Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За избора на зимни гуми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За избора на зимни гуми

    Позволявам си да развия въпроса за избора на зимни гуми.

    Първо
    Задължително е да сложим (разбира се ако имаме финансовата възможност за това) 4 зиимни гуми, а не 2.
    Въпреки, че от икономическа гледна точка изглежда логично, поставянето само на две зимни гуми на задвижващите колела на автомобила носи сериозни рискове.
    При спиране, тежестта на автомобила се пренася на предната ос и автомобилите със задно предаване трябва да разчитат на чудо - оставените с летни гуми предни колела да спрат на сняг. При автомобилите с предно предаване пък, разликата в инерцията от успешното спиране на зимните гуми на предните колела и летните гуми на задните ще доведе до значителна нестабилност на автомобила и сериозен риск от неконтролируемо занасяне. Така че всичко друго освен четири зимни гуми е компромис, криещ сериозни рискове.

    Второ
    Как да направим най-правилен подбор на зимната гума.
    Съществуват зимни гуми с различна форма, състав и големина на протектора, разработени за различни пътни условия. Поставянето на шипове няма да коментирам, тъй като в България е забранено използването им по пътищата.

    Необходимо е да направим трезва преценка при какви пътни условия ще караме автомобила си в по-голямата част от времето. Например пътните условия в Пловдив, Бургас, Варна са коренно различни от тези в Смолян, Троян и изобщо регионите, в които в по-голяма част от зимата пътищата са затрупани от сняг, в много случаи и неразривани.

    Пример за гуми, която е разработена за тежки зимни условия : PIRELLI Winter Carving, Gislaved NordFrost 3 - това са гуми с дълбок, силно набразден протектор и изключително мек каучук. При натиск на гумата върху снега, меките и набраздени части от протектора се разтварят и буквално "захапват" снега. Недостатъкът на тези гуми е, че ако се използват дълго време на незаснежен (мокър) или сух път, лесно се износват. Освен това при влизане в завой с по-висока скорост на незаснежен път, протекторът (разсечен на многобройни дълбоки парчета) буквално се подгъва в долния си край и създава усещането за нестабилност на автомобила.
    Тоест, ако пътните условия, в които ще управляваме автомобила си в по-голяма част от времето са тежки, то това е верният избор.





    За разринати, мокри и често сухи зимни пътища (каквито са пътищата в голяма част от южна България) са по-удачни зимните гуми, които не са с дълбоко набразден и нарязан протектор. По-износоустойчиви са. Подходящи са за хора, които изминават ежедневно големи разстояния по магистралите. По-стабилни са при високи скорости (скоростни индекси H, V):
    Такива гуми са например: Yokohama AWS Winter, Kumho KW17. Те са съответно и с по-високи скоростни индекси (H, V).




    Точната преценка на пътните условия ще ни помогне да направим разумния и ефективен избор на зимни гуми.

    Много често си задаваме въпроса "Кога трябва да сменя летните гуми със зимни?"

    Зимните гуми са направени от каучукова смес, в която са добавени пълнители (силика), които имат за цел да запазят гумата "мека", да я предпазят от втвърдяване при ниски температури.
    Не е добра идеята да се чака падането на първия сняг и тогава да се сменят гумите. Много често, в късните дни на есента пътят се заскрежава или заледява, което е особено опасно предвид на навика да се шофира бързо по уж сухия път. Поведението на зимната гума на заскрежения студен път е много по добро от това на лятната или всесезонна гума. Сцеплението с пътя е в пъти по-добро.

    Аз бих ви посъветвал така
    На 1-ви ноември сложете зимните гуми.
    Летните приберете на сухо място и сложете легнали. Не ги увивайте или прибирайте в найлон. Така могат да се спарят. Влажният въздух предизвиква по-бързо окисляване на каучука и оттук стареенето на материяла се ускорява.

    На 2-ри април свалете зимните и сложете летните
    Не правете това на 1-ви април, защото някой може да се пощегува с вас и да ви сложи китайски гуми (това в кръга на шегата)


    Направете смяната със зимните гуми по-навреме, тъй като освен, че един рано паднал сняг може да ви изненада неприятно на пътя, то неприятна ще бъде и изненадата от цените на зимните гуми тогава, когато всички се струпат да купуват и сменят и търсенето надвиши предлагането. Тогава започва т.нар. "гумаджийска жътва".
    Затова - сменете гумите навреме. Старите, изтрити зимни гуми, сменете с нови за да си спестите неколкократно по-големите разходи по ремонта на блъснатия поради подхлъзване и занасяне автомобил.

    Обърнете сериозно внимание на годината на производство - DOT-символа върху гумата. Гумите да са произведени по възможност тази година или поне миналата, но не и по-стари.
    Например DOT, който завършва с цифри 2306 показва, че гумата е произведена 23-та седмица от 2006 година.
    Очевиден белег, че гумата е стара е когато изглижда избленяла и пожълтяла. Каучукът вече е загубил безвъзвратно основните си свойства.

    Успех колеги.

  • #2
    До: За избора на зимни гуми

    +++ на колегата.Първо всичко е точно така.Второ зимните гуми няма да се изтрият кой знае колко за две седмици до по-студеното време.А после ще се извият едни опашки пред гумаджийниците,ще вали,ще е студено и на всички ще ни е гадно.И не на последно място:време е и ние гумаджиите да се видиме с пари,че цело лято гладувахме,егати.
    Всичко готино на този свят е или незаконно,или неморално или вредно за здравето.
    -----------------------------------------------
    Питието определя съзнанието....
    -----------------------------------------------
    0887770735

    Коментар


    • #3
      До: За избора на зимни гуми

      Колеги , доколкото разбирам сте специалисти и въпросът ми е към вас - ДОТ 1207 , т.е. началото на миналата година много стара гума ли е или приемливо ( става дума за Йокохама G012) , че мисля да слагам такива утре.
      Благодаря.

      Коментар


      • #4
        До: За избора на зимни гуми

        Първоначално публикуван от ивайло Преглед на мнение
        Колеги , доколкото разбирам сте специалисти и въпросът ми е към вас - ДОТ 1207 , т.е. началото на миналата година много стара гума ли е или приемливо ( става дума за Йокохама G012) , че мисля да слагам такива утре.
        Благодаря.
        Зависи с какви намерения си - колко време да я караш. По принцип казват, че гума по-стара от 6 години не бива да се кара (независимо от състоянието на протектора). На тези вече е минала година и половина, остават още 4,5.
        Например моите летни гуми са на 3 сезона, но грайфера им е износен почти на границата (купих ги нови началото на 2006, DOT от края на 2005). Колко километра съм минал с тях в момента не мога да кажа точно, но е от порядъка на 30-40 хил. км.

        Коментар


        • #5
          До: За избора на зимни гуми

          Първоначално публикуван от ивайло Преглед на мнение
          Колеги , доколкото разбирам сте специалисти и въпросът ми е към вас - ДОТ 1207 , т.е. началото на миналата година много стара гума ли е или приемливо ( става дума за Йокохама G012) , че мисля да слагам такива утре.
          Благодаря.
          Как ще е стара,това си е гума на един сезон.До пет години няма проблем
          Виден столичен ихтиолог

          Коментар


          • #6
            До: За избора на зимни гуми

            Разбрах , благодаря . Всъщност аз минавам около 30-40 хил. годишно , тъй че надявам се да им сваля грайфера преди да се втвърдят.

            Коментар


            • #7
              До: За избора на зимни гуми

              Здравейте,

              Темата е много интересна и полезна, и аз имам един въпрос.
              Казаха ми че би било хубаво да сменям местата на гумите.
              Тези отзад да идат отзад и обратно, за да не се напукват.
              Според Вас така ли е?
              И последен въпрос, по-добре ли е да се кара на 4х4 зимата?

              Коментар


              • #8
                До: За избора на зимни гуми

                Първоначално публикуван от teopajero Преглед на мнение
                Здравейте,

                Темата е много интересна и полезна, и аз имам един въпрос.
                Казаха ми че би било хубаво да сменям местата на гумите.
                Тези отзад да идат отзад и обратно, за да не се напукват.
                Според Вас така ли е?
                И последен въпрос, по-добре ли е да се кара на 4х4 зимата?
                И аз го знам това. по принцип трябва да се въртят по диагонално, но ако гумите ти с с посока можеш да ги въртиш по мост - т.е. разменяш гумите на предния с гумите на задния мост.
                Прави се с цел равномерно износване и на 4-те гуми.
                Георги Гатев

                Коментар


                • #9
                  До: За избора на зимни гуми

                  Първоначално публикуван от chukov Преглед на мнение
                  Поставянето на шипове няма да коментирам, тъй като в България е забранено използването им по пътищата.
                  Наистина ли в България не могат да се търкалят гуми с шипове зимния сезон ?
                  Уморените коне не ги убиват , нали ??

                  Коментар


                  • #10
                    До: За избора на зимни гуми

                    Първоначално публикуван от ивайло Преглед на мнение
                    Разбрах , благодаря . Всъщност аз минавам около 30-40 хил. годишно , тъй че надявам се да им сваля грайфера преди да се втвърдят.
                    Проблема, с който съм се сблъсквал, аз е не толкова втърдяване на калчука, а изкривяване и не възможно в последствие балансиране на гумата в следствие на неправилно съхранение. Така, че не знам дали един сезон е много, но имай едно на ум.
                    Range Rover Sport 2.7

                    Коментар


                    • #11
                      До: За избора на зимни гуми

                      Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                      Как ще е стара,това си е гума на един сезон.До пет години няма проблем
                      Преди време имах Опел Кадет с който работех зимата като TAXI на Пампорово обут с чисто нови зимни гуми произведени около месец преди тяхното монтиране.Просто опела сякаш беше 4х4 никакви вериги и никакви проблеми.Сезона свърши и аз паркирах ОПЕЛА на тротоара.Лятото почти не е каран до следващия сезонКогато дойде сезона и започна работата в СНЕЖНИ условия;УЖАС гумата която беше превъзходна на сняг сега се държеше по-зле от лятна Просто лятото от слънцето каучука се беше "изпекал"и втвърдил,вседствие на не ПРАВИЛНО съхранение гумитеТака че може да са на по-малко от година и пак да не струват
                      0887632135-Краси

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X