Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Радиални и диагонални гуми- разлики?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Радиални и диагонални гуми- разлики?

    Знам, че разликата е основно в самата структора на гумата, и съм чувал, че диагоналните гуми трябвало да се позагреят преди по сериозно каране, докато при радиалните няма нужда от това . Дали наистина е така ? Моите гуми например са радиални ( даже си пише с големи букви Radial преди модела), и не мога да разбера каква е разликата.

  • #2
    разликата е в подреждането на платовете... диагоналните са по-стара технология... гумата е по-твърда и с висок борд... всеоще има такива за офроуд, за бусове, камиони и т.н.
    при леките коли диагонални гуми не се ползват отдавна...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #3
      В радиалните гуми нишките на платовете и кордите вървят по радиусите, в диагоналните - по някви хордои, под ъгъл спрямо радиусите.
      Последствията са че радиалните гуми са по-меки, еластични и возят по-плавно. Като ги изпуснеш се сплескват хубаво.
      Диагоналните са по-твърди, изпуснати не правят толкова голямо петно на контакта, обаче пък предават много по-голям въртящ момент. Най-са хубави за трактори, разни катерачки, драгстери. И за джипове са хубави, ама само за сухо и камъни.

      Коментар


      • #4
        Ясно! Но защо след като всички съвременни автомобилни и джипови гуми са радиални, на някои изрично е написано Radial (като моите например), с какво са по радиални от останалите на които нищо не пише

        Коментар


        • #5
          Кой ги знае. Сигурно това им е името. През 70-те това беше нещо като на колата сега да пише "Турбо" или сините габарити. Тогава беше нова технология.

          Коментар


          • #6
            Стефане няма логика да е само част от името, ей така. Трябва да има някаква разлика. Като си ги взимах забравих да питам Близнаците дали знаят. Моите гуми и тези на "го го го" са идентични на пръв поглед, само че неговите са TSL, а моите са Radial/TSL . Все се чудя

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Tsanko_D
              Стефане няма логика да е само част от името, ей така. Трябва да има някаква разлика. Като си ги взимах забравих да питам Близнаците дали знаят. Моите гуми и тези на "го го го" са идентични на пръв поглед, само че неговите са TSL, а моите са Radial/TSL . Все се чудя
              И твойте и на go go go гумите са TSL/Radial разликата е в размера. Неговия е по-голям.
              TSL/Radial е пълното име на модела гума и това наистина е радиална гума от серията TSL. Има още няколко модела на Interco с означението TSL /..... като някой от тях не са радиални, а диагонални.
              Радиалните гуми са значително по-добри по отношение на управляемост на автомобила и поглъщане на дребни неравности по пътната настилка, освен това са по-износоустойчиви и имат по-малко съпротивление при движение.
              За тежки условия на експлоатация обаче диагоналната гума си има предимства. Те са механично по-здрави и по-трудно се повреждат от удари, срязвания и др..
              Поради тези причини производителите на специализирани гуми произвеждат и значително количество модели които са диагонални. Такива гуми са немалка част от производството например на Interco (Super Swamper) и SIMEX. Такава е и любимата гума на Стефан Я-192

              Коментар


              • #8
                да моите гуми са радиални но доколкото знам разликата между диагонални и радиални гуми е в теловете а не платовете. на радиалните гуми теловете са по радиуса а на диагоналните са диагонално на каркаса /протектора/ като рибена кост.

                практиката показа, че TSL radial са слаби за нашите състезания и за колата, която карам, затова сега ги продавам, а на път са други, диагонални, много по - устойчиви /така пише/ гуми
                drive alive

                Коментар


                • #9
                  Единствената файда която ще имаш е че по-трудно ще се късат бордовете от разни остри камъни и железа. А общото усещане е за дървени колела, и изпускаш - не испускаш - все тая, не се сплескват. И без въздух да е, не се вижда.
                  Кво се оказа с трактора?

                  Коментар


                  • #10
                    точно за срязване говоря, това е проблема, а иначе те и тези са дървени и тежки и няма балансиране

                    трактора са го оправили ама не съм ходил да го видя, тази седмица ще разбера
                    drive alive

                    Коментар


                    • #11
                      Взе да ми просветва , аз се чудя кво не им харесва go go go на гумите , пък тя ква била работата

                      Коментар


                      • #12
                        точно тия гуми май са добри само за кал и блато...
                        на едната разходка беше пред мен и задницата ти се лашкаше все едно играеш ламбада, а пък аз си карах отзад и се чудех гумите ли подгряваш, какво ли правиш

                        а най-интересното е, че на Париж-Дакар някои участват с БФ Гудрич А/Т
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #13
                          разликата е в моторизацията, аз съм около 200 к.с. ти тогава беше с 86

                          по големия двигател иска по агресивни гуми иначе няма одържане. пък и аз тогава за първи път излизах с тях и не им бях свикнал, карането с такива гуми е много различно.

                          TSL radial са модел за кал но не е толкова страшно да се карат на сухо, просто там се са си в стихията. на ком емине тази година имаше няколко скоростни етапа, в които се караше по сух черен път и там дадохме много добри времена
                          drive alive

                          Коментар


                          • #14
                            Твърдостта на бордовете има реално значение за наистина големи въртящи моменти. 200 коня в трансмисията на вранглера не са нищо съществено. За сметка на това пък колата наистина ще подскача, тя и не тежи нищо.
                            Когато пуснеш съединителя, през твърдата трансмисия започва да се върти джантата. В същия момент силата на триене още държи стъпката на гумата. С нарастването на момента върху джантата, чисто реактивно нараства и триенето. Гумата започва да се усуква. Радиалната повече, диагоналната по-малко. Ценно свойсво за мигновен старт на твърдо или за наистина тежки машини на здрав грунт.
                            На слаби грунтове обаче тръгват проблеми. Освен че изпусната не се сплесква, заради недостатъчната еластичност на бордовете е и по-склонна към разбортиране. Дори когато е безкамерна по-лесно се отлепва от джантата. Но обикновено е и с вътрешна, и тогава като се отлепи откъсва вентила, и колелото вече не е колело. А за две резервни на покрива не всеки има дребни, па и те не стигат като стане трудно. А вътрешна гума на голямо колело с джанта се сменя с много майки, много.
                            Веднага се сещам само за едни места където диагоналните гуми вършат работа на джиповете. Запуснатите през 80-те строежи. Понеже са обрасли отдавна, отдолу има бетон и железа. Циганите още не са ги събрали. Много е смешно да излъжеш някого да те преследва, и да се стрелнеш през това) В София има много такива красиви места, аз поне харесвам пеизажа)) После може да му кажеш кво ти мислят кубинките, или изобщо да го закопчееш, като го потърсиш след два дни пак си е там. Само песовете са го наобиколили)
                            А Я-192 бих я обичал още повече ако я имах. Ама нямам джанти за нея((( Тя поне се самоочиства като и дадеш обороти. Е, донякъде.

                            Коментар


                            • #15
                              на теория мога да напиша огромна статия по въпроса и да и закача куп линкове в подкрепа, но никога не съм карал такива гуми в екстремни условия и всичко, което мога да напиша са си пълни глупости. като дойдат гумите, като ги сложа и като покарам ще напиша какво съм разбрал
                              drive alive

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X