Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Казус с регенератите...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Казус с регенератите...

    Попадна ми извадка от ПРАВИЛНИК за прилагане на ”Закона за движението по пътищата”:
    .... Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
    .... т.9. по колелата и гумите:
    а) гумата не съответства по размер, налягане, допустимо натоварване и скорост на марката и модела на моторното превозно средство;
    б) гумата има разкъсвания;
    в) джантата е повредена или деформирана, липсва или е повреден елемент за закрепване на джантата към главината на колелото;
    г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм;
    д) има вулканизирани или регенерирани предни гуми;
    е) не са балансирани колелата на лекия автомобил;”


    и какво излиза? На теория трябва да се глобяват всички шофьори на 4х4 с гуми регенерат?
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

  • #2
    До: Казус с регенератите...

    има нещо такова....

    Коментар


    • #3
      До: Казус с регенератите...

      Не само на теория но и на практика няма страна от ЕС в която да е разрешена експлоатацията по пътна мрежа на моторни превозни средства с гуми регенерат. Това че тук не се контролират все още тези неща не значи че са разрешени.
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        До: Казус с регенератите...

        offtopic:

        Толкова неща по джипките няма да са разрешени (за движение по пътна мрежа) съвсем скоро, че гумите ще са ни последния проблем...

        Коментар


        • #5
          До: Казус с регенератите...

          Не бих казал Яро. Ако гледаме точно по закон има начини да се изпълнят изискванията и въпреки това машината да е ОК за всякакви офроуд предизвикателства... без траялни и ралийни състезателни машини разбира се...
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #6
            До: Казус с регенератите...

            Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
            Не бих казал Яро. Ако гледаме точно по закон има начини да се изпълнят изискванията и въпреки това машината да е ОК за всякакви офроуд предизвикателства... без траялни и ралийни състезателни машини разбира се...
            Ами Венци имам предвид всичко това, за което сме си говорили - брони, гуми (до % над оригиналния размер), външен вид и т.н. и т.н. Да се надяваме, че ще сме в графата заварено положение..

            Коментар


            • #7
              До: Казус с регенератите...

              Яро всички брони по нашите автомобили отговарят 100% на изискванията на закона... Да, не могат да се сложат такива но на автомобили произведени след 2006 година каквито знаеш ние пък няма да си купим...

              За размера на гумите няма проблеми, могат да бъдат взети съответните разрешения дори и в Германия стига да се убеди съответния експерт че за коригирани всички други неща които са необходими - например предавателно отношение... и спирачен апарат...

              Има си начини, да те са скъпи и задължително изискват монтаж само на допълнителни аксесоари които имат съответните изпитания и сертификати. Е ти добре знаеш че на всичките ни автомобили и най-малкия тунинг е правен само с детайли които имат всичко необходимо...

              Просто когато тези неща започнат да се контролират тогава много хора ще разберат защо не е все едно дали са си купили аксесоар отговарящ на всички стандарти или неговото китайско копие...
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #8
                До: Казус с регенератите...

                Колкото до регенератите много пъти съм подчертавал че не смятам живота си толкова евтин че да го поверя на гума регенерат... Ако нямам пари за гуми ще се возя с автобуса но регенерат никога няма да си сложа...
                VPetrov.photography

                Коментар


                • #9
                  До: Казус с регенератите...

                  Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                  Колкото до регенератите много пъти съм подчертавал че не смятам живота си толкова евтин че да го поверя на гума регенерат... Ако нямам пари за гуми ще се возя с автобуса но регенерат никога няма да си сложа...
                  Лошото е, че много хора живеят с мисълта ..." точно на мен няма да се случи"... . Но когато се случи здравето и живота им изцяло е в ръцете на всевишния.
                  Разликата в цената на истинските гуми и регенерата в никакъв случай не причина да се поеме такъв риск, а той е голям и последиците са страшни, дори могат да бъдат и фатални.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Казус с регенератите...

                    ако вземем за пример МАЛАТЕСТА /като най-популярни/ правят регенерати за леки коли, за бусове и за джипове... Да кажем, че тези с МТ шарка за 4х4 не са предназначени за пътната мрежа, но останалите?
                    В ПРАКТИКЕР пък са се затрупали със зимни регенерати за леки коли... Да не би да са предназначени само за задните гуми?

                    Чудно ми е как може официално да се рекламира и продава нещо, което всъщност е забранено? - или да отпадне забраната или да се промени наредбата!
                    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                    Коментар


                    • #11
                      До: Казус с регенератите...

                      Еми какво ти е чудно... както много неща така и това... но ще му дойде и на него времето...
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #12
                        До: Казус с регенератите...

                        Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                        В ПРАКТИКЕР пък са се затрупали със зимни регенерати за леки коли... Да не би да са предназначени само за задните гуми?

                        Чудно ми е как може официално да се рекламира и продава нещо, което всъщност е забранено? - или да отпадне забраната или да се промени наредбата!
                        +100% Съм съгласен с теб,но хората ги купуват.Приятел взе 4бр.зимни гуми от Практикер питам го защо, тия са регенерат.Нова гума ГИВСЛАВ или КЛЕБЕР е с 10- 20лв. разлика в цена на гума .Отговора бе:
                        -Еее тия имат TUV,гаранция,апък и зимата не се кара с висока скорост.
                        Land Rover Discovery:
                        - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
                        Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Казус с регенератите...

                          Всичко е много относително.Първо когато е писан закона тогава регенератите са били едни сега са други.Второ по -добре регенерати нови отколкото десетгодишни галоши.
                          Трето не всеки може да си позволи нова хубава гума и какво да спре да кара ли?
                          (Който отговори положително на този въпрос нека си спомни от къде е тръгнал и какво е карал)Четвърто всички ,които говорят против регенерата подозирам, че никога не са карали регенерати което води до некоректно мнение.Пето при нашето хоби често се случва да се повреди гума която ако е прекалено скъпа пак обезсмисля нещата.
                          Шесто не съм забелязъл някакви особени предимства при обикновените гуми освен износоустойчивостта.Шесто мисля си , че по скоро трябва да забранят някои марки и модели превозни средства пред това с регенератите,ама и това не може да стане...

                          Поздрави!
                          M.P.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Казус с регенератите...

                            Първоначално публикуван от Chico Преглед на мнение
                            ...Шесто не съм забелязъл някакви особени предимства при обикновените гуми освен износоустойчивостта.
                            Това може би е предимство в полза на регенерата.
                            Иначе, без да превръщаме темата в за и против регенерата, аз съм забелязал няколко предиства на обикновените гуми:
                            - гарантирано еднаква основа
                            - максимална близост до посоченият размер, както и абсолютна еднаквост за 4бр. нови гуми например. При регенрата трябва доста подбиране, за да се получи
                            - по-малко тегло за един и същ размер и т.н...

                            Иначе да, регенератите в днешно време са на порядъци по-добри от онези от годините, когато са писани законите тук.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Казус с регенератите...

                              смешното за регенератите в Практикер е, че не са по-евтини от нови /не-регенерати/ в Метро
                              Най-тъпото е, че хората се заблуждават, че щом е регенерат няма как да е по-скъпо от нова... А то...

                              Да не говорим, че човек ако се разтърси и пусне връзки, може да си намери нови гуми с голяма отстъпка от цената... Аз намерих чрез познат гуми с около 40% отстъпка от магазинната цена...

                              Темата ми беше обаче не ЗА и ПРОТИВ регенератите, а за пълното незачитане на буквата на закона /поне в сегашният му вид/...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X