До: Радиални и диагонални гуми- разлики?
Да извадя и аз една тема от прахта(защото я виждам тук: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=55433 )
Понеже не видях конкретен отговор,ще си позволя няколко реда...
Принципната разлика се между двата вида гуми е в конструкцията на каркаса.По-горе се спомена бегло.При радиалните гуми нишките на кордажа(образуващи т.нар пояси) са разположени по радиуса на гумата(,,лъчи,които се събират в центъра на окръжността)

Тази структура позволява по-оптимално разпределяне на динамичните натоварвания на гумата в работен режим(в това число по-ниско топлообразуване),по лека и здрава конструкция и още много предимства(има предостатъчно информация в интернет).
По-интересното в случая са диагоналните гуми(за тях информацията е доста оскъдна).На кратко-каркаса им се състои от гумиран корд(плат от синтетични влакна с рядка плетка).Корда се гумира на каландър.Разкроява се по вътъка( основната нишка).При конфекционирането на каркаса един върху друг се налагат няколко пласта гумиран корд,като листовете се редят така,че вътъка на единия ,,плат''е перпендикулярен на следващия,т.е образува се мрежа(подобно на стоманените корди на горната снимка).Каркаса на една тежка диагонална гума може да се състои от 15-20 слоя.За достигане на здравината на същия размер радиална гума,каркаса се нуждае от повече платове(от там и по-високата маса на готовата гума)Това,съчетано с по-несъвършенната конструкция,има редица недостатъци.Освен по-голямата маса,по-голямото топлообразуване,по-лошото топлоотдаване,диагоналните гуми имат и друг недостатък-трудното балансиране.Всеки е виждал камион,чиито гуми правят осморки
Иначе,радиалните гуми по същество са еволюция на диагоналните-добавените радиални пластове и аксиални пояси.Така се постига добро разпределение на усилията,на които е подложена гумата при експлоатация(вижте снимката)
Да извадя и аз една тема от прахта(защото я виждам тук: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=55433 )
Понеже не видях конкретен отговор,ще си позволя няколко реда...
Принципната разлика се между двата вида гуми е в конструкцията на каркаса.По-горе се спомена бегло.При радиалните гуми нишките на кордажа(образуващи т.нар пояси) са разположени по радиуса на гумата(,,лъчи,които се събират в центъра на окръжността)
Тази структура позволява по-оптимално разпределяне на динамичните натоварвания на гумата в работен режим(в това число по-ниско топлообразуване),по лека и здрава конструкция и още много предимства(има предостатъчно информация в интернет).
По-интересното в случая са диагоналните гуми(за тях информацията е доста оскъдна).На кратко-каркаса им се състои от гумиран корд(плат от синтетични влакна с рядка плетка).Корда се гумира на каландър.Разкроява се по вътъка( основната нишка).При конфекционирането на каркаса един върху друг се налагат няколко пласта гумиран корд,като листовете се редят така,че вътъка на единия ,,плат''е перпендикулярен на следващия,т.е образува се мрежа(подобно на стоманените корди на горната снимка).Каркаса на една тежка диагонална гума може да се състои от 15-20 слоя.За достигане на здравината на същия размер радиална гума,каркаса се нуждае от повече платове(от там и по-високата маса на готовата гума)Това,съчетано с по-несъвършенната конструкция,има редица недостатъци.Освен по-голямата маса,по-голямото топлообразуване,по-лошото топлоотдаване,диагоналните гуми имат и друг недостатък-трудното балансиране.Всеки е виждал камион,чиито гуми правят осморки

Иначе,радиалните гуми по същество са еволюция на диагоналните-добавените радиални пластове и аксиални пояси.Така се постига добро разпределение на усилията,на които е подложена гумата при експлоатация(вижте снимката)
Коментар