Обява

Свий
Няма добавени обяви.

До каква температура е безопасно да се шофира с летни гуми?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение

    Колега ,от кога управляваш автомобил.....

    За протокола....на тежките коли,товарни и т.н слагам зимни и летни гуми.
    Леките коли се карат целогодишно с летни гуми.Ако има смяг ,просто паля кола с зимни гуми.
    от 15години шофирам само леки коли.
    Но не винаги успявам да ги сложа на време.... понеже са в едно далечно село и съм зависим и от други хора.

    Коментар


    • #17
      С две думи, ако няма да караш на сняг и заледено - не те бърка, че си с летни. Карай си спокойно.
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • Ilia801
        Ilia801 коментира
        Редактиране на коментар
        С две думи, най-смисленият коментар по темата.

    • #18
      Има идея според мен във всесезонните гуми, особенно ако имаш пари за маркови и не ти е проблем да си оставиш колата като има сняг по пътя. Което се случва на 2-3 години за по няколко дни в около 1/4 от територията.

      https://www.tyrereviews.com/Article/...t-Overview.htm

      Коментар


      • tabu_bg
        tabu_bg коментира
        Редактиране на коментар
        То вече всичко стана AWD, а най-вече електричките таа и да има сняг .. е вярно на рязко спиране трябва да се внимава, но то така или иначе вниманието трябва да е в запас. Аз цял живот карам само с такива. Карал съм и коли с летни/зимни, ами грандиозна разлика, че да си заслужава масрафа и парите не съм видял.

    • #19
      Когато стане белята (не ако) ,ще се сетиш,че селото не е толкова далече...Иначе казаха по-горе. На сухо и с едно наум,може !
      П.С.: Вчера сутринта по пътя за Железница рЕзко разбрах,че трябва да сменям гуми...
      Виден столичен ихтиолог

      Коментар


      • #20
        Всякак може, въпросът е после кой ще опере пешкира Иначе историята помни целогодишно каране на ЗАЗ с диагонални гуми 5.50Х13 от завод "Г. Димитров", както и Москвич с Вида Контакт
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • бат'Марто
          бат'Марто коментира
          Редактиране на коментар
          И аз съм карал с вида спорт, ама тогава когато паднеше сняг, се ходеше с адския транспорт. Изобщо колите се караха основно съботно-неделно...И трафика беше друг...

      • #21

        бат'Марто коментира
        Днес, 20:46
        И аз съм карал с вида спорт, ама тогава когато паднеше сняг, се ходеше с адския транспорт. Изобщо колите се караха основно съботно-неделно...И трафика беше друг...

        Съгласен съм само с подчертаното От лето 1981-во моя кола не е седяла зимно време на трупчета. При това, известно време съм работил и на 3 смени. В момента, по-скоро в беля може да те вкара някой недосегаем дрогиран идиот като Семерджиев и подобните му, които вече и посред бял ден се блъскат челно един с друг

        В същност, карането на джипка с АТ-та е същото като едновремешното каране на Москвич с видинки през зимата
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • коко келеша
          коко келеша коментира
          Редактиране на коментар
          Приказката за неделните шофьори не е от вчера )))))))))))))

        • бат'Марто
          бат'Марто коментира
          Редактиране на коментар
          Зависи от джипката и АТ-тата. Диското с Дуратраците си беше екстра...

        • KingofROAD
          KingofROAD коментира
          Редактиране на коментар
          Имаше и Вида - зимни, но много рядко се срещаха....

      • #22
        18 години карах УАЗа с летни гуми / щото за него други нямаше / .И на сняг и на лед. И най ниския разход на гориво беше на едно прибиране от София...зимата и на заледено . Сега служебната дачия Дъстър е със зимни гуми . На лек наклон и утъпкан сняг и е трудно да потегли. Тойота Хайлукс е със АТ / водят се летни / на същото място тръгва без проблем .
        На нас клиренс ни трябва , не скорост

        Коментар


        • #23
          Ако на пътното платно няма сняг или лед можеш да ги използваш целогодишно.
          Вече ако има сняг с летни гуми автомобилът става дрифтачка. Без значение от дълбочината на грайфера.
          А на лед е почти все тая, особено ако е т. нар. "черен лед".
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • Ilia801
            Ilia801 коментира
            Редактиране на коментар
            Зависи от грапавостта на асфалта. Микро-ламелите подобряват нещата много, особенно в премиум-класа зимни гуми.

        • #24
          Една сутрин имаше "черен лед" в половината искърско дефиле. Миналата година. "песъкарката" беше карала 15-20 км на ЗАДНА ,за да може да се движи. Цялото дефиле беше спряло при Луково. Аз видях ПТП при подлеза на Своге и спрях полека,идвайки от центъра. Обърнах внимателно в стръмното , и леееко нагоре(ПТП беше с 3-4 коли и разбрах че няма да мина скоро). Точно преди да изляза на централната улица ,забелязах движение от ляво ,и спрях. За мое голямо изумление ,това беше пешеходец ,пързаляйки се на 4 крака ,право към калника на колицата ми. Очите му бяха като понички ,моите също. Не всеки ден те удря пешеходец със "несъобразена скорост". Спря на 10 см от гумата. Минах през центъра ,и през Искрец отидох на работа. Цялото дефиле се отпуши ,когато "песъкарката" стигна на ЗАДНА до Луково. Спасих се от ПТП в подлеза ,и от такова с пешеходец заради чисто новите зимни гуми ,монтирани на сув Мазда Трибют.
          Последно редактирано от kalin09; 15-11-22, 22:41.
          Калин Владов,09РСПБЗН

          Коментар


          • #25
            Аз бих казАл: Не си правете експерименти. Особено неопитни водачи. Зимните гуми са мислени за зимни условия, летните-за летни.
            Правоспособен съм от далечната 1986-та, Карал съм и видинки и какви ли не гуми на жигулета и други таралясници. Сега колите не са като едно време. Не са толкова " физически". Дават измамно усещане за сигурност и педалчето отива по-долу. Тва на газта.
            Така че, зимата си карайте със зимни.

            ПП: Като си спомня колко пъти съм псувал някой отворенгАз с летни гуми преди Владая , завъртял се на платното и три километра колона...
            Тва на 2 см сняг
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #26
              От коментарите се разбира, че не сте виждали истинска зима. Е, аз карам зимни гуми със шипове. Не бих си и помислил за лятна при сняг или температура под нулата.
              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

              Коментар


              • bogilloff
                bogilloff коментира
                Редактиране на коментар
                Шиповете не ги ли забраниха още в средата на 90-те. Карал съм една зима с шипове и много ми харесваше. По пътища, които тогава никой не поддържаше.

              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                Колегата май живееше в Естония ако не бъркам ?
                Там наистина зимите са зими. Близо 8 години имам малко по-на север и 6 месеца вали сняг и температурите са отрицателни. В тази ситуация трябва да си луд да караш с летни... 😉

            • #27
              Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
              От коментарите се разбира, че не сте виждали истинска зима. Е, аз карам зимни гуми със шипове. Не бих си и помислил за лятна при сняг или температура под нулата.
              Само си спомняме за истинска зима, а не съм виждал такава от поне 7-8 години. Последните две пълен смях. Което не ми пречеше на трите "снеговалежа", които изкараха до обед, да си побоксувам доволно 5 км. изкачване, щото пътното в Габрово не бръсне околовръстното за път . Това със супер-дупер новия зимен Бриджистоун, за което не е виновен той де. И тази зима ако е такава, мисля да мина на всесезонки и на колата.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                И аз така. Гуми сменям или рано преди сезона или много по-късно, обикновенно след 15 декември като изляза отпуска.

              • Asen Kushlev
                Asen Kushlev коментира
                Редактиране на коментар
                С това ранно сменяне обърнахме Бг на скандинавия. До преди седмица беше 20+ градуса при нас. Всички почнаха да карат зимни септември-май.

              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                А какъв е проблема да си намериш още един комплект железни джанти, и зимните гуми да си стоят на тях? като се наложи преобуване, един крокодилски крик, и един гайковерт на ток, вършат идеална работа. като в бокса на Ф1

            • #28
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:pernishki-letni-gumi.jpg
Прегледи:322
Размер:74.3 КБ
ID:6900053

              От южната страна на стара планина вече зимата не е това което беше .Аз още имам краставици в двора ,верно последни ....ама има....
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                Аз имам кайсиева ракия... верно е стара - 6 годишна, но става. ВЕрно е последната ... ама има...

            • #29
              У Винкеландия зима през крив макарон там нейде - отпреди 10 години.
              Последните зимни гуми съм купил преди 5 или нещо такова.
              Никога повече пари за простотии
              Враг усраине

              Коментар


              • #30
                Аз преди 20тина години за пръв път разбрах защо е хубаво да имаш зимни гуми, катастрофа в Англия.

                Преди 12-13 години катастрофа на прав път, колата тоталка, аз почти без нищо, жената с много порезни рани и трябваше да направи аборт, заради стреса (двойно салто мортале през таван).

                От тогава като застудее, винаги с четири 100% зимни гуми и смяна на всеки 2-3 зими.

                Всеки си знае апетита към риска

                Бъдете живи и здрави!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X