Здравейте.Тъй като джипа се кара постоянно и се набляга почивните дни на offroad се чудя какви гуми да си взема.Дойде зимата и аз още карам с гумите които взех заедно с джипа, гумите са на 6 години BF goodrich all terain T/A(очудващо имат бая грайфер, но каучука за нищо не става) . Искам съвет, дали да взема пак едни такива и да изкарам няколко години , или съм се нагледал на Goodyear Wrangle Duratrac , ама лошото при тях е ,че лятото сигурно се изхабяват бързо , и ще трябва да ги сменявам, и да слагам някви други лятото?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Съвет за покупка на нови гуми
Свий
X
-
От: Съвет за покупка на нови гуми
Ако искаш да ги караш цяла година с едни гуми си сложи Toyo Open Country A/T. Много добра гума за лято и зима. Ако искаш зимата да дълбаеш и да си на Оф-роуд сложи Goodyear Wrangler Duratrac, но ако сложиш него пак трябва да си търсиш гуми за лятото примерно А/Т, защото ако го караш и лятото ще свърши супер бързо. Той Duratrac-a принципно сваршва по-бързо от всички други, пък ако го караш лятото - хептем!
-
От: Съвет за покупка на нови гуми
Доста от АТ гумите са всесезонни, така че избор имаш. Мога да споделя личен опит от Бриджстоун Дуелер АТ - на третата зима вече каучука се беше поизпекъл и не държеше добре.
Гудиър има СА/АТ+ също освен Дуратрак-а. В момента съм с такива и са супер и на пътя и на кал. Нови са ми още обаче така че колко лета ше изкарат не знам.
Коментар
-
От: Съвет за покупка на нови гуми
Първоначално публикуван от jorkata785 Преглед на мнениеЗдравейте.Тъй като джипа се кара постоянно и се набляга почивните дни на offroad се чудя какви гуми да си взема.Дойде зимата и аз още карам с гумите които взех заедно с джипа, гумите са на 6 години BF goodrich all terain T/A(учудващо имат бая грайфер, но каучука за нищо не става) ?
Коментар
-
От: Съвет за покупка на нови гуми
За в гората какъв е каучука е силно без значение...
Там е важен поти единствено грайфера-шарка и дълбочина.
Не разбрах какъв е джипа, доколко се разчита на него за асфалтова кола, и какъв е "офроуда" който се кара с него.
Спрямо отговора може да се даде и долу-горе насока за типа грайфер.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
От: Съвет за покупка на нови гуми
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеЗа в гората какъв е каучука е силно без значение...
Там е важен поти единствено грайфера-шарка и дълбочина.
Дали на кал или на сняг пластмасовата гума се пързаля, а меката има по-добро сцепление.
Пластмасовата ще трябва да дълбае с грайфери там, където меката ще мине много по-леко.
Също и на странични наклони и всякакви хлъзгави терени.
Коментар
-
От: Съвет за покупка на нови гуми
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеЗа в гората какъв е каучука е силно без значение...
Там е важен поти единствено грайфера-шарка и дълбочина.
Не разбрах какъв е джипа, доколко се разчита на него за асфалтова кола, и какъв е "офроуда" който се кара с него.
Спрямо отговора може да се даде и долу-горе насока за типа грайфер.
Да извинявам се за неуточнението. Джипа е Рав4 95г. (http://www.offroad-bulgaria.com/show...=42508&page=12 ) в момента съм с 245/70/16 , ще взема 245/75/16 . Под офроуд нямам предвид екстремен , почивните дни и уикендите се катеря по планините , горски пътища, по някой чукари ....... , а през другото време се кара градско .
За момента съм за GoodYear Wrangler DuraTrac за през зимата , и това лято да ми искарат тея , и живи и здрави другото ще му мислим .
Коментар
-
От: Съвет за покупка на нови гуми
Искаш ли да излезем на кална разходка, аз с опечените каймани, а ти с предни зимни гуми? Или хайде нека да са АТ.
Ще намерим и снимачи...
Не подценявам изобщо качествата на прясната гума, но мекия каучук си има предназначение-на утъпкан сняг и твърда повърхност.
На мек терен, като кал, неутъпкан сняг и подобни-каучука е без значение. Важен е единствено грайфера. И уменията на каращия де, ама то си е съвсем друга тема.
Въпросче-при кален баир, джип с "някакви" гуми буксува, и не може да се изкачи. Слагането на вериги(от стомана, а тя е мнооого по-твърда от каучука) помага джипа да излезе догоре "на обороти".
Защо?
Иначе за теста съм сериозен. И за да бъде по-равностойно няма да карам франко, а ще взема едно дискавъри със стари, опечени каймани. Ти ела с пресни зимни, или АТ.
Навит?Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
От: Съвет за покупка на нови гуми
Ся що сравняваш ябълки с круши?
Сравни еднакви гуми - едната прясна, другата опечена.
Гледай да е кално и мазно, технично трасе. Иначе с всичката газ и квото стане всеки знае.
При моторите разликата между стара и нова гума може да ти струва здравето или живота. При джипа е подобно, но гумите са 4 - повече прощава грешки.
Коментар
-
От: Съвет за покупка на нови гуми
Има кално и мазно трасе-там където бяха гонките в неделя на шуменското състезание. Няма баири, но има странични наклони, има дупки, има леко изкачване и спускане по диагонал, и като се гони време става много технично.
На същото това трасе супер прясна гума, но с грайфер АТ, или по-гладък няма никакъв шанс срещу сериозен грайфер.
И не сравнявам ябълки с круши, сравнявам гума с грайфер срещу такава с грайфер, защото твърдя, че само той има значение в калта.
За съжаление не мога да намеря два еднакви джипа с еднакъв грайфер гуми, но едните пресни, другите опечени, за да бъде съвсем реален теста.
Но иначе поканата за тест си важи, ако не друго-поне ще си направим кефа и ще има шоу.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
здравейте колеги,предстои ми покупка на нови гуми за моята витара 1.6 моно къса база.Засега съм се спрял на АТ гуми заради възможноста да ги карам целогодишно(вкл. и зимата),гумите които съм харесал са
GOODYEAR Wrangler Duratrac 235/75R15 и
Continental ContiCrossContact AT 215/80/15 ,коя гума ще ми препоръчате като имате в предвид че всеки ден трябва да я карам в гората по 10 км а за да стигна до гората карам по асвалт 10км,(няма зима-няма лято).
Според мен дуратрака е по агресивен с по дълбок грайфер но ме притеснява че ще товари много витарката и разхода ще се покачи доста,въпреки че по техн.данни я дават по икономична откъм гориво спрямо същият размер на Континентала.
Знам че за моят терен по който карам е най добре с МТ но зимата на отъпкан сняг и лед не стават.
Първият ми въпрос е на джанта 5.5 J мога ли да сложа гума 215/80/15 или е прекалено тясна,ако не става ще трябва да купувам по широки джанти с което ме досърбява да взема и по големи гуми 235/75/15,та колко ще е разликата в разхода на гориво между двата размера и 235ците ще влязат ли само с лифт (Иван Попов) или ще трябва и боди лифт.
Благодаря ви предварителноПоследно редактирано от PETER PETRAKIEV; 11-12-14, 18:26.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар