Отварям тази тема, защото съм чувал спор, че имало разлика в проходимоста на джипа с обърнати и с обикновени джанти. Аз лично имам малко съмнение това да е вярно, защото преди карах с обърнати джанти, а след това сложих същите гуми на джанти с изнесен борд и с вторите съм закъсвал на места където с обърнатите не съм имал проблем. Но това е мое лично виждане. Може и да е заблуда. Нека разбирачите да изкажат мнение.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
По-проходим ли е джипа с обърнати джанти
Свий
X
-
До: По-проходим ли е джипа с обърнати джанти
Първоначално публикуван от ANARCHY Преглед на мнениено никои не мисли че като изнесе гумите навън и увеличи разстоянието м-у тях увеличава и площа на която калта указва съпротивление на моста...
Коментар
-
До: По-проходим ли е джипа с обърнати джанти
Първоначално публикуван от vladko Преглед на мнение... имало разлика в проходимоста на джипа с обърнати и с обикновени джанти. ...
Вярно е, че на места, както вече са посочили и други колеги, ширината помага - обкрачваш коловози, по-стабилен на страничен наклон. Ама какво става като влезнеш в тясно дере, като трябва да направиш остър завой между дървета в по-гъста гора или като стигнеш до пропаднал участък от пътя ...
Какво беше там за пълното щастие???Ние не сме неутрални!
Коментар
-
До: По-проходим ли е джипа с обърнати джанти
Поради чисто геометрични причини колкото е по-широк моста на една 4х4 машина толкова по-малко е проходима тя... като се замислите ще видите че е така... и по-устойчива на странични наклони и по-неуправляема на надлъжни наклони и по заледен път... То ако толкова лесно се правеше по-добра проходимост с обръщане на джантите... още в завода щяха да си ги заваряват наобратно...
Коментар
-
До: По-проходим ли е джипа с обърнати джанти
+1.
Най-достъпният пример е Нивата. Нейните колела са почти по ъглите на квадрата. Вземи една Нива и кво да е с дълга база, и ги сравни по геометрията на различни терени. Бързо ще се ориентираш.
Коментар
-
До: По-проходим ли е джипа с обърнати джанти
Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнениеНе се бях сетил. Най-лесно сравни дългата и късата Ниви. Смятай че късата е тая с разширените джанти.
Обобщено, ми изглежда така:
който и размер да увеличиш (дължина, ширина) обкрачваш по-големи препятствия и увеличаваш вероятността за допир на долните детайли с препятствието.
Значи като разширяваш, трябва и да вдигаш. Иначе проходимостта по неравности се влошава, а страничната стабилност се подобрява.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар