Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на гуми от една марка, до колко разликата в цената е оправдана.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на гуми от една марка, до колко разликата в цената е оправдана.

    Здравейте,
    Вече започна да се стопля и дойде време да си купя нови летни гуми. Като човек който нищо не разбира от това погледнах размерите на гумите:

    предни: 205/50/17 - ще се сменят само те
    задни: 245/40/17

    Тъй като съм карал основно с две марки гуми Michelin и Bridgestone разгледах какво се предлага в интернет.
    Незнайно защо се спрях на два модела на Bridgestone:

    F107XL (140.98лв.) - като долна граница
    RE 050A RFT(377.54лв.) или RE050A1(361.86лв.) - като горна граница на възможностите ми.

    По характеристиките обаче които виждам единствената разлика е че по-скъпите имат технология Runflat, за което проверих, че дават възможност да се кара около 80км след като се спука гумата.
    Първата е със скоростен индекс Z вторите със V, което също ме озадачава. Тегловните индекси (което си нямам идея какво е) 94 и 89.

    Тъй като ако отида директно при продавача със сигурност, ще се опита да ми пробута по-скъпото, без да обясни много много защо (може дори и той да си няма на идея). Искам да попитам каква точно е разликата и до колко са оправдани горницата пари?
    Също така много бих бил благодарен, ако ме насочите към други марки/модели ако аз съм се насочил в грешна посока.

    Автомобила е Porsche 944S и е с оригиналните си джанти.

    Благодаря на всички, които ще се отзоват.

  • #2
    От: Избор на гуми от една марка, до колко разликата в цената е оправдана.

    RunFlat има и недостатък - гумата е тежка и скъпа. Обикновенно с едни 30-40% нагоре.

    Скоростния индекс го има описан в нета. Аз от много време спрях да ги гледам, щото до сега винаги са покривали нуждите ми (карам със скъпи гуми, там скоростните индекси са над 260км/ч най-често).

    Тегловен индекс е колко може да носи гумата. Не бих го гледал при поршето, защото е леко. Виж, ако беше бус работата е друга .

    Показателите на гумата не се определят само от по-горе изброените неща. Гумите имат и treadwear (или простичко казано твърдост на каучука, колкото по-нисък е treadwear-а толкова по-добре лепи гумата за пътя и толкова по-бързо се износва), и шарка (страничния борд ти определя стабилност в завои, надлъжните канали помагат да не се получава аквапланинг).

    Последните гуми които си вземах бяха Continental Sprot Contact 5. Избрах ги по няколко показателя - резултати от тестове (ADAC им дава доста висока оценка), усилен борд (пази джантата), тежест (най-лекия от вариантите за търсеният размер), цена (в Медина Мед намерих 235/45/Р17 на много добри пари). Показателите са дадени в ред на важност.

    Та за теб - ти си чоквека които ще реши кое му е по-важно. Обикновенно скъпата гума дава предимства над евтината. Дали си заслужават парите зависи дали си готов да направиш определени компромиси на определена цена.

    Не си казал нищо за джантите ти - колко са широки? Ако е до 7.5J до 8.5J обади се в Медина Мед за Continental Sport Contact 5. Преди няколко дни имаха по-широкия от твоя размер 225/45/Р17 на около 230лв/бр (не-runflat).

    Коментар


    • #3
      От: Избор на гуми от една марка, до колко разликата в цената е оправдана.

      Благодаря за информацията и препоръката.
      Разгледах цените на Continental SportContact 5 с моят размер и за мен са приемливи. По принцип моята цел не е да взема най-евтиният вариант, това което мога да отделя е около 700лв. за двете гуми. В повечето случаи по-скъпото е по-добро, но не винаги, а и не винаги разликата в цената е оправдана. Вече знам, че пример за това (поне за мен) е този RunFlat, щом вдига цената с цели 30% - 40%.

      Не ми се иска да слагам по-големи гуми отпред, защото принципно автомобилът е без серво и си мисля, че геврека ще започне да се върти трудно с такива гуми (може и само така да си мисля).
      Разгледах този сайт. От тук за brigeston се насочих към Ecopia EP 150

      Може би тези две гуми ще бъдат двата конкурента, за момента. Стига да не дойде и друго предложение.
      Забелязах, че гумите се оценяват и по шум и разход на гориво. Първото не е много маловажно, тъй като в Поршето седалката се намира доста ниско, а самото купе не е много звукоизолирано и при нормално каране двигателят подщи не се чува, но се чуват доста шума от гумите (приплъзвания, пясък, камъчета...), но не е решаващо. Разхода на гориво обаче е нещо, което при този автомобил не е маловажно, но тук идва и въпроса как това би се отразило на сцеплението и износването

      В интерес на истината последните неща са по-скоро от любопитство, защото се оказва, че избора на гуми може да е доста интересно предизвикателство

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X