Забрави това.
Там няквото psi (паунда на квадратен инч) се отнася за гумата като такава. Производителят на гумата я е направил да работи каквато е обещал при такова налягане в нея. И толкова.
За никоя гума няма нарочено предна ли да е или задна. Ако искаш да се правиш на перфекционист, тогава може и да минеш с манометъра по всичките колела. Когато са вече наместени на колата, а тя натоварена. Проблема е известен като "теоретичен радиус на колелото", и може да се сведе до написаното на калниците налягане само за някакви си щатни гуми, само за нова теоретично натоварена кола. Грубо казано, в общия случай предписанията на производителя на автомобила за налягането в гумите е благожелателна глупост. Те са отделен агрегат със собствен живот.
На практика - за 4х4 всичките колела трябва да са еднакви. По теоретичния си радиус. Ако искаш да го премериш намери рядка плитка кал. Мини през нея десетина метра бавно с постоянна скорост по права. После разгледай отпечатъците от предните и задните гуми. Трябва да са правилни, равномерни, неразмазани от влачене на едните спрямо другите. Това предни - задни. Още по-перфектно (да ме простят фолкаджийките от гетата че им използвам любимата дума) и леви - десни. И така с манометъра и компресора докато никое колело не се приплъзва спрямо другите на равен гладък сух твърд участък от пътя с дължина не по-малко от 1 000 метра.
Уф. Написах го. Знам бе, знам, и на мене ми треперят ръцете.
Съвсем на практика. Надувай и четирите с еднакво налягане след асфалта, останалото е онанизъм. На твърд сух път никога не карай с меки гуми, ще те хвърли. Ако не знаеш кво да правиш ги надувай малко повече отколкото те съветват юзерите и гумаджиите. Никоя джипова гума не се страхува от 3 - 5 атмосфери отгоре и от 1 - 0,7 отдолу. Някои държат нормално на 0,5 или изобщо с откъснат вентил на вътрешната, но трябва да знаеш че го могат. Винаги си носи поне една вътрешна и за безкамерните. Като се смачка суперджантата на някой пън ще разбереш за кво ти е тоя буклук в багажника.
Останалото - според ситуацията. Карай спокойно, ние сме тука
Там няквото psi (паунда на квадратен инч) се отнася за гумата като такава. Производителят на гумата я е направил да работи каквато е обещал при такова налягане в нея. И толкова.
За никоя гума няма нарочено предна ли да е или задна. Ако искаш да се правиш на перфекционист, тогава може и да минеш с манометъра по всичките колела. Когато са вече наместени на колата, а тя натоварена. Проблема е известен като "теоретичен радиус на колелото", и може да се сведе до написаното на калниците налягане само за някакви си щатни гуми, само за нова теоретично натоварена кола. Грубо казано, в общия случай предписанията на производителя на автомобила за налягането в гумите е благожелателна глупост. Те са отделен агрегат със собствен живот.
На практика - за 4х4 всичките колела трябва да са еднакви. По теоретичния си радиус. Ако искаш да го премериш намери рядка плитка кал. Мини през нея десетина метра бавно с постоянна скорост по права. После разгледай отпечатъците от предните и задните гуми. Трябва да са правилни, равномерни, неразмазани от влачене на едните спрямо другите. Това предни - задни. Още по-перфектно (да ме простят фолкаджийките от гетата че им използвам любимата дума) и леви - десни. И така с манометъра и компресора докато никое колело не се приплъзва спрямо другите на равен гладък сух твърд участък от пътя с дължина не по-малко от 1 000 метра.
Уф. Написах го. Знам бе, знам, и на мене ми треперят ръцете.
Съвсем на практика. Надувай и четирите с еднакво налягане след асфалта, останалото е онанизъм. На твърд сух път никога не карай с меки гуми, ще те хвърли. Ако не знаеш кво да правиш ги надувай малко повече отколкото те съветват юзерите и гумаджиите. Никоя джипова гума не се страхува от 3 - 5 атмосфери отгоре и от 1 - 0,7 отдолу. Някои държат нормално на 0,5 или изобщо с откъснат вентил на вътрешната, но трябва да знаеш че го могат. Винаги си носи поне една вътрешна и за безкамерните. Като се смачка суперджантата на някой пън ще разбереш за кво ти е тоя буклук в багажника.
Останалото - според ситуацията. Карай спокойно, ние сме тука

Коментар