Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос зил 130/1

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос зил 130/1

    Имам въпрос към по-грамотните тук колеги ...
    Някой има ли представа дали може и ако може каква скоростна кутия може да се пригоди от лек автомобил на двигател от зил 130 или 131 .
    Мерси на всички ...
    [b]Porsche fan forever[/b] [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_in_motorsport][i][b][u]Click[/u][/b][/i][/url]

  • #2
    До: Въпрос зил 130/1

    Ако не си правиш майтап, разкажи какво си намислил и ще ти кажем защо няма да стане лесно.

    Коментар


    • #3
      До: Въпрос зил 130/1

      Първоначално публикуван от mrmagooo Преглед на мнение
      Имам въпрос към по-грамотните тук колеги ...
      Някой има ли представа дали може и ако може каква скоростна кутия може да се пригоди от лек автомобил на двигател от зил 130 или 131 .
      Мерси на всички ...
      Да няма да трансплантираш двигателя от зила на някоя стара кола ?
      Да я правиш V-8

      Коментар


      • #4
        До: Въпрос зил 130/1

        Първоначално публикуван от pavkone Преглед на мнение
        Да няма да трансплантираш двигателя от зила на някоя стара кола ?
        Да я правиш V-8


        Като цяло това е идеята ...
        Но първо искаме да видим как стоят теоретично нещата преди да почнем да харчим пари щото ще е много весело ако се окажем с една волга или москвич навътре и двигател от дзъм
        Иначе намеренията ни са сериозни стига поне теоретично да е възможно ...
        [b]Porsche fan forever[/b] [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_in_motorsport][i][b][u]Click[/u][/b][/i][/url]

        Коментар


        • #5
          До: Въпрос зил 130/1

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Ако не си правиш майтап, разкажи какво си намислил и ще ти кажем защо няма да стане лесно.
          Не си правя шега...
          Както каза pavkone идеята е да се трансплантира такъв двигател на лек автомобил .Но проекта би получил зелена светлина ако има поне теоретичнен начин за осъществяването му който не граничи с притежаването на автомобилен концерн


          п.п. Защо не ми излизат веднага постовете?Защото съм нов ли ?
          [b]Porsche fan forever[/b] [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_in_motorsport][i][b][u]Click[/u][/b][/i][/url]

          Коментар


          • #6
            До: Въпрос зил 130/1

            Първоначално публикуван от mrmagooo Преглед на мнение
            п.п. Защо не ми излизат веднага постовете?Защото съм нов ли ?
            да. Ако те видим, че не правиш големи зулуми, ще почнат да излизат веднага.

            Иначе, теоретична възможност има, че и практическа, наоколо има един клип на мотоциклет с двигател от Лада.

            И защо точно двигател от ЗИЛ? Защото него имаш?

            Коментар


            • #7
              До: Въпрос зил 130/1

              То има и мотоциклет с двигател ГАЗ 53.
              А за твоя проект мисля, че ти трябват скорости от голям дизелов лек автомобил. ЗИЛовият мотор е бавнооборотен => бързи скорости и бърз диф.
              Според мен по-лесен за пригаждане е газковият мотор, който дава и прилични възможности за разпилване.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #8
                До: Въпрос зил 130/1

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                И защо точно двигател от ЗИЛ? Защото него имаш?
                Не за жалост го нямам но малко ни гони грандоманията и понеже Зил-овия е по-голям
                Като цяло и газковия е вариянт ... всъщност важното е да е в8 от руска машина разбира се по-достъпна защото ако зависеше от мене щеше да е бъги с ЯМЗ-847.10
                Цялостната идея е да сглобим "ръшан мъсъл" и евентуално да ходим по драг състезанията с него .
                Scrapheap според "вездесъщата" википедия и един руски сайт
                Зил-а е 170 hp @ 3,600 rpm а Газ-ока 120 hp@ 3200 RPM не претендирам
                за точност затова и отправям въпроса си към вас защото знам че се занимавате реално с такава силова техника и знаете за какво става въпрос.
                [b]Porsche fan forever[/b] [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_in_motorsport][i][b][u]Click[/u][/b][/i][/url]

                Коментар


                • #9
                  До: Въпрос зил 130/1

                  То имаше едни лимузини ЗиЛ ама мотора им не е точно същия,като на камионите,макар и като компановка и размери да е подобен.Но те са с автоматични скорости,мотора е към 300к.с. и с близо двойно по-голям въртящ момент,а и е с алуминиев блок,а на камиона не е....

                  Теоритично казвате....хм?!
                  Ами първо,този двигател(камионският-ЗиЛ 130),е доста тежък,за да успеете да го вградите безпроблемно в каквато и да е кола.Второ-не виждам с какво ви е привлякъл този мотор,освен със звука си и непретенциозността към гориво и условия.
                  Моторът е 150 к.с. и с въртящ момент около 300-330Нм.Работният му обем е 6 литра,а степента на сгъстяване 6,5.Мощността се постига при около 3200об/мин(не помня точно-цитирам всичко по памет,та може да има леки разминавания,но общо взето цифрите са това).
                  Моторът има ограничител на оборотите,но без него постига 170к.с на 3600об/мин.
                  С такива параметри,може да се намери и доста по-лек и подходящ за вграждане в кола,мотор.Иначе ще му трябва сериозен тунинг,пилене на глави,а и доработки,които биха били ефективни,но поставят под въпрос надеждноста и ресурса на този мотор(демек-може и да не понесе тунинга).
                  Въпроса с оборотите и предавките се решава,що годе, с по-големи гуми,а и не е препоръчително такъв прототип с половин тон(и отгоре) мотор,вместо стандартния да се тества за максимална скорост,особено със стандартното окачване или пък с гаражно-проектирано такова.
                  Намирането и куплиране към подходяща скоростна кутия също ще е проблем.Лично съм свалял скоростна кутия на ЗиЛ 131 и доколкото помня кутията е отделно от "камбаната" на съединителя.(не мога да намеря чертежи,а ги има някъде в ръководствата за ЗиЛ и то из този Форум).
                  Проектът може да се осъществи(както и доста щури проекти),но едва ли ще си заслужава усилията-ще бъде само заради самата идея.

                  Двигателят на ГАЗ 53,е много по-подходящ,подава се на тунинговане,доста по-лек е от зиловия,а и освен това има варианти на леки автомобили,с вграждан такъв мотор.
                  Ако правилно съм разбрал,идеята е да се направи нещо с култов мотор V8,приличен звук и що годе,подобаваща динамика.Поправете ме ако бъркам...
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Въпрос зил 130/1

                    Най-простата задача от този вид е да се сложи двигател ГАЗ-53 на Волга (ГАЗ-24). Пасват повечето неща, двигателят ГАЗ53 е точно удвоен ГАЗ24. Подлежи и на пилене. Подробности - подфорум УАЗ, някой беше правил точно този фокус (УАЗ също са оригинално с двигатели ГАЗ24).

                    Коментар


                    • #11
                      До: Въпрос зил 130/1

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      То имаше едни лимузини ЗиЛ ама мотора им не е точно същия,като на камионите,макар и като компановка и размери да е подобен.Но те са с автоматични скорости,мотора е към 300к.с. и с близо двойно по-голям въртящ момент,а и е с алуминиев блок,а на камиона не е....
                      Ако правилно съм разбрал,идеята е да се направи нещо с култов мотор V8,приличен звук и що годе,подобаваща динамика.Поправете ме ако бъркам...
                      Ехх колега ние ако имахме достъп до такива редки машини нямаше да търсим зил114 ами направо зил 112с

                      Иначе си прав и то много ...ако някой има да добавя нещо по-темата някакви идеи за тунинг и темподобни нека казва за сега аз смятам да се отдам на четене:
                      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E7+%E3%E0%E753

                      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E7+%E3%E0%E753
                      [b]Porsche fan forever[/b] [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_in_motorsport][i][b][u]Click[/u][/b][/i][/url]

                      Коментар


                      • #12
                        До: Въпрос зил 130/1

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        Ако правилно съм разбрал,идеята е да се направи нещо с култов мотор V8,приличен звук и що годе,подобаваща динамика.Поправете ме ако бъркам...
                        А ако е само за звука,май има и по-приемлив вариант.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #13
                          До: Въпрос зил 130/1

                          На драгстера задните колела са много големи. Не виждам коя кутия от лека кола няма да се пръсне.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Въпрос зил 130/1

                            ЗиЛовия двигател категорично не става за целта. По спомени той тежи най-малко 600 кг. Безумно много е за лек автомобил. Нищо няма да стане - нито влекач, нито бегачка.

                            Както казаха по-горе, ЗМЗ 53 е много по-подходящ - лек, лесен за преработка, евтин, масов и пр. Щатни 125 к.с.

                            Чайковия двигател е хубав, но намирането му ще е доста трудно. Разликата е бая осезаема - 195 к.с. е по-слабата модификация, с един четирикамерен карбуратор (от ГАЗ 13 "Чайка"). С 2 четирикамерни е 220 (от ГАЗ 14 "Чайка"). Респективно 411,9 нм и 446 нм въртящ момент.

                            Офф, пак се отклоних към тия пусти Чайки. Все едно варианта отпада, защото двигателя е рядък, части - само внос от Русия...

                            ЗМЗ 53, сгъстен, с преработена запалителна система (изхвърляне на гадното и проблемно делко), с модифицирана хранителна система (може принудително пълнене) и др., комбиниран с някакво "бързо" главно предаване (примерно 3.9:1 от Волга 2410), ще даде някакъв резултат.
                            Давам примера с главно предаване от Волга, защото подозирам, че това е проекта - Волга с V-8.

                            http://www.youtube.com/watch?v=O_WDi...eature=related
                            На този клип се вижда подобна комбинация.
                            С "Фармахим" - непобедим
                            Дизел - само дънки!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Въпрос зил 130/1

                              Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
                              ЗиЛовия двигател категорично не става за целта. По спомени той тежи най-малко 600 кг. Безумно много е за лек автомобил. Нищо няма да стане - нито влекач, нито бегачка.

                              Както казаха по-горе, ЗМЗ 53 е много по-подходящ - лек, лесен за преработка, евтин, масов и пр. Щатни 125 к.с.

                              Чайковия двигател е хубав, но намирането му ще е доста трудно. Разликата е бая осезаема - 195 к.с. е по-слабата модификация, с един четирикамерен карбуратор (от ГАЗ 13 "Чайка"). С 2 четирикамерни е 220 (от ГАЗ 14 "Чайка"). Респективно 411,9 нм и 446 нм въртящ момент.

                              Офф, пак се отклоних към тия пусти Чайки. Все едно варианта отпада, защото двигателя е рядък, части - само внос от Русия...

                              ЗМЗ 53, сгъстен, с преработена запалителна система (изхвърляне на гадното и проблемно делко), с модифицирана хранителна система (може принудително пълнене) и др., комбиниран с някакво "бързо" главно предаване (примерно 3.9:1 от Волга 2410), ще даде някакъв резултат.
                              Давам примера с главно предаване от Волга, защото подозирам, че това е проекта - Волга с V-8.

                              http://www.youtube.com/watch?v=O_WDi...eature=related
                              На този клип се вижда подобна комбинация.
                              Клиповете с волгите ги знаем


                              Иначе за запалителните системи сме ги мислели дори до турбо сме стигали но сме си казали че първо трябва да извърши гадната механична част по ашладисването на двигателя с трансмисията и дифа и тогава сладките неща ....

                              Като цяло проекта е за москвич в8 но може да се появят проблеми с поместването на двигателя в коша както и в намирането на по-запазено тяло. Но тази подобробност ще я решаваме след като вземем двигателя и направим някой замервания ...

                              Като цяло се бяхме насочили към Зил-а защото е по-голям и расъждавахме че с по-малко доработки ще печелим повече мощстност( а не назад и заради грандоманията) .Но защото знаем че се мери пет пъти а реже един се обърнахме към вас и излиза че има защо ( преди месец за малко да вземем един двигател от зил 130 )

                              А това за газ 2410 което написа има ли го някъде тествано защото все пак не е важно само да ги напаснем а и да искара малко повече от 1км без да събираме бутала през генерацията и зъбни колелета
                              [b]Porsche fan forever[/b] [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_in_motorsport][i][b][u]Click[/u][/b][/i][/url]

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X