Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Най-подходящата "кална" гума за зимата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

    Вярно е че пълно щастие няма, но ние търсим най-добрият компромис
    След поредица от срязани (Унищожени) гуми, аз все повече вкарвам и елемента ЦЕНА в уравнението и затова се спрях на БФГудрич-а, скоро ще мога да кажа повече за неговите снежни способност (макар и да не очаквам "чудеса"), но за сега за разлика от мнението на много хора, гумата е мнго добра на пътя и извън него и МНОГО ТИХА на асфалт (по-тиха от Дънлоп-а!!!).
    А зимата на лед и сняг така или иначе ще караме БАВНО, защото сме капитани на кораби - 2.3ТОНА нЕма как да го спреш бързо на хлъзгав терен с каквито и да е гуми същото се отнася и за завойте
    Търсенето продължава, моля колеги с Личен опит от различни марки да пишат своите впечатления.

    Коментар


    • #32
      До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

      Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
      Е Чавдаре пак ли да повтарям - всекиму според чергата, защо мислиш, че още карам Фероза а не патрул или гранд или ТЛК, ще си правия каквото мога за оптимизиране на характеристиките а когато ми се подобри финансовото състояние ще си взема каквото трябва...
      Това за простирането според чергата се разбира от само себе си. Само че не виждам какво общо има с контекста на темата.

      Темата е "Коя кална гума е подходяща за зимата". Не "Как да направим калните гуми зимни".

      Второто за мен е безсмислено упражнение. Даже не виждам и каква точно икономия би се направила с него.
      Ако вземеш едни Кобри, то ти ще имаш гуми, които, макар и регенерат, вършат добра работа в калта, но са слаби на утъпкан сняг и заледено. Ако ги накълцаш (т.нар. siping) то може и да получиш известно подобрение на поведението им на сняг и лед. Само че, аз имам сериозни съмнения в тази насока. Едно, че не виждам как ще докараш ламели като на ей тази истинска зимна гума, второ че материалът на калните гуми (да не говорим за регенератите) е съвсем различен от този на зимните гуми, а той също играе много важна роля и трето, че (поне според мен) накълцаните кални гуми ще се износят много по-бързо при каране извън пътя, за което в същност те са предназначени.

      Т.е. ще затриеш едно известно време в кълцане на гуми, но в резултат вместо универсална гума най-вероятно ще получиш една съсипана кална гума с евентуално леко подобрено поведение на хлъзгав терен. Дали си струва ?!?
      Що да не употребиш времето за правене на това, което правиш най-добре, та да изкараш някоя и друга пара и да си купиш такива гуми, каквито ти трябват?!?
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #33
        До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

        Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
        о за сега за разлика от мнението на много хора, гумата е мнго добра на пътя и извън него
        +1
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #34
          До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

          Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
          Това за простирането според чергата се разбира от само себе си. Само че не виждам какво общо има с контекста на темата.

          Темата е "Коя кална гума е подходяща за зимата". Не "Как да направим калните гуми зимни".

          Второто за мен е безсмислено упражнение. Даже не виждам и каква точно икономия би се направила с него.
          Ако вземеш едни Кобри, то ти ще имаш гуми, които, макар и регенерат, вършат добра работа в калта, но са слаби на утъпкан сняг и заледено. Ако ги накълцаш (т.нар. siping) то може и да получиш известно подобрение на поведението им на сняг и лед. Само че, аз имам сериозни съмнения в тази насока. Едно, че не виждам как ще докараш ламели като на ей тази истинска зимна гума, второ че материалът на калните гуми (да не говорим за регенератите) е съвсем различен от този на зимните гуми, а той също играе много важна роля и трето, че (поне според мен) накълцаните кални гуми ще се износят много по-бързо при каране извън пътя, за което в същност те са предназначени.

          Т.е. ще затриеш едно известно време в кълцане на гуми, но в резултат вместо универсална гума най-вероятно ще получиш една съсипана кална гума с евентуално леко подобрено поведение на хлъзгав терен. Дали си струва ?!?
          Що да не употребиш времето за правене на това, което правиш най-добре, та да изкараш някоя и друга пара и да си купиш такива гуми, каквито ти трябват?!?
          +1
          Там където свършва асфалта, започва моят път!! тел: 0886763494

          Коментар


          • #35
            До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

            ОК , всички говорите за УТЪПКАН сняг и лед , ясно че това е най-често срещано през зимата , поне там където пътя се чисти . При мен обаче условията по-често са изобщо непочистен асфалт с много навявания .
            Каква трябва да е гумата обаче за неутъпкан сняг и преспи ?
            Карал съм две зими , а може и три да са с регенерат - копие на ПИРЕЛИ , без да пробвам много дълбоки преспи , досега не съм имал проблеми ,гумата е тиха , каучука - мек , и беше евтина . За този сезон обаче вече са поизносени и аз се чудя дали да взема нещо с по-едра шарка - само за зимна ( за калта имам кобра).
            Понеже от друга страна непочистеното и преспите са все пак за кратко - дали не е по-добър вариант чисто зимни АТ с вериги (4 броя) ?

            Коментар


            • #36
              До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

              Първоначално публикуван от ивайло Преглед на мнение
              Понеже от друга страна непочистеното и преспите са все пак за кратко - дали не е по-добър вариант чисто зимни АТ с вериги (4 броя) ?
              Е там е работата, че тези, които редовно карат в гората, използват МТ гуми целогодишно. Зимни или АТ-та за заснежения асфалт добре, ама в гората под снега твърде често има КАЛ ...

              Идеалният вариант може да е смяна на гуми - зимни или АТ за асфалта, кални за гората. Ама аз поне не се виждам ежеседмично да правя по 2 смени на гумите и освен това дори и в този случай си стои въпросът, че трябва с калните гуми да стигнеш до гората по заснежен/заледен асфалт.

              Т.е. говорим си коя МТ гума се държи най-добре в зимни условия.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #37
                До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

                Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                Здравейте,

                Ако ламелите са панацея за сняг и лед, то не е трудно да се направят след покупка, много хора съветват особено за големите МТ като богър и ТЛС нарязване на ламели, има и машинки за целта...
                Под ТЛС, вероятно имаш предвид TSL.. Съгласен съм с Алекс и съм на същото мнение, че когато говорим за МТ гума (която трябва да държи на тежки терени, остри камъни и т.н. в гората) е важен и фактора цена. Няма особен смисъл да карам с твърде култова МТ гума (като Интерко, според мен) в гората, която е и на една цена и като я срежа, скъсам, т.н., да я чакам още ~3 месеца за да дойде.

                А и определено не смятам, че ще купя гума, която е 500+лв. бройката нова (Interco например) и ще почна да я ТНТМ-освам, т.е. да си правя ламели. За тези пари ще си взема едни нови BFG MT и едни почти нови АТ или 4x4 Road (има ги) за зимата. Imho...

                Коментар


                • #38
                  До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

                  Първоначално публикуван от ивайло Преглед на мнение
                  ОК , всички говорите за УТЪПКАН сняг и лед , ясно че това е най-често срещано през зимата , поне там където пътя се чисти . При мен обаче условията по-често са изобщо непочистен асфалт с много навявания .
                  Каква трябва да е гумата обаче за неутъпкан сняг и преспи ?
                  Карал съм две зими , а може и три да са с регенерат - копие на ПИРЕЛИ , без да пробвам много дълбоки преспи , досега не съм имал проблеми ,гумата е тиха , каучука - мек , и беше евтина . За този сезон обаче вече са поизносени и аз се чудя дали да взема нещо с по-едра шарка - само за зимна ( за калта имам кобра).
                  Понеже от друга страна непочистеното и преспите са все пак за кратко - дали не е по-добър вариант чисто зимни АТ с вериги (4 броя) ?
                  За непочистен и дълбок сняг, всяка една МТ гума ще се справи. Проблема е утъпканото и леда. Добри АТ-та (BFG AT) + вериги е добър вариант, но си е хамалогия.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

                    Първоначално публикуван от Yordan Kolev Преглед на мнение
                    Марката е Nitto и днес му препратих 4 броя по влака да си ги кара със здраве

                    http://www.offroaders.com/tech/AT-MT...d_Grappler.htm
                    Много полезен линк!Точно с информация която в момента ни е необходима.Почти всички "кални" гуми с класификации за различни терени от собственици на съответните гуми.Освен рейтинг,могат да се прочетат и ревюта от собствениците
                    как са се държали на кал,сняг,скали,в града и т.н.Аз се колебаех за KUMHO KL71,но попрочетох това-онова и отивам да ги поръчвам .Успех в избора и на вас,колеги!

                    Коментар


                    • #40
                      До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

                      Всички кални гуми са зле на пътя и при гладки заледени или заснежени повърхности. Възможните разлики между отделните модели са основно в материала и евентуалната поява на ламелии на някои части както при интерко. Проблемът на всяка ламела е силното отслабване на гумата откъм здравина... Проблемът при материала е че колкото по-мек толкова по-добре но пък толкова по-зле откъм износоустойчивост и здравина.

                      По мое мнение от известните на пазара гуми "кални" гуми най-добре на заледено е интерко и най-зле BFGoodrich всички останали са там между тях като Дънлопа е по близо до интеркото а GoodYear го следва плътно по петите... Но тази класация не е много смислена защото в края на краищата разликите са малки а отликата до една AT гума огромна...

                      Най-добрата комбинация за нормална експлоатация с преобладаващ път е АТ гума с вериги. За който не знае веригите са много по-добри на кал отколкото която и да е "кална" гума... Но пък не могат да се карат толкова много километри и изискват сваляне и слагане...

                      Който иска да кара постоянно с "кални" гуми трябва да е наясно че няма как да има комфорт на пътя каквито и да избере...
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #41
                        До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

                        Първоначално публикуван от Yordan Kolev Преглед на мнение
                        Марката е Nitto и днес му препратих 4 броя по влака да си ги кара със здраве

                        http://www.offroaders.com/tech/AT-MT...d_Grappler.htm
                        Хайде Пламене ,пускай снимки,цял ден те няма, сигурно вече имаш и впечатления .
                        B+

                        Коментар


                        • #42
                          До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

                          Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                          ...

                          Който иска да кара постоянно с "кални" гуми трябва да е наясно че няма как да има комфорт на пътя каквито и да избере...
                          Не съм съвсем съгласен до 150км/ч колата седи добре на пътя (или поне така я усещам), не шуми гумата (или поне не ги чувам, не карам на 200дБ музика).
                          Може би шосеина гума ще е още по-добре на пътя (не съм пробвал на "Джипа"), но "Цената" която ще трябва да платя извън пътя не си заслужава
                          П.С.
                          Дано не си прав за БФ-а (че е най-зле)

                          Коментар


                          • #43
                            До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

                            Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                            Дано не си прав за БФ-а (че е най-зле)
                            Забелязал съм, че една и съща марка гуми има доста противоречиво поведение и в зависимост от това на каква джипка е сложена. Представя се по-добре или по-зле, не само на сняг а по принцип.
                            Аз пък искренно се надявам да е прав за Дънлопа, но съм убеден, че едва ли разликата ще е много осезаема. Според мен и двамата ще береме ядове, и ще трябва повечко да внимаваме, когато сме по улиците или републиканската пътна мрежа.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

                              Първоначално публикуван от Victor Преглед на мнение
                              ...Аз пък искренно се надявам да е прав за Дънлопа, но съм убеден, че едва ли разликата ще е много осезаема. Според мен и двамата ще береме ядове, и ще трябва повечко да внимаваме, когато сме по улиците или републиканската пътна мрежа.
                              Всички трябва да внимаваме с МТ-тата зимата на заледено и сняг.

                              offtopic:
                              Дънлоп-а ми се струва по-мек от BGF MT и вероятно ще е по-добре. Не съм го карал на заледено, но веднъж зимата (март, 2007-ма) с Алекс с неговата ТЛК80 отивахме към Беклемето. Идеята беше да догоним Веско и компания, които вече бяха там, та Алекс леко бързаше , като при това взехме и една бабка на стоп. Направи ми впечатление, че 80-тката с дънлоп-ите се държеше доста добре по заледените завои на Гълъбец (е, той да си каже), почти не влизаше с вратите напред в завоите, но въпреки това съм убеден, че на бабата това й бе последния доброволен стоп в живота... Далеч не от качествата на МТ-то в случая, по-скоро от ... темперамента на водача..

                              Коментар


                              • #45
                                До: Най-подходящата "кална" гума за зимата

                                Първоначално публикуван от Victor Преглед на мнение
                                Забелязал съм, че една и съща марка гуми има доста противоречиво поведение и в зависимост от това на каква джипка е сложена. Представя се по-добре или по-зле, не само на сняг а по принцип.
                                Аз пък искренно се надявам да е прав за Дънлопа, но съм убеден, че едва ли разликата ще е много осезаема. Според мен и двамата ще береме ядове, и ще трябва повечко да внимаваме, когато сме по улиците или републиканската пътна мрежа.

                                То и аз това казвам - Зимата - Внимателно, че няма гуми дето да те оправят (Проверено от Собствен опит с Перфектни ЗИМНИ гуми) на заледен участък с висока скорост и спиране или завой! И Интерковците на лед едва, едва държаха

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X