Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

    Здравейте, имам 2 броя Хюндай Санта Фе 2.0 crdi 4wd (2001г и 2003г), обаче скоро открих на единия, проблем. Задния мост не винаги се включва, а когато си иска. Докато на другия при мн леко завъртане на предните гуми и веднага се включва 4х4.
    Значи да обесня: двойното се включва автоматично, няма копчета и ръчки. При леко натоварване на предните колела, започват да въртят и задните и става 50на50. А иначе работи 90%предно и 10%задно, при нормален режим на каране. Но фатката е там че забелязах че на този който е 2003г двойното вече невключва когато ми трябва, а този проблем е станал от скоро.
    Ако сте се сблъсквали с подобен проблем, бихте ли ми помогнали. Благодарности, предварително
    Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 16v

  • #2
    До: Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

    Хм...През тези години СанаСе-то не е ли с виско?
    Дино е твоя човек...И Тедо...
    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

    Коментар


    • #3
      До: Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

      Старите сантасета не са ли full time?
      Грандоман WJ 3.1 QD

      Коментар


      • #4
        До: Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

        Part time с такива уж екстри??? Това със сигурност е с виско муфа по средата. Па и разпределя.... Абе нещо не е така според мен. По ми мяза на Full time и на мен.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

          фул тайм си е 2001 и 2003г... Сега на снега напрактика не буксува освен ако дадеш много газ, но тогава буксува и отпред и отзад...

          има отделна тема за задвижването на модела преди и след 2006г
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #6
            До: Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

            може и да греша за Part Time,но принципно работят постоянно 4те колела и в нормален режим, но не 50на50, а повече предно и минимално задно. Преди няколко месеца при леко превъртане на предните колела, се включваше веднага и задното, а сега на лед, на сняг, не ще.
            А на другия ми джип, се включва, при леко натоварване на предните колела.
            Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 16v

            Коментар


            • #7
              До: Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

              Тази ситема не се ли водеше ON DEMAND? На спомагащия мост се предава малък въртящ момент непрекъснато - 5-10%. И при нужда с вискокуплунг въртящия момент се разпределя до 50/50.
              Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

              Коментар


              • #8
                До: Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

                Абе тук е за да си помагаме,ама защо никой не я ползва тази търсачка??? Ще обясня за пореден път,няма проблем- не ми пречи,но моля позлвайте търсачката. Всички СФ-та до 2006 година (първия модел) без 3.5 V6 (US ONLY) са фул-тайм 4х4 със 3 диференциала. Средния е несиметричен и разпределя 60:40 за предните колела. Сега,аз съм писал тук някъде че има ВЪТРЕ В НЕГО виско,което действа като един вид ЛСД,но това честно казано не е потвърдено и засега се води само слух. Обаче определено е фул-тайм с три дифа. Новото СФ (от 2006г насам) е он-деман ,има два диференциала. Средният е заменен от електромагнитен многодисков съединител,закъснение при включването ми има само при мноооого големи разлики в сцеплението на предни/задните колела. Например задните да са на сух асфалт,а предните на мазна кал. Това обаче не вярвам да се случи на някого,освен ако не спре на ръба на някой паркинг на горски хотел. Иначе се включва почти моментално. И е винаги поне 90:10. Оттам нагоре си разпределя само. Ама това е за новото,старото (2001 и 2003 включително ) са фул-тайм. Ако ти прави така обаче не знам какво може да му е

                П.П. Сега пак прочетох първия пост и забелязах нещо. Човекът казва,че си се включва когато си иска. Ако беше с виско и то беше отишло или щеше да е винаги зацепено 50:50 и много бързо да му счупи всичко или да няма изобщо 4х4. Аз мисля,че просто си върти гумата,която не виждаш-тези СФ-та нямат traction control.


                Първоначално публикуван от Тедо
                има отделна тема за задвижването на модела преди и след 2006г
                Защо ми се струва,че тая тема не я знам??? Освен ако не е част от някоя друга тема свързана със СФ.
                Последно редактирано от Dino; 16-02-10, 16:34.
                Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                Volkswagen Bora AKL

                Коментар


                • #9
                  До: Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

                  <Аз мисля,че просто си върти гумата,която не виждаш-тези СФ-та нямат traction control.>

                  DINO - и аз мислех че върти, докато не ми казаха наблюдатели, даже и клип снимаха и не се включваше 4х4
                  Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 16v

                  Коментар


                  • #10
                    До: Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

                    Е в такъв случай вече не мога да ти помогна... Остава май само да го разчастите и да видите какво-що
                    Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                    Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                    Volkswagen Bora AKL

                    Коментар


                    • #11
                      До: Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

                      Първоначално публикуван от malashev Преглед на мнение
                      <Аз мисля,че просто си върти гумата,която не виждаш-тези СФ-та нямат traction control.>

                      DINO - и аз мислех че върти, докато не ми казаха наблюдатели, даже и клип снимаха и не се включваше 4х4
                      Това,къде се предава момент,не може да се види.
                      Нормално е да видиш боксуване на предните колела,преди задните,защото при ускоряване или тръгване от място,сцепното тегло върху осите на всеки автомобил се преразпределя.Т.е. теглото върху предния мост намалява за сметка на теглото върху задния(при спиране е точно обратното).
                      Боксуването зависи именно от сцепното тегло и коефициента на сцепление.(силата на триене на колелото с настилката,определя граничните стойности на задвижващите сили,след които колелото започва да боксува).
                      И тъй като в този автомобил има несиметричен междуосов диференциал,който разпределя момента,като предава по-голямата част на предния мост(доколкото разбрах Dino),който пък "олеква" при тръгване и ускорение,е напълно нормално,видимо,по-често да боксуват предните колела.
                      Ако има допълнително виско в паралел на диференциала,когато то е в изправност,ще се наблюдава по-малко превъртане на едните колела спрямо другите.Това е така,защото ще се прехвърля голяма част от момента на моста с по-голямо сцепление,т.е ще се осъществява самоблокиращ ефект в някаква степен,подобно на ефекта от повишеното триене в LSD диференциалите.
                      В системата фултайм с три отворени диференциала няма възможност за липса на подаване на момент,само към някой от мостовете или колелата-подава се към всички (еднакво или различно според несиметричността на диференциала).
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Проблем с двойното (Part Time)на Санта Фе

                        Моля модераторите да изтрият поста.
                        Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                        Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                        Volkswagen Bora AKL

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X