Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гуми въпрос за шарка.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Гуми въпрос за шарка.

    Здравейте колеги . Днес закупих гуми за джипа на жена ми от Диана гр.Варна , на пръв поглед добре , нямах време да гледам много много , хвърлих ги в джипа на жената и я пратих при моя гумаджия , но след известно време..... след като ги монтираха , се оказа , че от дясната и лявата страна посоката на шарката е различна. Гумите нямат ротация , има само вътрешна и съответно външна страна. От центъра за гуми ми казаха , че били асиметрични и всичко е ок...Аз лично съм сменил изключително много автомобили и за пръв път ми се случва това нещо. Да я пускам ли да кара така или да ги заменя ? Според моя човек няма проблем , случвало му се е и преди. Прилагам снимки , съответно на лява и дясна гума.

  • #2
    АСиметричните са така-имат само външна и вътрешна страна.
    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • #3
      Май имат само външна,другата и остава да е вътрешна / каква изненада а / , но на самата гума ако не се лъжа пише едно Аутсайд и до там.

      Идеален си,карай смело
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #4
        Благодаря колеги , пускам жената да си кара спокойно.

        Коментар


        • #5
          Нещо не съм съгласен,ако погледнато срещу снимките,посоката на въртене е срещу нас,то лявата гума ,ще гони водата навън и нагоре срещу посоката на движение.Дясната ще гони водата навън и по посоката на движение,нещо не се връзва.

          В тази ситуация,едната ,трябва да изпитва по високо съпротивление,и да дърпа волана

          п.п Размених описанието,но по скоро с дясната снимка ,на която е лявата гума,нещо с шарката не е както трябва според мен.
          Последно редактирано от Roninn; 05-11-19, 07:27.
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #6
            При тия гуми се гледат основните водогонещи канали.В случая двата канала.които са един до друг ,трябва да са отвътре,където гумата стъпва най -много при отворен страничен наклон на сходимост на предницата!Не е нужно да има такъв наклон ,но е предвиден,някои коли имат силно изразен страничен наклон и при движение направо и в завой!Гумата е предвидена за различни реглажи на предницата.Челната сходимост е по изискване ,страничния наклон на предницата обаче има доста широки параметри при различните автомобили,без да има риск да износва гумите.
            Последно редактирано от faster; 05-11-19, 08:26.
            Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

            Коментар


            • #7
              И при мен е така, малко грозно седи ама това е.

              Коментар


              • #8
                Кажи на твоя гумаджия да почне да се занимава с нещо друго.Гумите са монтирани обратно, двата успоредни канала трябва да са от външната страна.За справка https://www.primex-bg.com/polezno/vidove-gumi
                kia sportage 2.0 128 h.p.

                Коментар


                • #9
                  я дай снимка отстрани, трябва да има надпис
                  ________________________________________________
                  Subaru OUTBACK 2,5
                  Hyundai TUCSON 2.0

                  Коментар


                  • #10
                    Огледално......
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #11
                      То е очевидно,че отвеждащите улеи са в различни посоки.
                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар


                      • #12
                        Има надпис. 2014-та година като купувах гуми, ми се паднаха едни такива шашави, асиметрични Барум. Отстрани, където е марката и дот-а, има надпис OUTSIDE и това е. Няма посоки, няма стрелки, няма нищо. Както се паднат-така. Важно е само надписът да е отвън. Повече не съм си взимал такива обаче. Едва добутаха три години и взеха да се разпадат. Имаха доволно грайфер, но избеляха видимо и се появиха много дълбоки кукнатини навсякъде. Продадох ги на един таксиджия.
                        Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                        Коментар


                        • #13
                          15 години главно с така маркирани гуми карам,разпадат се на 15-40 000 километра,зависи кой кара
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                            ... лявата гума ,ще гони водата навън и нагоре срещу посоката на движение.Дясната ще гони водата навън и по посоката на движение,нещо не се връзва.
                            В тази ситуация,едната ,трябва да изпитва по високо съпротивление,и да дърпа волана
                            .
                            Не дава разлика на практика. При асиметричните гуми важно е само грайферът от външната страна да е на по-големи "парчета", за да осигурява по-добро сцепление на сухо. Докато грайферът от вътрешната страна е по-нарязан, за да отвежда вода, независимо в коя посока. Силата на водната струя излизаща от малкия улей на гумата не е достатъчно мощна, че да бута колата.

                            Много рядко се намират гуми които са асиметрични и с една посока на въртене - само при тях грайферътт на ляво и дясно колело ще изглежда симетричен. По принцип са предназначени за суперспортни коли, където милисекундите са от значение, но това ще е малко дребнаво за редовия шофьор. Но дори и в този случай посоката на грайфера е от значение за половинката отговаряща за сцеплението, а не за това в коя посока се фърля водата.


                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от pan4o_ Преглед на мнение
                              Кажи на твоя гумаджия да почне да се занимава с нещо друго.Гумите са монтирани обратно, двата успоредни канала трябва да са от външната страна.За справка https://www.primex-bg.com/polezno/vidove-gumi
                              Погледни малко по-надолу в линка .... асиметрични гуми. Темата е за ключ , всичко е наред . Благодаря както винаги за навременната реакция колеги , живи и здрави.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X