Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Радиални и диагонални гуми- разлики?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Радиални и диагонални гуми- разлики?

    Да извадя и аз една тема от прахта(защото я виждам тук: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=55433 )
    Понеже не видях конкретен отговор,ще си позволя няколко реда...
    Принципната разлика се между двата вида гуми е в конструкцията на каркаса.По-горе се спомена бегло.При радиалните гуми нишките на кордажа(образуващи т.нар пояси) са разположени по радиуса на гумата(,,лъчи,които се събират в центъра на окръжността)

    Тази структура позволява по-оптимално разпределяне на динамичните натоварвания на гумата в работен режим(в това число по-ниско топлообразуване),по лека и здрава конструкция и още много предимства(има предостатъчно информация в интернет).
    По-интересното в случая са диагоналните гуми(за тях информацията е доста оскъдна).На кратко-каркаса им се състои от гумиран корд(плат от синтетични влакна с рядка плетка).Корда се гумира на каландър.Разкроява се по вътъка( основната нишка).При конфекционирането на каркаса един върху друг се налагат няколко пласта гумиран корд,като листовете се редят така,че вътъка на единия ,,плат''е перпендикулярен на следващия,т.е образува се мрежа(подобно на стоманените корди на горната снимка).Каркаса на една тежка диагонална гума може да се състои от 15-20 слоя.За достигане на здравината на същия размер радиална гума,каркаса се нуждае от повече платове(от там и по-високата маса на готовата гума)Това,съчетано с по-несъвършенната конструкция,има редица недостатъци.Освен по-голямата маса,по-голямото топлообразуване,по-лошото топлоотдаване,диагоналните гуми имат и друг недостатък-трудното балансиране.Всеки е виждал камион,чиито гуми правят осморки
    Иначе,радиалните гуми по същество са еволюция на диагоналните-добавените радиални пластове и аксиални пояси.Така се постига добро разпределение на усилията,на които е подложена гумата при експлоатация(вижте снимката)
    Виден столичен ихтиолог

    Коментар


    • #17
      До: Радиални и диагонални гуми- разлики?

      И още една принципна разлика.(цитирам я по памет)
      При диагоналната гума за главна носеща част се разчита на бордовете.
      Докато при радиалните това е въздушната възглавница образувана в гумата.

      Коментар


      • #18
        До: Радиални и диагонални гуми- разлики?

        Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
        И още една принципна разлика.(цитирам я по памет)
        При диагоналната гума за главна носеща част се разчита на бордовете.
        Докато при радиалните това е въздушната възглавница образувана в гумата.
        Би ли пояснил?Какво точно имаш предвид?Еластичноста на каркаса на радиалната?Кое наричаш борД?Въздушна възглавница???
        Виден столичен ихтиолог

        Коментар


        • #19
          До: Радиални и диагонални гуми- разлики?

          Привет,

          то като гледм май тук бая каучукари са се събрали

          простичко обяснена разликата в двата вида гуми има следния вид:
          представете си, че намокрите една радиална и една диагонална гума. След това оставите и двете на по един сух хартиен лист. Радиалната гума ще остави квадратен отпечатък със заоблени ръбове, а диагоналната - кръгъл(или почти такъв)-става дума за натоварена гума.
          Затова диагоналните са крайно неподходящи за управляващи.
          Плюсът им е, че диагонално разположените нишки на остовата на текстила на каркаса имат по-голяма дължина от радиалните и налягането в гумата (+товара) се распределя на по-голяма дължина.

          така го пише по дебелите книги иначе от конструкция на гуми почти нищо не разбирам.
          Черно, мирише и разваля характера!

          Коментар


          • #20
            До: Радиални и диагонални гуми- разлики?

            Май най-вероятно ctef има впредвид, че страницата е носеща при диагоналните гуми, а въздуха при радиалните?? Не е тъй.
            Черно, мирише и разваля характера!

            Коментар


            • #21
              До: Радиални и диагонални гуми- разлики?

              А инак има и бая разлика в рецептурите на самите каучукови смеси за изработване на двата вида гуми, но това е дооооста обширна тема за разговор.
              Последно редактирано от GOLDY-Владиан Христов; 13-03-09, 19:22. Причина: самореклама.
              Черно, мирише и разваля характера!

              Коментар


              • #22
                До: Радиални и диагонални гуми- разлики?

                Първоначално публикуван от drago_pishinkov Преглед на мнение
                Май най-вероятно ctef има впредвид, че страницата е носеща при диагоналните гуми, а въздуха при радиалните?? Не е тъй.
                Да,това имах предвид.Това съм го чел.Може не съвсем точно да го цитирам ,но принципно беше казано така.Естествено страницата при диагоналната не би могла дапоеме 100% от натоварването,но поема по-голямо натоварване от радиалната.Не е ли така?

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X