Здравейте!
Меракът не се лекува, както един колега правилно припомня в подписа си. И тъй като днес ми беше първият почивен ден от седмица насам, го употребих почти целия... за да пробвам новите си BF Goodrich AT. (Друг е въпросът, че нормалните хора правят други неща в деня преди Коледа.
)
***
Изпреварвам събитията, за да благодаря на всички колеги, които - в две-три теми ми препоръчаха тези гуми.
***
Пробата по шосе се състоя от София до с. Буново (около 60 км на изток, по подбалканския път). По-важният тест пък мина в сноване по един чер път между Буново и хижа Чавдар (не стигнах да самата хижа). Упражнението беше леко, каквото се полага за колона от една "жипка". Но пък беше разнообразно. Имаше и камъни, и кал - замръзнала или напълно кална, и сняг - замръзнал или кален, и доста чист лед, и вода - течаща по пътя или на поточета.
***
За самите BFG едва ли ще научите нещо ново баш от мен. Ще споделя само две-три мои си впечатления:
1. Въпреки едрата шарка (нямам предвид вариола) не са по-шумни от предишните ми гуми (също хубави, може би даже зимни, обаче асфалтови. Две от тях бяха "Мишлен", другите три - най-различни. Знам, че не бива така, но така беше...) Просто шумът е различен, каквото и да значи това.
2. Стоят на пътя солидно и някак меко. Трудно ми е да обясня усещането; бих го сравнил с обувки, които имат гъвкава и отчасти пружинираща подметка - такива обувки просто те канят да се затичаш.
3. Почти всички случаи, когато ме поднесе насам-натамq бяха върху сняг. Не и върху отсечки от по няколко метра чист лед, такъв, по който и пеш бих минал мнооого страхливо. Това е парадоксално, но също така е и факт - и го записах в компютъра под шапката.
***
ГОЛЕМИЯТ ПРОБЛЕМ преди да си взема гумите беше, че са ГОЛЕМИ. По всички спецификации на "Джимни"-то се полагат 205/70/15. Но такива BFG-та май няма. Първо Adwokat ми вдъхна куража да сложа по-големи гуми, а после Goldy ми затвърди куража, намери и монтира гумите. Те са 215/75/15, с един размер по-нагоре, както популярно ми обясни Goldy.
Разбира се, бях се колебал много и бях чел във форума много по въпроса. Важни открития не съм направил, нито пък ще изненадам някого със забелязаното. Но ще споделя две-три впечатления.
***
1. Промяната в моя случай е гуми, по-широки с един сантиметър, и "жипка", по-висока с близо два сантиметра. Смешно звучи, но 3 дни след смяната, като седна в колата се чувствам по-високо (заради няма и 2 см!). Значи размерът има значение.
2. Не съм усетил ни най-малка разлика в пъргавината на машината при спиране или усилване, нито в онези оф-роуд местенца, където се изисква тънко и на момента реагиране с педалите. Значи размерът няма значение. (Едно от най-големите ми притеснения преди да се реша на "по-горен размер", беше как ще се промени натоварването върху двигателя и съединителя, съответно върху управлението.)
3. Притеснявах още дали по-големите гуми няма да задират в калници (не съм дозрял да ги режа) и други части. А и много държа да си запазя пълния завой на "Джимни"-то, който е едно от големите предимства на тази "буболечка". Та при монтажа Goldy много внимателно провери проблема. Всичко беше ОК. Останах все пак с едно наум какво става "там, където много друса".
Нищо лошо не става, показа днешният тест. Затова, впрочем, прилагам повече снимки от едни поточета - места, където особено внимателно слушах дали по-голямата гума няма да задере в калника. Е, не задра.
4. Баирчинката, която също се вижда на снимките, бих минал и с предишните гуми. Но нямаше да я мина БЕЗ ДА УСЕТЯ. А днес стана така - и нагоре и надолу. С лекота. Не мога да кажа дали това се дължи на факта "BFG - АТ" или на размера, или и на двете.
Само че има нещо, което шестото чувство ми казва. Значи преди около месец в Лозенската планина имаше едно местенце, където мнозина се пробваха, а малцина успяха. И аз се пробвах, докато кабината се изпълни с противната миризма на съединител... Та шестото чувство ми казва, че с тези гуми щях да мина - и то без миризми.
***
Искам накрая специално да благодаря на Goldy за придобивката, а по-точно казано за точността, отзивчивостта и добрите съвети. (Има, впрочем, едно забавно съвпадение. Той ми монтира гумите в деня след неговия рожден ден. Аз ги пробвах в деня преди моя рожден ден. И настроението утре ми е гарантирано.)
***
Извинявайте за прекалено дългата публикация, но все пак в началото припомних какво е това мерак. От друга страна тази вечер едва ли има много пишещи във форума. Все някой трябва да компенсира...
На всички колега пожелавам Весела Коледа, приятни празници и щастлива Нова година.
Поздрави!
(P.S. Снимките, меко казано, не са върхът, за което прощавайте. В края на краищата не съм отишъл там да се снимам, а гуми да тествам. Още веднъж поздрави!)
Меракът не се лекува, както един колега правилно припомня в подписа си. И тъй като днес ми беше първият почивен ден от седмица насам, го употребих почти целия... за да пробвам новите си BF Goodrich AT. (Друг е въпросът, че нормалните хора правят други неща в деня преди Коледа.

***
Изпреварвам събитията, за да благодаря на всички колеги, които - в две-три теми ми препоръчаха тези гуми.
***
Пробата по шосе се състоя от София до с. Буново (около 60 км на изток, по подбалканския път). По-важният тест пък мина в сноване по един чер път между Буново и хижа Чавдар (не стигнах да самата хижа). Упражнението беше леко, каквото се полага за колона от една "жипка". Но пък беше разнообразно. Имаше и камъни, и кал - замръзнала или напълно кална, и сняг - замръзнал или кален, и доста чист лед, и вода - течаща по пътя или на поточета.
***
За самите BFG едва ли ще научите нещо ново баш от мен. Ще споделя само две-три мои си впечатления:
1. Въпреки едрата шарка (нямам предвид вариола) не са по-шумни от предишните ми гуми (също хубави, може би даже зимни, обаче асфалтови. Две от тях бяха "Мишлен", другите три - най-различни. Знам, че не бива така, но така беше...) Просто шумът е различен, каквото и да значи това.
2. Стоят на пътя солидно и някак меко. Трудно ми е да обясня усещането; бих го сравнил с обувки, които имат гъвкава и отчасти пружинираща подметка - такива обувки просто те канят да се затичаш.
3. Почти всички случаи, когато ме поднесе насам-натамq бяха върху сняг. Не и върху отсечки от по няколко метра чист лед, такъв, по който и пеш бих минал мнооого страхливо. Това е парадоксално, но също така е и факт - и го записах в компютъра под шапката.
***

Разбира се, бях се колебал много и бях чел във форума много по въпроса. Важни открития не съм направил, нито пък ще изненадам някого със забелязаното. Но ще споделя две-три впечатления.
***
1. Промяната в моя случай е гуми, по-широки с един сантиметър, и "жипка", по-висока с близо два сантиметра. Смешно звучи, но 3 дни след смяната, като седна в колата се чувствам по-високо (заради няма и 2 см!). Значи размерът има значение.
2. Не съм усетил ни най-малка разлика в пъргавината на машината при спиране или усилване, нито в онези оф-роуд местенца, където се изисква тънко и на момента реагиране с педалите. Значи размерът няма значение. (Едно от най-големите ми притеснения преди да се реша на "по-горен размер", беше как ще се промени натоварването върху двигателя и съединителя, съответно върху управлението.)
3. Притеснявах още дали по-големите гуми няма да задират в калници (не съм дозрял да ги режа) и други части. А и много държа да си запазя пълния завой на "Джимни"-то, който е едно от големите предимства на тази "буболечка". Та при монтажа Goldy много внимателно провери проблема. Всичко беше ОК. Останах все пак с едно наум какво става "там, където много друса".
Нищо лошо не става, показа днешният тест. Затова, впрочем, прилагам повече снимки от едни поточета - места, където особено внимателно слушах дали по-голямата гума няма да задере в калника. Е, не задра.
4. Баирчинката, която също се вижда на снимките, бих минал и с предишните гуми. Но нямаше да я мина БЕЗ ДА УСЕТЯ. А днес стана така - и нагоре и надолу. С лекота. Не мога да кажа дали това се дължи на факта "BFG - АТ" или на размера, или и на двете.
Само че има нещо, което шестото чувство ми казва. Значи преди около месец в Лозенската планина имаше едно местенце, където мнозина се пробваха, а малцина успяха. И аз се пробвах, докато кабината се изпълни с противната миризма на съединител... Та шестото чувство ми казва, че с тези гуми щях да мина - и то без миризми.
***
Искам накрая специално да благодаря на Goldy за придобивката, а по-точно казано за точността, отзивчивостта и добрите съвети. (Има, впрочем, едно забавно съвпадение. Той ми монтира гумите в деня след неговия рожден ден. Аз ги пробвах в деня преди моя рожден ден. И настроението утре ми е гарантирано.)
***
Извинявайте за прекалено дългата публикация, но все пак в началото припомних какво е това мерак. От друга страна тази вечер едва ли има много пишещи във форума. Все някой трябва да компенсира...
На всички колега пожелавам Весела Коледа, приятни празници и щастлива Нова година.

Поздрави!
(P.S. Снимките, меко казано, не са върхът, за което прощавайте. В края на краищата не съм отишъл там да се снимам, а гуми да тествам. Още веднъж поздрави!)
Коментар