Обява

Свий
Няма добавени обяви.

паднала гума

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: паднала гума

    В моя случай секретната не е сложена, другите вероятно хлабави. 3-4 км.асфалт, широко празно кръгово с газ на изхода, след изправяне и доп.ускоряване следват вибрации, тропане и нещо опит за плавни спирачки. Гумата си замина, тя и колата си запазиха праволинейното движение. Събраха се гайките от пътя, малко мамата на предп. щит за спирачките и газ при гумаджиите. Свидетели са акумулаторджиите и плочкаджиите на Сливница преди Раковска, а от Евроболта нови секр. гайки още в момента. Не знам, ако беше в кръговото и имаше коли.
    Последно редактирано от veskov; 19-10-15, 23:58.
    А тези простотии се правят от името на всички ни.
    Даника
    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

    Коментар


    • #17
      От: паднала гума

      https://www.youtube.com/watch?v=w0eo-cSkngA

      Коментар


      • #18
        От: паднала гума

        При агресивно каране се случва, много често да се разхлабят гайките (болтове), особено ако няма центроваща втулка.(Имам навика на всеки етап, да правя по една обиколка около автомобила с големия ключ.) Причините за разхлабването са много: боя ,замърсяване, не почистени резби, центроващ отвор + втулка, конус на гайката и джантата, не д о с т а т ъ ч н о затягане, деформация на отвора, ехцентричнос на гайката и мн. други причини.МНОГО важно нещо: болта (гайката) създава сила на триене м/у джантата и главинат, която сила придава момента на движение и спиране.

        Коментар


        • #19
          От: паднала гума

          Първоначално публикуван от Христо Преглед на мнение
          При агресивно каране се случва, много често да се разхлабят гайките (болтове), особено ако няма центроваща втулка.(Имам навика на всеки етап, да правя по една обиколка около автомобила с големия ключ.) Причините за разхлабването са много: боя ,замърсяване, не почистени резби, центроващ отвор + втулка, конус на гайката и джантата, не д о с т а т ъ ч н о затягане, деформация на отвора, ехцентричнос на гайката и мн. други причини.МНОГО важно нещо: болта (гайката) създава сила на триене м/у джантата и главинат, която сила придава момента на движение и спиране.
          Виж сега, ясно е, че всичко е възможно...В първия пост е писано за каква кола, колко време и при кави условия...т.е. не е на състезание, където...вариации-бол. Причините за да падне са: некадърност, немърливост, некомпетентност.

          Коментар


          • #20
            От: паднала гума

            Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнение
            ...Причините за да падне са: некадърност, немърливост, некомпетентност.
            И за оправдание - някакъв вид бързане.
            Има го научно в другата тема.
            http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=198359
            Последно редактирано от veskov; 20-10-15, 17:46.
            А тези простотии се правят от името на всички ни.
            Даника
            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

            Коментар


            • #21
              От: паднала гума

              Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнение
              Виж сега, ясно е, че всичко е възможно...В първия пост е писано за каква кола, колко време и при кави условия...т.е. не е на състезание, където...вариации-бол. Причините за да падне са: некадърност, немърливост, некомпетентност.
              Първият път, когато съм бил близо до падане на колело, НЕ беше на състезание, а на една от т.нар. "хард разходки" с много бъхтане в дълбок сняг (12 км за 12 ч). Т.е. доста буксуване с включен блокаж = много вибрациЙ. На прибиране по асфалта усетих някакви вибрации, но ги отдадох на натрупани вътре по джантите заледен сняг и кал. Пред къщи установих, че на задна лява липсват 3 гайки, 2 са силно разхлабени и само 1 още държеше.

              След още 2 инцидента със саморазвили се гайки, единият от които завърши с излитане на задна лява, се стигна до извода, че гайките, с които бяха доставени джантите, са с конус, който не е подходящ за лети джанти. При каране по асфалт това не води до сериозни последствия, но при офроуд каране, свързано с повечко буксуване, блъскане в неравности и т.н. гайките проявяваха склонност към саморазвиване.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #22
                От: паднала гума

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                Първият път, когато съм бил близо до падане на колело, НЕ беше на състезание, а на една от т.нар. "хард разходки" с много бъхтане в дълбок сняг (12 км за 12 ч). Т.е. доста буксуване с включен блокаж = много вибрациЙ. На прибиране по асфалта усетих някакви вибрации, но ги отдадох на натрупани вътре по джантите заледен сняг и кал. Пред къщи установих, че на задна лява липсват 3 гайки, 2 са силно разхлабени и само 1 още държеше.

                След още 2 инцидента със саморазвили се гайки, единият от които завърши с излитане на задна лява, се стигна до извода, че гайките, с които бяха доставени джантите, са с конус, който не е подходящ за лети джанти. При каране по асфалт това не води до сериозни последствия, но при офроуд каране, свързано с повечко буксуване, блъскане в неравности и т.н. гайките проявяваха склонност към саморазвиване.
                Твоят вариант, към кой от трите, посочени от мен го определяш?

                Коментар


                • #23
                  От: паднала гума

                  Всички започваме с некомпетентност, докато не ни се случи. Ок, ритмичното хлопане на разхлабена джанта (при висока скорост може да го сбъркаш дори с неравномерно износена гума) няма нищо общо с хлопането на скъсан тампон или хлабаво монтиран амортисьор. Като станем достатъчно кадърни, да различим едното от другото, идва ред на немърливостта. Мхм, оказва се, че човек трябва да е доста кадърен и компетентен, за да си позволи да е немърлив.
                  Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                  Коментар


                  • #24
                    От: паднала гума

                    Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнение
                    Твоят вариант, към кой от трите, посочени от мен го определяш?
                    Ти ми кажи! Немски джанти, доставени с немски гайки. При преобладаващия начин на употреба проблем няма. Има ли блъскане обаче ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #25
                      От: паднала гума

                      Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                      Лява гума да падне сама-може.Дясна гума сама няма как да се саморазвие.
                      Това от лява хомосексуална ориентация или има някаква техническа причина, която не мога съвсем ясно да си представя, защото ускорителното движение при автомобилите не е само положително. Не само това - мисля бакалски сбор от ускорението все гони нулата.

                      Питам, щото на мен само един път ми е се е случвало и то наистана на лява гума, но пък беше на 5 км. от гумаджията и там беше ясна работата.

                      Коментар


                      • #26
                        От: паднала гума

                        Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
                        Това от лява хомосексуална ориентация или има някаква техническа причина, която не мога съвсем ясно да си представя, защото ускорителното движение при автомобилите не е само положително. Не само това - мисля бакалски сбор от ускорението все гони нулата.

                        Питам, щото на мен само един път ми е се е случвало и то наистана на лява гума, но пък беше на 5 км. от гумаджията и там беше ясна работата.
                        Посоката на въртене през по-голямото време съвпада с посоката на стягане.Не знам спора дали е бакалски,но виж статистиката...
                        Виден столичен ихтиолог

                        Коментар


                        • #27
                          От: паднала гума

                          Беглите ми познания за инертност и триене винаги са се сблъсквали с несъкрушимата теория, че болтовете се "самонавиват". Ако някой ми го обясни на простоцарски, ще бъда благодарен. Вероятно не е и за тая тема, човекът тук има по- конкретен проблем.
                          Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                          Коментар


                          • #28
                            От: паднала гума

                            На старите руски камиони(ГАЗ, ЗиЛ) гайките от лявата страна са с лява резба.
                            Сетете се защо.

                            А никакво самонавиване няма там, няма откъде да дойде.
                            Поредния мит който царува в народонаселението.
                            Понеже гайките се затягат с някаква сила, и тя е съвсем по силите на дадения човек-се счита, че трябва и да се развият със същата сила. И когато при развиване се налага да се ползва доста по-голяма-съответния индивид си мисли, че гайките са се самонатегнали, а то всъщност е виновна ръждата или мръсотиите по резбата.
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #29
                              От: паднала гума

                              Никъде на съм писал, че се самостягат , а че по-трудно ще се саморазвият
                              Виден столичен ихтиолог

                              Коментар


                              • #30
                                От: паднала гума

                                Първоначално публикуван от Христо Преглед на мнение
                                При агресивно каране се случва, много често да се разхлабят гайките (болтове), особено ако няма центроваща втулка.(Имам навика на всеки етап, да правя по една обиколка около автомобила с големия ключ.) Причините за разхлабването са много: боя ,замърсяване, не почистени резби, центроващ отвор + втулка, конус на гайката и джантата, не д о с т а т ъ ч н о затягане, деформация на отвора, ехцентричнос на гайката и мн. други причини.МНОГО важно нещо: болта (гайката) създава сила на триене м/у джантата и главинат, която сила придава момента на движение и спиране.
                                Ицо, така е. Моите се развиха след като минах трасето от първия ден и поблъсках както е видно и от клиповете, които съм пуснал.
                                Идеята е, че после при моя си гумаджия водих разговор, от който излезе че и на неговите момчета се случва да изпуснат, но той има въведен стандарт, при смяна на гуми и джанти, да се почиства централния отвор, да се пръскат със спрей шпилките, да се проверява задължително на ръка всяка гайка................но човешкия фактор си е важен.
                                Просто джантите не бяха поставени правилно. Карам джипа вече към 5К километра и за първи път ми се случва това. Блъсках го зимата с часове в планината, буксувах яко, падахме към едно дере с Елиан, не се разхлабиха.
                                Стегнали са само едната гайка силно в началото, която е дала различен наклон на джантата, добре закрепен с останалите гайки, който си е държал докато карах по асфалт. Когато имаше странични удари и реален офроуд в последния ден, то тогава се е получило разхлабването.

                                Не ми е първа смяна на гуми или сваляне на джанти на този джип и после каране в тежки условия, но ми е първото падане на джанта, на две джанти


                                п.п.
                                А па тия легенди със саморазвиването...................абе хора, дръжте се сериозно бе, ако се саморазвиват левите по посока на движение, от самото движение, ми то по улиците да бяха само коли с десни гуми.
                                Представяте ли си такова обяснение да дадат от Порше за катастрофата на Пол Уокър..................ми децата му ще им станат съдружници.
                                Въпрос на кадърност и стандарт е всичко и на завиране на главата в пясъка, като на щраус.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X