейте, нов съм във форума и имам нужда от съвет J

    Имам Фиат Дукато направен на кемпер. Буса е с предно задвижване. Миналата седмица бях на разходка със семейството и забоксувах в тревата, въпреки че настилката беше сравнително твърда. Гумите са 225/75/16R Michelin Agilis camping, имат знака M+S. Дойдоха си с кемпера.

    Въпросът ми е ако сложа други гуми дали ще се подобри проходимостта на вана? Има ли смисъл да сложа гуми за всякакъв терен (all terrain) въпреки, че съм само с предно задвижване? Ако да, какви бихте препоръчали? Едни от популярните гуми, които срещам в нета са BFGoodrich All Terrain T/A KO2. Някой има ли впечатления от тях?

    Другото, което ме интересува е съвет са подобрение на проходимостта на буса освен гумите. Има бутон Traction plus, който би трябвало да блокира диференциала или да има подобен ефект. Надеждна ли е тази функция или може да се направи по-добра блокировка на диференциала? Всякакви други съвети, които са подходящи за лек оф роуд са добре дошли J

  • #2
    Гумите вече са ти за Кал и Сняг или всякакъв терен, е не са чисто джипова гума,а гума правена за кампер и главно,нощ голяма носимост и дълъг живот,добра гума за сухо време………като цяло обаче си е турист гума,не е класа на Гудрича

    С нови БФ няма как да е по-зле, тях можеш да ги караш и на ниско налягане при ситуации в който се изисква това,внимавай само колко носи Мишелина и колко може да носи БФа,може не случайно да са заложени камперни гуми на кампер.

    По-добра блокировка винаги може да се направи,но дали ще издържи моста е въпроса и дали финансово си нормален / че цените не са нормални / има ли смисъл,това вече е преправено на кампер.

    Дай повече инфо за Дукатото и най-вече какво окачване има………но с това предно само от сега ти казвам,че освен едни добри гуми мммммм другите идеи са в Графа Майко мила.


    А добре дошъл
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      Всичко с предно предаване ще буксува на мокра трева.Колко тежи този кемпер?ДОТ-ът на гумите вероятно е стар, и това влошава още повече нещата,опекли са се.На гумите имаш изписано и каква товаропосимост имат,ако ги сменяш,търсиш поне същата,или по голяма.Ако са над 5-6-годишни, аз бих ги сменилНе мисля,че минаването на Гудрич ще подобри нещата,по -скоро ще влоши на асфалт.Кемпер с 4х4 е едни други пари.От бус с предно, няма как да искаш представяне като с джип

      Коментар


      • #4
        Кемпер с предно е неудачен избор. Дукато са емблематичен пример за това. Празен бус със задно определено боксува. Кемперът, обаче винаги е натоварен отзад с всички последствия.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #5
          Благодаря за отговорите, колеги!
          Дукатото e 2.3 multijet 140 hp, 2020. Окачването не можах да разбера какво е, вероятно е от стандартните, които слагат от Фиат. Допълнително са сложени въздушни възглавници на задните гуми. Проверих гумите, и те са от 2020, на 30 000 км. Кемперът тежи 2800 кг, като се качим с жената и детето и като сложим малко багаж, сигурно става около 3100 кг.
          Наясно съм, че бус с предно задвижване няма как да има възможностите на офроуд джип, но все пак ми се иска да направя нещо в тази посока, стига да има смисъл.

          Коментар


          • #6
            Никой никога не страда от добри гуми,като мине лятото вземи един размер по-високи,един добър манометър и един компресор,гумите сам избери,писано има много.

            3 тона със 140 коня предно мммммм това толкова си може.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #7
              Джипка с хубави гуми и 4Х4 на мокра трева и лек страничен наклон върви с вратите напред заради лсд-то в задния мост
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                П.П. Аз не бих се набутвал с този камион върху нищо по-неравно от асфалтирана площадка за паркиране. Просто усилията и нервите, които ще бъдат изразходвани за евентуалното изтегляне ще са доста по количество и ще зачеркнат удоволствието от лекото кривване встрани от асфалта.

            • #8
              Кораба-майка е около тон по-лек, по ТТД. Не е кемпер. Едни мои братовчеди карат с АТ гуми зимата на сняг, и общо взето положителни отзиви. Естествено джип няма да стане, но е по-добре от обикновени зимни гуми. Аз моя го пересадих от 15 заводски, на 16 цола джанти, и един профил нагоре против правилото. Разликата е +3км/ч уж в допустимите норми, имам и още един профил нагоре +5км/ч. вече извън допуските. И двата варианта на мен ми изглеждат и стоят по-добре от заводския. Движока си ги носи без проблеми на празен бус. Пълен - рядко го товаря, и тогава върви, но с повече внимание, без резки движения.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:379b136ec3f9cbb51765ab9ccc0c9305.jpg Прегледи:0 Размер:168.3 КБ ID:6917050 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:SCR00045.jpg Прегледи:0 Размер:86.3 КБ ID:6917051
              Последно редактирано от KingofROAD; 24-03-23, 07:58.
              -Чем занимаетесь по жизни?
              -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
              -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

              Коментар


              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                Те тоя Гудрич след второто лято става опасен и за тебе и най-вече за околните даже на сухо. А за началната фаза на дъжд да не говорим - все едно си на хокейна площадка.

              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Колегата пита за Гудрички гуми, та затова му показвам такива. Аз не карам с АТ гуми, то в Пловдивски регион последния сняг за зимни гуми беше 2016-2017г. ако не се лъжа.

            • #9
              За няколко или няколко десетки метра да излезеш до твърда настилка вариант е с вериги е и да се научиш как се слагат. Не е сложно, ама изисква малко практика. По късички препятствия е вариант да ги изкачваш назад.

              Коментар


              • #10
                Преди малко един приятел и комшия, който кара Опел Виваро под формата на полукемпер, заяви, че усилено обмисля монтирането на квадрати и отпред, и отзад за подвижна лебедка.
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • #11
                  Аз имам Дукато кемпер и сложих Тойо Опън кънтри един размер по големи от стандартните за да увеличат клиренса. Заедно с това отпред монтирах амортисьори и пружини Каяба от версията на Дукато със 16 цолови гуми(моя е с 15 ки) в резултат на което клиренса направо литна, сега при излизане по поляни не закача по праговете.
                  Отзад имам възглавници към ресьорите и там само увеличиха малко налягането.
                  Моя е кемпер в купе на бус и тежи 2200 кг. Готов за път.
                  И петата ми предавка стана като шеста, показва 80 км а на GPS са 87 км.
                  По въпроса с боксуването стана малко по-добре но си иска задно ама няма.

                  Обмислям една идея за монтаж на заден мост от модификация на Фиат Дукато Данжел 4Х4 без да го свързвам към двигателя ами с електропривод само за аварийни ситуаций но още съм на фаза "идеен" проект.
                  Последно редактирано от Николай Колев; 25-03-23, 20:07.
                  Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                  Място и хора към които да принадлежи ...

                  Коментар


                  • Juiced
                    Juiced коментира
                    Редактиране на коментар
                    Това съм го мислил с мост и електромотор за ремарке, но така и не ми се наложи да го ползвам в такива тежки терени.

                • #12
                  Така изглежда буса след интервенцията и новите гуми.Забравих да спомена че сложих и 3 см. подложки на макферсъна отгоре. Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG-6b4c3f2227bcfdf1ec843d4c3a7ba297-V.jpg Прегледи:0 Размер:216.7 КБ ID:6917430
                  Прикачени файлове
                  Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                  Място и хора към които да принадлежи ...

                  Коментар


                  • BENZBOSS
                    BENZBOSS коментира
                    Редактиране на коментар
                    С тоя клирънс ти ут’епа 90% от форума,ако ти закачаш,то другите са по корем.

                • #13
                  Благодаря колеги!
                  Може би ще сложа АТ гуми, все още не съм решил какви. Сегашните гуми са с товарен индекс 116, а кемпера тежи около 3 тона. Това, което малко ме притеснява е, че не намирам гуми АТ с размери 225/75/R16 с товарен индекс по-голям от 115. Разликата е малка ама все пак… Скоростта също има значение, с това тегло не си позволявам да карам с повече от 130. Има гуми с по-голям товарен индекс, но те са с по-големи размери, а не съм сигурен дали мога да сложа по-големи от тези. Притеснявам се да не закача задния калник.

                  Коментар


                  • krassitch
                    krassitch коментира
                    Редактиране на коментар
                    Товарен индекс 116 - общо тегло натоварен 5000 кг.Товарен индекс 115 - 4860 кг.Дори и 113 и 114 не е проблем да сложиш.Презастраховали са се.Но няма нужда да се сменят още.Могат да изкарат поне 10000 км, предполагам.Зимни на товарен бус с рядък размер карам с товарен индекс с 3 единици по-малък - никакъв проблем

                • #14
                  Stannko, според мен размерът на гумите е оптимален, по-агресивна гума много малко ще промени проходимостта, но за сметка на комфорта при пътуване по асфалт. Просто трябва да свикнеш да не се завираш на лоши места.

                  Кемперът ми беше 3 тона и 7 метра, но със задно предаване и двойна гума и беше, като танк. Нагледал съм се на ситуации с колеги с кемпери с предно предаване, няма оправия.
                  Y260

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X