Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилно налягане на гуми?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Забрави това.
    Там няквото psi (паунда на квадратен инч) се отнася за гумата като такава. Производителят на гумата я е направил да работи каквато е обещал при такова налягане в нея. И толкова.
    За никоя гума няма нарочено предна ли да е или задна. Ако искаш да се правиш на перфекционист, тогава може и да минеш с манометъра по всичките колела. Когато са вече наместени на колата, а тя натоварена. Проблема е известен като "теоретичен радиус на колелото", и може да се сведе до написаното на калниците налягане само за някакви си щатни гуми, само за нова теоретично натоварена кола. Грубо казано, в общия случай предписанията на производителя на автомобила за налягането в гумите е благожелателна глупост. Те са отделен агрегат със собствен живот.
    На практика - за 4х4 всичките колела трябва да са еднакви. По теоретичния си радиус. Ако искаш да го премериш намери рядка плитка кал. Мини през нея десетина метра бавно с постоянна скорост по права. После разгледай отпечатъците от предните и задните гуми. Трябва да са правилни, равномерни, неразмазани от влачене на едните спрямо другите. Това предни - задни. Още по-перфектно (да ме простят фолкаджийките от гетата че им използвам любимата дума) и леви - десни. И така с манометъра и компресора докато никое колело не се приплъзва спрямо другите на равен гладък сух твърд участък от пътя с дължина не по-малко от 1 000 метра.
    Уф. Написах го. Знам бе, знам, и на мене ми треперят ръцете.
    Съвсем на практика. Надувай и четирите с еднакво налягане след асфалта, останалото е онанизъм. На твърд сух път никога не карай с меки гуми, ще те хвърли. Ако не знаеш кво да правиш ги надувай малко повече отколкото те съветват юзерите и гумаджиите. Никоя джипова гума не се страхува от 3 - 5 атмосфери отгоре и от 1 - 0,7 отдолу. Някои държат нормално на 0,5 или изобщо с откъснат вентил на вътрешната, но трябва да знаеш че го могат. Винаги си носи поне една вътрешна и за безкамерните. Като се смачка суперджантата на някой пън ще разбереш за кво ти е тоя буклук в багажника.
    Останалото - според ситуацията. Карай спокойно, ние сме тука

    Коментар


    • #17
      Аз на самурая в целия му жизнен път на ползване от мене съм го карал с едни гуми! Гудиар англииски някъв и под 3 атмосфери никога несъм ги карал! И четерите ги помпах еднакво поради това, че аз него исползвах за товарене, а само за превоз на мен, или най-много да дърпам колесар с кола отзад! Та аз съм 60 кила и при 3 атмосфери няма никво сплескване на задни спрямо предни
      Та за всичките тия 3 години със различни двигатели и кардани никога несъм имал вибрации и забрана да включвам двата моста при скорост до 100 км/ч без да гъкне! Нека някой друг се похвали с това щото сега на тойотата неможе в движение да се бута двойното което си е голям кусур...
      4ао
      Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

      Коментар


      • #18
        А ти внимавай с това включване - изключване на висока скорост, щото като го направиш в завой или с половината колела на леда ще ометеш шосето като стой та гледай ...

        Коментар


        • #19
          е не де опазил ме Господ! Знам го и този момент! Ама аз преценявам кога да го вкарам! Да некажа, че имам поне 5 случая в който ме е вадило точно заради това включване в движение! Един път щях да се хвърла в една пропаст с 20км на снежен път и вкарването на двоиното и подаването на жарта ме извади! Тия дет беха с мене си беха прехапали езиците ТО кат мине е смешно ама на момента е ... да недава Господ
          4ао
          Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

          Коментар


          • #20
            То верно важното е да се стигне до смеенето ...
            На времето като го подкарвах мойто камионче не знаех съвсем нищо, че нямаше и кого да питам. Никого не познавах, и даже интернет не знаех какво е. Сега ми се изправя косата като се сетя кви грешки съм правил, ама явно господ пази улавите понякога. Че има книжки за тая работа като всеки тъпанар който пипа джип за пръв път изобщо не се сещах да се замисля. Странното е че никога не затънах, все опитвах да се обърна) И да излетя направо от шосето вместо да ида на летището като нормалните самолети))

            Коментар


            • #21
              Re: налягане гуми

              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
              Първоначално публикуван от Volk
              ...На моя джип в инструкциите пише - предни 195, задни 340, егати извращението, това явно не са атмосфери, не са и кинти, защото гумите са еднакви - каква е тая гавра??
              на ВСИЧКИ 4х4 които съм виждал, задните гуми се помпат повече от предните...
              при теб просто задницата е доста тежка...
              Тедо,
              При Вальо и при мен задницата е значително по-лека. Но предписанията са настина тези?

              Първоначално публикуван от goldy
              ...Първото по което се водиме е предписаното от производителя на автомобила (джипа) налягане .То е съобразено с кострукциата на авт. с натоварванията на осите с допустимата скорост и съответно стабилноста при завой.Оптималното налягане е описано във всяка инсрукция на автомобила както и подходящия размер гуми...
              Goldy,
              Информацията ти е наистина изчерпателна! Имам следният въпрос (по цитатът по-горе):

              На моята джипка и на тази на Volk (LR Defender 110, дълга база), предписанието е :
              1.9 отпред
              3.4 отзад

              Но навсякъде, където съм чел по форумите, хората го игнорират (предписанието) и карат с между 2.4 - до 2.8, зависимост от натоварването, гумите и терените, еднакви и на четирите колела? Аз карам моя на 2.5 навсякъде.. Каква е думата на специалиста в случая и къде е истината - заводското предписание или опит на людете от форумите? Дефакто при еднакво налягане отпред и отзад, предните гуми се тормозят повече (освен вероятно ако не си с пълен допустим товар), нали?

              Коментар


              • #22
                Представяй си меките гуми като коленете на пияния човек. Подгъват се, ама на всички страни. Та сигурен ли си че ти трябва баш на стръмното спускане тъкмо предните колела да почнат да залитат? Чисто преобръщане.
                Меките гуми и по-лошо предават мощността от мотора на грунта.

                Коментар


                • #23
                  Ами да, Стефане, прав си. Аз съм правил проби и съм карал с 1.9 и 2.0 отпред и предницата определено е 'мека'. Англичаните му казват "fluffy feeling" . Имам чувството, че вибрацията/удара дори от малка дупка се пренася нагоре - окачване, дори мотор и т.н. А май не е добре.

                  Когато пък отзад съм 3.0 и нагоре и е празен, задницата е като на разгонена кобилка (не че знам), ама скача навсякъде..

                  Май е най-добре така както си е 2.5 отпред /2.5 отзад.

                  Коментар


                  • #24
                    А виж, дали 2,5 или 3,5 - или сам трябва да опиташ, или да говориш с хора които вече са опитвали със същите гуми. Там са тънкостите вътре в конкретния модел гума.

                    Коментар


                    • #25
                      Аз карам L200 със зимни BRIDGESTONE Dueler DM-Z3 265/70/15. На табелката, залепена на страничната колона пише изрично налягането да е 1.8 и така карам.

                      Коментар


                      • #26
                        Абе , L200 , нещо не разбрах какво караш , с какви гуми и на какво налягане ...

                        Коментар


                        • #27
                          L200 е пикапа на MITSUBISHI. А гумите ми са BRIDGESTONE, модел Dueler DM-Z3/BLIZZAK с размер 265/70/15" и карам с 1.8 атм.

                          Ето линк

                          Коментар


                          • #28
                            L200 е пикапа на MITSUBISHI. А гумите ми са BRIDGESTONE, модел Dueler DM-Z3/BLIZZAK с размер 265/70/15" и карам с 1.8 атм. Ето линк http://www.bridgestone-eu.com/bfe/v/...000000471RCRD#

                            Коментар


                            • #29
                              Яро, предписанието не е ли за натоварен автомобил?
                              На баба тойота имаше таблица с 3 размера гуми за шосе, магистрала и офроуд и за всеки от случаите празен и пълен

                              7.50х16 /твоите гуми/ и 255/85/16 /тези на Волк/ са много различни...

                              твоите трябва да се помпат доста повече /над 2,2-2,5атм/ ако са меки се прегъват в завой /което при твоя уравновесен начин на каране няма да се случи/...

                              тука има и друг момент - Ласа 7.50х16 ,например, визуално не можеш да различиш дали е на 2 или 3 атм /дори стъпила на бордюр/...

                              при всички случаи е добре задните да са с 0,1-0,2 по-твърди от предните...

                              а това за еднаквите диаметри, еднаквия път и т.н. са щуротии - къде /на офроуд/ 4-те гуми са поставени в равни условия, изминават равен път и т.н. ? то самият терен е толкова неравен...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар


                              • #30
                                Re: налягане гуми

                                Goldy,
                                Информацията ти е наистина изчерпателна! Имам следният въпрос (по цитатът по-горе):

                                На моята джипка и на тази на Volk (LR Defender 110, дълга база), предписанието е :
                                1.9 отпред
                                3.4 отзад
                                Но навсякъде, където съм чел по форумите, хората го игнорират (предписанието) и карат с между 2.4 - до 2.8, зависимост от натоварването, гумите и терените, еднакви и на четирите колела? Аз карам моя на 2.5 навсякъде.. Каква е думата на специалиста в случая и къде е истината - заводското предписание или опит на людете от форумите? Дефакто при еднакво налягане отпред и отзад, предните гуми се тормозят повече (освен вероятно ако не си с пълен допустим товар), нали?
                                Както винаги сте се изразявали ,вие карате най-добрите за дълги пътешествия джипове. Съответно багажа който трябва да поберете е много.Примерно шест човека , багаж за тях, закачена каравана от заде и качени пет-шест сърфа на багажника.Май забравихме и кучето . Оле.. ле май стана тежко .... Не се притеснявай от товара . Просто вдигни налягането най вече на задните гуми до предписаното 3,4 или 3,5 ат. Разбира се погледни какво е максимално допустимото налягане за твоята гума . Обикновенно е до 3,5 ат..Прекаленото налягане е пълна глупост . Пази се от тези камионджийски похвати.Те ще те докарат до пълен дисконфорт в джипа , бързо разбиване на ходовата част и неприятно износване на средната част на гумата .А сега конкретно за твоята кола. Оптималното за предни гуми 2,1 ат. За задните прочети написаното по горе и сложи между 2,1 до 2,3 ат.Пробвай една седмица така да караш . Най вероятно ще ти хареса . Пиши ми.
                                LZ1VMH

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X