Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помогнете. Търся фланци. 5х127

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Мда. Айде пак сичко отначало(((
    Тия фланци убиват. Човекът ти говори за самоубийство, щото се каниш да ги сложиш сам.
    1. Какви алуминиеви леярски сплави знаем?
    2. Какви са конструкционните им свойства?
    3. Какви са разликите в свойствата на алуминиевите сплави?
    4. Какво са дуралуминиите?
    5. Колко са типичните якости на опън на алуминиевите сплави?
    6. Колко са типичните якости на опън на конструкционните стомани?
    7. Как работят болтовете (шпилките) на главините на автомобилните колела?
    8. Какво е конзолност?
    9. Какво е изкълчване?
    10. Какво е вибрационно натоварване?
    11. Какво е ударно натоварване?
    12. Какво е надеждност?
    Откъде идват и ТЮВ и другите налудничави западни стандарти и сам зная.
    Ако тръгнат смислени отговори ще ви кажа и други въпроси.

    Коментар


    • #17
      Нямам отговор на всички въпроси. Тука ма хвана. Ся да се оправдавам че съм завършил спортно училище - няма да мине номера. Мога да кажа това което знам от опит. Имах щастието да участвам в подготовката и сервизното обслужване на Лада 2107 за рали Златни. Забравил съм ква група бяхме ама колата вдигаше 270км/ч. На тренировки два пъти скъсахме желязна джанта. Направо се изхлузи от болтовете. Дупките се разширяват и разкъсват. Джантата изхвърча а болтовете остават на главината. На Златни стартирахме с алуминиеви джанти с ОСЕМ см. фланци. Никакви проблеми. Няма никаква разлика за натоварването на ходовата част и от гледна точка на здравината дали караш алу. джанти ЕТ-15 или алу. джанти ЕТ-45 + 30мм фланци. Които мисли че греша да каже защо.
      По горе писах за Голфа които карам вече трета година с 7см. На таз кола месечното натоварване е колкото на джип за едно състезание от БалканТрофи. Много е летяла горката. И нищо.
      Ако приемете горното за смислен отговор поне на един от дванайсте въпроса може да зададете и други. За самообийството например.

      Коментар


      • #18
        Това което е станало с джантите на ладата е показателно за типа на усилията. Значи фланецът се е огъвал и мърдал между нея и стоманената главина. Не е държал по никъв начин. Заради което са се развили болтовете, тръгнали са да работят на срязване а не на опън, и сте пристигнали по-бързо.
        Алуминиевите са по-дебели и по-меки, те са мърдали заедно с фланеца. Гайките се врязват някак си в тях и донякъде държи.
        Между натоварванията на шосейната кола и на джипа няма много общо. Нито по посока, нито по амплитуда и честота, нито по момента. Там това с ладата се случва много по-бързо. Или се отвинтват гайките и колелото излита веднага като вдигне скорост на пътя след тежък бавен участък.
        Сума народ се изтрепа с тия глупости в Русия преди години, и то хора не вчерашни. Откак аз имам някви отношения с тях - трима загинаха. Сега за тая работа никой не си и помисля. Влиза в категорията на сините габарити от тунинга за педераси.
        Джантите с голямо отрицателно изнасяне някак се преглъщат, макар че товарят лагерите. Поне не падат от колата. Обаче друго няма. Или по-широки мостове разбира се.

        Коментар


        • #19
          Джантата на Ладата се откъсна без фланци. Това е показател че двата милиметра на желязната джанта не са по здрави от двата сантиметра на алуминиевата. За различното натоварване при WRC и OffRoad си прав. За това мисля да сложа стоманени. По тежки са ама аз няма да ги нося - ще ги търкалям. Така се увеличава неподресорната маса обаче амортисьорите имат корекции точно за този случаи.
          Погледни снимката и кажи според теб каде е слабото място в зглобката.
          Между главината и фланеца или между фланеца и джантата.

          Коментар


          • #20
            А, значи просто не сте затегнали болтовете. 20% недозатягане съкращава живота на винтовото съединение 6 пъти.
            Не, слабото място е той самият. Джанта - главина е едно съединение което работи на триене. Болтовете само теглят челото на джантата към челото на главината, държи всъщност триенето между двете. Сглобката се държи като едно тяло с пренебрежима еластика.
            Като завреш там фланеца, той от една страна се мъчи да се държи за главината някак си. От другата страна към него пак по същият механизъм се мъчи да се държи джантата. Хубаво, ама приложните точки на усилията от двете страни са разминати, и той започва да мърда. Представи си къдреща се като зелев лист палачинка. Сега завърти всичко това около перпендикулярна ос и започни да го натоварваш неравномерно и в равнината, и по оста. Представяш ли си как се колебае с огъване? Нещо като крива велосипедна капла. Мамка му, не мога да рисувам картинки в тия компютри(((
            Това са значителни усилия с много сложно периодичен характер. Не дай боже пък да влезе в резонанс, тогава се откъсва веднага. Там нали няма никакъв демпфиращ елемент, но пък няма и достатъчна коравина, така че влиза. Или блъска подред по резбите, но по оста на болтовете, така че ги разтегля - отпуска, и те се саморазвиват. Много калпава работа.
            Стоманени фланци и правилни борни болтове издържат една идея повече. Но пак няма да го препоръчам на никого.
            Сега, тука може да разделиш малко работата, и да разглеждаш тънък пък отделно дебел фланец. Работа с дебелия я написах. Може обаче да минеш и с тънък, примерно до 20 мм. Тогава може просто да смениш шпилките на главината с по-дълги, и да нахлузиш първо такава шайба на тях, после отгоре джантата. Тогава цялата работа работи по друг начин, и ако шпилките не са удължени прекомерно, работата общо - взето става.

            Коментар


            • #21
              kinex ела при моя стругар ще ти ги направи за около 100-120 лв.
              Бъди сигурен че няма да са криви, но и аз мисля че това е опасно !
              LZ1HKW
              Реглаж на преден и заден мост
              My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

              Коментар


              • #22
                Първоначално публикуван от Стефан
                А, значи просто не сте затегнали болтовете. 20% недозатягане съкращава живота на винтовото съединение 6 пъти.
                Не, слабото място е той самият. Джанта - главина е едно съединение което работи на триене. Болтовете само теглят челото на джантата към челото на главината, държи всъщност триенето между двете. Сглобката се държи като едно тяло с пренебрежима еластика.
                Като завреш там фланеца, той от една страна се мъчи да се държи за главината някак си. От другата страна към него пак по същият механизъм се мъчи да се държи джантата. Хубаво, ама приложните точки на усилията от двете страни са разминати, и той започва да мърда. Представи си къдреща се като зелев лист палачинка. Сега завърти всичко това около перпендикулярна ос и започни да го натоварваш неравномерно и в равнината, и по оста. Представяш ли си как се колебае с огъване? Нещо като крива велосипедна капла. Мамка му, не мога да рисувам картинки в тия компютри(((
                Това са значителни усилия с много сложно периодичен характер. Не дай боже пък да влезе в резонанс, тогава се откъсва веднага. Там нали няма никакъв демпфиращ елемент, но пък няма и достатъчна коравина, така че влиза. Или блъска подред по резбите, но по оста на болтовете, така че ги разтегля - отпуска, и те се саморазвиват. Много калпава работа.
                Стоманени фланци и правилни борни болтове издържат една идея повече. Но пак няма да го препоръчам на никого.
                Сега, тука може да разделиш малко работата, и да разглеждаш тънък пък отделно дебел фланец. Работа с дебелия я написах. Може обаче да минеш и с тънък, примерно до 20 мм. Тогава може просто да смениш шпилките на главината с по-дълги, и да нахлузиш първо такава шайба на тях, после отгоре джантата. Тогава цялата работа работи по друг начин, и ако шпилките не са удължени прекомерно, работата общо - взето става.
                Няма нужда да рисуваш. Тва дето по-горе го писах че понякога трудно ти хващам мисълта беше в кръгът на майтапа. Разбирам те идеално.
                Искаш да кажеш че този стоманен кютук няма да издържи натоварването което на негово място и в същите зони (около болтовете) издържа една алуминиева джанта. Или още повече тенекиена. Или главината на която са шпилките и се натоварва по същия начин. А в сравнение с кютука е като детска играчка. Аз не мисля така.
                А тези дето им викаш тънки точно с тях стават белите. При тях шпилките понасят по голямо усилие защото натоварването е дистанционно. Така се натоварват на рязане а не на опъването за което са изчислени. И тая двусантиметрова шаиба между главината и джантата не може да предотврати нищо друго освен да не се завият болтовете като прани гащи. Дори с анзес да са малко по добре ама все тая. Тва със сигурност го знам от опит.
                Мисля че това за фланците е мит. Дали да не питаме разбивачите на митове от Дискавъри ченал.

                Коментар


                • #23
                  Това с фланците съвсем не е мит. Най-големият проблем всъщност не е натоварването на лагерите и това дали ще издържи фланеца. Проблемът е нарушаването на кинематиката и рамото на лоста в кормилната система. И то по начин който се проявява по най-лошия начин в най-неподходящите условия...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #24
                    Виждам че сте доста добре подготвени теоритически. Евала. Аз от 15 години карам коли с фланци и тезе които сега ще слагам са наи-тънките.
                    Че даже стоманени ще сложа щото прихванах от вашата параноя.
                    http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/cha...res/wheels.htm

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X