Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ГУМИ за офроуд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от DJDAVEL
    Аз лично ако избирам гуми ще гледам следните статистики.
    1.Да се чисти много добре.
    2.Да е с подходяща форма на протектора
    3.Да е от подходящ материял.
    .
    Колега, дай пример с модел гума и автомобила на който е пробвана, за да добиеме някаква представа... Иначе, все едно да се каже хубава е гума, която е хубава...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #17
      Гледам, че дискусията върви към изпразване от съдържание и използвам случая да напомня, че няма хубава гума по принцип, както и не съществува най-добрият джип...

      Постингите ще имат смисъл, ако всеки сподели с какви гуми и автомобил къде, какво и как е направил и какви са му впечатленията. Така макар и субективно ще може да се добие някаква представа за предимствата и недостатъците на различни гуми.

      Всяка гума е създадена да удовлетворява някакъв компромис и е различно подходяща за различни условия. Гумите са много важен елемент, даже понякога решаващ за резултатите на една машина. Затова познаването на теорията и мненията на хора, които реално са изпробвали различни гуми са изключително полезни за всички. И да не забравяме, че всеки от нас колкото и да знае и да е видял има какво да научи от другите. Така че моля давайте по-същество...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #18
        Има няколко доуточнения по темата от вчера, не че ще я изчерпим, но все пак са важни. Специално за случая с гумата от въпроса на човека: GOODYEAR WRANGLER имат 2 модела с обозначението АТ, RADIAL AT и AT/R. Гумата от снимката е RADIAL AT, за която дадох показателите (най-вероятно, заводските), и е за друм (лично мнение), защото шестицата е именно за друм.

        Другата е AT/R, на която грайферът е доста по-различен (ако не ме домързи, после ще сложа и снимки), а и показателите й на различни настилки са по-различни.
        Друм-5
        Сняг-2
        Скали-4
        Кал-4
        Пясък-5
        Асфалт-4
        Затова, когато се каже АТ, а понякога се обозночават и като ТА или Т/A;A/T (не знам има ли разлика в тия обозначения), не значи че гумата е за навсякъде. Дори и да са от един производител, гумите от горния тип имат различни показатели. Например, BRIDGESTONE има три модела от горния тип:
        Dueler A/T,Dueler A/T 693и Dueler A/T 694.
        Но да не задълбочавам темата точно тук, може би е за друга тема въпросът с гумите. Та конкретно на въпроса: гумата, според мен, е за всекидневно ползване, за извън асфалта и е идеална за това, за което е направена.[/img]
        БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
        (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

        Коментар


        • #19
          Те производителите си пишат, а пък живота си върви ...
          Някой да е виждал гума с означение например СС? "Суха Слама". Щото това се пързаля повече от леда. А Борови Иглички? Още по-хлъзгаво и от СС.
          И най-калпавите гуми стават за нещо ако знаеш как да ги въртиш. АТ-то от което тръгна разговора е примерно в класа на мойте терлици Я-471, малко по-добро без налягане, щото се сплесква повече, и значи по-голямо петно на контакта, и малко по - ненадеждно, щото бордовете нали меки, и се късат по - лесно.

          Коментар


          • #20
            Абе хора принципа не е ли точно обратния-колкото по-хлъзгаво,толкова по-тънки гуми?

            Коментар


            • #21
              Да , но само ако плитка глина с твърда основа
              Я иди в гората с рохката почва , та дори и суха да е с тесните гуми ...
              Окопаването ти е в кърпа вързано

              Коментар


              • #22
                Като допълнение към мнението на Fulda.

                Общия принцип е следният: Когато имаме лоша повърхност и здрава основа изборът е тесни гуми, за да могат да осигурят натиска, който ще позволи стигането до здравата основа. Това важи за произволни повърхности без значение дали ронлива почва, сняг или глина... Ако отдолу е лошо, а повърхността сравнително добра се постъпва обратно - голямо контактно петно, което да осигури малък натиск на единица площ, за да не пропадне гумата надолу, където е неустойчиво.

                Имайте в предвид, че и с едни и същи гуми при промяна на налягането резултатите са принципно различни. Някъде бях срещал тестове с едни и същи гуми на едно и също място, но с налягане 2+ атмосфери и 0.7 атмосфери. Става дума за торфено блато – разликата беше огромна, при напомпаните гуми машината успяваше и метър да премине преди да се окопае, а с ниското налягане вървеше съвсем уверено.

                Обикновено производителите избират компромисен размер, който да е подходящ за повечето случаи и това са по-тесни гуми. Като пример можете да погледнете стандартния размер гуми на Defender-а например или на която и да е военна машина.
                VPetrov.photography

                Коментар


                • #23
                  Така иска ми се да попитам едно.
                  Има ли значение дали една гума подбрана добре за един вид терени и сложена на определено място.Примерно Предно дясно колело.
                  Има ли значение да е точно на това място?Защото гледам че повечето професионалисти си маркират гумите.А обикновенния шофиор ги слага безразборно.Това защо се прави?Ако има значение!
                  https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                  Коментар


                  • #24
                    Първоначално публикуван от off-road
                    Например, BRIDGESTONE има три модела от горния тип:
                    Dueler A/T,Dueler A/T 693и Dueler A/T 694.
                    Но да не задълбочавам темата точно тук, може би е за друга тема въпросът с гумите. Та конкретно на въпроса: гумата, според мен, е за всекидневно ползване, за извън асфалта и е идеална за това, за което е направена.[/img]
                    Моите са Dueler A/T 694...
                    Давай характеристики по шестобалната,че не съм ги тествал Pls

                    Коментар


                    • #25
                      маркиране на гумите

                      Първоначално публикуван от DJDAVEL
                      Така иска ми се да попитам едно.
                      Има ли значение дали една гума подбрана добре за един вид терени и сложена на определено място.Примерно Предно дясно колело.
                      Има ли значение да е точно на това място?Защото гледам че повечето професионалисти си маркират гумите.А обикновенния шофиор ги слага безразборно.Това защо се прави?Ако има значение!
                      прави се по две причини:
                      - за да може да се "въртят" т.е. през определен пробег да им се сменят местата;
                      - защото гумите са "дирекционни" /с посока /... гумите тип "елха" например са дирекционни... почти всички съвременни модели зимни гуми са дирекционни /а също и много летни/...

                      отделно "професионалните" шофьори карат камиони и големи бусове, при които предните гуми, задвижващите гуми и тези на ремаркетата са все с различна шарка и качества: предните са направени за максимална стабилност в завой /успоредни канали/, задвижващите с грайфер на блокчета /против буксуване/, а тези за ремаркета - с минимално триене за икономия на гориво...
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #26
                        Re: маркиране на гумите

                        Говорех за професионалните състезатели по офф-роуд.Не шофиорите на камиони и каквито и да е други машини.!!Не сме се разбрали!
                        https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                        Коментар


                        • #27
                          Дори и когато гумите са без направление, не е добре да им се променя посоката на въртене, защото всяка метална корда, по време на работата на гумата си е направила специфично легло. Смяната на посоката предизвиква ново наместване на корди и пластове, което отслабва конструкцията на гумата.
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #28
                            Първоначално публикуван от VPetrov
                            Дори и когато гумите са без направление, не е добре да им се променя посоката на въртене, защото всяка метална корда, по време на работата на гумата си е направила специфично легло. Смяната на посоката предизвиква ново наместване на корди и пластове, което отслабва конструкцията на гумата.

                            Ето защо сички гуми се маркират и слагат по един и същ начин.Има логика в това.А пък и мисля че и на всяко колело износването има малки разлики.И ако им се сменят местата да почнат да се износват по бързо.Ахах!
                            https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                            Коментар


                            • #29
                              Първоначално публикуван от koks
                              Първоначално публикуван от off-road
                              Например, BRIDGESTONE има три модела от горния тип:
                              Dueler A/T, A/T 693и Dueler A/T 694.
                              Но да не задълбочавам темата точно тук, може би е за друга тема въпросът с гумите. Та конкретно на въпроса: гумата, според мен, е за всекидневно ползване, за извън асфалта и е идеална за това, за което е направена.[/img]
                              Моите са Dueler A/T 694...
                              Давай характеристики по шестобалната,че не съм ги тествал Pls
                              погледнато външно,всички Dueler са с еднаква шарка на грайфера...разликата явно е в материала и в структурата и в начина на производство,не знам със сигурност...
                              та за Dueler A/T 694.
                              ДРУМ-5
                              СНЯГ-4
                              СКАЛИ-4
                              КАЛ-4
                              ПЯСЪК-4
                              АСФАЛТ-5
                              всички размери от тоя модел са с марка S,в смисъл за скорост до 180 км/ч.
                              ако ги тестваш и споделиш какви са реалните им качества няма да е никак лошо
                              БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
                              (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

                              Коментар


                              • #30
                                Първоначално публикуван от VPetrov
                                ...Обикновено производителите избират компромисен размер, който да е подходящ за повечето случаи и това са по-тесни гуми. Като пример можете да погледнете стандартния размер гуми на Defender-а например или на която и да е военна машина.
                                Базовия модел на Дифендър-а, от 1998г. (откакто е с Td5), мисля, че и до момента се "обува" с този Michelin XZL :




                                Върви с метална джанта (обикновено 5,5 инча) в размер 7.50/16.
                                С такива беше и нашия като го взехме от Дару. От опит мога да кажа, че гумата е перфектна! за кал, но лично мнение е, че за нищо друго не е ефективна.. На аслвалт е най-малкото шумна, а стане ли малко мокро, заледено или снежно е определено зле. Не, че не им навъртяхме над 65.000км., 85% поне от които на аслвалт...

                                Сега сме с тези, за които off-road спомена :


                                Отново, лично мнение е, че гумата е перфектен "all-rounder". Или с други думи покрива максимално допустим диапазон от цели. На асвалт е отлична, на сняг също е много добре. За кал, при всички случаи е на порядък по-зле от горния Michelin, но ако ще се позлва за по-леки крос-кънтри преходи и т.н. определено ще свърши работа.. Предполагам същото важи и за приложението й на пясък - именно за по 'light' изпълнения..

                                В крайна сметка - моят избор - бих си взел такива Good-year-и или близки като тип и предназначение и като допълнение бих си набавил хубави, здрави вериги.. Това е..

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X