Здравйте колеги, реших да пусна отделна тема за тези малко известни, поне за мен гуми. Пускам я сега, защото исках да натрупам впечатления от всички видове настилки и сезони.
Преди 3-4 месеца си купих на майтап една Кия Спортидж първа генерация, та се наложи да я "обуя". Понеже в същото време продадох и двете си коли, на Кията се падна да е евридейка. По тази причина отпадна избора за чисто кални гуми, та се насочих към алтеренки. Асфалтови гуми също не са ми опция, защото в същото време ми трябва джип и за правене на трасета за състезанията в Русе и Нова Черна. Не ми се даваха някаква сериозна сума за гуми за джип, който купих за смешни пари. На Гранда съм с General Grabber AT2, но ми идваха на цена около 800 лв.
Грипмакс-а излезе като най- изгодното предложение. Потърсих впечатления, мнения, но навсякъде информацията оскъдна. Разгледах официалната страница на производителя: http://www.gripmaxtire.com/a/product/ALL_TERRAIN/14.html
и реших да си направя експеримента. Ако, това се сметне за реклама, моля, махнете линка. Та, тези гуми ги купих още по- на майтап и от Кията. Разтърсих се кой ги предлага у нас. Имаше на няколко места, горе долу на близки цени, но все на поръчка и доставка 10 работни дни. Реших да поръчам от Примекс в Русе. Не бяха най евтини там, но не ми се занимаваше с куриери, а ако стане нещо по гаранция, са ми под ръка. Изчаках си чинно 10- те дена доставка от Германия. Пристигнаха с дот от 2016г. Тогава гумите струваха около 120 лв. за размер 215/75/15. Сега гледам ги има и по 108 лв. по сайтовете за гуми. Гумите дойдоха и първите ми впечатления бяха, че са много меки и от истински кучук без много силикони и други заместители. Междувременно, докато чаках гумите се обзаведох с едни джанти, които купих от любов от пръв поглед:

Обаче се получи леко разминаване между размера на гумите и широчината на джантите, ама вече беше късно за поправене. Гумите вече пътуваха за България. След монтажа гумите стояха малко смешно, като на БМВ дрифтачка с тесни гуми на широко джанти, ама каквото такова:


Отначало се страхувах от разбортиране и ги напомпих на 2,8 атм., ама впоследствие разбрах, че няма страшно. Понеже, джантите са доста по изнесени от стандартните и гумите бяха два размера над предвидените за Кията, имах притеснение да не опират гумите при "разчекване", но всичко без да искам, беше сметнато до милиметър:




Първите ми впечатления от гумите бяха от суха настилка: справяха се перфектно без никакви забележки. Колата стана много по стабилна, първо от изнесените джанти, и второ, от разпънатите без да искам гуми на джантите. Няма го онова усукване на гумата спрямо джантата, при странично плъзгане на настилка с голямо сцепление. Кията стана като трупче в завоите. Другото , което ми направи впечатление, е това, че гумите са абсолютно безшумни при всякакви скорости. Все едно караш асфалтова гума.
Чаках да завали дъжд, за да разбера какво се случва на мокра настилка. И там останах много приятно изненадан от държането на Грипмакс-а. Не поднасяше и стоеше добре на мокрия асфалт.
След това, дойде време и за русенското състезание, и се наложи да я вкарам и в калта. Не залагах много на офроуд възможностите на тези гуми, понеже грайфера типичен за алтерен гуми, беше много по ситен и кубчетата бяха много по на гъсто от Бф Гудрич и Генерал грабера. Но, и в калта не ме предадоха и не ме оставиха никъде, дори и след проливните дъждове, които тогава се изсипаха. Естествено, не съм си търсил белята със заигравки, но мазната русенска кал не прощава и по черните пътища. Отчитам и факта, че Кията е относително лек джип, а това е предимство и в кал и в сняг. Определено, това не е офроуд гума, но за лек такъв стават.
И сега, след Нова година, вече имах възможност да се убедя и в представянето на гумите в сняг и лед. Да добавя, че вече са на 12- 13 000 км., минати на сух асфалт и черни пътища, но им е първа зима. Ами, какво да кажа- впечатлен съм. Може би, защото, подходих от самото начало, леко дори с насмешка към тази марка, тя реши да ми се докаже всякак. На утъпкан и неутъпкан сняг никакви проблеми, не поднася, не буксува. Нарочно си търся предизвикателства по улиците, с всичко се справят, като внимавам, само да не седне колата, и да останат гумите във въздуха, че тогава няма смисъл да доказват нищо. Но, от сняг до сняг има голяма разлика. Това е на сняг пухкав, на отрицателни температури. Още нямам впечатления на топящ се сняг със слой вода между гумите и снега. На лед също няма проблем, макар да няма ламели за зимна гума. Отдавам го единствено на качествата на каучука. На сняг и лед за мен е по важно как спира колата, не как тръгва. Понеже не обичам коли с АБС, особено зимата, за мен е критерии за безопасно спиране, тогава, когато колата спира без да се налага да се включва системата. Това е индикация, че имаме сцепление с настилката. Точно така се държат тези гуми, разбира се, като се кара със скорости съобразени с условията, а не като камикадзе. Дори и под скоростта, на която сработва АБС, при рязко натискане на спирачките на хлъзгав терен, колата спира учудващо добре.
Прави ми впечатление, че и при температури от -10 градуса, каучука запазва мекотата си:
Като заключение, мога да кажа, че тази нискобюджетна гума си заслужава отвсякъде. Аз подходих с голямо недоверие, но впоследствие си изградих доверието от личен опит.
Не съм търговец на гуми, не правя реклама, никого не агитирам, просто споделям.
Като имам още какво да кажа, ще го споделя с вас.
Преди 3-4 месеца си купих на майтап една Кия Спортидж първа генерация, та се наложи да я "обуя". Понеже в същото време продадох и двете си коли, на Кията се падна да е евридейка. По тази причина отпадна избора за чисто кални гуми, та се насочих към алтеренки. Асфалтови гуми също не са ми опция, защото в същото време ми трябва джип и за правене на трасета за състезанията в Русе и Нова Черна. Не ми се даваха някаква сериозна сума за гуми за джип, който купих за смешни пари. На Гранда съм с General Grabber AT2, но ми идваха на цена около 800 лв.
Грипмакс-а излезе като най- изгодното предложение. Потърсих впечатления, мнения, но навсякъде информацията оскъдна. Разгледах официалната страница на производителя: http://www.gripmaxtire.com/a/product/ALL_TERRAIN/14.html
и реших да си направя експеримента. Ако, това се сметне за реклама, моля, махнете линка. Та, тези гуми ги купих още по- на майтап и от Кията. Разтърсих се кой ги предлага у нас. Имаше на няколко места, горе долу на близки цени, но все на поръчка и доставка 10 работни дни. Реших да поръчам от Примекс в Русе. Не бяха най евтини там, но не ми се занимаваше с куриери, а ако стане нещо по гаранция, са ми под ръка. Изчаках си чинно 10- те дена доставка от Германия. Пристигнаха с дот от 2016г. Тогава гумите струваха около 120 лв. за размер 215/75/15. Сега гледам ги има и по 108 лв. по сайтовете за гуми. Гумите дойдоха и първите ми впечатления бяха, че са много меки и от истински кучук без много силикони и други заместители. Междувременно, докато чаках гумите се обзаведох с едни джанти, които купих от любов от пръв поглед:
Обаче се получи леко разминаване между размера на гумите и широчината на джантите, ама вече беше късно за поправене. Гумите вече пътуваха за България. След монтажа гумите стояха малко смешно, като на БМВ дрифтачка с тесни гуми на широко джанти, ама каквото такова:
Отначало се страхувах от разбортиране и ги напомпих на 2,8 атм., ама впоследствие разбрах, че няма страшно. Понеже, джантите са доста по изнесени от стандартните и гумите бяха два размера над предвидените за Кията, имах притеснение да не опират гумите при "разчекване", но всичко без да искам, беше сметнато до милиметър:
Първите ми впечатления от гумите бяха от суха настилка: справяха се перфектно без никакви забележки. Колата стана много по стабилна, първо от изнесените джанти, и второ, от разпънатите без да искам гуми на джантите. Няма го онова усукване на гумата спрямо джантата, при странично плъзгане на настилка с голямо сцепление. Кията стана като трупче в завоите. Другото , което ми направи впечатление, е това, че гумите са абсолютно безшумни при всякакви скорости. Все едно караш асфалтова гума.
Чаках да завали дъжд, за да разбера какво се случва на мокра настилка. И там останах много приятно изненадан от държането на Грипмакс-а. Не поднасяше и стоеше добре на мокрия асфалт.
След това, дойде време и за русенското състезание, и се наложи да я вкарам и в калта. Не залагах много на офроуд възможностите на тези гуми, понеже грайфера типичен за алтерен гуми, беше много по ситен и кубчетата бяха много по на гъсто от Бф Гудрич и Генерал грабера. Но, и в калта не ме предадоха и не ме оставиха никъде, дори и след проливните дъждове, които тогава се изсипаха. Естествено, не съм си търсил белята със заигравки, но мазната русенска кал не прощава и по черните пътища. Отчитам и факта, че Кията е относително лек джип, а това е предимство и в кал и в сняг. Определено, това не е офроуд гума, но за лек такъв стават.
И сега, след Нова година, вече имах възможност да се убедя и в представянето на гумите в сняг и лед. Да добавя, че вече са на 12- 13 000 км., минати на сух асфалт и черни пътища, но им е първа зима. Ами, какво да кажа- впечатлен съм. Може би, защото, подходих от самото начало, леко дори с насмешка към тази марка, тя реши да ми се докаже всякак. На утъпкан и неутъпкан сняг никакви проблеми, не поднася, не буксува. Нарочно си търся предизвикателства по улиците, с всичко се справят, като внимавам, само да не седне колата, и да останат гумите във въздуха, че тогава няма смисъл да доказват нищо. Но, от сняг до сняг има голяма разлика. Това е на сняг пухкав, на отрицателни температури. Още нямам впечатления на топящ се сняг със слой вода между гумите и снега. На лед също няма проблем, макар да няма ламели за зимна гума. Отдавам го единствено на качествата на каучука. На сняг и лед за мен е по важно как спира колата, не как тръгва. Понеже не обичам коли с АБС, особено зимата, за мен е критерии за безопасно спиране, тогава, когато колата спира без да се налага да се включва системата. Това е индикация, че имаме сцепление с настилката. Точно така се държат тези гуми, разбира се, като се кара със скорости съобразени с условията, а не като камикадзе. Дори и под скоростта, на която сработва АБС, при рязко натискане на спирачките на хлъзгав терен, колата спира учудващо добре.
Прави ми впечатление, че и при температури от -10 градуса, каучука запазва мекотата си:
Като заключение, мога да кажа, че тази нискобюджетна гума си заслужава отвсякъде. Аз подходих с голямо недоверие, но впоследствие си изградих доверието от личен опит.
Не съм търговец на гуми, не правя реклама, никого не агитирам, просто споделям.
Като имам още какво да кажа, ще го споделя с вас.
Коментар